Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Deutz-Fahr Agrotron
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-02-10, 16:08   [MOC] Deutz-Fahr Agrotron

Witam wszystkich forumkowiczów

Przedstawiam pierwszą swoją konstrukcję z liftarmów (bricków jest w ciągniku ok. 7 sztuk)

Deutz-Fahr Agrotron:

Wzorowałem się na ciągnikach tej marki, ale nie na jakimś konkretnym modelu. Tak więc wymiarami (w skali oczywiście) blisko mu do Agrotrona 265 ale wielkości kół to raczej Agrotron ~190 i mniejsze. To przykład jednego z mniejszych ciągników Deutz-Fahr w orginale:


Konstrukcyjnie ten model jest kompromisem między wyglądem nawiązującym do prawdziwych, a funkcjonalnością. Chciałem aby miał on jak najwięcej funkcji identycznych jak w prawdziwych ciągnikach. Na dodatek umieściłem w nim mój nowy patent tylnej osi(chyba nikt tego wcześniej nie stosował) ale o tym dalej, tak więc czas na opis:

- Napęd na 4 koła
- Napęd z silnika RC poprzez 2 biegową skrzynię biegów i skrzynię redukcyjną do przedniej osi (przednie koła mają mniejszą średnicę)
Chciałem aby całość była możliwie jak najbardziej wytrzymałą, a wiadomo że jednymi z najsłabszych punktów w napędzie z technic są dyfry, więc teraz o patenci:
- Tylna oś ma dwa dyfry połączone w tandem - zalety teoretycznie taki most jest dwa razy wytrzymalszy - może się przydać w TrTr

- Przedni most wahliwy i napędzany - nie udało mi się w nim upchnąć niestety 2 dyfrów - i tak jest duży - ale na zwrotnicach są knoby

- Skręt realizowany za pomocą kostki
- Model ma wałek WOM wyprowadzony z tyłu i o niezależnych obrotach względem biegu
- Układ pneumatyczny składa się z kompresora i 3 zaworów - 1 zaworu przeciwprzeciążeniowemu i 2 zworów sterujących podnośnikami (przewidziane miejsce na air tank którego niestety nie mam)
- Tylny podnośnik napędzany 2 dużymi siłownikami
- Przedni podnośnik napędzany jednym dużym siłownikiem

Nie udało mi się niestety upchnąć atrapy silnika, ale za to model przystosowany jest do montażu bliźniaków:


Układ tylnej osi jest świetny i bardzo wytrzymały a cały ciągnik bardzo zwarty (nic się nie rozczepia). Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało - z tyłu było cicho, nic nie przeskoczyło - wniosek ten most jest znacznie bardziej wytrzymały.

Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm

Galeria:
http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=300630

Oceniajcie...
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-02-11, 11:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5164
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-02-10, 16:17   

To model technicowy, a na małych zdjęciach mało widać niestety.
Mogłeś zrobić tak, żeby miniaturki były sznurkami do dużych zdjęć.
Na ocenienie modelu poczekam do upublicznienia galerii.

Emilus napisał/a:
Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało

Za takie próby ktoś powinien Ci zabrać klocki :P
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2036
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-02-10, 17:17   

Emilus napisał/a:
Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm
Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 37
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5097
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-10, 17:51   

Jest naprawdę ładny! :) Konstrukcja, szczególnie zawieszenie i układ jezdny, są już na tyle zaawansowane, że spodziewaj się nacisków ze strony Smyka na budowę trialówki :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-10, 17:59   

Traktor wygląda doskonale, możesz zrobić film jak jeździ?
Podwójny dyfer? - wrzuć proszę jakieś dokładniejsze zdjęcie albo schemat. Brzmi to bardzo interesująco.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-02-10, 18:05   

Cytat:
Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?


Po to, aby właśnie nie połamało zębatek. Robiłem testy (za które już się podnoszą głosy gniewu...:-)) i okazuje się że taki most może przenieść dużo większe obciążenia, napisałem to dokładnie w pierwszym poscie.

Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii

Filmik może jutro, ale mam tylko telefon więc sam nie wiem jak to wyjdzie...

Tylny most z dyframi w tandem wg. mojej wiedzy (jeśli dobrze zrozumiałem pytanie) z tymi oponami da się zwęzić nawet bardziej.

z przednim mostem może być problem, ale może na styk do 25 kropek dałoby się go zwęzić, bo do 27 to łatwiej
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-02-10, 18:26, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2036
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-02-10, 18:12   

Mnie interesuje przede wszystkim przedni most, bo mam bardzo fajny pomysl na zastosowanie go (nie do konca w trialowce)...
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Ostatnio zmieniony przez Kubrick 2008-02-10, 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5164
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-02-10, 19:32   

Emilus napisał/a:
Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii

Albo mam problemy ze wzrokiem, albo na tych zdjęciach nie widać jak koła są połączone z dyframi ;)
Na dwóch zdjęciach widać głównie same dyfry, a na kolejnych dwóch to że są napędzane przez worm screwy.

Mógłbyś zrobić zdjęcia samego mechanizmu? :)

A sam traktor wygląda bardzo dobrze, ale TUZ'a dalej nie ma ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-02-10, 20:53   

Zgodnie z prośbami, przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem (idea jest taka sama jak w ciągniku, z tym że tam dyfry są dodatkowo wzmocnione sposobem aro_kala)


Tam gdzie jest czerwone( :-) ) jest wejście mocy a tam gdzie kółka, wyjście (oczywiście w ciągniku kółka są większe...)
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-02-10, 20:57, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5164
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-02-10, 21:53   

Emilus napisał/a:
przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem

Ja też zbudowałem go sobie na szybko ;)
I...
Wygląda na dobry pomysł, mówiłeś że 'z tyłu było cicho'
Ale tak patrząc na konstrukcję, myślę że podwójny dyfer to dobry pomysł, bo nawet gdyby jeden z nich się posypał, zawsze awaryjnie zostaje drugi :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2036
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-02-10, 22:01   

Pomysl bardzo hardkorowy. A czy to daje jakis efekt typu 'organiczony uslizg', albo cos w tym stylu? Czy tylko zwieksza niezawodnosc konstrukcji?
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-11, 00:14   

Aha, ale z tego wynika że to wcale nie chodzi o drugi dyfer :) Jest lepiej, bo za dyfrem jest redukcja. Najlepiej by było w ogóle umieścić dyfer jako pierwszy od silnika, i robić dwa niezależne 'drive trains' do obu kół, ale to może być kłopotliwe.
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-02-11, 07:01   

Cytat:
Pomysl bardzo hardkorowy. A czy to daje jakis efekt typu 'organiczony uslizg', albo cos w tym stylu? Czy tylko zwieksza niezawodnosc konstrukcji?


Daje taki efekt, że (przy wzmocnionych sposobem aro_kala) dyfrach, moc z silnika jest przekazywana w tym moście w sumie na 8 a nie 4 zębatki skośne, więc rozkłada się na większą ilość klocków (zębatki to też klocki) więc jest teoretycznie dwa razy wytrzymalszy, bo mi jak coś rozsypuje się w mostach, to ZAWSZE jest to skośna zębatka...

A więc niezawodność.

Cytat:
Aha, ale z tego wynika że to wcale nie chodzi o drugi dyfer :) Jest lepiej, bo za dyfrem jest redukcja. Najlepiej by było w ogóle umieścić dyfer jako pierwszy od silnika, i robić dwa niezależne 'drive trains' do obu kół, ale to może być kłopotliwe.


Chodzi tylko o drugi dyfer, redukcja jest w tym przypadku, ale mogłoby jej nie być, mogłyby być 3 zębatki 16 i już nie masz redukcji. Napisałem wsio powyżej.

Dziękuję za pochwałki ciągnika.

filmik ale niestety z telefonu:
http://pl.youtube.com/watch?v=oeK298TBBDc
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-02-11, 11:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Piekny
[Usunięty]

Wysłany: 2008-02-11, 14:51   

Oho-ho albo jak by to Borat powiedział: Łała-łiła!

Naprawdę udany MOC,kupa fajnych rozwiązań,masz u mnie wielki plus za pneumatykę ponieważ bardzo ją lubie a poza tym od kiedy wprowadzą już na stałe "siłowniki śrubowe" prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)


Best Regards.
Piekny.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5164
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-02-11, 15:14   

Widać że w terenie radzi sobie dobrze :)

Masz w planach budowę jakiejś maszyny do niego? :)

Piekny napisał/a:
prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)

NIE będzie.
Te siłowniki śrubowe nie zastąpią siłowników pneumatycznych w każdym modelu.
Spróbuj zrobić koparkę z łyżką poruszana siłownikiem.

Pneumatyka - zero problemu.
siłowniki śrubowe - w najlepszym przypadku dużo gimnastyki ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 9