Jelcz 882.62 vel JAK

...gdzie widać jak MOC rodzi się w bólu :)

Moderatorzy: JAREMA., JAREMA.

Autor
Wiadomość
bart_ilo
VIP
Posty: 1494
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#16 Post autor: bart_ilo »

Czyli może być tak jak BJ napisał, że wymiar kabiny będzie klasyczny ale zastosowali poszerzenie nadkoli ze względu na szersze opony stąd może być lekko ponadnormatywny. Porównywałem wersję ciągnika z systemu Patriot i faktycznie ten do transportu czołgów jest szerszy w podwoziu.

Awatar użytkownika
Sajan
VIP
Posty: 425
Rejestracja: 2012-03-18, 12:18
Lokalizacja: Bydgoszcz
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#17 Post autor: Sajan »

Jelcz ma wypuścić wersję pięcioosiową, będzie to największe Jelcz w historii. Nie kusi Ci, żeby sie wstrzymać do czasu wypuszczenia tej wersji?

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#18 Post autor: Żbik »

Sajan pisze: 2023-07-20, 19:53 Jelcz ma wypuścić wersję pięcioosiową, będzie to największe Jelcz w historii. Nie kusi Ci, żeby sie wstrzymać do czasu wypuszczenia tej wersji?
Ten mój JAK też chwilę będzie powstawał, może się doczekam :) Choć jeśli to ma być tylko dodanie kolejnej osi, to niewiele to zmienia.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#19 Post autor: Żbik »

No to mamy koncept podwozia z zawieszeniem. Wiadomo, że będzie jeszcze rzeźbione ale póki co tak wygląda wstępny kształt:

Obrazek

Długie to bydlę będzie! :)

Jeśli chodzi o technikalia: wykorzystuję swoje wcześniejsze patenty na zawieszenie (oczywiście zmodyfikowane z racji użycia tych maksymalnie - dla tej skali - nieporęcznych piast zwalniających!). Poza tym zarówno napęd jak i skręt mają te nowe Cardany, choć dyferencjały stare (bevelowe), gdyż brak miejsca na nowe (te łączone z kilku elementów). Spodziewam się dobrej dzielności terenowej modelu (z racji przekładni planetarnych w piastach), choć oczywiście nie mam ambicji Trialowych :)

Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.

Ciekaw jestem tych nowych opon, bo trzeba będzie jeszcze sprawdzić czy nie obcierają gdzieś o ramę przy skręcie...

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#20 Post autor: Żbik »

Kolejny krok do przodu:

Obrazek

Przednie dwa mosty skrętne. Czekam na te nowe opony, bo trzeba w praniu sprawdzić czy nie będą gdzieś obcierały przy skręcie czy tam pracy zawieszenia...

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#21 Post autor: dirtzone »

Żbik pisze: 2023-07-23, 20:45 Obrazek

Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Możesz spokojnie z przodu zrobić Rame na wysokość jednego technic bricka, czyli zaczynając od dołu: plate, technic brick, tile i od wewnętrznej strony ramy na łączeniu dwóch tech bricków po długości dać Liftarm.
Connectorami dobierzesz sobie wysokość zaczepu amorków.
Pozbędziesz się tego wygryzienia a sama rama będzie w wystarczająco sztywna. Coś takiego jak na zdjęciu:

Obrazek

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#22 Post autor: Żbik »

dirtzone pisze: 2023-08-06, 20:27
Żbik pisze: 2023-07-23, 20:45 Obrazek

Jak widać, rama musiała mieć "wygryzione" miejsca na skok przednich mostów - to z racji ich wysokości na 5 studów. Nie za bardzo mi się to podoba ale nie ma innego wyjścia jeśli chcemy zachować te piasty zwalniające. Pociecha taka, że to przewyższenie ramy schowa się pod kabiną i tym całym ustrojstwem tuż za (czyli wyciągarką, zbiornikami itd.). Tylne, elegancko wpasowały się w wysokość 3 studów (w obszarze ramy), więc wystarczy klasyczny układ: technic brick - 2 płytki - technick brick.
Możesz spokojnie z przodu zrobić Rame na wysokość jednego technic bricka, czyli zaczynając od dołu: plate, technic brick, tile i od wewnętrznej strony ramy na łączeniu dwóch tech bricków po długości dać Liftarm.
Connectorami dobierzesz sobie wysokość zaczepu amorków.
Pozbędziesz się tego wygryzienia a sama rama będzie w wystarczająco sztywna. Coś takiego jak na zdjęciu:

Obrazek
No w sumie można tak jak piszesz :) Minus tego rozwiązania jest taki, że trochę utrudnia montaż elementów zawieszenia (sierżanty od góry):

Obrazek

Także pomyślę, ale dziękuję za sugestię :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#23 Post autor: Żbik »

Nadejszły i nowe opony :)

Obrazek

Spodziewałem się, że będą bardziej "agresywne" ale i tak chyba są spoko :) Wygląda na to, że trzeba będzie poszerzyć przednie mosty o 2 study, żeby koła zgrały się szerokością z tylnymi.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#24 Post autor: dmac »

Żbik pisze: 2023-08-17, 14:16 ) Wygląda na to, że trzeba będzie poszerzyć przednie mosty o 2 study, żeby koła zgrały się szerokością z tylnymi.
Jak poszerzyć to pół biedy :) .
Śmiesznie się złożyło, bo moje opony od Audi też własnie przyszły (wczoraj) i przetestowałem ich właściwości jezdne. Są o wiele twardsze od niekoszernych, więc model stał się żwawszy i łatwiej skręca.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#25 Post autor: Żbik »

No tak, są twarde. Ale ogólnie ładne i się nadadzą :)

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#26 Post autor: Żbik »

No i jest poszerzony:

Obrazek

Obrazek

Okazało się, że to nie taka prosta sprawa... W sumie musiałem przednie mosty zbudować od nowa. Ale się udało i mamy teraz szerokość na 22 study (ciut więcej, ale tego już nie przeskoczę) :)

=====

I jeszcze same mosty, gdyby ktoś chciał podpatrzeć:

Obrazek

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#27 Post autor: Żbik »

I kolejny mały postęp - drzwi wejściowo-wyjściowe ;)

Obrazek

Początkowo chciałem je zrobić w całości SNOTem, ale okazało się, że będzie ciężko złapać wymiar pionowy; a jak udało się wySNOTować wymiar, to drzwi miały 2study grubości i nie dałoby rady ich otworzyć :(

Tak więc póki co mamy drzwi brickowe, z szybą (niestety) cofniętą o grubość studa. Celowo staram się zachować wystawanie drzwi poza obrys kabiny o pół płytki - tak jak w realu ze względu na grubość pancerza. Jest to pewnie przerysowane, ale uważam, że warto zachować ten element charakterystyczny. Rodzi to pewne trudności, gdyż zawiasy zbudowane na

Obrazek i Obrazek

nieznacznie, ale nie zgrywają się z siatką LEGO w pionie. Zobaczymy czy uda się to rozwiązać.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#28 Post autor: dmac »

Żbik pisze: 2023-08-28, 10:55 I kolejny mały postęp - drzwi wejściowo-wyjściowe ;)
Takie sobie wymarzyłeś? ;)
I bez SNOTu wyglądają całkiem zacnie. Mam chwilową przerwę w budowaniu (bo robota), więc cieszę się, że chociaż Tobie dobrze idzie!
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#29 Post autor: Żbik »

dmac pisze: 2023-08-28, 22:37
Żbik pisze: 2023-08-28, 10:55 I kolejny mały postęp - drzwi wejściowo-wyjściowe ;)
Takie sobie wymarzyłeś? ;)
Dokładnie tak! :D
dmac pisze: 2023-08-28, 22:37 I bez SNOTu wyglądają całkiem zacnie. Mam chwilową przerwę w budowaniu (bo robota), więc cieszę się, że chociaż Tobie dobrze idzie!
Ciężko mi znaleźć czas w natłoku zdarzeń, ale coś tam pod górkę popycham ;)

Aktualnie przymierzam się do szyby przedniej - nie będzie łatwo :)

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

Re: Jelcz 882.62 vel JAK

#30 Post autor: legosamigos »

A szyby są Legowe?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

ODPOWIEDZ