Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-05, 06:24   [MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII

Witam

Przedstawiam Kielcecką wersję MKII mojej najnowszej Trialówki (niestety w Kielcach nie pojechała). Teraz mogę pokazać, bo już po rajdzie. Zmian jest wiele w stosunku do wersjii MKI, ale nadal to skrzypiąca ciężarówka (od knobów, Ci co byli na GPM, wiedzą o co biega).
Przykł. zdjęcia:



Najciekawsza funkcja, to moduł aktywnego zawieszenia, który dodałem. Działa on znacznie lepiej niż ten siermiężny z ZILa, bo oparty jest na nowej elektryce i może pracować w dwóch trybach. Pozwala na pochylanie nadwozia w jedną lub drugą stronę, a także na usztywnianie zawieszenia (amortyzatorów). Obsługiwany dodatkowym odbiornikiem podczerwieni, posiada inny kanał i może pracować podczas jazdy bądź postoju.
Filmik:

Film



Mam nadzieję, że wersja ta pojawi się na najbliższym GPM.
Tyle, nie nudzę, dowidzenia...
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-05, 06:57, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 40
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-05, 10:34   

Z każdą kolejną ciężarówką, a przyznać trzeba że jesteś wyjątkowo płodny i bardzo szybko się uczysz, robisz wielkie postępy. Dzięki zdjęciom mogę ocenić tylko stronę wizualną - bardzo ładna kabina. Nie przedobrzona w żadną stronę. Podoba mi się też aktywne zawieszenie. Nie umiem powiedzieć czy pomoże Ci ono w wyścigach ale zamysł wydaje się słuszny.
_________________

 
 
 
 
Duke 


Wiek: 40
Dołączył: 17 Lis 2005
Wpisy: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-05, 10:56   

Emilus, szkoda że ciebie nie było w Kielcach, bo zapewne dobrze byś wypadł z tym pojazdem. Chociaż akurat tam regulowane zawieszenie by na wiele się nie zdało, bo trasy tego nie wymagały.
_________________

 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5271
Skąd: Lubin
Wysłany: 2008-08-05, 10:57   

Duke napisał/a:
Chociaż akurat tam regulowane zawieszenie by na wiele się nie zdało,

Za to koła 94 jak najbardziej :>
Zabawa była niezła ;)
_________________
m1longer.com
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-08-05, 14:35   

Duke mówił, że Twój TEDOM jeździ podobnie do MTVR, więc nie trzeba już nic więcej pisać :)
Emilus napisz coś więcej o tym systemie regulacji zawieszenia/przechyłu.

Ja do mojej następnej trialówki planuje coś takiego

Całe zawieszenie działa tak jak np. u Lomero (prekursor mahjqa), ale można sobie pochylać całość tak jak u Ciebie.
Ja jestem zwolennikiem sztywnego zawieszenia na obrotnicach jednak z tego co widziałem na trialu w Kielcach u Lomero to ciężarówki z takim systemem nie są tak stabilne jak na amortyzatorach. Ale będę się tego trzymał na razie i jestem ciekaw jak sprawdzi się system z powyższego foto (czekam na przesyłkę z obrotnicami).



ps. sory, że wpycham się z moimi gratami do Twojego tematu
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio zmieniony przez TT 2008-08-05, 14:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-05, 14:55   

TT napisał/a:
ps. sory, że wpycham się z moimi gratami do Twojego tematu


Nie ma sprawy:)

Już wyjaśniam:
Widzę trzy wady przedstawionego przez Ciebie systemu regulacji pochylenia nadwozia
(LUZY to ono mieć będzie duże!).
-pierwsza jest taka, że zawieszenie jakie stosuje u siebie Lomero w pewnych sytuacjach, niegroźnych dla kolebek, potrafi wyłożyć ciężarówkę na bok. Widzieliśmy to na ostatnim GPM. Przy np. dwóch kolebkach z amorami, zawieszenie jest moim zdaniem bardziej uniwersalne.

-druga wada, to to, że w tym układzie nie możesz usztywniać zawieszenia, a tylko je pochylać. Żeby usztywniać, trzeba by założyć sprzęg jednej z osi z ukł. różnicowym (blokowanie dyfra), a to już kolejny silnik do obsługi. U mnie zrówno pochylanie jak i usztywnianie robią te same silniki (2 PF)

-trzecia wada, to komplikacja układu, który przechodzi (nie chcąc dodawać obejść z kolejnymi zębatkami - luzy) przez środek ramy, właśnie tam gdzie mogły by być silniki napędowe bądź skrętu. W moim przypadku jest to układ, który nie był budowany wewnątrz ramy i nie jest integralną częścią podwozia. Jest to moduł nałożony jak siodło na ramę z tyłu (wyrównanie masy w stosunku do kabiny) pracuje niezależnie od jazdy lub postoju, może pochylać bardzo dokładnie i płynnie podwozie a także usztywniać je NAWET przechylone tj. mogę zablokować ruchy kolebek przy przechylonej ciężarówce. Daje to spore możliwości. Układ jest w budowie pewnie i pomysłowy (na podobnej zasadzie pracowały mechanizmy w moich dźwigach wiele lat temu) ale stosunkowo prosty , składa się z niewielu części, jest łatwy do demontażu a także rozwojowy (do np. podłączenia modułu automatycznie korygującego pochylenie bez udziału człowieka:)

Tyle. Ale się rozpisałem.
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-05, 15:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-08-05, 17:17   

Do tych wad które wymieniłeś dodam jeszcze, że dyfer może nawalać, chociaż nie powinny na niego działać duże siły, ale jednak...

Jak dostane obrotnice to zdam relacje z działania tego systemu.
Ja osobiście wyleczyłem się z puszczania kolebek w samopas tzn. zawieszenie jest praktycznie luźnie i jedynie dostosowuje się do nierówności (patrz MAN KAT). Dlatego też wolałbym dodać jakiś opór na te axle np. używając http://www.peeron.com/inv/parts/x928cx1 lecz nie wiem czy to w ogóle by działało w pożądany sposób i jak by to wpływało na resztę systemu (tak to jest z teorią - nie ma to jak usiąść do klocków).
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10