[Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Dzięki za piękne rozpoczęcie sezonu trialowego!
Graty dla Zawodników, a w szczególności dla Podium!
Olku szacunek za rzetelność i wytrwałość w opracowaniu wyników. Jest to coś nowego i wymaga sporo myślenia - w jaki sposób policzyć żeby było jak najbardziej sprawiedliwie. Myślę, że uda się wypracować dobrą formułę do obliczeń :)
Do następnego - ustalaliśmy 10 czerwca?
Graty dla Zawodników, a w szczególności dla Podium!
Olku szacunek za rzetelność i wytrwałość w opracowaniu wyników. Jest to coś nowego i wymaga sporo myślenia - w jaki sposób policzyć żeby było jak najbardziej sprawiedliwie. Myślę, że uda się wypracować dobrą formułę do obliczeń :)
Do następnego - ustalaliśmy 10 czerwca?
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 2012-09-23, 21:04
- Lokalizacja: Lubenia k.Rzeszowa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Jakieś foty furmanek startujących w zawodach pokażecie nieobecnym? :P
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Tu mam jakieś:
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Dzięki wielkie za rozpoczęcie kolejnego sezonu!
Tym razem wybór padł na Otwock i trzeba przyznać, że sporo się działo. Miejsca na trasy nie musieliśmy szukać i cały rajd rozegraliśmy na kilku koleinach. Mnie również zaskoczyła przyczepność, jaka była na tej glebie i miło było, że na podjazdach bardziej walczyliśmy z bramkami, niż samą przeszkodą. Ale jednocześnie takie koleiny są bardzo zwodnicze - chwila nieuwagi i łatwo było o rolkę, co niestety niektórym się zdarzyło. Ciekawie zamieszały w wynikach pomiary napięcia - nie spodziewałem się że różnice będą aż takie duże, ale uważam że to dobry krok. Przelicznik nigdy idealnie nie zrówna naszych pojazdów, ale próbować warto ;)
Gratuluję wszystkim zawodnikom i kolegom z podium, widzimy się już za parę tygodni :)
Tym razem wybór padł na Otwock i trzeba przyznać, że sporo się działo. Miejsca na trasy nie musieliśmy szukać i cały rajd rozegraliśmy na kilku koleinach. Mnie również zaskoczyła przyczepność, jaka była na tej glebie i miło było, że na podjazdach bardziej walczyliśmy z bramkami, niż samą przeszkodą. Ale jednocześnie takie koleiny są bardzo zwodnicze - chwila nieuwagi i łatwo było o rolkę, co niestety niektórym się zdarzyło. Ciekawie zamieszały w wynikach pomiary napięcia - nie spodziewałem się że różnice będą aż takie duże, ale uważam że to dobry krok. Przelicznik nigdy idealnie nie zrówna naszych pojazdów, ale próbować warto ;)
Gratuluję wszystkim zawodnikom i kolegom z podium, widzimy się już za parę tygodni :)
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Ale bym sobie obejrzał te maszyny z bliska, podeślijcie jakieś namiary jak macie, na yt np :)
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Kilka filmików z różnych naszych kanałów na yt:
https://youtu.be/BwOz0fxJAHc
https://youtu.be/Z6TeK_JdNkY
https://youtu.be/o8k4mGwdhWw
https://youtu.be/fezb2v2tOjk
https://youtu.be/CuNw2jXGIhE
https://youtu.be/YdLM4VkCHOw
Wpadnij kiedy na zawody. Najbliższe planujemy 10 czerwca na Śląsku.
https://youtu.be/BwOz0fxJAHc
https://youtu.be/Z6TeK_JdNkY
https://youtu.be/o8k4mGwdhWw
https://youtu.be/fezb2v2tOjk
https://youtu.be/CuNw2jXGIhE
https://youtu.be/YdLM4VkCHOw
Wpadnij kiedy na zawody. Najbliższe planujemy 10 czerwca na Śląsku.
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Jestem praktycznie o krok od decyzji o pojawieniu się na najbliższym wydarzeniu. Jako widz póki co oczywiście. Bo i miejsce jest w zasięgu i termin całkiem dogodny.
Co do samych zawodów, nie wiem czy dobrze rozumiem tabele kar. Wszyscy jeździcie na tych samych, nieLEGOwych oponach (kolejna przesłanka żeby się zabrać za budowę, bo mam dokładnie takich komplet już jakiś czas i jeszcze nic z nimi nie zbudowałem) ale nie widziałem nikogo kto by używał Buwizza, jednie Sbrick się pojawia. I tutaj moje pytanie. Z racji, że nie posiadam Sbricka, sterowania bazując na oryginalnym komponentach LEGO na bazie podczerwieni sobie nie wyobrażam to naturalnym wyborem byłby dla mnie właśnie Buwizz, którego mam w dwóch wersjach. I czy połączenie właśnie takich opon plus Buwizz (na ustawieniu normal oczywiście zgodnie z zasadami) mija się z celem? Kary są zbyt wysokie aby opłacało się go używać i dlatego nikt z was nie ma go w swoich trialówkach?
P.S. Bardzo dziękuje za podesłanie linków do filmików, jest na co popatrzyć i co podpatrywać aby dowiedzieć się na czym się obecnie jeździ :)
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Hej! Zapraszamy jak najbardziej!
Co do sterowania Buwizzem - jak najbardziej jest to kompetetywne, a możliwe że i najlepsze rozwiązanie.
W ostatnich sezonach doliczaliśmy stałą karę za tryby 9.2 i 11.2V. Przez te kilka lat od pojawienia się Buwizza na rynku tylko Seba wrzucił go do trialowki, ale jeśli mnie pamięć nie myli, to miał jakieś problemy z komunikacją, i musiał go doładowywać między sekcjami, a całość na 7.2V była mułowata. Myślę że fakt, że zasilał ogromne 6x6 z trzema XLami nie pomagał :) Reszta zawodników zainerstowała wcześniej w boxy LiPo i Sbricka, więc inicjatywy żeby próbować Buwizza nie było.
W tym sezonie wprowadziliśmy nowy zapis, wg którego moc silników jest zależna od używanego zasilania i liczona z danych od Philo. Buwizz na trybie 7.2V dostał tym samym lekki bonus, co zachęciło Kamyka do zakupu i wrzucenia do trialówki. Jaki był tego wynik możesz zobaczyć, zerkając na podium z tego rajdu 😜 Nie można przypisywać całego sukcesu nowej baterii - Kamyk jest weteranem i co roku plasuje się w czołówce - ale na pewno wynik zachęca do spróbowania Buwizza w trialu. Ja odkryłem na ostatnim rajdzie że jeden box LiPo już nie domaga i musiałbym go wymienić, nagle Buwizz już nie jest taki drogi 😅
A co do startu w trialu, to byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś spisał lub chociaż zapamiętał, jakich informacji nie mogłeś znaleźć, co jest nieoczywiste. Chciałbym żeby trial stał się trochę bardziej dostępny dla chętnych - moglibyśmy przygotowac FAQ i film wprowadzający 😁
Co do sterowania Buwizzem - jak najbardziej jest to kompetetywne, a możliwe że i najlepsze rozwiązanie.
W ostatnich sezonach doliczaliśmy stałą karę za tryby 9.2 i 11.2V. Przez te kilka lat od pojawienia się Buwizza na rynku tylko Seba wrzucił go do trialowki, ale jeśli mnie pamięć nie myli, to miał jakieś problemy z komunikacją, i musiał go doładowywać między sekcjami, a całość na 7.2V była mułowata. Myślę że fakt, że zasilał ogromne 6x6 z trzema XLami nie pomagał :) Reszta zawodników zainerstowała wcześniej w boxy LiPo i Sbricka, więc inicjatywy żeby próbować Buwizza nie było.
W tym sezonie wprowadziliśmy nowy zapis, wg którego moc silników jest zależna od używanego zasilania i liczona z danych od Philo. Buwizz na trybie 7.2V dostał tym samym lekki bonus, co zachęciło Kamyka do zakupu i wrzucenia do trialówki. Jaki był tego wynik możesz zobaczyć, zerkając na podium z tego rajdu 😜 Nie można przypisywać całego sukcesu nowej baterii - Kamyk jest weteranem i co roku plasuje się w czołówce - ale na pewno wynik zachęca do spróbowania Buwizza w trialu. Ja odkryłem na ostatnim rajdzie że jeden box LiPo już nie domaga i musiałbym go wymienić, nagle Buwizz już nie jest taki drogi 😅
A co do startu w trialu, to byłbym bardzo wdzięczny, gdybyś spisał lub chociaż zapamiętał, jakich informacji nie mogłeś znaleźć, co jest nieoczywiste. Chciałbym żeby trial stał się trochę bardziej dostępny dla chętnych - moglibyśmy przygotowac FAQ i film wprowadzający 😁
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Póki co wszystko wydaje mi się dość jasne. Kary 20% praktycznie wszyscy mają za oponki (oprócz Smyka, który na tyle miał standardowe traktorki ale co było na przodzie to nie rozpoznaje). Kamyk bez kar za Buwizza więc chyba jednak mogę go dać do trialówki bez obawień :) Domyślam się, że jak już coś poskładam i spróbuje zgłosić to dopiero wyjdzie jak bardzo nie udało mi się zmieścić w regułach gry :D Zastanawiam się też czy próbować składać coś z dwoma XLami czy jednak z trzema, bo widziałem konfiguracje są różne. Ciekaw jestem czy 2 XL starczą. Patrząc na wyniki wydaje się, że nie są bez szans, bo w pierwszej trójce mamy 2 modele na 2 XLach, a więc też ze sporo niższą mocą niż reszta stawki, również zauważalnie lżejsze niż reszta stawki.
W regułach nie widzę też ograniczenia co do minimalnej wagi, a wydaje mi się, że takowe pojawia się np w czeskim odpowiedniku tych zawodów, które są chyba najbardziej hardcorowe.
W regułach nie widzę też ograniczenia co do minimalnej wagi, a wydaje mi się, że takowe pojawia się np w czeskim odpowiedniku tych zawodów, które są chyba najbardziej hardcorowe.
- Aleksander Spyra
- VIP
- Posty: 243
- Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
-
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Nie ma co się źle nastawiać, debiuty zwykle są ciężkie ale dużo uczą 😊 Żeby nie wymuszać konkretnej koncepcji budowania, to stosujemy przelicznik, na który wpływ ma długość pojazdu, osie skrętne, waga i moc silników. Nie jest idealny, ale po wynikach widać, że na 2XL, 3XL, ze skrzynią, bez skrzyni - da się dobry czas wykręcić! Ważny jest dobór mocy silników i przełożenia do wagi. 2XL i 1:3 sprawdzą się świetnie w 4x4, w 6x6 wymagają już bardzo wydajnego napędu, albo niziutkiej masy. 6x6 używające 3XL na przełożeniu ~1:2 dają rad3 ale ciężko je kontrolowac; na 1:3 mają duży zapas mocy, kosztem gorszego przelicznika, ale myślę że jest to najlepsza opcja na start. Lepiej mieć trochę więcej mocy i stracić na przeliczniku, niż mieć jej za mało i nie kończyć przejazdów.
Zachecam do budowy przedniej osi z naszych trialowych instrukcji - to moim zdaniem najbardziej krytyczna część trialówki i jakiekolwiek problemy ze skrętem czy napędem są druzgocące. Dołóż do niej tylną oś albo jeszcze lepiej - dwie :) Połącz ramą, zamontuj kabinę i testuj!
Warto też popatrzeć, jakie modele są odtwarzane przez zawodników - zwykle jest to średnio-długie 6x6, z odległością między 1 i 2 osią od ~30 do ~40 studów. Krótsze modele sa zwinniejsze, ale gorzej radzą sobie w terenie; dłuższe mają lepszy przelicznik, ale łatwo zawisają i prowadzą się jak autobus.
Zachecam do budowy przedniej osi z naszych trialowych instrukcji - to moim zdaniem najbardziej krytyczna część trialówki i jakiekolwiek problemy ze skrętem czy napędem są druzgocące. Dołóż do niej tylną oś albo jeszcze lepiej - dwie :) Połącz ramą, zamontuj kabinę i testuj!
Warto też popatrzeć, jakie modele są odtwarzane przez zawodników - zwykle jest to średnio-długie 6x6, z odległością między 1 i 2 osią od ~30 do ~40 studów. Krótsze modele sa zwinniejsze, ale gorzej radzą sobie w terenie; dłuższe mają lepszy przelicznik, ale łatwo zawisają i prowadzą się jak autobus.
Re: [Zawody] LTTC 2023 rajd #1
Zawsze zaczynam budowę od przedniej osi, najwięcej problemów ale i najwięcej zabawy. Spędziłem dziesiątki godzin na dopracowywaniu takowych w małej skali (11 studów szerokości, do felg 30mm) i wydaje mi się, że zrobiłem tam już wszystko co można było zrobić (choć jeszcze nie wszystko pokazałem publicznie, np przednia oś z przekładniami portalowymi wciąż czeka na swoją kolej, idealna pod Unimoga, bo jak wiadomo, Unimog bez osi portalowych to nie Unimog).
Widziałem te dwa projekty przednich osi do trialówek o których piszesz, bardzo ciekawe są, ale nie byłbym sobą jakbym nie spróbował wymyślić czegoś swojego :D
Widziałem te dwa projekty przednich osi do trialówek o których piszesz, bardzo ciekawe są, ale nie byłbym sobą jakbym nie spróbował wymyślić czegoś swojego :D