[MOC] Roadrunner Buggy
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Roadrunner Buggy
Z cyklu "mały relaksacyjny MOCyk":
Roadrunner Buggy
Dane techniczne:
Waga: 859g
Wymiary: dł. 37s / szer. 22s / wys. 26s
Napęd: silnik PF XL z przełożeniem 3:5 na tylną oś
Prędkość maksymalna: 3.55 km/h
Zawieszenie: przód - niezależne, tył - oś wleczona na amortyzatorach
Prościutka konstrukcja, która z założenia miała być możliwie szybka. W zasadzie nie byłem pewien czy jest sens publikować coś tak prostego, ale niektóre niedawno pokazane MOCe przekonały mnie że jest. Pierwotnie chciałem wyposażyć buggiego w skrzynię biegów, ale kiedy zobaczyłem jakie naprężenia generuje silnik PF XL powyżej przełożenia 1:1 i kiedy jeden z kardanów przy skrzyni został dosłownie rozmielony od środka axlem, odpuściłem sobie skrzynię.
Napęd przenoszony jest dyfrem projektu aro_kala, który sprawuje się bez zarzutu (dyfer znaczy :) ). Kierownica w kabinie nie działa bo zabrakło miejsca żeby podłączyć ją do układu skrętnego. Za skręt odpowiada silnik PF, na zdjęciach z redukcją 24:1 i sprzęgłem, na filmie już z 8:1 i bez sprzęgła - musiałem przyspieszyć skręcanie żeby pobawić się w drift, ale o tym za moment.
Buggy jest całkiem szybki, być może to mój najszybszy MOC, ale wątpię żeby wyczerpywał możliwości silnika PF XL. Gdyby pozbyć się zawieszenia i (sorry aro :) ) dyfra, możnaby wykorzystać moc silnika efektywniej, ale nie chciałem aż tak upraszczać.
Założeniem które częściowo udało mi się spełnić jest "driftowalność" pojazdu. Po założeniu na tylną oś felg od 8448 daje się łapać ładny poślizg przy ruszaniu i zmianie kierunku jazdy, ale nie przy skrętach - buggy jest na to za wolny i za ciężki. Decyduje też pewnie jego wyważenie, jak widać battery box znajduje się nad tylną osią, specjalnie żeby poprawiać przyczepność, obawiałem się że ze środkiem ciężkości bardziej z przodu buggy po prostu nie ruszy bez opon. W efekcie do Supersonica trochę mu jeszcze brakuje ;)
Galeria
Przykładowe zdjęcia
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=saLiSWBHpz0[/youtube]
Roadrunner Buggy
Dane techniczne:
Waga: 859g
Wymiary: dł. 37s / szer. 22s / wys. 26s
Napęd: silnik PF XL z przełożeniem 3:5 na tylną oś
Prędkość maksymalna: 3.55 km/h
Zawieszenie: przód - niezależne, tył - oś wleczona na amortyzatorach
Prościutka konstrukcja, która z założenia miała być możliwie szybka. W zasadzie nie byłem pewien czy jest sens publikować coś tak prostego, ale niektóre niedawno pokazane MOCe przekonały mnie że jest. Pierwotnie chciałem wyposażyć buggiego w skrzynię biegów, ale kiedy zobaczyłem jakie naprężenia generuje silnik PF XL powyżej przełożenia 1:1 i kiedy jeden z kardanów przy skrzyni został dosłownie rozmielony od środka axlem, odpuściłem sobie skrzynię.
Napęd przenoszony jest dyfrem projektu aro_kala, który sprawuje się bez zarzutu (dyfer znaczy :) ). Kierownica w kabinie nie działa bo zabrakło miejsca żeby podłączyć ją do układu skrętnego. Za skręt odpowiada silnik PF, na zdjęciach z redukcją 24:1 i sprzęgłem, na filmie już z 8:1 i bez sprzęgła - musiałem przyspieszyć skręcanie żeby pobawić się w drift, ale o tym za moment.
Buggy jest całkiem szybki, być może to mój najszybszy MOC, ale wątpię żeby wyczerpywał możliwości silnika PF XL. Gdyby pozbyć się zawieszenia i (sorry aro :) ) dyfra, możnaby wykorzystać moc silnika efektywniej, ale nie chciałem aż tak upraszczać.
Założeniem które częściowo udało mi się spełnić jest "driftowalność" pojazdu. Po założeniu na tylną oś felg od 8448 daje się łapać ładny poślizg przy ruszaniu i zmianie kierunku jazdy, ale nie przy skrętach - buggy jest na to za wolny i za ciężki. Decyduje też pewnie jego wyważenie, jak widać battery box znajduje się nad tylną osią, specjalnie żeby poprawiać przyczepność, obawiałem się że ze środkiem ciężkości bardziej z przodu buggy po prostu nie ruszy bez opon. W efekcie do Supersonica trochę mu jeszcze brakuje ;)
Galeria
Przykładowe zdjęcia
Film:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=saLiSWBHpz0[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-01-20, 18:35 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2201
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Fajny :) Stylistycznie bardzo udana maszynka, widze tez duza funkcjonalnosc, tylko gdzie ten drift? Toz to nie widac, zeby sie slizgalo...
Ale gratuluje kolejnego udanego MOCa, jest naprawde sympatyczny :D
Ale gratuluje kolejnego udanego MOCa, jest naprawde sympatyczny :D
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Bardzo mi się podoba, zwłaszcza te wszystkie czerwone panele. :) Jeździ fajnie, choć jak dla mnie jeszcze za wolno. :) W tym momencie przydałaby się przejściówka, zamiast XL wrzucić RC. :D
Kolejny udany MOC. !
Na drift to raczej nie wyglądało. :) Ale i tak mi się podobało.Sariel pisze:żeby pobawić się w drift
Kolejny udany MOC. !
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Dla mnie też jest trochę wolny, przyjrzyj się jaką różnicę w pracy silnika słychać z oponami i bez - bez opon pracuje szybciej, z oponami wyraźnie się męczy. Gdzieś tracę trochę mocy, podejrzewam przekładnię kątową na knobach bo przekładnie kątowe zawsze powodują trochę strat. Te opony balonowe z tyłu też są lepsze w teren niż do wyścigów, najszybsze konstrukcje wychodziły mi na kołach Futuristic. tych podobnych do slicków. Chyba sobie kiedyś zasymuluję Supersonica, wsadzę dwa RC na tylną oś i wio ;)
Ostatnio zmieniony 2008-01-21, 13:04 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.