[MOC] Pneumatic Tow Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[MOC] Pneumatic Tow Truck
Witam.
Możecie powiedzieć że robię się troszkę monotematyczny, bo to kolejny holownik
Ale tym razem jest 'nieco' inny od poprzednich.
Na pierwszy rzut oka niewiele różni się od mojego pierwszego holownika, ale pozory mylą
Do niedawna Wrecker stał sobie nieruszony, ale kiedy zdobyłem siłowniki pneumatyczne, pierwszym co przyszło mi do głowy było wmontowanie ich w jego zabudowę.
Skończyło się jednak na zupełnie nowej konstrukcji:
Największym problemem były przewody pneumatyczne, a dokładniej to moja niechęć do cięcia oryginalnych przewodów (mam tylko te z 8443)
I wskutek tego z podwozia czteroosiowego zrobiło się pięcioosiowe
Sercem holownika są dwa siłowniki (mały i duży) i pompka.
Mały jest odpowiedzialny za podnoszenie widelca, a duży za podnoszenie ramienia dźwigu
Jak to zauważył TruckeR, pompka od pneumatyki na pierwszy rzut oka jest niewidoczna.
A to z powodu tego, że udało mi się ja sprytnie zamaskować:
Jeśli pompka nie jest używana, to ta ośka pozwala zablokować ją w zabudowie tak, że jest niewidoczna.
A ten 'groźnie wyglądający' przód jest zrobiony tak:
Nie jestem do końca zadowolony z jego wyglądu, ponieważ po złożeniu pod szybą zostaje przerwa o wysokości ok. pół plate'a
A dla tych Co dotrwali do tego momentu galeria i filmik pokazujący jak ten mój potworek działa:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=afX_I6kVm4w[/youtube]
GALERIA
Jak na razie to koniec tematu holowników, przesiadam się na inny sprzęt
Możecie powiedzieć że robię się troszkę monotematyczny, bo to kolejny holownik
Ale tym razem jest 'nieco' inny od poprzednich.
Na pierwszy rzut oka niewiele różni się od mojego pierwszego holownika, ale pozory mylą
Do niedawna Wrecker stał sobie nieruszony, ale kiedy zdobyłem siłowniki pneumatyczne, pierwszym co przyszło mi do głowy było wmontowanie ich w jego zabudowę.
Skończyło się jednak na zupełnie nowej konstrukcji:
Największym problemem były przewody pneumatyczne, a dokładniej to moja niechęć do cięcia oryginalnych przewodów (mam tylko te z 8443)
I wskutek tego z podwozia czteroosiowego zrobiło się pięcioosiowe
Sercem holownika są dwa siłowniki (mały i duży) i pompka.
Mały jest odpowiedzialny za podnoszenie widelca, a duży za podnoszenie ramienia dźwigu
Jak to zauważył TruckeR, pompka od pneumatyki na pierwszy rzut oka jest niewidoczna.
A to z powodu tego, że udało mi się ja sprytnie zamaskować:
Jeśli pompka nie jest używana, to ta ośka pozwala zablokować ją w zabudowie tak, że jest niewidoczna.
A ten 'groźnie wyglądający' przód jest zrobiony tak:
Nie jestem do końca zadowolony z jego wyglądu, ponieważ po złożeniu pod szybą zostaje przerwa o wysokości ok. pół plate'a
A dla tych Co dotrwali do tego momentu galeria i filmik pokazujący jak ten mój potworek działa:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=afX_I6kVm4w[/youtube]
GALERIA
Jak na razie to koniec tematu holowników, przesiadam się na inny sprzęt
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 11:50 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Moje zdanie już znasz (tak, znowu zauważyłem go wcześniej na BS). Masz bardzo rozpoznawalny styl budowy Super to wszystko ulokowałeś, nawet sobie nie wyobrażałem, że w czymś TAK MAŁYM można zmieścić system pneumatyczny.. Poza tym bardzo to sprawnie działa. W sumie to z tego już robi się nie "Tu i Teraz" a właściwie "Technic".. Ciekawe czy niedługo zaprezentujesz nam w pełni działającą trialówkę w tej skali
Ostatnio zmieniony 2007-12-23, 21:14 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
o ile mnie wzrok nie myli to już twoja 3-cia ciężarówka ratownictwa drogowego, i powiem szczerze że winszuję użycia pneumatyki, lecz uważam że lepiej wyglądała by jako 3 osiowy pojazd techniczny dla jakiejś PSP(nawet bez pneumatyki) jednak praca super
Ostatnio zmieniony 2007-12-23, 23:24 przez Antek, łącznie zmieniany 1 raz.
Jestem pozytywnie zaskoczony Pneumatyka w takiej skali to dopiero coś! Tym bardziej, że tak ładnie upchana
Jedna uwaga, widelec trochę szybko chodzi, ale to chyba wina małego siłownika.
Dla mnie im więcej tym lepiej, a 5 to akurat górna granica dla takiej ciężarówki.M_longer pisze:I wskutek tego z podwozia czteroosiowego zrobiło się pięcioosiowe
Jedna uwaga, widelec trochę szybko chodzi, ale to chyba wina małego siłownika.
Ale też czerwoneM_longer pisze:Projekt: coś innego niż holownik
Ostatnio zmieniony 2007-12-23, 23:13 przez czekoladowyboss, łącznie zmieniany 2 razy.
Jaka krowa ta ciężarówka - ale tak ma być. Bydle do wyciągania innego dziadostwa z rowów. Bardzo ładnie to chodzi, konstrukcja fajna. Jest gdzieś zestaw narzędzi, pachołków czy tylko są na nie szufladki?:)
Nie próbowałeś smieścić przełączników pneumatycznych tak, żeby były do góry bo poszerzają jeszcze bardziej ciężarówkę?
Nie próbowałeś smieścić przełączników pneumatycznych tak, żeby były do góry bo poszerzają jeszcze bardziej ciężarówkę?
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Hmmmmartinbb pisze:Aż się boje zapytać co będzie w następnym "odcinkach"
Klocki na czwarty holownika niedługo będą...
Raczej biało-zielone, ale to na razie planyczekoladowyboss pisze:Ale też czerwone
Nie wypadają. Cały przód to konstrukcja o głębokości jednego studa, która mimo tego że jest zamocowana na dwóch halfpinach, trzyma się dość mocno. (Choć można ją przechylać w prawo i w lewo o ok. milimetr. Tego luzu nie udało się uniknąć )Jerac pisze:Czy one czasem nie wypadają jeśli się przechyli ciężarówkę do przodu?
Są. Najlepsze były by te (na niskich oponach):Nexus 7 pisze:Zastanawiam sie tylko czy kola nie sa odrobine za male.
Lub te:
Tylko że wtedy nie było by pneumatyki. Mały siłownik jest zamocowany w taki sposób:
A użycie tych większych kół spowodowałoby brak tej wolnej przestrzeni szerokości dwóch studów.
Sztuka kompromisu
Dziękuję za komentarze i cieszę się że się podoba
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Da się zrobić skrętne osie w szerokości 6 studówV1 pisze:Czekam aż dorobisz skrętne koła
Ale tylko na kołach podanych przeze mnie wyżej.
Jak przyjdzie do mnie 8408 to się chyba wezmę za ten temat, bo męczy mnie już od dłuższego czasu
Jerac pisze:Jedno małe pytanie: Co się holuje taką malutką ciężarówką? Kolumnę powiązanych czołgów, pociąg czy lotniskowiec?
Prawdę mówiąc nie widziałem takich holowników w trakcie pracy, ale wzorowałem się na tym:
http://www.ditzj.de/html/en/trucks/merc ... k4148.html
Ostatnio zmieniony 2007-12-24, 15:30 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.