Modyfikacje pilotów IR
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Modyfikacje pilotów IR
Pewnie nic nowego, może na forum już było.
Nad czymś taki pracowałem, na szczęście znalazłem w galerii chyba lepsze rozwiązanie niż moje własne.
Może komuś się przyda.
większe zdjęcie
Nad czymś taki pracowałem, na szczęście znalazłem w galerii chyba lepsze rozwiązanie niż moje własne.
Może komuś się przyda.
większe zdjęcie
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 14:27 przez Mrutek, łącznie zmieniany 2 razy.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Wydaje mi się że chyba lepiej dać to do "Ciekawych konstrukcji" w Wolnej Dyskusji. Po pierwsze rozwiązanie bardzo proste, po drugie pojawiało się już na Brickshelfie i jeszcze nie raz pojawi. Sam mam w swoim folderze Ideas przeróbkę pilota na czterokierunkowy, ale uważam to za taki drobiazg że nie pokazywałem jej w ogóle na forum.
Oczywiście, że jest to drobiazg ale Ty osiągnąłeś taki poziom rozwoju w te klocki, że pewne rzeczy wydają Ci sie nieistotne. Jednak z tego co wiem, forum przeglądają także prości ludzie, a nie tylko "geniusze" lego. Mnie tego rozwiązania w pewnym momencie bardzo brakowało. Mimo wielu forów i galerii wcale nie jest łatwo, szybko znaleźć, coś potrzebnego - jeżeli w danym momencie nie ma się ochoty lub pomysłu na wynalezienie jakiegoś rozwiązania. Bądź wyrozumiały. Pozdrawiam.Sariel pisze:Wydaje mi się że chyba lepiej dać to do "Ciekawych konstrukcji" w Wolnej Dyskusji. Po pierwsze rozwiązanie bardzo proste, po drugie pojawiało się już na Brickshelfie i jeszcze nie raz pojawi. Sam mam w swoim folderze Ideas przeróbkę pilota na czterokierunkowy, ale uważam to za taki drobiazg że nie pokazywałem jej w ogóle na forum.
Oto mój kontrolerek do pojazdu.
Funkcje dźwigienek: (lewe zdjęcie, od lewej)
1. i 2. - zielona i żółta - jazda
3. tę dźwigienkę można zablokować w położeniu "do przodu", wystarczy przesunąć ją do przodu a następnie w lewo na osi obrotu i pozostaje cały czas włączona, może się do czegoś przydać np. wciągarka
4. wiadomo - skręcanie
5. i 6. sterowanie dodatkowymi funkcjami
Czerwony pałąk chroni przed mimowolnym zasłanianiem palcami nadakników.
Funkcje dźwigienek: (lewe zdjęcie, od lewej)
1. i 2. - zielona i żółta - jazda
3. tę dźwigienkę można zablokować w położeniu "do przodu", wystarczy przesunąć ją do przodu a następnie w lewo na osi obrotu i pozostaje cały czas włączona, może się do czegoś przydać np. wciągarka
4. wiadomo - skręcanie
5. i 6. sterowanie dodatkowymi funkcjami
Czerwony pałąk chroni przed mimowolnym zasłanianiem palcami nadakników.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A ja się zastanawiałem gdzie wcięło wszystkie kontrolery PF z Allegro :P
Duke, od jakiego pojazdu jest ten kontroler?
Duke, od jakiego pojazdu jest ten kontroler?
Ostatnio zmieniony 2008-01-29, 20:29 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
Grygus, mało kiedy wszystkie są w użyciu, ale zauważyłem ciekawą sprawę. Załóżmy że mamy dwa piloty, oba ustawione na ten sam kanał, ale w każdym używamy innej dźwigienki i nawet mamy dwa odbiorniki IR , i okazuje się, że mamy zakłócenia, dwa oddzielne silniki pracują skokowo, tak jakby dostawały sygnały w pakietach.
A tak jakby co, to ta kierowniczka w moim pilocie jest całkiem praktyczna, steruje się kciukiem prawej ręki.
M_longer, kontroler oczywiście do ciężarówki TrTrialowej
A tak jakby co, to ta kierowniczka w moim pilocie jest całkiem praktyczna, steruje się kciukiem prawej ręki.
M_longer, kontroler oczywiście do ciężarówki TrTrialowej
Duke, z ujawnionego niedawno dokumentu wynika,że każdy odbiornik odbiera wszystkie sygnały, jakie wychodzą z każdego nadajnika.
Przy czym kanał nie jest tak naprawdę kanałem (częstotliwość wszystkich 'kanałów' jest taka sama), jest to tylko kwestia numeru adresata zakodowanego w sygnale.
Więc to nie kwestia zakłóceń - w opisanej przez Ciebie sytuacji każdy odbiornik musi poświęcić chwilę na odczyt dodatkowego sygnału i wykonanie żądanej akcji, ew. zignorowanie sygnału. Stąd też zaobserwowane przez chłopaków problemy podczas meczu Techballu.
I jest to zupełnie logiczne. Ew. jest to problem braku niezależności samego układu odbiornika i układu wykonawczego, czy jak to nazwać.
Aha - jeszcze dopiszę - jeżeli np. w pierwszym pilocie włączasz lewą dźwignię, a w drugim prawą (a lewa jest w poł. neutralnym), to jeden z odbiorników odłączając napięcie od drugiego silnika zachowuje się jak najbardziej prawidłowo, ponieważ otrzymuje żądanie podania napięcia na jedno wyjście, i zdjęcia napięcia z drugiego wyjścia (informacja o neutralnym położeniu dźwigni też jest wysyłana do odbiornika)
Przy czym kanał nie jest tak naprawdę kanałem (częstotliwość wszystkich 'kanałów' jest taka sama), jest to tylko kwestia numeru adresata zakodowanego w sygnale.
Więc to nie kwestia zakłóceń - w opisanej przez Ciebie sytuacji każdy odbiornik musi poświęcić chwilę na odczyt dodatkowego sygnału i wykonanie żądanej akcji, ew. zignorowanie sygnału. Stąd też zaobserwowane przez chłopaków problemy podczas meczu Techballu.
I jest to zupełnie logiczne. Ew. jest to problem braku niezależności samego układu odbiornika i układu wykonawczego, czy jak to nazwać.
Aha - jeszcze dopiszę - jeżeli np. w pierwszym pilocie włączasz lewą dźwignię, a w drugim prawą (a lewa jest w poł. neutralnym), to jeden z odbiorników odłączając napięcie od drugiego silnika zachowuje się jak najbardziej prawidłowo, ponieważ otrzymuje żądanie podania napięcia na jedno wyjście, i zdjęcia napięcia z drugiego wyjścia (informacja o neutralnym położeniu dźwigni też jest wysyłana do odbiornika)
Ostatnio zmieniony 2008-02-01, 17:15 przez V1, łącznie zmieniany 2 razy.
\/1 ______________
Jednym slowem o kant d... te odbiorniki potluc. Lego jednak moglo je zaprojektowac troche lepiej. Szkoda. Pozostaje starodawne ale sprawdzone sterowanie kablem.
A tak poza tym - czy istnieje w Lego jakis dobry kontroler silnika ktory potrafi sterowac analogowo? Tzn. w zaleznosci od tego jak mocno wychylona jest przepustnica obroty silnika moga byc plynnie zmienianie? Cos czuje ze ten duzy, z zoltym kolkiem od kolejki to potrafi ale on sie nie nadaje do silnikow RC i PF. Jak wyglada ta sprawa z tym wielkim, czarnym kontrolerem RC?
A tak poza tym - czy istnieje w Lego jakis dobry kontroler silnika ktory potrafi sterowac analogowo? Tzn. w zaleznosci od tego jak mocno wychylona jest przepustnica obroty silnika moga byc plynnie zmienianie? Cos czuje ze ten duzy, z zoltym kolkiem od kolejki to potrafi ale on sie nie nadaje do silnikow RC i PF. Jak wyglada ta sprawa z tym wielkim, czarnym kontrolerem RC?