[MOC] Trike
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Trike
Miałem sobie zrobić przerwę od klocków po ostatnim MOCu, ale to chyba nałóg...
Trike
Dane techniczne:
Waga: 847g
Wymiary: dł. 56s / szer. 22s / wys. 20s
Prędkość: 4.04 km/h
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: silnik PF z redukcją 2:1 na tylne koła
Skręt: silnikiem PF przez sprzęgło
Kto grzebał uważnie w galerii V1, ten wie że nasz aktualny mistrz zamków i wież zaczął kiedyś całkiem przyjemnego trójkołowca w stylu Technic, ale nie dokończył. Ponieważ mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna ;) zdecydowałem się zbudować pojazd tego typu po swojemu, mając nadzieję że wyjdzie tak nieortodoksyjnie i obrazoburczo, że V1 nie wytrzyma i będzie musiał pokazać nam jak się takie maszyny powinno robić ;)
Parę słów o konstrukcji: po pierwsze zrealizowałem ją ograniczonym nakładem części, bo bez demontowania dźwigu - dlatego, ku mojemu głębokiemu ubolewaniu, nie jest aż tak czarna jak mogłaby być i w niektórych miejscach musiałem posiłkować się czerwienią. Trójkołowiec ma pełne zawieszenie niezależne, z przodu całkiem banalne choć może zaskakująco działające (zdjęcia poniżej), z tyłu natomiast chciałem początkowo zaadaptować rozwiązanie a'la 8448, było ono jednak wściekle szerokie. Zadowoliłem się więc prostymi wachaczami wzdłużnymi po jednym na każde koło. Tak powstałe zawieszenie jest dość niskie i ma niewielki skok, wyposażyłem je więc w bardzo twarde amortyzatory. Efekt sprawuje się nieźle i jest bardzo stabilny, choć przy cięższym pojeździe wymagałby wzmocnienia. Z detali trójkołowiec ma odłączanego battery boxa oraz składane nózki.
Największym wyzwaniem okazał się przedni widelec, który przy blisko kilogramowej masie pojazdu (uroki nowej elektryki - przy starej dochodziła tylko waga silników, z PFami musimy doliczyć prawie pół kilo żeby zacząć mówić o używaniu silników) poddawany był silnym obciążeniom. Kiedy już udało mi się zadowalająco usztywnić go i wzmocnić, musiałem wykombinować jak zmieścić w tym wszystkim mechanizm skrętu tak, żeby był mocny (wierzcie mi że obrócenie tak bardzo wysuniętym przednim kołem nie jest łatwe) i możliwie mały oraz estetyczny (co oznacza że miałem minimalny wybór jak umieszczę silnik). Siedziałem nad tym dość długo, wymyślając w końcu coś takiego:
Całość jest dość delikatna i niezbyt szybka, ale skręca zaskakująco dobrze. Możecie przekonać się o tym oglądając film, znów częściowo nakręcony kamerką zamontowaną na siedzeniu :)
[youtube]http://youtube.com/watch?v=P1zUXqZtZ_8[/youtube]
Galeria
Zdjęcia:
Trike
Dane techniczne:
Waga: 847g
Wymiary: dł. 56s / szer. 22s / wys. 20s
Prędkość: 4.04 km/h
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: silnik PF z redukcją 2:1 na tylne koła
Skręt: silnikiem PF przez sprzęgło
Kto grzebał uważnie w galerii V1, ten wie że nasz aktualny mistrz zamków i wież zaczął kiedyś całkiem przyjemnego trójkołowca w stylu Technic, ale nie dokończył. Ponieważ mężczyznę poznaje się nie po tym jak zaczyna ;) zdecydowałem się zbudować pojazd tego typu po swojemu, mając nadzieję że wyjdzie tak nieortodoksyjnie i obrazoburczo, że V1 nie wytrzyma i będzie musiał pokazać nam jak się takie maszyny powinno robić ;)
Parę słów o konstrukcji: po pierwsze zrealizowałem ją ograniczonym nakładem części, bo bez demontowania dźwigu - dlatego, ku mojemu głębokiemu ubolewaniu, nie jest aż tak czarna jak mogłaby być i w niektórych miejscach musiałem posiłkować się czerwienią. Trójkołowiec ma pełne zawieszenie niezależne, z przodu całkiem banalne choć może zaskakująco działające (zdjęcia poniżej), z tyłu natomiast chciałem początkowo zaadaptować rozwiązanie a'la 8448, było ono jednak wściekle szerokie. Zadowoliłem się więc prostymi wachaczami wzdłużnymi po jednym na każde koło. Tak powstałe zawieszenie jest dość niskie i ma niewielki skok, wyposażyłem je więc w bardzo twarde amortyzatory. Efekt sprawuje się nieźle i jest bardzo stabilny, choć przy cięższym pojeździe wymagałby wzmocnienia. Z detali trójkołowiec ma odłączanego battery boxa oraz składane nózki.
Największym wyzwaniem okazał się przedni widelec, który przy blisko kilogramowej masie pojazdu (uroki nowej elektryki - przy starej dochodziła tylko waga silników, z PFami musimy doliczyć prawie pół kilo żeby zacząć mówić o używaniu silników) poddawany był silnym obciążeniom. Kiedy już udało mi się zadowalająco usztywnić go i wzmocnić, musiałem wykombinować jak zmieścić w tym wszystkim mechanizm skrętu tak, żeby był mocny (wierzcie mi że obrócenie tak bardzo wysuniętym przednim kołem nie jest łatwe) i możliwie mały oraz estetyczny (co oznacza że miałem minimalny wybór jak umieszczę silnik). Siedziałem nad tym dość długo, wymyślając w końcu coś takiego:
Całość jest dość delikatna i niezbyt szybka, ale skręca zaskakująco dobrze. Możecie przekonać się o tym oglądając film, znów częściowo nakręcony kamerką zamontowaną na siedzeniu :)
[youtube]http://youtube.com/watch?v=P1zUXqZtZ_8[/youtube]
Galeria
Zdjęcia:
Ostatnio zmieniony 2008-01-02, 21:55 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Kiedy masz go zamiar w końcu rozłożyć?Sariel pisze:zrealizowałem ją ograniczonym nakładem części, bo bez demontowania dźwigu
Bo ja czekam na tego zapowiedzianego Wreckera i coś się doczekać nie mogę ;)
Jak na ograniczoną ilość części to wyszedł całkiem ciekawie.
Wygląda dobrze i tak samo działa. (tylko po co mu te łańcuchy?)
A co do kół... Mi się podobają.
Akurat te koła do motocykli pasują dużo lepiej niż do innych pojazdów.
Co następne? :)Now building: ...
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
E tam "w końcu", ledwie parę dni temu go skończyłem :P Poza tym boję się myśleć ile rozkładanie tego monstra potrwa.Kiedy masz go zamiar w końcu rozłożyć?
Chyba klimaty Fallouta / Ghost Ridera mi się rzuciły :)tylko po co mu te łańcuchy?
Dobrze mówi, dać mu piwa :) Użyłem tych kół bo od razu kojarzą mi się z motocyklami, czego o kołach 8880 powiedzieć nie mogę.Akurat te koła do motocykli pasują dużo lepiej niż do innych pojazdów.
Jeszcze nie wiem, na razie mam 17 projektów do wyboru :)Co następne? :)
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 09:21 przez Sariel, łącznie zmieniany 3 razy.
więc tak: ogólnie bardzo przemyślana konstrukcja, ale mi nie przypadła do gustu, gdyż nie lubię trójkołowców. Sterowanie na filmiku wygląda trochę dziwnie (promień skrętu itp.) ale to chyba wina sterowania użyczonego do bulldozera, nieprawdaż?
EOT: co to za piosenka, bo pamiętam ją chyba z nascar'a 02 i jest bardzo fajna :)
EOT: co to za piosenka, bo pamiętam ją chyba z nascar'a 02 i jest bardzo fajna :)
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 15:54 przez Antek, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Steppenwolf - Born to Be WildAstrzalkowski pisze:EOT: co to za piosenka, bo pamiętam ją chyba z nascar'a 02 i jest bardzo fajna :)
Z filmu Easy Rider :)
http://www.youtube.com/watch?v=UlwLAEzHBcg
Teraz może być EOT ;)
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nieprawdaż (pisze się razem). Pilota przerobiłem sobie na 4-kierunkowy. Skręcanie wygląda jak wygląda ponieważ przednie koło jest skręcane niemal poziomo - albo mówiąc fachowo ma ogromny camber angle.Astrzalkowski pisze:Sterowanie na filmiku wygląda trochę dziwnie (promień skrętu itp.) ale to chyba wina sterowania użyczonego do bulldozera, nie prawdaż?
Wiesz, ja po prostu zostałem wyprany przez Lego tym: http://peeron.com/inv/sets/8857-1 :)Sariel pisze:Dobrze mówi, dać mu piwa :) Użyłem tych kół bo od razu kojarzą mi się z motocyklami, czego o kołach 8880 powiedzieć nie mogę.
Hmmm..... Sariel, ta traja wygląda po prostu kalecznie :)
A słabo skręca głównie ze względu na dziwną geometrię przodu. o wiele za duże wyprzedzenie, i z tego co widzę to w ogóle nie ma tam półek? Gdyby były, cały przód byłby dużo sztywniejszy, i prawdopodobnie nie musiałby być tak pancerny.
Idę już spać więcej pokrytykuję jutro :)
A słabo skręca głównie ze względu na dziwną geometrię przodu. o wiele za duże wyprzedzenie, i z tego co widzę to w ogóle nie ma tam półek? Gdyby były, cały przód byłby dużo sztywniejszy, i prawdopodobnie nie musiałby być tak pancerny.
Idę już spać więcej pokrytykuję jutro :)
\/1 ______________
No to dalej.
Jeszcze tylko parę rzeczy - za wąski rozstaw kół (chyba że obniżysz resztę i skrócisz przód), zbyt pancerny wygląd przedniego zawieszenia (a widzę że zamocowane tylko na jednej ośce z nałożonymi jakimiś kółkami, nie dziwne że się tak wygina) i zbyt daleko odsunięta kanapa. W tym miejscu mogłaby być kanapa dla pasażerów, a kierowca powinien siedzieć bliżej.
Rozumiem że to konstrukcja częściowo fantasy, ale mimo wszystko dobrze by było mieścić się w pewnych kanonach.
Kiedyś budowałem ciężarówki, które np. pod maską, zamiast silnika miały wysuwany radar, 'retractable outriggers' to podobnego typu nowatorstwo :)
Choć oczywiście fajnie że zmieściłeś napęd i sterowanie.
Na koniec jeszcze Ci napiszę że filmik mógłby być ciekawszy, krótszy, a Steppenwolfem osobiście już rzygam, jest tyle pięknych kawałków motocyklowych... :)
Niebieski quad był świetny, albo go wyczułeś albo starannie dopracowywałeś, tutaj jednego albo drugiego brakuje.
Jeszcze tylko parę rzeczy - za wąski rozstaw kół (chyba że obniżysz resztę i skrócisz przód), zbyt pancerny wygląd przedniego zawieszenia (a widzę że zamocowane tylko na jednej ośce z nałożonymi jakimiś kółkami, nie dziwne że się tak wygina) i zbyt daleko odsunięta kanapa. W tym miejscu mogłaby być kanapa dla pasażerów, a kierowca powinien siedzieć bliżej.
Rozumiem że to konstrukcja częściowo fantasy, ale mimo wszystko dobrze by było mieścić się w pewnych kanonach.
Kiedyś budowałem ciężarówki, które np. pod maską, zamiast silnika miały wysuwany radar, 'retractable outriggers' to podobnego typu nowatorstwo :)
Choć oczywiście fajnie że zmieściłeś napęd i sterowanie.
Na koniec jeszcze Ci napiszę że filmik mógłby być ciekawszy, krótszy, a Steppenwolfem osobiście już rzygam, jest tyle pięknych kawałków motocyklowych... :)
Niebieski quad był świetny, albo go wyczułeś albo starannie dopracowywałeś, tutaj jednego albo drugiego brakuje.
:)ku mojemu głębokiemu ubolewaniu, nie jest aż tak czarna jak mogłaby być
Tak zrobię!!!V1 nie wytrzyma i będzie musiał pokazać nam jak się takie maszyny powinno robić ;)
Ostatnio zmieniony 2008-01-03, 14:55 przez V1, łącznie zmieniany 3 razy.
\/1 ______________