[MOC] Deutz-Fahr Agrotron
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] Deutz-Fahr Agrotron
Witam wszystkich forumkowiczów
Przedstawiam pierwszą swoją konstrukcję z liftarmów (bricków jest w ciągniku ok. 7 sztuk)
Deutz-Fahr Agrotron:
Wzorowałem się na ciągnikach tej marki, ale nie na jakimś konkretnym modelu. Tak więc wymiarami (w skali oczywiście) blisko mu do Agrotrona 265 ale wielkości kół to raczej Agrotron ~190 i mniejsze. To przykład jednego z mniejszych ciągników Deutz-Fahr w orginale:
Konstrukcyjnie ten model jest kompromisem między wyglądem nawiązującym do prawdziwych, a funkcjonalnością. Chciałem aby miał on jak najwięcej funkcji identycznych jak w prawdziwych ciągnikach. Na dodatek umieściłem w nim mój nowy patent tylnej osi(chyba nikt tego wcześniej nie stosował) ale o tym dalej, tak więc czas na opis:
- Napęd na 4 koła
- Napęd z silnika RC poprzez 2 biegową skrzynię biegów i skrzynię redukcyjną do przedniej osi (przednie koła mają mniejszą średnicę)
Chciałem aby całość była możliwie jak najbardziej wytrzymałą, a wiadomo że jednymi z najsłabszych punktów w napędzie z technic są dyfry, więc teraz o patenci:
- Tylna oś ma dwa dyfry połączone w tandem - zalety teoretycznie taki most jest dwa razy wytrzymalszy - może się przydać w TrTr
- Przedni most wahliwy i napędzany - nie udało mi się w nim upchnąć niestety 2 dyfrów - i tak jest duży - ale na zwrotnicach są knoby
- Skręt realizowany za pomocą kostki
- Model ma wałek WOM wyprowadzony z tyłu i o niezależnych obrotach względem biegu
- Układ pneumatyczny składa się z kompresora i 3 zaworów - 1 zaworu przeciwprzeciążeniowemu i 2 zworów sterujących podnośnikami (przewidziane miejsce na air tank którego niestety nie mam)
- Tylny podnośnik napędzany 2 dużymi siłownikami
- Przedni podnośnik napędzany jednym dużym siłownikiem
Nie udało mi się niestety upchnąć atrapy silnika, ale za to model przystosowany jest do montażu bliźniaków:
Układ tylnej osi jest świetny i bardzo wytrzymały a cały ciągnik bardzo zwarty (nic się nie rozczepia). Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało - z tyłu było cicho, nic nie przeskoczyło - wniosek ten most jest znacznie bardziej wytrzymały.
Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm
Galeria:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=300630
Oceniajcie...
Przedstawiam pierwszą swoją konstrukcję z liftarmów (bricków jest w ciągniku ok. 7 sztuk)
Deutz-Fahr Agrotron:
Wzorowałem się na ciągnikach tej marki, ale nie na jakimś konkretnym modelu. Tak więc wymiarami (w skali oczywiście) blisko mu do Agrotrona 265 ale wielkości kół to raczej Agrotron ~190 i mniejsze. To przykład jednego z mniejszych ciągników Deutz-Fahr w orginale:
Konstrukcyjnie ten model jest kompromisem między wyglądem nawiązującym do prawdziwych, a funkcjonalnością. Chciałem aby miał on jak najwięcej funkcji identycznych jak w prawdziwych ciągnikach. Na dodatek umieściłem w nim mój nowy patent tylnej osi(chyba nikt tego wcześniej nie stosował) ale o tym dalej, tak więc czas na opis:
- Napęd na 4 koła
- Napęd z silnika RC poprzez 2 biegową skrzynię biegów i skrzynię redukcyjną do przedniej osi (przednie koła mają mniejszą średnicę)
Chciałem aby całość była możliwie jak najbardziej wytrzymałą, a wiadomo że jednymi z najsłabszych punktów w napędzie z technic są dyfry, więc teraz o patenci:
- Tylna oś ma dwa dyfry połączone w tandem - zalety teoretycznie taki most jest dwa razy wytrzymalszy - może się przydać w TrTr
- Przedni most wahliwy i napędzany - nie udało mi się w nim upchnąć niestety 2 dyfrów - i tak jest duży - ale na zwrotnicach są knoby
- Skręt realizowany za pomocą kostki
- Model ma wałek WOM wyprowadzony z tyłu i o niezależnych obrotach względem biegu
- Układ pneumatyczny składa się z kompresora i 3 zaworów - 1 zaworu przeciwprzeciążeniowemu i 2 zworów sterujących podnośnikami (przewidziane miejsce na air tank którego niestety nie mam)
- Tylny podnośnik napędzany 2 dużymi siłownikami
- Przedni podnośnik napędzany jednym dużym siłownikiem
Nie udało mi się niestety upchnąć atrapy silnika, ale za to model przystosowany jest do montażu bliźniaków:
Układ tylnej osi jest świetny i bardzo wytrzymały a cały ciągnik bardzo zwarty (nic się nie rozczepia). Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało - z tyłu było cicho, nic nie przeskoczyło - wniosek ten most jest znacznie bardziej wytrzymały.
Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm
Galeria:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=300630
Oceniajcie...
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 11:26 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
To model technicowy, a na małych zdjęciach mało widać niestety.
Mogłeś zrobić tak, żeby miniaturki były sznurkami do dużych zdjęć.
Na ocenienie modelu poczekam do upublicznienia galerii.
Mogłeś zrobić tak, żeby miniaturki były sznurkami do dużych zdjęć.
Na ocenienie modelu poczekam do upublicznienia galerii.
Za takie próby ktoś powinien Ci zabrać klocki :PEmilus pisze:Gdy najechał na ścianę, najpierw przeskoczyły zębatki w przednim moście, a po kilku takich próbach, zębatkę w przednim dyferku rozerwało
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)Emilus pisze:Wymiary modelu:
długość 33 cm
szerokość 22 cm
szerokość z bliżniakami 30 cm
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Po to, aby właśnie nie połamało zębatek. Robiłem testy (za które już się podnoszą głosy gniewu...:-)) i okazuje się że taki most może przenieść dużo większe obciążenia, napisałem to dokładnie w pierwszym poscie.Czy ten most da sie zwezic do 25 kropek z tymi kolami? Moze bym cos podpatrzyl, bo wlasnie pracuje nad tajna bronia na truck Trialowe GP Galicji ;)
Model jest bardzo ciekawy, ale zastanawia mnie po co uzyles podwojnego dyfra z tylu? Czy to ma sluzyc polamaniu wiekszej ilosci zebatek na raz, czy temu, zeby obracac felgami w oponach podczas pokonywania trudniejszych przeszkod terenowych?
Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii
Filmik może jutro, ale mam tylko telefon więc sam nie wiem jak to wyjdzie...
Tylny most z dyframi w tandem wg. mojej wiedzy (jeśli dobrze zrozumiałem pytanie) z tymi oponami da się zwęzić nawet bardziej.
z przednim mostem może być problem, ale może na styk do 25 kropek dałoby się go zwęzić, bo do 27 to łatwiej
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 18:26 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Mnie interesuje przede wszystkim przedni most, bo mam bardzo fajny pomysl na zastosowanie go (nie do konca w trialowce)...
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 18:20 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Albo mam problemy ze wzrokiem, albo na tych zdjęciach nie widać jak koła są połączone z dyframi ;)Emilus pisze:Konstrukcję tylnego mostu z dwoma dyframi w tandemie widać w miarę dokładnie na jednym zdjęciu, co sami zobaczycie po upublicznieniu galerii
Na dwóch zdjęciach widać głównie same dyfry, a na kolejnych dwóch to że są napędzane przez worm screwy.
Mógłbyś zrobić zdjęcia samego mechanizmu? :)
A sam traktor wygląda bardzo dobrze, ale TUZ'a dalej nie ma ;)
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Zgodnie z prośbami, przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem (idea jest taka sama jak w ciągniku, z tym że tam dyfry są dodatkowo wzmocnione sposobem aro_kala)
Tam gdzie jest czerwone( :-) ) jest wejście mocy a tam gdzie kółka, wyjście (oczywiście w ciągniku kółka są większe...)
Tam gdzie jest czerwone( :-) ) jest wejście mocy a tam gdzie kółka, wyjście (oczywiście w ciągniku kółka są większe...)
Ostatnio zmieniony 2008-02-10, 20:57 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Ja też zbudowałem go sobie na szybko ;)Emilus pisze:przedstawiam zdjęcie mostu z 2 dyframi, który na szybko zbudowałem
I...
Wygląda na dobry pomysł, mówiłeś że 'z tyłu było cicho'
Ale tak patrząc na konstrukcję, myślę że podwójny dyfer to dobry pomysł, bo nawet gdyby jeden z nich się posypał, zawsze awaryjnie zostaje drugi :)
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Daje taki efekt, że (przy wzmocnionych sposobem aro_kala) dyfrach, moc z silnika jest przekazywana w tym moście w sumie na 8 a nie 4 zębatki skośne, więc rozkłada się na większą ilość klocków (zębatki to też klocki) więc jest teoretycznie dwa razy wytrzymalszy, bo mi jak coś rozsypuje się w mostach, to ZAWSZE jest to skośna zębatka...Pomysl bardzo hardkorowy. A czy to daje jakis efekt typu 'organiczony uslizg', albo cos w tym stylu? Czy tylko zwieksza niezawodnosc konstrukcji?
A więc niezawodność.
Chodzi tylko o drugi dyfer, redukcja jest w tym przypadku, ale mogłoby jej nie być, mogłyby być 3 zębatki 16 i już nie masz redukcji. Napisałem wsio powyżej.Aha, ale z tego wynika że to wcale nie chodzi o drugi dyfer :) Jest lepiej, bo za dyfrem jest redukcja. Najlepiej by było w ogóle umieścić dyfer jako pierwszy od silnika, i robić dwa niezależne 'drive trains' do obu kół, ale to może być kłopotliwe.
Dziękuję za pochwałki ciągnika.
filmik ale niestety z telefonu:
http://pl.youtube.com/watch?v=oeK298TBBDc
Ostatnio zmieniony 2008-02-11, 11:25 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
Oho-ho albo jak by to Borat powiedział: Łała-łiła!
Naprawdę udany MOC,kupa fajnych rozwiązań,masz u mnie wielki plus za pneumatykę ponieważ bardzo ją lubie a poza tym od kiedy wprowadzą już na stałe "siłowniki śrubowe" prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)
Best Regards.
Piekny.
Naprawdę udany MOC,kupa fajnych rozwiązań,masz u mnie wielki plus za pneumatykę ponieważ bardzo ją lubie a poza tym od kiedy wprowadzą już na stałe "siłowniki śrubowe" prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)
Best Regards.
Piekny.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Widać że w terenie radzi sobie dobrze :)
Masz w planach budowę jakiejś maszyny do niego? :)
Te siłowniki śrubowe nie zastąpią siłowników pneumatycznych w każdym modelu.
Spróbuj zrobić koparkę z łyżką poruszana siłownikiem.
Pneumatyka - zero problemu.
siłowniki śrubowe - w najlepszym przypadku dużo gimnastyki ;)
Masz w planach budowę jakiejś maszyny do niego? :)
NIE będzie.Piekny pisze:prawdopodobnie będzie to coraz rzadsze rozwiązanie a szkoda. ;)
Te siłowniki śrubowe nie zastąpią siłowników pneumatycznych w każdym modelu.
Spróbuj zrobić koparkę z łyżką poruszana siłownikiem.
Pneumatyka - zero problemu.
siłowniki śrubowe - w najlepszym przypadku dużo gimnastyki ;)