Teraz po kolei:
Niektórzy zauważyli, że w temacie o wzmocnieniu [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=5235]dyferencjału[/URL] wspomniałem o mojej nowej ciężarówce. Nie chciałem wchodzić w szczegóły bo obiecałem to smykowi - dziś z obietnicy zwolniłem się sam, bo niestety dowiedziałem się, że smyk próbuje zablokować mi wszelkimi możliwymi sposobami start moją ciężarówką w zawodach. Porusza temat wozideł w temacie, który dla mnie i dla wielu innych nie jest widoczny. Jest na tyle delikatny, że nie pisze, że chodzi tu o moją pracę (tu należą się podziękowania na Kubricka, który nieświadomie wstawił się za mną). Niemniej mocno go martwi brak skrętnych osi w wozdile przegubowym. Jestem nieprzeciętnie zniesmaczony i zniechęcony tą sytuacją. Dodam tylko, że nie stało się zbyt dobrze, że spotkania w Warszawie, które pierwotnie były ot tak dla frajdy, przejął on i zaliczył do cyklu GP Mazowsza - no ale to moje zdanie.
Oto jak chciałbym by moja zabawka wyglądała:
I teraz do sedna - przedstawię tu mój punkt widzenia regulaminu, każdy z punktów do których "czepiał się" smyk. Jeśli szefostwo i ludzie zaangażowani w truck trial z klocków w swej większości uznają, że łamię za dużo punktów regulaminu i mój start volvem jest bezzasadny, z przykrością podporządkuję się Waszej woli.
1)
Moje volvo używa kół z zestawu 8466 które mają średnicę większą od kół 94,8x44 o ok. 6-8 mm. Zatem mają wymiar zbliżony, bo różnica góra 8% w długości średnicy, jak na mój gust to właśnie ten "zbliżony" rozmiar. Dodatkowo koło to po prostu pasuje najlepiej do skali pojazdu.3.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
- 24x43 Technic, (3740 + 3739);
- 81,6x34, jak te z zestawu 8880;
- 81,6x38, jak te z zestawów 8651, 8455;
- 68,8x24, jak te z zestawów 5571, 5563;
- 94,8x44, takie jak z zestawu 8284;
- każde inne rozmiarami zbliżone do podanych wyżej;
- koło musi pasować skalą do przygotowanego pojazdu;
2)
- skala około 1:13 - niestety nie udałoby mi się w niej zmieścić nie przekraczając 25 kropek. Dlatego też moje volvo ma skalę około 1:14 - czy nie jest to też około 1:13?. Smyk twierdzi, że nie. A ja wiem jedno - żadna ciężarówka nie spełnia idealnie tego wymogu. Zerknijcie proszę do mojego tematu o starze. Star jak widać (oczywiście dzięki smykowi - jak by nie było rysunek porównawczy jest kontynuacją naszej cichej wymiany zdań, o zabarwieniu wojennym, prywatnymi wiadomościami, których nie chcę cytować) też nie trzyma idealnie skali - no nie udało mi się.3.6. Wymagania ogólne pojazdu:
- wygląd rzeczywistej ciężarówki fabrycznej, lub rzeczywistej ciężarówki modyfikowanej na potrzeby startu w zawodach Truck Trial;
- skala około 1:13;
- wszystkie koła muszą być napędzane;
- wszystkie osie muszą mieć ruchome, pracujące zawieszenie;
- liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem;
- szerokość pojazdu nie może przekraczać 25 kropek, czyli pojazd musi zmieścić się między ścianami oddalonymi od siebie o 25 kropek;
- liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem - moje volvo nie ma ani jednej osi skrętnej. Smyk twierdzi, że zapis ten sugeruje, że minimum jedna oś musi być skrętna. Ja się oczywiście nie zgadzam.
3) Koła od 8466 są za szerokie według smyka. Tu się z nim zgadzam, rzeczywiście są. Ale niestety koła od 8880 też są za szerokie w porównaniu z oryginalnymi stosowanymi w ciężarówkach. A lego nie robi większych kół, a tylko one jako tako znajdują zastosowanie w wozidłach.
4) Podobno wzorujemy się na regulaminie z Holandii - zwróćcie uwagę na ten pojazd, który w 2006 roku startował w tamtejszych zawodach.
Jak nic to jest wozidło. Przy okazji jest brzydkie jak cholera, ale nie o kwestiach estetycznych chciałem tu mówić.
5) Wydaje mi się, że mamy się przy okazji tych wyścigów fajnie bawić - mi chyba nie dana będzie zabawa w GP Mazowsza, bo już zostałem poinformowany przez smyka, że mój pojazd nie może w nim startować. Niepotrzebnie poruszyłem z nim ten temat. Jakiś czas temu pochwaliłem się moimi planami - od tego czasu usilnie szuka punktu w regulaminie by mnie wykluczyć. Może nie tyle mnie co volvo - starem mam zielone światło. O rany, ileż łaski ...
A tak póki co wygląda podwozie volvo:
Nie ma czego podziwiać (przynajmniej na zdjęciu). Podczas jazdy zachowuje się rewelacyjnie. Prace trwają już jakieś 3 miesiące i w zasadzie od reakcji naszego małego światka trtr zależy czy będą kontynuowane. Szkoda, że poniosłem już ok. 300 zł kosztów by zbudować to co widzicie (koła, silnik i inne elektroniczne bebechy). Zrozumcie jednak, że, jak już wspomniałem na wstępie, jestem mocno zniesmaczony postawą smyka i jego usilnym dążeniem do zablokowania mi pojazdu.
Nie czepiajcie się proszę, że z tyłu są takie same koła, a powinny być większe, że rozstaw tez powinien być większy. Po prostu trzeba pójść na jakieś ustępstwa, bo inaczej nikt by nie mógł wystartować. Liczę na przychylną ocenę.