Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] 8880 PF Powered.
Autor Wiadomość
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5125
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-05-26, 22:45   [MOC] 8880 PF Powered.



Witam :)

Postanowiłem ostatnio zrekompensować sobie w pewnym stopniu fakt że mam tak naprawdę tylko 3/4 8880 ;)

I zbudowałem jego model alternatywny.

Na początku mi się spodobał, ale po jakimś czasie wydał się taki jakiś... nudny?
Postanowiłem go nieco rozruszać przy pomocy PFów :>
Teoretycznie jest to pójście na łatwiznę, bo ma się właściwie gotowy model i wystarczy 'tylko' włożyć silniki.

W praktyce okazało się że łatwiejsze było by zbudowanie takiego bolidu od podstaw w oparciu o PFy i podzespoły z 8880 :)
No ale nic, cel został określony...
Oczywiście dużo prostszym rozwiązaniem było by wyrzucenie atrapy V8 i zignorowanie faktu istnienia czegoś takiego jak kokpit kierowcy (dzięki czemu było by dużo więcej miejsca na elektrykę), ale ja lubię utrudniać sobie życie ;)

Model miał być napędzany za pomocą PF XL, więc modyfikacje zacząłem od porządnego wzmocnienia układu przeniesienia napędu (bo nie miałem zamiaru słuchać strzelających kardanów...).

Początkowo na ich miejscu znajdowały się dość obszerne moduły z double bevelami, ale postanowiłem zmienić je na... kiełbasy Duke'a :)



Działają i-de-al-nie :)

Dodatkowo mocowania amortyzatorów dociskają miejsce w którym dyfer przenosi napęd na osie, więc nie ma ryzyka że wyskoczy w trakcie jazdy ;)

Następnie wzmocniłem osie napędzające dyfer, a wszystkie przełożenia kątowe odbywają się za pomocą double beveli:



No dobra, PRAWIE wszystkie ;)

Układ napędowy jest maksymalnie wzmocniony, choć nie ustrzegłem się jednego, małego błędu.
Podczas n-tego składania ramy nie wzmocniłem jednego double bevela, wskutek czego jeden jedyny raz przeskoczył.
Słychać to w pewnym momencie na filmiku.

Ale oczywiście nie jest to problem, wystarczy założyć na oś z bevelem axle joinera z axlem '2'. (tyle na temat wpadek ;) )

Umieszczenie battery boxa nie było problemem, zabawa zaczęła się dopiero przy zabudowie silnika napędowego i odpowiedzialnego za skręt.

PF XL przenosi napęd na koła przez szereg przekładni kątowych.
Przełożenie wynosi 25 : 6 i pozwala na nawet przyjemną jazdę po pokoju :)

Atrapa V8 była początkowa napędzana z tej samej osi co tylne koła, ale doszedłem do wniosku że tłoki poruszają się zbyt wolno jak na wyścigówkę ;)

Dlatego do napędu V8 został oddelegowany osobny silnik PF Medium:


I tu dochodzimy przy okazji do kwestii wyglądu...
Jak widać, silnik znajduje się za maskownicami.
Pojawiły się ze względu na to że zdecydowałem się wygładzić cały model. Ale o tym na koniec, wróćmy do podzespołów :)

Najwięcej problemu miałem z umiejscowieniem silnika odpowiedzialnego za skręt. Pasuje dosłownie 'na styk'.
Skręt odbywa się przy przełożeniu 24 : 1.

Ale warto było, bo dzięki temu udało się zachować ładny, czerwony kokpit i działającą kierownicę :)



A na filmiku można zobaczyć jak to wszystko razem działa :)

(Żeby była jasność ;) trzask w napędzie był jeden. Reszta to kliknięcia mojego pilota IR... Ech...)

A teraz dochodzimy do kwestii wyglądu...

Starałem się zachować kształt oryginalnego modelu (na tyle na ile pozwoliły mi znaczące modyfikacje ramy), bo jest ładny.
Ale taka ilość studów troszkę mi nie pasowała ;)

Dlatego wygładziłem i zaokrągliłem model w większości miejsc:

(Mi się podoba. A Wam? :) )
Jak widać, odbiornik wkomponował się w tylny spoiler.
I przy okazji moja lista zakupów powiększyła się o kolejną pozycję (PF Extension wire) bo teraz przewody są prawie maksymalnie naciągnięte :(

Widok ogólny:



Galeria

Komentarze mile widziane ;)


A teraz dobranoc Państwu ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
intech 
Technic Maniak

Wiek: 24
Dołączył: 28 Lis 2007
Wpisy: 79
Skąd: Konin
Wysłany: 2008-05-26, 23:25   

Od czego by tu zacząć?
Zacznę więc od tego, że mi się podoba.

Elektryka:

Mistrzowsko połączona z estetyką. Naprawde podoba mi się jak jeździ, fakt, nie jest szybki, ale to te urocze PFy...

Estetyka:

Tu podoba mi się wygładzenie całej powierzchni pojazdu. Ubyło mu latek dzięki temu :).

Podsumowując:

Ładna modyfikacja, z bardzo ładnie upchniętym pudełkiem na bateryjki (oj, co ja z tym pudełkiem, coraz więcej uwagi na nie zwracam ;)). Tak więc: wypadało by pogratulować, z tym, że ja gratuluję tylko modyfikacji na PF, za bryłę pojazdu nie gratuluję, ponieważ była już ona gotowa. No może ew. za wygładzenie, ale to już...

Pozdrawiam, intech!
_________________

 
 
 
 
Roug
[Usunięty]

Wysłany: 2008-05-26, 23:26   

Bardzo fajny pomysł na zmotoryzowanie modelu alternatywnego.
Całość bardzo ładna, sprawnie jeżdzi przez co jest bawialna A tempo tworzenia MOCy to Kolega ma niezłe:)
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 03:37   

Jak nie mogłem zasnąć, tak po obejrzeniu tej wyścigówki w akcji oczy mi się zaczęły zamykać :)
Co robić, PF-y się nie nadają do szybkich pojazdów, nie mają szans z silnikiem 'RC'....
Poza tym - jak na technic - wygląda nieźle, choć nie ukrywam, że spodziewałem się ujrzeć coś max. na 6 studów szerokości :)
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5081
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 07:17   

V1 napisał/a:
Co robić, PF-y się nie nadają do szybkich pojazdów, nie mają szans z silnikiem 'RC'....


Zupełnie się nie zgadzam - chyba że w ryczeniu. Mówię to mając i RC i PFy, a kolega?
Co do samego MOCa - boski, świetny, piękny i znakomicie działa. Doskonale prezentuje się po liftingu, a uroku dodaje mu ładnie działające zawieszenie i skręt z kierownicą. Uważam że na PF XLu mógłby być sporo szybszy, ale domyślam się że miałeś mało miejsca na dobór zębatek.
To co, na MOC miesiąca? Mój głos już masz :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2008-05-27, 08:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 821
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-27, 07:40   

@Sariel"Zupełnie się nie zgadzam - chyba że w ryczeniu. Mówię to mając i RC i PFy, a kolega?"

Czy mi się wydaję, czy po prostu wystarczy odpowiednie przełożenia zrobić, i zwykłe PF będą mogły się równać z RC? Bo chyba o to chodzi prawda?
Co do samego modelu, bardzo mi sie podoba.... ja jednak wciąż nie mogę dojść do tego, by mi klocki w czasie jazdy nie strzelały... zębatki cykają nagminnie :(
Aha i o co chodziło ze strzelaniem kardanów? Łamią się? :|
Pozdrawiam i gratulacje modelu
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2008-05-27, 07:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2045
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-05-27, 10:20   

OmenGda napisał/a:
Aha i o co chodziło ze strzelaniem kardanów? Łamią się? :|
Łamią się :]

Co do coveru alternatywnego 8880: wygląda znośnie (jak na coś co powstało na bazie 8880), może trochę zbyt obfita tapicerka i deska rozdzielcza, jak na bolid wyścigowy. Dobry przedni spojler.

Co do strony technicznej - myślałem, że upchnąłeś w nim dwa silniki i tyle. A potem zacząłem liczyć. Raz, dwa, trzy, pojemnik na baterie, odbiornik i to już całkiem nieźle.

I tylko to przełożenie. Zbudowałeś trialówkę w ciele bolidu, wlecze się to to jak - nie przymierzając - TGA. Może to znak?
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5125
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-05-27, 14:43   

Sariel napisał/a:
domyślam się że miałeś mało miejsca na dobór zębatek.

Właśnie :(

Może kiedyś naprawdę zrobię taki bolid od podstaw? ;)

V1 napisał/a:
nie ukrywam, że spodziewałem się ujrzeć coś max. na 6 studów szerokości :)

Chwilowo odpowiedniego budulca brak ;)

Sariel napisał/a:
To co, na MOC miesiąca? Mój głos już masz :)

Czy ja wiem czy to nadaje się na MOC miesiąca?

To przecież TYLKO modyfikacja oryginalnego modelu ;)

Poza tym w tym miesiącu zgłosiłem mój mały dźwig :>

smyk napisał/a:
Zbudowałeś trialówkę w ciele bolidu, wlecze się to to jak - nie przymierzając - TGA. Może to znak?

Z pewnością.
Już mnie kilka osób męczy w sprawie budowy trialówki, prawda Panowie? :P

EDIT:

Z ciekawości ją zważyłem.
Waży ok. 1,6 kg.

To dużo czy mało jak na trialówkę? ;)
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2008-05-27, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2045
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-05-27, 16:40   

M_longer napisał/a:
smyk napisał/a:
Zbudowałeś trialówkę w ciele bolidu, wlecze się to to jak - nie przymierzając - TGA. Może to znak?

Z pewnością.
Już mnie kilka osób męczy w sprawie budowy trialówki, prawda Panowie? :P

EDIT:

Z ciekawości ją zważyłem.
Waży ok. 1,6 kg.

To dużo czy mało jak na trialówkę? ;)
Masa minimalna trialówki to 1 kg, górnego limitu nie ma, ale najcięższa do tej pory w Polsce jest ciężarówka Duka - prawie 3,6 kg.

Kilka osób Cię męczy o budowę trialówki? To i ja się przyłączam :) Spore wyzwanie i dużo zabawy.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5125
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-05-27, 22:06   

smyk napisał/a:
To i ja się przyłączam :) Spore wyzwanie i dużo zabawy.

Myślałem nad tym trochę, ale wolałem (wołałem... poprawianie pisowni w FF rządzi :D )nie rozpoczynać prac bez kompletu kół...

Teraz chyba wezmę się za to na poważnie :)

Tylko jaką ciężarówkę wybrać? ;)
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2008-05-27, 22:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2045
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-05-27, 22:26   

M_longer napisał/a:
smyk napisał/a:
To i ja się przyłączam :) Spore wyzwanie i dużo zabawy.

Myślałem nad tym trochę, ale wołałem nie rozpoczynać prac bez kompletu kół...

Teraz chyba wezmę się za to na poważnie :)

Tylko jaką ciężarówkę wybrać? ;)
Do kół z 8880 najlepiej coś bardziej szosowego niż ewidentnie terenowego. W sensie z napędem 4x4, ale bez traktorowych opon w standardzie.

Powodzenia!
 
 
 
ammarmar 

Wiek: 39
Dołączył: 28 Mar 2008
Wpisy: 18
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-05-28, 11:30   

Nie miałeś żadnych problemów z przeniesieniem napędu z XL przez zębatki kątowe? Próbowałem zrobić raz coś takiego i właśnie double bevele ułożone pod kątem skakały aż miło przy byle przeszkodzie, niezależnie od tego, jak usztywniałem ramę.

W końcu zastosowałem knoby, ale wtedy "PotFór XL" potrafił mi czasem ramę "rozłożyć" :-)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5125
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-05-28, 14:02   

ammarmar napisał/a:
Nie miałeś żadnych problemów z przeniesieniem napędu z XL przez zębatki kątowe?

Jak napisałem, zębatki przeskoczyły RAZ :)

A i to przez moje niedopatrzenie ;)

Po prostu rama jest maksymalnie wzmocniona we wszystkich miejscach w których było to możliwe :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,052 sekundy. Zapytań do SQL: 9