[MOC] KpA3 -5133BE EVO III

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[MOC] KpA3 -5133BE EVO III

#1 Post autor: Emilus »

Witam,

Przedstawiam III wersję KpA3 -5133BE nazwaną (jak można się domyślić) EVO III

Obrazek
Obrazek
Zmiany, jakie się dokonały, to:
W przednim moście, zamiast knobów pojawiły się kiełbasy (mógł Duke mega kardana, mogie i ja:)):
Obrazek
silniki napędowe zostały połączone mechanicznie:
Obrazek
Ciężarówka dostała coś tak niezbędnego, jak zbiornik paliwa:Obrazek a prześwit tylnego mostu został powiększony:Obrazek

Najważniejszą i przełomową rzeczą, jest poprawny napis (TruckeR się ucieszy:)):Obrazek

Ci co byli na ostatnim rajdzie widzieli, jak przy przejeździe przez rów z wodą, kraz zgasł (wydech zalała woda), więc teraz jest inny wydech:Obrazek

Dobra, dosyć tej nudy, filmy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8ZNDLb02wQE[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HJ_iBAlmAIY[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uQ6t6LH91iY[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-05-22, 15:34 przez Emilus, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#2 Post autor: Kubrick »

sztywny przod...
Czy te kielbasy sie dobrze sprawuja? Nie ma zadnego skakania, ani takich tam roznych problemow, pracuje to plynnie?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#3 Post autor: Emilus »

Kiełbasy są super i co najważniejsze przenoszą b. dużą moc bardzo płynnie, ale trzeba dużo prób aby dopasować ich długość, poza tym są mało elastyczne, czyli niewielki skręt. Jeśli coś z długością jest niedopasowane, łamie piny jak słomki

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#4 Post autor: smyk »

A jakie masz teraz przełożenie? Bo filmach (spiderman w locie je robił?) wydaje się bardzo szybki. Niebezpiecznie szybki ;P

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#5 Post autor: TruckeR »

Nooo... Ladniusi. Podoba mi się jego wygląd, fajny, pochylony nos i paka z tymi pałąkami pod plandekę :] Całkiem szybki! Czy to zaleta czy wada to trudno ocenić, bo np. moje obecne auto jest, zdaje mi się, ciut ZA szybkie :-)
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#6 Post autor: Emilus »

Przełożenie jest zmienne (automatyczna skrzynia, taaaaa chciałbym).
2 skrzynki przekładniowe można przekonfigurować w 1 min. Dostępne przełożenia to 1:72, 1:40, i 1:24. (na filmie jest 1:72)

Aktualnie testuję 1:48 (po niewielkich modyfikacjach ramy) i chyba przy nim pozostanę

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#7 Post autor: TruckeR »

O, jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło - jak jest z promieniem skrętu? To rozwiązanie, które stosujesz, chyba nie pozwala na za duży skręt?
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#8 Post autor: Duke »

Przyznam, że podoba mi się użycie "kiełbas" w mechaniźmie skrętu, sam testowałem podobne rozwiązanie, ale dość szybko się poddałem, widzę, że kąt skrętu jest tu chyba wystarczający, chcę to zobaczyć na żywo. Emilus, chyba wiesz co miałem na myśli jak mówiłem, że ten mechanizm (kiełbasa) wymaga dokładnego dopracowania - właśnie dobrania odpowiedniej długości.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#9 Post autor: Emilus »

TruckeR pisze:O, jeszcze jedno pytanie mi się nasunęło - jak jest z promieniem skrętu? To rozwiązanie, które stosujesz, chyba nie pozwala na za duży skręt?
Skręt nie jest b. duży, ale w EVO II był ten sam most z 6 knobami zamiast 2 kiełbas i tym samym skrętem (wynika on z budowy mostu) więc akurat w tym wypadku nie ograniczają one nic. Inna sprawa, że do skrętu wymagana jest teraz siła (wcześniej przy knobach, koła kręciły się po łukach), i cieszę się, że do skrętu dałem perspektywicznie 2 sprzężone silniki.
Duke pisze:Przyznam, że podoba mi się użycie "kiełbas" w mechaniźmie skrętu,
widzę, że kąt skrętu jest tu chyba wystarczający, chcę to zobaczyć na żywo.
Dzięki. Myślę, że na GPM teraz będzie okazja (a mam nadzieję być).
Duke pisze:Emilus, chyba wiesz co miałem na myśli jak mówiłem, że ten mechanizm (kiełbasa) wymaga dokładnego dopracowania - właśnie dobrania odpowiedniej długości.
Tak. Z Tą kiełbasą to jest tak, jak z tymi samolotami sterowanymi "fly by wire", które bez superszybkich korekt komputera ileś tam razy na sek. zaraz wpadłyby w korkociąg i się rozwaliły... Kiełbasy w moim przednim moście pracują na granicy rozpięcia, czasem łamią mi piny i co parę przejechanych metrów trzeba je regulować, ale możliwości które dają, są mega. Przenoszą prawie bez luzów wielkie moce :)
Ostatnio zmieniony 2008-05-23, 05:52 przez Emilus, łącznie zmieniany 6 razy.

ODPOWIEDZ