[MOC] Kamaz 5320, skala 1:13
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
[MOC] Kamaz 5320, skala 1:13
No i nadszedł czas na zamknięcie projektu. Dobre kilka tygodni zwlekałem z zrobieniem finałowych zdjęć w nadzieji, że jakiś pomysł mi jeszcze przyjdzie do głowy. Przyszedł na modyfikację kabiny, ale okazał się na tyle rewolucyjny, że skończyło by się na budowie kompletnie nowego modelu.
Jak zwykle atrapa silnika napędzana z tylnych osi, pracujący wentylator chłodnicy, unoszona kabina, otwierane drzwi z względnie pełnym wnętrzem. Skrzynia to wywrotka 2W (lewo-prawo) wykorzystująca dwa siłowniki pneumatyczne. Udało mi się je zmieścić tak, aby podwozie samego Kamaza było w stylu MT a cały mechanizm unoszenia kipra mieści się w jego ostoi (czyli w pozycji opuszczonej 2 klocki wysokości).
Tylne zawieszenie pracuje, choć jego skok nie jest piorunujący, ale zawsze. O tyle fakt ciekawy, że mocowanie podwozia i jego budowa jest niemal dokładnie taka sama jak oryginalnego Kamaza (nie montowałem dolnych stabilizatorów jedynie).
Wyzwaniem było zmieszczenie silnika i chłodnicy pod dość małym tunelem kabiny. Praktycznie wszystko domyka się na styk - od krawędzi podłogi do pokrywy zaworów jest około 1mm.
Zdjęć plenerowych jeszcze nie ma, ale pewnie będą pod koniec września (jutro model jest pakowany i przygotowywany do wyjazdu na wystawę w Kielcach).
Zdjęcia: http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... 320_01.jpg do _17.jpg lub http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=304715 po ocenzurowaniu.
Jak zwykle atrapa silnika napędzana z tylnych osi, pracujący wentylator chłodnicy, unoszona kabina, otwierane drzwi z względnie pełnym wnętrzem. Skrzynia to wywrotka 2W (lewo-prawo) wykorzystująca dwa siłowniki pneumatyczne. Udało mi się je zmieścić tak, aby podwozie samego Kamaza było w stylu MT a cały mechanizm unoszenia kipra mieści się w jego ostoi (czyli w pozycji opuszczonej 2 klocki wysokości).
Tylne zawieszenie pracuje, choć jego skok nie jest piorunujący, ale zawsze. O tyle fakt ciekawy, że mocowanie podwozia i jego budowa jest niemal dokładnie taka sama jak oryginalnego Kamaza (nie montowałem dolnych stabilizatorów jedynie).
Wyzwaniem było zmieszczenie silnika i chłodnicy pod dość małym tunelem kabiny. Praktycznie wszystko domyka się na styk - od krawędzi podłogi do pokrywy zaworów jest około 1mm.
Zdjęć plenerowych jeszcze nie ma, ale pewnie będą pod koniec września (jutro model jest pakowany i przygotowywany do wyjazdu na wystawę w Kielcach).
Zdjęcia: http://www.brickshelf.com/gallery/macie ... 320_01.jpg do _17.jpg lub http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=304715 po ocenzurowaniu.
Ostatnio zmieniony 2008-07-13, 18:51 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 3 razy.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Zdjęcia się pokażą po ocenzurowaniu folderu. Żadnej filozofii, jedyne o czym trzeba było pamiętać, to zeby konstrukcja sama się dociskała pod ciężarem pojazdu. Reszta pracuje bardzo podobnie do prawdziwego Kamaza.Kubrick pisze:Chcialbym zobaczyc to tylne zawieszenie jak jest zrobione.
:) Taki był właśnie zamiar. Sztuczka to szeroki kąt obiektywu, kadr od dołu, nieco rozmydlone boki pojazdu i niezbyt nasycone kolory - po części efekt pseudo HDR (hit sezonu jeśli chodzi o fotografię) - a tak serio to spora część fotek była ręcznie sklejana ze zdjęć o różnej ekspozycji - jedyna metoda aby pokazać szczegóły zawieszenia i nie wypalić czerownej kabiny i niebieskiej skrzyni)... Resztę robi oko ludzkie i wyobraźnia ;)Sariel pisze:jak patrzę na tę kabinę to brakuje mi podpisu że to klocki. Na pierwszy rzut oka można się nie zorientować.
Zapewne nigdy, bo ludzie dopiero przerzucają się na flexy masowo... El-Caracho kiedyś robił inaczej, ale wyglądało to strasznie topornie...spacelord pisze:Ciekawe kiedy będzie jakiś samochód tych rozmiarów w którym do zrobienia wycieraczek i lusterek nie zostanie użyty żaden flex? ;)
Ostatnio zmieniony 2008-07-13, 19:19 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Nowiutkie klocki... tylko raz mi się rozczepiło jak otwarta burta zahaczyła o chlapacz przy podnoszeniu kipra i podważyła całą konstrukcję. Generalnie jak na MT starcza :)M_longer pisze:Tylko czy mocowania podłogi paki nie są zbyt wątle?
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Hmm.. Idę szukać szczęki pod biurkiem, jest piękny, piękny, piękny, wspaniały. I nie wiem co więcej napisać. Tylne zawieszenie też mnie interesuje (w mojej ciężaróweczce tandem jest raczej średni), więc czekam z niecierpliwością na zdjęcia ;-) Ostatnio też miałem ochotę na Kamaza (w 1:18) - ostatnio sporo takich widziałem za oknem - ale jakoś nie wyszło ;-P
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Niesamowity, genialny model.
Bo i czegóż innego można było oczekiwać...
Na zdjęciach wygląda jak oryginał z folderów reklamowych.
Czarny cylinder z lewej strony za błotnikiem, z dwiema czerwonymi gumkami - co to jest?
Zamki burt z lewej ma czarne, a z prawej czerwone - to rozumiem żeby się kierowcy strony nie myliły.(I sufit do tapicera!)
A ktoś mówił że klocki Lego to zabawka.....
Bo i czegóż innego można było oczekiwać...
Na zdjęciach wygląda jak oryginał z folderów reklamowych.
Czarny cylinder z lewej strony za błotnikiem, z dwiema czerwonymi gumkami - co to jest?
Zamki burt z lewej ma czarne, a z prawej czerwone - to rozumiem żeby się kierowcy strony nie myliły.(I sufit do tapicera!)
A ktoś mówił że klocki Lego to zabawka.....
\/1 ______________
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Filtr powietrza.V1 pisze:Czarny cylinder z lewej strony za błotnikiem, z dwiema czerwonymi gumkami - co to jest?
To prawda, tak samo jak zawiasy nie są jednakowego koloru przy burtach. Prawdę mówiąc zostawiłem je, choć mam kupione wszystkie te elementy w jednym kolorze. Dlaczego ? Nigdy nie widziałem Kamaza (może oprócz najnowszych modeli) w stanie idealnym... ;) Tak serio to leniwy jestem ;)V1 pisze:Zamki burt z lewej ma czarne, a z prawej czerwone - to rozumiem żeby się kierowcy strony nie myliły.(I sufit do tapicera!)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.