Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Scammell Explorer T.REX
Autor Wiadomość
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2008-05-26, 21:43   [MOC] Scammell Explorer T.REX

Dzień dobry !

Trochę trialówek się pojawiło, nie zaszkodzi i następna, ha ha. Tym razem coś angielskiego.. O Anglikach można mówić wiele, ale Scammeli to można im pozazdrościć. I muzyki. A więc oto Scammell T.REX.



...A wszystko zaczęło się od ostatniego GP G, gdzie zniesmaczyłem się trochę miękkością kabiny Magirusa i postanowiłem zbudować coś trwalszego. No więc zreaktywowałem Ziła, ale tylne zawieszenie tego auta też specjalnie fajnie nie jeździło (i też się rozpadało, ble), poza tym miało taką sobie kabinę - wszyscy idą w MT, nie chcę być gorszy. Potem była próba 4x4, z dośc ciężką i klockowatą kabiną, a na dodatek pojazd ten przejawiał tendencję do przewracania się. A to nie dobrze, gdy ciężarówki się przewracają, więc wróciłem do 6x6, ale krótszego - od pewnego czasu chodził mi po głowie pewien dosc szalony pomysł - Scammell...





Samochód ten jest już dużo bardziej udany niż Ził 131 v2 czy Magirus. Jego kabina wykonana jest z płytek (i ma ładny, czerwony kolorek), więc w przypadku kraksy będzie się miało co rozlatywać :-) Tu na szczęście kabina trzyma cię całkiem mocno, nie ma mowy o naprawie głównej co sekcję. Poza tym auto ma przełożenie 72:1, mimo, że jest dość cięzkie, to mocy mu nie brakuje, a na dodatek jest szybsze niż Magirus czy Ził. Na dodatek jego rama jest wersją rozwojową tej, która pojawiła się jeszcze w pierwszym Krazie. Co do próby 4x4 (Jelcz), to nie do końca satysfakcjonowała mnie pudełkowata i ciężka kabina, która rozpadała się po zjeździe z przeszkody wyższej niż 3cm.. A poza tym stwierdziłem, że 4x4 może zbudowac każdy, więc wybrałem coś ambitniejszego. Ha ha..





Scammell jak to Scammell. Z tyłu dwie kolebki, jak w Starze Sariela, w które notorycznie wkręcał mi się kabel - niewygodnie filmuje się i prowadzi jednocześnie.. Poza tym samochód nie ma dyferencjałów - po tym, jak zauważyłem, że tylny po prostu się rozleciał (wypadły z niego dwie zębatki 12, mimo zastosowania pomysłu Aro_Kala!), zrezygnowałem z tego pomysłu. I z dobrym skutkiem, bo konstrukcja została znacznie uproszczona, a nie zaobserwowałem ŻADNYCH zmian w prowadzeniu samochodu. Oprócz tego samochód wyposażony jest w dźwig o ręcznym napędzie (może w przyszłości zastosuję napęd do wyciągarki). No i ma atrapę benzynowego silnika Meadows R6.



Samochód ochrzciłem nazwą T.REX ku chwale Marca Bolana, który nieszczęśliwie zginął w wypadku samochodowym 2 tygodnie przed swoimi trzydziestymi urodzinami..

I to by było w tym przypadku na tyle. Licze na komentarze!

PS. Mam tylko nadzieję, że nikt nie ucieknie ze strachu.. ;-)

Pozdrowienia!
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Ostatnio zmieniony przez TruckeR 2008-05-26, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Bobofrutx 
VIP
Władca Arctica!


Wiek: 32
Dołączył: 21 Sie 2007
Wpisy: 1014
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2008-05-27, 09:23   

Pikny Scammell-ek ;D Śmiga dużo szypciej niż Magirus i Zil, pędzi przed siebie i nic go niepowstrzyma ;P. Może mi się wydaje ale czy on nie jest troche zawaski?
I koniecznie zastosuj napęd do wyciągarki ;P
_________________
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel napisał/a:
Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2060
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-05-27, 09:32   Re: Scammell Explorer T.REX

TruckeR napisał/a:
Scammell jak to Scammell. Z tyłu dwie kolebki, jak w Starze Sariela
No to Scammell skończy jak Star Sariela, wystarczy zjazd z boczną pochyłością i natychmiast zostają obnażone wszystkie braki zawieszenia nieresorowanego. Jestem wielkim przeciwnikiem takiego zawieszenia, choć akurat w Scammmellu to jedyne realistyczne rozwiązanie.

Poza tym: w tyle kabiny ciągle dziury jak po serii z AK47, a w środku kabiny jakoś pusto. Może chociaż CB radio zamontować?

Tak czy owak, to najlepszy Scammell jakiego dotąd widziałem.
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 09:40   

Ja uważam że takie kolebki rewelacyjnie biorą nierówności, ale są o kant rzyci potłuc przy skrętach. Przy odbudowie Stara mam zamiar spróbować czegoś pośredniego, co będzie działało jak zawieszenie w pełni niezależne z amortyzacją.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-05-27, 10:41   

Trucker napisał/a:
A poza tym stwierdziłem, że 4x4 może zbudowac każdy, więc wybrałem coś ambitniejszego. Ha ha..


Ha, ha, ha.... Powiedział Trucker, który nie podołał 4x4.
"A poza tym stwierdziłem, że 6x6 może zbudowac każdy, więc wybrałem coś ambitniejszego. Ha ha.." powiedział Emilus który nie podołał 6x6 bo.... nie ma 6 odpowiednich kół:)

Twoja ciężarówka wygląda naprawde świetnie. Kocham te klimaty, a już to zdjątko w sepii? praktycznie taki sam na nim jak orginał. Oglądałem niedawno na You tube Scammelle i stwierdzam, że jak dla mnie Twój wygląda wystarczająco podobnie do orginału.

Co do dzielności w terenie, niewiele widziałem na filmiku, ale wydaje się ok, tylko .. wolno, no ale rozumiem 1 silnik.
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-05-27, 10:43, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Pietruch 


Wiek: 29
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 12:25   

TruckeR napisał/a:
Z tyłu dwie kolebki, jak w Starze Sariela

Tak, ale w Starze Sariela są dodatkowe liftarmy, które trzymają kolebki, u Ciebie ich nie ma i strasznie się wyginają.
Może uda Ci się coś takiego zrobić: http://www.brickshelf.com...y.cgi?i=3149534
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
Ostatnio zmieniony przez Pietruch 2008-05-27, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-05-27, 12:39   

Pietruch ma rację, u mnie wachacze były z obu stron opięte liftarmami, a liftarmy spięte w poziomie pod paką. Trochę widać to tutaj:



Ty używasz belek, więc możesz zyskiwać na sztywności, tym niemniej moja konstrukcja wachaczy przetrwała nawet dachowanie. Podpowiem jeszcze że aby ograniczyć możliwe luzy wachaczy, założyłem na półosie na których siedziały po 2 halfbushe typu I (), które ograniczały rozsuwanie konstrukcji przez wychylenia wachaczy na boki.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2008-05-27, 12:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2008-05-27, 13:46   

Dzięki za komentarze! Jesteście wielcy! :-)

Bobofrutx napisał/a:
Pikny Scammell-ek ;D Śmiga dużo szypciej niż Magirus i Zil, pędzi przed siebie i nic go niepowstrzyma ;P. Może mi się wydaje ale czy on nie jest troche zawaski?


Dzięki! Przełozenie 72:1 i nowe baterie robią swoje ;-) Może i jest za wąski, faktycznie.

smyk napisał/a:
No to Scammell skończy jak Star Sariela, wystarczy zjazd z boczną pochyłością i natychmiast zostają obnażone wszystkie braki zawieszenia nieresorowanego. Jestem wielkim przeciwnikiem takiego zawieszenia, choć akurat w Scammmellu to jedyne realistyczne rozwiązanie.


Ale co ja mam innego zrobić? Proste kolebki jak w Zile 131 są do chrzanu, a rozwiązania z Magirusa nie udało mi się usztywnić. Moze Kubrickowi się uda, trzymam kciuki ;-) Poza tym póki co nie udało mi się przewrócić tego auta - wszystko przede mną :-)

smyk napisał/a:
Poza tym: w tyle kabiny ciągle dziury jak po serii z AK47, a w środku kabiny jakoś pusto. Może chociaż CB radio zamontować?


Dziury się pojawiają, bo mam braki w brickach, a nie chcę robić jakichś pstrokatości. Wnętrze kabiny też musże zrobić, nie miałem na to jakiegoś fajniejszego pomysłu ;-)

smyk napisał/a:
Tak czy owak, to najlepszy Scammell jakiego dotąd widziałem.


Dzięki, choć ten: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=315217 tez wydaje mi się całkiem niezły ;-)

Sariel napisał/a:
Ja uważam że takie kolebki rewelacyjnie biorą nierówności, ale są o kant rzyci potłuc przy skrętach.


Owszem, zarówno z dyferencjałem jak i bez auto przy skręconych kołach dalej jedzie prosto... Ewentualnie tylne kolebki też się skręcają. I znowu nie będę miał zwrtonego auta, jak pech to pech ;-P

Emilus napisał/a:
Ha, ha, ha.... Powiedział Trucker, który nie podołał 4x4.
"A poza tym stwierdziłem, że 6x6 może zbudowac każdy, więc wybrałem coś ambitniejszego. Ha ha.." powiedział Emilus który nie podołał 6x6 bo.... nie ma 6 odpowiednich kół:)


No właśnie - mając więcej niż 4 koła wolę budować coś 6x6. Nie wiem czemu, po prostu zawsze wolałem ciężarówki mające dwie osie z tyłu ;-)

Emilus napisał/a:
Twoja ciężarówka wygląda naprawde świetnie. Kocham te klimaty, a już to zdjątko w sepii? praktycznie taki sam na nim jak orginał. Oglądałem niedawno na You tube Scammelle i stwierdzam, że jak dla mnie Twój wygląda wystarczająco podobnie do orginału.


Dzięki! (Może jest tak samo brzydki jak oryginał? ;-) )

Pietruch_15 napisał/a:
Tak, ale w Starze Sariela są dodatkowe liftarmy, które trzymają kolebki, u Ciebie ich nie ma i strasznie się wyginają.


Sariel napisał/a:
Pietruch ma rację, u mnie wachacze były z obu stron opięte liftarmami, a liftarmy spięte w poziomie pod paką.


To jest na liscie "do zrobienia". Zastanawiam się właśnie jak to zabezpieczyć, kurczę, szkoda, ze mam tak mało liftarmów i osi o nieparzystych długościach :-(

Dzięki za komentarze!!! Moze ktoś jeszcze napisze coś twórczego?
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
 
 
 
 
spacelord 

Wiek: 38
Dołączył: 21 Cze 2007
Wpisy: 908
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-05-27, 14:28   

Ja coś dorzucę, ale niestety nic twórczego;)

Wygląda solidniej niż poprzedni czerwony model (wybaczcie że nie stosuję nazewnictwa ;) ). Zawieszenie z tyłu chyba na podobnej zasadzie ale mocniejsze dużo - więc już się pewnie tak łatwo nie rozleci ;)
Na następnym spotkaniu TrTr w Krakowie będzie do zobaczenia sporo nowych modeli (i to chyba nie tylko nie tylko TrTr) ;) - co może przyciągnie więcej kibiców ;)
Ostatnio zmieniony przez spacelord 2008-05-27, 14:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2036
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-05-27, 22:12   

Sariel napisał/a:
Ja uważam że takie kolebki rewelacyjnie biorą nierówności, ale są o kant rzyci potłuc przy skrętach.
Ale na wzdluznych nierownosciach sa okropne. Przyklad : moj scammell w Kielcach na przeszkodzie od Zetornika. Jak na zlosc, nie moge znalezc zdjec, ale gdzies byly. Generalnie, rzeszkoda, to bylo 2 wysokie najazdy jedna strona na ej zasadzi,z konczyl sie jeden, zaczynal sie drugi. Zawieszenie wswietni wybieralo pprzeczne przeszkody, ale tego typu trawersy byly bardzo karkolomne i juz na granicy dachowania.
Ale musze przyznac, ze brzo fajnie jes widziec kolejne takie zastosowanie tego zawieszenia, duzo lepiej wykonane od mojej maszyny i w zwiazku z tym nie moge si juz doczekac najblizszego etapu GPG, zeby skonfrontowac dwa skajnie rozne podejscia do 6x6 :D
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2060
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-05-28, 11:16   

Kubrick napisał/a:
Sariel napisał/a:
Ja uważam że takie kolebki rewelacyjnie biorą nierówności, ale są o kant rzyci potłuc przy skrętach.
Ale na wzdluznych nierownosciach sa okropne. Przyklad : moj scammell w Kielcach na przeszkodzie od Zetornika. Jak na zlosc, nie moge znalezc zdjec, ale gdzies byly. Generalnie, rzeszkoda, to bylo 2 wysokie najazdy jedna strona na ej zasadzi,z konczyl sie jeden, zaczynal sie drugi. Zawieszenie wswietni wybieralo pprzeczne przeszkody, ale tego typu trawersy byly bardzo karkolomne i juz na granicy dachowania.
Scammell na przeszkodach od Zotornika jest tu.

Właśnie to jest wada kolebek, o której wspominałem, a która jeszcze nasila się, kiedy tego typu nierówność umiejscowiona jest na zjeździe.
 
 
 
TruckeR 
Sabbath Bloody Sabbath


Wiek: 29
Dołączył: 03 Maj 2006
Wpisy: 851
Skąd: Układ Mendelejewa
Wysłany: 2008-08-19, 22:15   

OK, zanim powitamy nowy projekt wypadałoby ostatecznie pożegnać stary. . . .






Rust in peace.
_________________
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
 
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-19, 23:10   

Chyba "rest in peace"?
 
 
 
Pietruszka
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-19, 23:21   

Emilus napisał/a:
Chyba "rest in peace"?


"Rust" to rdzewieć - rdzewiej w pokoju/spokoju :)
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 39
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-20, 06:49   

wiem, tylko nie podejrzewałem go o aż taką ironię... rdzewieć klocki?
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,055 sekundy. Zapytań do SQL: 9