[MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
darksavant
Posty: 10
Rejestracja: 2023-02-04, 00:30

[MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

#1 Post autor: darksavant »

Pochodzący z 1993 "Betrayal at Krondor" do dzisiaj jest jedną z moich ulubionych gier cRPG. Jakiś czas temu postanowiłem więc zrobić sobie serię legowych MOC'ów nawiązujących do tej gry.
Poniżej pierwszy z nich, przedstawiający scenkę otwierającą piąty rozdział gry, zatytuowany "When Rivers Run Blood". W scence tej czarodziej Patrus wygłasza dość zabawną przemowę do schwytanego Moredhela (elfopodobna rasa wymyślona przez Raymonda E. Feista, odgrywają oni raczej negatywną rolę w tej opowieści) w której porusza on problem konieczności prowadzenia pościgu, kamieni w butach i związanych z tym odcisków. No, ale nie o tym miało być...

Pierwszy kadr scenki w oryginale wygląda tak:
Obrazek

Poniżej efekt mojej pracy w stud.io:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

W stosunku do pierwowzoru postawiłem na drzewko przypominające brzozę oraz dodałem trochę kwiatków, które mają przełamać dominującą zieleń i wprowadzić trochę koloru. Z drugiej strony nie wiem, czy z kwiatami nie prezentuje się to trochę zbyt cukierkowo. Dla porównania jeszdze dwa rendery bez kwiatów:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2023-02-08, 01:50 przez darksavant, łącznie zmieniany 1 raz.

wielkamucha
Posty: 798
Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: [MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

#2 Post autor: wielkamucha »

Stud.io ma tę fajną cechę, że może poszczególne elementy "zawiesić w powietrzu" - przez co na renderze ta scenka wygląda jak "filmowa", natomiast "przekuwając ją w plastik" trzeba by użyć jakichś przezroczystych barów i uchwytów. Niemniej, wygląda to fajnie (sama tematyka scenki jest mi nieznana, więc się nie będę rozwijał).

Najbardziej podoba mi się jednak drzewko - pozwolisz, że poużywam sobie tego patentu na makiecie? Jeśli dobrze widzę, duże białe gałęzie 5x6 i liście Bright Green, Green, Olive Green i Nougat?

bzzz-bzzz

Awatar użytkownika
darksavant
Posty: 10
Rejestracja: 2023-02-04, 00:30

Re: [MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

#3 Post autor: darksavant »

Hej.
Liście to jak słusznie przypuszczałeś to bright green, olive green oraz medium nougat. Zresztą tu można sobie dowolnie mieszać zgodnie z porą roku / stanem drzewa jaki chcemy uzyskać. Samym drzewkiem oczywiście częstuj się do woli (jeżeli chcesz to podeślij mi na priva adres mailowy to podeślę Ci plik .io).
"Lewitacja" to niewątpliwa zaleta programu. W rzeczywistości tak jak piszesz trzeba by się posłużyć jakimś barem (np. 30359a). Efekty by nie było takiego, ale fizycznie nie da się inaczej.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: [MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

#4 Post autor: legosamigos »

No dobra, teraz wyzwanie. Zbuduj "zawieszone" klocki przenieść na realne ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
darksavant
Posty: 10
Rejestracja: 2023-02-04, 00:30

Re: [MOC] Betrayal at Krondor - Patrus (stud.io)

#5 Post autor: darksavant »

W przypadku małych elementów, takich jak "groszki" byłoby to to zrobienia używając "drucików" z żyłki wędkarskiej usztywnionej jakimś klejem. Minifigurkę dałoby się używając jakiegoś przeźroczystego bara, ale nie wyglądałoby to estetycznie. W tym przypadku wersja wirtualna wygrywa. Niestety...

ODPOWIEDZ