Pneumatyka Lego

Składnica wiedzy

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#16 Post autor: Żbik »

Sariel pisze:Żbik pisał że siłowników bez studów nie da się połączyć bez obejm
czyżbym o czymś nie wiedział? ;)

"Skoro ty nie podpisywałeś i ja nie podpisywałem, to kto żeśmy podpisaliśmy?" :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

Przepraszam Żbiku, chodizło o V1.

Fistach

#18 Post autor: Fistach »

Jak sie nie da jak pan TT je polaczyl:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1408083

tylko mowie nie iwem jak z trwaloscia

A kolega pisal o tym ze nie wie jak je polaczyc, wiec przypomnialem sposob TT, ten z obejmami i dodatkowo gdyby kolega mial te starszego typu z plaskim spodem (nie wiem jakie kolega ma:)) to mu to pokazalem i nie widze w tym problemu:)
Ostatnio zmieniony 2007-08-08, 20:45 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Zwracam honor. Choć osobiście nie ryzykowałbym sposobu TT bo boję się że łatwo nim złamać wyjścia na przewody z siłowników.

Fistach

#20 Post autor: Fistach »

No wlasnie dlatego mowie ze nie wiem jak z wytrzymałością tego i nie chcę się wypowiadać ale sam bym go nie użył żeby nie ułamać tych wystających fragmentów na który nakłada się przewód. Zresztą widać, że przewody są niedopięte maksymalnie i prawdopodobnie będą "strzelać".

Przemyslaw

#21 Post autor: Przemyslaw »

Czy jeżeli ze OLD czerwonej pompki zdejme sprężyne, to z automatu otrzymam OLD czerwony cylinder?

Innymi slowy czy
http://www.peeron.com/inv/parts/4701c01
ze zdjęta spężyna to dokładnie:

http://www.peeron.com/inv/parts/4688c01

?

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#22 Post autor: Emilus »

Pompka ręczna ze starego systemu, działająca też z nowym. Początkowo czerwona, później żółta, montowana na studach lub axlach/pinach. Ma wszystkie własności nowej pomki, ale jest mniej wygodna w używaniu z uwagi na kształt elementu który trzeba naciskać.
Sariel, to jest nieprawda. Nowa pompka ma wbudowany zaworek, więc po wypompowaniu powietrza, sama zasysa nową porcję. Stara pompka nie różni się niczym od starego siłownika poza sprężyną, więc nie ma wszystkich własności nowej pomki! Nie działa prawidłowo w nowym systemie, bo tylko raz wypchnie powietrze, a nowej porcji nie ma jak zassać (bo od tego był ten szary brick z trzema wyjściami pod przewody).
Mała pompka, zwykle żółto-czarna, od pewnego czasu zastępowana niebieską, prawdopodobnie żeby trudniej było pomylić ją z małym siłownikiem. Montowana na axlach/pinach, ma dokładnie te same wymiary co mały siłownik, różni się tylko pojedyńczym wyjściem na przewód. Brak sprężyny dyskwalifikuje ją jako pompkę ręczną, jej przeznaczeniem są kompresory.
Znowu nieścisłość. Ona nie tylko różni się "tylko pojedyńczym wyjściem na przewód" ale także wbudowanym zaworkiem zwrotnym, w związku z czym nie napompujesz jej inną pompką tj. nie wysunie się wtedy.

Sprawdzaj proszę, co piszesz.
Czy jeżeli ze OLD czerwonej pompki zdejme sprężyne, to z automatu otrzymam OLD czerwony cylinder?
Dokładnie tak, sam to zrobiłem
Ostatnio zmieniony 2008-02-29, 12:58 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Racja.

Przemyslaw

#24 Post autor: Przemyslaw »

Emilus pisze:
Czy jeżeli ze OLD czerwonej pompki zdejme sprężyne, to z automatu otrzymam OLD czerwony cylinder?
Dokładnie tak, sam to zrobiłem
Sprawdziłem - i tak i nie.

Funkcjonalnie: TAK

Od strony formalnej (part number): NIE. Okazuje się, ze (czerwona) OLD pompka ma od spodu, we wgłebieniu wypisany numer: 4701. Prawdopodobnie (nie mam na stanie) cylinder oryginalny, a nie powstaly przez usunięcie sprężyny, ma inny part number :).

Może to mieć znaczenie dla kolekcjonerów ;-).

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#25 Post autor: OmenGda »

WITAM
Chciałem tylko uzupełnić model zdalnej dźwigni - na forum autorsto Sariel'a. Kożystałem już bardzo dawno temu z takiego patentu, jednak troszke bardziej rozbudowanego.
Używałem pompki do tego, aby "wycentrować" oba siłowniki, przy maksymalnie możliwym, potrzebnym mi w nich ciśnieniu, jak widać na zdjęciu :) Po wycentrowaniu, pompka była odłączana, jedynie przełącznik musiał zostać. Różnica w mocy jest na prawdę porażająca. Polecam spróbować :)

Obrazek

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-05-05, 10:39 przez OmenGda, łącznie zmieniany 5 razy.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#26 Post autor: Sariel »

Tak sobie myślę, że do takiego zamkniętego układu idealne byłoby to, o czym kiedyś mówiliśmy, czyli użycie oleju mineralnego zamiast powietrza. Siła znacznie większa, a odpada zasadniczy problem jaki występowałby w innych układach, czyli wypływanie oleju z zaworów.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#27 Post autor: OmenGda »

Ja co do cieczy, nie mam przekonania. Jakoś tylko powietrze do mnie przemawia :)
Poza tym zawsze jest ryzyko uszkodzenia samego siłownika, i też może przepuścić.
Z resztą jak juz sama nazwa wskazuje, jest to układ pneumatyczny a nie olejowy :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-05-06, 08:12 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Taki olej jest zdecydowanie gęstszy od powietrza, więc nie powinien wyciekać znikąd poza zaworem. A co do nazwy, cóż... w buldku 8275 jakiś szaleniec użył obejm pneumatycznych niezgodnie z nazwą :P

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#29 Post autor: OmenGda »

hehe
Powiem tylko, że ja sie na to nie pisze :P jak ktoś się znajdzie twardy i tego spróbuje, to ja chętnie popatrzę na wyniki :)
Ps.
Nigdy nie zapomne czasów, jak nie miałem air tank'a i używałem butelki po coca-coli by gromadzić sprężone powietrze :)
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#30 Post autor: AOW »

Moze by się przydała aktualizacja tego super tematu gdzyż pojawił się system V2 :)

ODPOWIEDZ