koniec 9V...

Trains, Monorail

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#16 Post autor: pawelec »

O tym, że nowy system będzie oparty o silniki PF to pewnie wszycy wiedzą.
I wszyscy martwią się (tak mi się wydaję), że system ten nie dopuszcza zmiennej prędkości.
Otóż LEGO upubliczniło specyfikację protokołu PF, z której to wynika, że system ten potrafi pracować ze zmienną prędkością jak również posiada polecenia ciągłej pracy.
Czyli zachowanie idealne do pociągów.
Link
Nie wiem czy to coś nowego dla Was czy nie...
Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#17 Post autor: V1 »

Też to znalazłem,tutaj: http://www.hispalug.com/foro/index.php?topic=3348.0
Zastanawiam się jak i co można wprowadzić w życie na podstawie tego dokumentu... i nie mam zielonego pojęcia!
\/1 ______________

pawelec
Posty: 107
Rejestracja: 2006-12-28, 10:21
Lokalizacja: Gdynia

#18 Post autor: pawelec »

Można np zrobić własny sterownik (np za pomocą NXT, albo jakąś własną kontrukcję jak ktoś jest obyty z elektroniką) i wykorzystać możliwości zmiennej prędkości.
Dzięki temu pojazd na PF będzie mógł np płynnie przyspieszać ;)
Pozdrawiam
Paweł

Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 287
Rejestracja: 2008-01-21, 15:03
Lokalizacja: Toruń / Szkocja (obecnie)
brickshelf: andzia

 

#19 Post autor: Andzia »

Some of these features are a new designed remote control with speed regulator, a new size rechargeable battery box with a built in speed regulator and finally we are exploring and seriously considering new track geometries thanks to the use of plastic rails.

Mój angielski nie jest perfekcyjny dlatego z tego co ja tu wyczytałam wynika, pomijając nowy rozmiar baterii, że chcą wprowadzić w życie "nowe kształty" torów. Poprawcie mnie proszę jeśli się mylę. I co z tym fantem zrobić?
Oczywiście nie mam nic przeciwko o ile będą pasowały do starych torów. A powinny.

Jeśli nowe kolejki będą "woziły" ze sobą baterię która je napędzi, to tory 9V są zbędne. A w tym wypadku RC są tańsze, co sprawia, że nie są tak do końca niewypałem. Owszem 9V są "lepsze" i nawet ładniej wyglądają, powiedzmy bardziej profesjonalnie. Ale jeśli kolej 2009 ich nie wymaga...
Ostatnio zmieniony 2008-03-12, 14:08 przez Andzia, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

To nie nowy rozmiar baterii, tylko zasilacz z wbudowaną ładowarką i regulatorem prędkości. Cudownie byłoby zobaczyć kontroler pozwalający regulować prędkość nowych silników, z drugiej strony nadal nie wiadomo jak Lego rozwiązało problem łączności kontrolera z pociągami (sygnał IR może zanikać w tunelach itp.).

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#21 Post autor: Maciej Drwięga »

Troszkę więcej światła rzucone na kwestię 9V i nowego systemu, który pojawi się w przyszłym roku:
LEGO 9V Train Communication III

Dear all,

As promised in the second communication from the 6th of December last year, we will give you the latest information and decisions regarding the development of the new train system based on LEGO Power Functions.

We are still working on the final details and doing a lot of testing of the new Power Functions elements; however, we are again able to give you some more details.

First - we will not change the gauge of the rails so there is no need to be afraid that the L gauge will disappear.

On the rechargeable battery box we have been working to get the best compromise between size and power. It has been decided that we will use a powerful Lithium Polymer battery and the size of the box will be 4 studs wide, 8 studs long and 4 studs high - this should fit in most of the trains.
The already existing standard LEGO transformer will be used to recharge and as the power supply.

The existing Power Functions RC Receiver already has integrated speed control. To enable the use of this we will make a newly designed RC handset with speed control capability.

All the above new Train related Power Functions items as well as the current battery train motor (with cross axles and wheels) will be available separately through LEGO Shop@Home before the Summer of 2009.

As you know we arranged a train workshop in November 2007 where ten AFOLs from around the world: Denmark, USA, France, Belgium, the Netherlands, Germany, and United Kingdom participated, built with the prototype elements and also looked into ideas and possibilities for new train designs using the Power Function elements. Based on the outcome of this workshop and all the other fantastic input we got from the AFOL community over the last 6 months, our designers worked on the first train set using the new Power Functions system. This set will be truly aimed at the AFOL community to acknowledge the importance of the adult LEGO hobbyists in the LEGO train world.

This communication will be the last one regarding the transition from the 9V train system into the new Power Functions train system. Due to all the very valuable AFOL feedback we are far down the road with the development of the new elements and also the new train set. We appreciate all your efforts through this transition which we expect to be fully executed in 2009.

Stay tuned for the new LEGO train system coming in 2009.


Tormod Askildsen, Head of LEGO Community Development
Ktoś potrzebuje tłumaczenia ?
Ostatnio zmieniony 2008-03-25, 17:23 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
tobiasz
Posty: 161
Rejestracja: 2006-08-29, 10:34
Lokalizacja: Mrągowo
brickshelf: tobiasz-gallery

 

#22 Post autor: tobiasz »

Właśnie zastanawiałem się nad kupnem jakiegoś zestawu trains, ale chyba sie wstrzymam, choć z tego artykułu wynika że nowe pociągi też będą woziły duży pojemnik na baterie i tak na prawdę nie wiem ( nie jestem w tym obeznany) czym będzie się różniła ta nowa technologia od RC i jeszcze mam takie pytanie czy w tych nowych pociągach będą plastikowe tory czy jest szansa że powrócą "żelazne"?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

The existing Power Functions RC Receiver already has integrated speed control. To enable the use of this we will make a newly designed RC handset with speed control capability.
Wspaniale, tak jak podejrzewałem :) Pomyślcie tylko jakie możliwości da nam regulacja prędkości pracy silników w połączeniu np. z nową pneumatyką.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#24 Post autor: Maciej Drwięga »

Sariel pisze:Wspaniale, tak jak podejrzewałem :) Pomyślcie tylko jakie możliwości da nam regulacja prędkości pracy silników w połączeniu np. z nową pneumatyką.
Będziesz w stanie płynnie regulować ciśnienie w układzie :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#25 Post autor: Sariel »

Pewnie. Jak tylko dosztukuję do siłowników śrubowych wężyki, wtedy może ktoś się na to ciśnienie nabierze ;)

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#26 Post autor: Maciej Drwięga »

Update: tory będą dokładnie takie same jak w pociągach RC, więc kompatybilność łączeń pozostaje :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 287
Rejestracja: 2008-01-21, 15:03
Lokalizacja: Toruń / Szkocja (obecnie)
brickshelf: andzia

 

#27 Post autor: Andzia »

Tak się cieszyłam, że w końcu skompletowałam tyle odcinków torów (mix 9V i RC) aby stworzyć zamkniętą trakcję a tu się okazuje, że one mają inne odcienie. Znaczy się RC ciemniejsze są od 9V. Życie jest piękne :/
A co do przyszłych torów... powstanie kurka nowy odcień? ;-)

Cudnym rozwiązaniem (dla mnie) było by, aby w przyszłości można kupić oddzielnie lokomotywę i wszelakie wagony. I aby wszystko do siebie pasowało kolorystycznie. Aby ludziki wchodziły do wagonów przez drzwi a nie dachem, to samo z maszynistą. Aby wagony były zróżnicowane np. wagon restauracyjny, sypialny, pocztowy.
Lokomotywa mogła by być inna do pociągu towarowego i podobnie wagony, do wyboru. Każdy miałby szansę stworzyć sobie taki skład na jaki miałby ochotę. I każdy mógłby powiedzieć, że jego pociąg jest wyjątkowy :)
Ostatnio zmieniony 2008-04-06, 19:22 przez Andzia, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#28 Post autor: szarikm »

Andzia pisze:Cudnym rozwiązaniem (dla mnie) było by, aby (...) I aby (...) Aby ludziki wchodziły do wagonów przez drzwi a nie dachem, to samo z maszynistą. Aby (...)
Każdy miałby szansę stworzyć sobie taki skład na jaki miałby ochotę. I każdy mógłby powiedzieć, że jego pociąg jest wyjątkowy :)
tak to tylko w ........ dopasują :)

a poważnie:
Andzia pisze:Aby wagony były zróżnicowane np. wagon restauracyjny, sypialny, pocztowy.
Są takie zestawy 10022 (3w1 - sypialny, normalny, końcowy) oraz 10025 (2w1 - pocztowy i bagażowy) - tylko kosmicznie drogie, nawet przy takim kursie jak USD jak dziś.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1109
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: maciejd

 

#29 Post autor: Maciej Drwięga »

szarikm pisze:tylko kosmicznie drogie, nawet przy takim kursie jak USD jak dziś.
To fakt, że najtaniej wychodzą własne konstrukcje...
Andzia pisze:Aby ludziki wchodziły do wagonów przez drzwi a nie dachem
Jeszcze się nie zdarzyło, aby oficjalne zestawy Lego Trains pasowały proporcjami do ludzików Lego. Sam ludzik jest mocno wypaczony jeśli chodzi o proporcje, o pociągach nie wspomnę. Poza tym... no dobrze, w otwór drzwiowy się ludzik zmieści, a potem co ? :) Sam pójdzie na swoje miejsce ? :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
Andzia
Posty: 287
Rejestracja: 2008-01-21, 15:03
Lokalizacja: Toruń / Szkocja (obecnie)
brickshelf: andzia

 

#30 Post autor: Andzia »

tak to tylko w ........ dopasują :)
Nie wiem co... masz na myśli.
Maciej Drwięga pisze:Sam pójdzie na swoje miejsce ? :)
No, najlepiej jakby poszedł ;-)
Wiadomo, musimy je usadzić sami a do tego wymagany jest otwierany dach ale drzwiczki powinny być bez dwóch zdań.
szarikm pisze:Są takie zestawy 10022 (3w1 - sypialny, normalny, końcowy) oraz 10025 (2w1 - pocztowy i bagażowy) - tylko kosmicznie drogie, nawet przy takim kursie jak USD jak dziś.
Te wagony to brzydale :/ ;)
Ostatnio zmieniony 2008-04-07, 22:27 przez Andzia, łącznie zmieniany 2 razy.

ODPOWIEDZ