Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#1 Post autor: Kubrick »

Sezon 2023 za nami, pora zebrać w jednym miejscu i przedyskutować zmiany w regulaminie na przyszły rok. Pojawiło się kilka propozycji, teraz jest dobry czas na wspólne pochylenie się nad nimi i dopracowanie ich zanim przeprowadzimy ankietę i wybierzemy czy i co zmieniamy.

Na integracji po ostatnim rajdzie i w dalszych dyskusjach pojawiły się takie propozycje:

1. numer startowy
2. wymóg ludzika
3. wymóg klatki
4. więcej napraw
5. ręka boga
6. sztywny terminarz + luźniejszy w wakacje
7. rezygnacja z wymogu drzwi
8. rezygnacja z obrysu paki
9. zmiana punktów odniesienia przy pomiarze długości dla skalowania (od przedniej osi do tylnej osi zamiast od przedniego zderzaka do tylnej osi)
10. boxy ze zmodyfikowanym ogranicznikiem prądowym
11. zderzak mocowany na sztywno
12. doprecyzowanie zmiany geometrii
13. określenie maksymalnej masy odpadających części

Ponadto, pojawiły się poniższe pomysły:
1. kupno nowych stoperów
2. nowe gwoździe i słomki
3. czeski trial i zawody - bo czemu nie połączyć ich ze sobą?
4. zaproszenie Terenwizji na rajd

zapraszam do dyskusji
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#2 Post autor: BJ »

Co do słomek, mam jeszcze kilkaset białych, kwestia tylko przyciecia i pomalowania, żeby mozna było ich używac po prawej stronie.
Co do gwoździ, uwazam, że lepsze byłyby krótsze niż te obecne, ale jak na szybko szukałem, to nie znalazłem tak grubych, krótkich gwoździ.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Aleksander Spyra
VIP
Posty: 243
Rejestracja: 2013-08-20, 18:41
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#3 Post autor: Aleksander Spyra »

BJ pisze: 2023-11-14, 08:42 Co do słomek, mam jeszcze kilkaset białych, kwestia tylko przyciecia i pomalowania, żeby mozna było ich używac po prawej stronie.
Co do gwoździ, uwazam, że lepsze byłyby krótsze niż te obecne, ale jak na szybko szukałem, to nie znalazłem tak grubych, krótkich gwoździ.
Tak jak mówiłem na rajdzie, chętnie się zajmę przycięciem i pomalowaniem słomek. Mam fajne modelarskie farby fluo, powinny mocno chwycić i być dobrze widoczne. Dałbyś radę mi je podesłać paczkomatem?
Jeśli chodzi o temat gwoździ to bardziej chodziło o to, żeby mieć pełne dwa komplety, może z małym zapasem, żeby móc rozkładać dwie sekcje na raz. Możesz przeliczyć ile ich mamy? Potrzebowalibyśmy 2x 2x8 = 32 gwoździe, plus dwa na środek metę, ale te by nie musiały być nawiercone, wystarczą pomalowane.

Co do reszty propozycji to krótko opiszę o co biega:

1. numery startowe - padła propozycja, żeby wydrukować naklejki i zrobić komplet numerów startowych, które mocowalibyśmy na modelach.
Coś jak w czeskim LTTT - oni mają tile 2x2, ale ja bym proponował tile 4x4 (albo te stare z czterema studami albo nowe bezstudowe)

2. wymóg ludzika - wymóg albo jakiś bonus do przelicznika na zachętę, żeby do kabiny wrzucić technic figa.
Ja bym nie ograniczał się do technic figów, bo nie każdy je ma, myślę że minifigurki też byłyby ok.

3. wymóg klatki - wymóg albo jakiś bonus do przelicznika na zachętę, żeby w kabinie lub dookoła niej zrobić klatkę.
Ja bym nie szedł w tą stronę. Trudno jest określić co liczy się jako klatka a co nie, a zrobione na siłę będą brzydzić.

4. więcej napraw - aktualnie można skorzystać z jednej naprawy na jednej sekcji. Padła propozycja żeby znieść ten limit.
Moim zdaniem jest to dobry pomysł, bo często jest tak że ktoś złapie dwie szybkie rolki i kończy przejazd. Aktualne przepisy mówią że czas na serwis to 20min - żeby nie przeciągać rajdu. Zmieniłbym zapis tak, że wszystkie naprawy nie mogą przekroczyć łącznie tych 20 min.

5. ręka boga - padła poprozycja, żeby raz na sekcję 'bezkarnie' można było postawić model na koła.

6. sztywny terminarz - z powodu trudności z dobraniem terminów które wszystkim pasują, ustalmy już np w styczniu 4 'sztywne' terminy.
Okres wakacyjny zostawmy pusty, z możliwością zorganizowania jednego spontanicznego rajdu. Dodatkowo, jeden z tych sztywnych terminów (proponuję wrześniowy) mógłby być dwudniowym rajdem, połączonym z integracją.

7. rezygnacja z wymogu drzwi - rozumie się samo przez się.

8. rezygnacja z wymogu obrysu paki - j.w.

9. zmiana punktów odniesienia przy pomiarze długości dla skalowania (od przedniej osi do tylnej osi zamiast od przedniego zderzaka do tylnej osi)
Aktualnie wymagamy w skalowaniu zachowania odległości zderzak - ostatnia oś. Często jednak oryginalny zderzak jest nisko i mocno z przodu, i tak jak w prawdziwym trialu, chciałoby się go przenieść. Zmieńmy wymogi skalowania, tak żeby zachować poprawne rozstawy i pozycję kabiny nad przednią osią, ale móc przesunąć czy usunąć zderzak.

10. boxy ze zmodyfikowanym ogranicznikiem prądowym
Sześć paluszków NiMH AA jest spokojnie w stanie uciągnąć 2XL, ale ograniczenie prądowe w boxie na to nie pozwoli. Dopuśćmy zmodyfikowane boxy AA, żeby osoby które nie mają LiPo/Buwizza nie musiały ładować drugiego kompletu paluszków do modelu.

Resztę dopiszę później :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#4 Post autor: Kubrick »

To ja tak na szybko swoje uwagi dodam, raczej doprecyzowanie :)

1. numery startowe - padła propozycja, żeby wydrukować naklejki i zrobić komplet numerów startowych, które mocowalibyśmy na modelach.
Coś jak w czeskim LTTT - oni mają tile 2x2, ale ja bym proponował tile 4x4 (albo te stare z czterema studami albo nowe bezstudowe)
4x4 ze studami pozwoli na więcej opcji mocowania (np na boku klatki jak chcemy mieć numer niekoniecznie na kabinie)- mamy efektywne 4x3 study na numer i daje nam to chyba wystarczająco wyraźne oznaczenie auta i tą odrobinę rasowości, o którą nam chodzi. Padły propozycje różnych opcji, numer przypisany do auta, albo do zawodnika. Proponowałem początkowo, żeby przypisać numer do auta wg. kolejności zgłoszeń w sezonie, ale Dirtzone zaproponował numer przypisany do zawodnika i przepinany na kolejne auta i to też by mogło żreć, a koszty mniejsze.

2. wymóg ludzika - wymóg albo jakiś bonus do przelicznika na zachętę, żeby do kabiny wrzucić technic figa.
Ja bym nie ograniczał się do technic figów, bo nie każdy je ma, myślę że minifigurki też byłyby ok.
Nie dorzucałbym wymogu jako takiego, raczej podszedłbym do tego punktu na zasadzie "chcesz, wsadzaj - regulamin nie zabrania"

3. wymóg klatki - wymóg albo jakiś bonus do przelicznika na zachętę, żeby w kabinie lub dookoła niej zrobić klatkę.
Ja bym nie szedł w tą stronę. Trudno jest określić co liczy się jako klatka a co nie, a zrobione na siłę będą brzydzić.
Jak z ludzikiem. Klatka jest fajna, ja osobiście nie wyobrażam sobie nie mieć pałąka, ale jeśli ktoś zbuduje ładny model totalnie seryjnej Tatry z wywrotką, to nie chciałbym zmuszać go do psucia efektu jakimiś elementami montowanymi na siłę

4. więcej napraw - aktualnie można skorzystać z jednej naprawy na jednej sekcji. Padła propozycja żeby znieść ten limit.
Moim zdaniem jest to dobry pomysł, bo często jest tak że ktoś złapie dwie szybkie rolki i kończy przejazd. Aktualne przepisy mówią że czas na serwis to 20min - żeby nie przeciągać rajdu. Zmieniłbym zapis tak, że wszystkie naprawy nie mogą przekroczyć łącznie tych 20 min.
Kara za każdą naprawę naliczana osobno, ale z limitem czasowym na wszystkie razem też bym nie histeryzował - tego nie ma komu pilnować. Realnie, wydaje mi się, że pościej będzie egzekwować to na zasadzie np 3 napraw zamiast 1 na sekcję, a przy 4 koniec przejazdu - zawodnik pozalicza więcej bramek, a nie przyblokuje zawodów. Ewentualnie, może np. liczyć czas jeśli naprawa wymaga opuszczenia sekcji, a w przypadku możliwości samego postawienia auta na kołach, ewentualnie szybkiego dociśnięcia jakiegoś obluzowanego elementu (ale jeśli odpadł to już nie), to liczyć jako "ręka"

5. ręka boga - padła poprozycja, żeby raz na sekcję 'bezkarnie' można było postawić model na koła.
Taka szybsza alternatywa dla naprawy. Doprecyzowałbym, że jeśli przy okazji obluzuje się jakiś element, np koło wysunie się lekko na osi, można w ramach limitu, powiedzmy 15 sekund, zrobić taki szybki 'przegląd' w locie podczas ustawiania auta, ale grubsze poprawki już liczymy jako naprawę

6. sztywny terminarz - z powodu trudności z dobraniem terminów które wszystkim pasują, ustalmy już np w styczniu 4 'sztywne' terminy.
Okres wakacyjny zostawmy pusty, z możliwością zorganizowania jednego spontanicznego rajdu. Dodatkowo, jeden z tych sztywnych terminów (proponuję wrześniowy) mógłby być dwudniowym rajdem, połączonym z integracją.
Koniecznie. 2-3 terminy przed wakacjami, 2 terminy na wrzesień/październik i jak się uda dodatkowo w wakacje, to tylko lepiej

7. rezygnacja z wymogu drzwi - rozumie się samo przez się.
Nic nie pomagają, właściwie, to też nie przeszkadzają, jak chcesz, to montuj, ale bez ciśnienia - można wywalić

8. rezygnacja z wymogu obrysu paki - j.w.
Prawdziwe trialówki mają taki wymóg, dodatkowo w czeskim trialu to jest doprecyzowane w taki sposób, że zabudowa musi być maksymalnie na wysokości X cm powyżej koła kiedy auto stoi na płaskim i ogólnie takie,takie. Zostawiłbym wymóg, bo jak nie będzie obrysu, to bez niego będzie można za dużo zyskać mając na środku mniejszą szerokość i mniej ryzykując złapanie kary D, czy Z

9. zmiana punktów odniesienia przy pomiarze długości dla skalowania (od przedniej osi do tylnej osi zamiast od przedniego zderzaka do tylnej osi)
Aktualnie wymagamy w skalowaniu zachowania odległości zderzak - ostatnia oś. Często jednak oryginalny zderzak jest nisko i mocno z przodu, i tak jak w prawdziwym trialu, chciałoby się go przenieść. Zmieńmy wymogi skalowania, tak żeby zachować poprawne rozstawy i pozycję kabiny nad przednią osią, ale móc przesunąć czy usunąć zderzak.
Przelicznik na podstawie rozstawu osi (jeśli Tatra z przesunięciem, to liczone po stronie kierowcy), bo na dobrą sprawę, zderzak nawet nie zawsze jest sztywnym punktem odniesienia (aktywny zderzak Olka, czy mój przedni zderzak z axla)

10. boxy ze zmodyfikowanym ogranicznikiem prądowym
Sześć paluszków NiMH AA jest spokojnie w stanie uciągnąć 2XL, ale ograniczenie prądowe w boxie na to nie pozwoli. Dopuśćmy zmodyfikowane boxy AA, żeby osoby które nie mają LiPo/Buwizza nie musiały ładować drugiego kompletu paluszków do modelu.
To jest nie do zweryfikowania czy box jest zmodyfikowany, czy nie, a odcinka tylko psuje nerwy i cała zabawę. Ja bym dopuścił
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
keymaker
Posty: 46
Rejestracja: 2023-05-01, 15:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#5 Post autor: keymaker »

To i ja dodam moje 3 grosze:

1. numer startowy
Jestem bardzo za. Rozmiar 4x4 w sumie lepszy, bardziej widoczny. Co do przypisania, to nie wiem, ale pomyślałem, że albo każdy miałby swój i z nim przyjeżdżał, albo byłby przed każdym rajdem wydawane przez sędziów, zgodnie z wylosowaną kolejnością. W każdym razie na pewno uatrakcyjnią wyglądowo maszyny, tak, że będą bardziej wyglądały jak uczestniczące w prawdziwym rajdzie.
2. wymóg ludzika
Nie dawałbym tego jako muss, ale opcja. Uatrakcyjnienie wizualne. Też zdałem sobie sprawę, że jakbym miał tam do budy wpakować ludka zgodnego ze skalą, to nie wiem czy by się tyle miejsca znalazło w kabinie. A ludek lego technik wchodzi ładnie :)
3. wymóg klatki
Podobnie jak wyżej, nie jako muss, ale opcja. Niektórym maszynom klatka doda uroku, inne może popsuć.
4. więcej napraw
Myślę, że nie chodzi o naprawy jako naprawy, a o zaadresowanie rollek, do których się wykorzystuje naprawy. Ilość napraw bym zostawił jak jest, ale pomyślał jak zaadresować rolki, które wykluczają z rajdu, bez wykorzystywania limitu napraw.
5. ręka boga
I to jest właśnie rozwiązanie na problem w poprzednim punkcie. Nie tracimy naprawy, a jednocześnie nie wylatujemy z sekcji i możemy się bawić dalej, a o to właśnie chodzi. Nie jadę pół Polski po to, aby po drugiej rolce nie móc dokończyć już sekcji.
6. sztywny terminarz + luźniejszy w wakacje
Tak, zdecydowanie.
7. rezygnacja z wymogu drzwi
A ja bym ni rezygnował, niech te pojazdy jednak mają jakieś ficzery, a nie będą tylko sztywną budą na kołach.
8. rezygnacja z obrysu paki
Nie, obrys ma zostać. Warunkuje on bardziej techniczną jazdę i panowanie nad maszyną.
9. zmiana punktów odniesienia przy pomiarze długości dla skalowania (od przedniej osi do tylnej osi zamiast od przedniego zderzaka do tylnej osi)
Nie do końca tutaj wszystko rozumiem, ale uważam, że na pewno pojazd powinien odzwierciedlać oryginał. Zatem jak oryginał ma zderzak, z przodu szczególnie, to model też ma go mieć. A jak jest nisko w oryginalne, to cóż, trzeba podnieść całą budę/ramę albo wybrać inny model oryginału, a nie robić bezzębnego szwędacza (modele bez zderzaka aby łatwiej pokonywały przeszkody). Co do pomiarów to już jak tam uważacie, jak model będzie odzwierciedlał oryginał, to z przodu liczyć od zderzaka, a z tyłu do ostatniej osi. Ważne, żeby rozstawy ogólne się zgadzały ze skalą, czyli 1-2 oś oraz 2-3 oś.
10. boxy ze zmodyfikowanym ogranicznikiem prądowym
Nie mam zdania, mi wszystko jedno, porzuciłem legowe zasilanie dawno temu, uważam je za wyjątkowo nieefektywne.
11. zderzak mocowany na sztywno
Pytanie co oznacza na sztywno, Olka raczej nie jest na sztywno, a mój? Tutaj podobnie uważam jak wcześniej, zderzak powinien być jak jest w oryginalne i to mniej więcej w tym miejscu, gdzie jest w oryginale.
12. doprecyzowanie zmiany geometrii
Kwestia do oceny sędziów. Wg mnie to proste, jak zmiana geometrii/masy ewidentnie ułatwi jazdę - to wstrzymujemy przejazd i naprawa. A jak pogorszy, ale można jechać, to niech jedzie.
13. określenie maksymalnej masy odpadających części
Kwestia do oceny sędziów. Wg mnie to proste, jak zmiana geometrii/masy ewidentnie ułatwi jazdę - to wstrzymujemy przejazd i naprawa. A jak pogorszy, ale można jechać, to niech jedzie.

Ponadto, pojawiły się poniższe pomysły:
1. kupno nowych stoperów
Pewnie, z chęcią się złożę.
2. nowe gwoździe i słomki
Koniecznie! Tym bardziej się dorzucę jak trzeba.
3. czeski trial i zawody - bo czemu nie połączyć ich ze sobą?
Można spróbować, najpierw bym chciał tam zawitać, przejechać się z nimi i zobaczyć czy to co my robimy jest jakoś zbieżne z ich podejściem.
4. zaproszenie Terenwizji na rajd
Jak najbardziej, ale wcześniej bym popracował nad "urajdowieniem" maszyn. Czyli aby wyglądały bardziej jak rasowe terenówki, czyli wspomniane numery, klatka jak ktoś chce, ogarnięte kable i ogólnie wygląd, który pokazuje, że autor jednak nie miał w poważaniu oryginału i chciał go w miarę dobrze odwzorować. Ciężko słowami opisać podejście estetyczne, ale chyba każdy się zgodzi, widząc szczególnie zabawy w Rosji, że jedne modele wyglądają na przemyślane, a inne to zbieranina klocków bez ładu i składu, bez utrzymania kolorów, jakiś kształtów, ot poskładane na prętce parę klocków i byle by jechało.

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#6 Post autor: dirtzone »

1. numer startowy
Dla mnie opcja z przyznaniem stałego numeru startowego na osobę jest najsensowniejsza.
Nie powoduje to dodatkowego zamieszania i każdy pilnuje swojego numeru przyczepiając go do pojazdu, którym aktualnie staruje.
Co do powierzchni to chyba 4x3 studa, bo daję do możliwość przyklejenia naklejki na tile 4x4 ze studami tylko przy jednej krawędzi.

Obrazek

2. wymóg ludzika
Nie ma ludzika, który będzie pasować skalą. Ponoć lalki Scala by pasowały...
Technic Fig wygląda jak przedszkolak w skali trialówek.
Jestem przeciwny, to tylko pogorszy i tak już nie najlepszy wygląd trialówek, ewentualnie dać możliwość wsadzenia jakiegoś ludzika, ale z karą czasową, żeby wybić te głupoty z głowy :P


3. wymóg klatki
To ma być Truck Trial a tam wszystkie ciężarówki mają jakąś formę klatki. Myśle, że można dać symboliczny bonus do przelicznika za zamontowanie jakiegoś orurowania wzorującego się na prawdziwych autach TT.
Forma i z jakich klocków, to już dowolny wybór.


4. więcej napraw
To bym, zostawił w obecnej formie.

5. ręka boga
Dodałbym na każdą sekcje dwie możliwości szybkiego postawienia na koła. Stawiając auto fajnie też by mieć możliwość szybkiego dociśnięcia poluzowanych klocków bez przedłużania. Jak coś odpadnie zupełnie, to zostaje "naprawa".
Stawianie na koła analogicznie do naprawy za ostatnią zaliczoną bramką.


6. sztywny terminarz + luźniejszy w wakacje
Jak najbardziej, ustalmy na początku roku terminarz i ewentualnie jak komuś w trakcie roku coś wypadnie, to będziemy dyskutować nad przesunięciem danego rajdu.

7. rezygnacja z wymogu drzwi
Otwierane drzwi w LEGO trialu są tak samo potrzebne jak atrapa silnika. Nic to nie wnosi, a tylko przeszkadza w zbudowaniu sztywnej kabiny.
Jeżeli miałby zostać ten wymóg, to dodałbym zapisek, że drzwi muszą być zgodne z oryginałem, czyli np z ramką na szybę i wycięciem na nadkole.


8. rezygnacja z obrysu paki
Tak jak jest teraz, uważam że jest ok.

9. zmiana punktów odniesienia przy pomiarze długości dla skalowania (od przedniej osi do tylnej osi zamiast od przedniego zderzaka do tylnej osi)
Od pierwszej do ostatniej osi.

10. boxy ze zmodyfikowanym ogranicznikiem prądowym
Tak.

11. zderzak mocowany na sztywno
Nie tyle co na sztywno, tylko "zgodnie z oryginałem"

12. doprecyzowanie zmiany geometrii
Jeżeli zmiana geometrii w trakcie jazdy pogorszy zdolności jezdne to można kontynuować jazdę. Jeżeli poprawi to koniec. Wszystko należy do szybkiej oceny sędziów.

13. określenie maksymalnej masy odpadających części
Uważam, że nie ma to sensu, będzie to tylko niepotrzebnie przedłużać rajd. Jeśli odpadną jakieś drobiazgi, to można jechać dalej. Ale jeśli odpadnie coś większego, np maska to koniec :D

Ponadto, pojawiły się poniższe pomysły:
1. kupno nowych stoperów
Tak. Koszty podzielić na wszystkich aktualnie jeżdżących.

2. nowe gwoździe i słomki
Tak samo jak ze stoperami, podzielić koszty.

3. czeski trial i zawody - bo czemu nie połączyć ich ze sobą?
Nie mam zdania.

4. zaproszenie Terenwizji na rajd
Niby spoko, ale jednak obciach. Z czym my tu do ludzi :P

----------------

Ogólnie jestem za takim regulaminem, który nie stwarza niepotrzebnych obostrzeń psujących zabawę.
Ale jednocześnie idącym w kierunku przeskalowanego realizmu prawdziwego Truck Trialu.
Dążyłbym wyglądem aut do oryginału, ale takiego z toru trialowego, a nie oryginału, który wyszedł z fabryki.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#7 Post autor: smyk »

Cały czas podtrzymuję, że warto dopuścić te opony: Obrazek

Nie zmieniają oponowego balansu sił, ale za to dają okazję do zbudowania pojazdów z felgami i oponami w skali.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
keymaker
Posty: 46
Rejestracja: 2023-05-01, 15:40
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Zmiany w regulaminie LTTC na sezon 2024 - dyskusja

#8 Post autor: keymaker »

Popieram racami i nogami Smyka w kwestii dopuszczenia tych opon. Nawet pomimo, że wydaje mi się, że mają więcej wad aniżeli zalet względem obecnie używanych (mniej agresywny bieżnik, felga o rozmiarze, że nic tam do środka nie włożysz), to ich wygląd mi to rekompensuje. Myślę, że najbardziej w oczy się rzuca stosunek rozmiaru opony do felgi, to robi, przynajmniej na mnie, najbardziej pozytywne wrażenie. No i na upartego, ogólnym rozmiarem są identyczne jak obecnie używane na rajdach - 96mm. Zatem w przewidzianej regulaminem skali modeli nic by się nie zmieniło.

ODPOWIEDZ