Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII
Autor Wiadomość
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-19, 15:58   [MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII

Witam,

Dzięki inspiracji Aro, oto co następuje:
Przedstawiam kolejną, trzecią już wersję TEDOMA, który jest żywym przykładem na to, ile można wcisnąć w 4 kołową ciężarówkę do TrTr:


Teraz model posiada 7 silników, 3 battery boxy i 4 wieże IR
Zmiany w stosunku do wersji pierwszej znanej z ostatniego GPM to:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
-Wykonane w mostach otwory inspekcyjne do smarowania, zakrywane osłonami
-skręt realizowany silnikiem PF XL, bez kardanów (przełożenie 3:1, knoby)
-uklepszony układ pozycjonowania i aktywnego zawieszenia obsługiwany 2 x PF
-Wszelkie zębatki napędowe zdublowane i smarowane (napęd - 2 x PF XL)
-Wciągarka umieszczona w środku podwozia na wysokości mostów (niski środek ciężkości) napędzana silnikiem PF
-Atrapa silnika R6 napędzana od dodatkowego battery boxa nie zabiera energii silnikom napędowym i jest napędzana silnikiem PF
-Utwardzone amortyzatory w ukł. nożycowym

TEDOM ma gaśnicę :), skrzynkę narzędziową z narzędziami i jedno koło zapasowe.

Zamontowałem w celach poznawczych na ciężarówce układ stawiający ją na koła po upadku na bok. Działało to nieźle, ale wyglądało nieco futurystycznie... System ten miał też funkcję podpierania podczas jazdy :) - wtedy ciężarówka jechała na 5 kołach:)

Waga po odchudzeniu 3,5 kg.
Jeździ żwawo i jest całkiem stabilna (niski punkt ciężkości)

Galeria: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=337525
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-19, 16:05, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5235
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-19, 16:07   

Jesteś szalony. Chociaż po zobaczeniu jak nieprawdopodobnie stabilna była Twoja ciężarówka na ostatnim GP, tylko się z tego cieszę :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
SeezSQ 


Wiek: 33
Dołączył: 15 Sie 2008
Wpisy: 183
Skąd: Jaworzno / Kraków
Wysłany: 2008-08-19, 17:03   

imponująca konstrukcja!! jeżeli możesz zdradzić to do czego ci tam służy AŻ 7 silników ?
_________________
SqqSE nie lubić Jarec! :) http://shutupwomangetonmyhorse.com/
 
 
 
 
aro_kal 
Arek

Wiek: 40
Dołączył: 07 Lut 2006
Wpisy: 436
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-19, 18:41   

Jesteś mistrzem upychania badziewia w samochodach. Zapewne masz tam niezłą plątaninę kabli, osiek i zębatek. Szkoda, że jesteś chytrusek i nie chcesz pokazać wnętrza. No i olbrzymia prośba - pokazałbyś jak to jeździ. Jestem bardzo ciekawy.

Mistrzem fotografii nie jesteś :-).
_________________

 
 
 
 
Duke 


Wiek: 41
Dołączył: 17 Lis 2005
Wpisy: 247
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-19, 18:42   

Emilus napisał/a:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)
A tak na serio to nie mam się do czego przyczepić, wkrótce zobaczymy czy jeździ tak dobrze, jak się zapowiada.

A ja też mam 7 silników na pokładzie!
_________________

 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 33
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2100
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2008-08-19, 18:46   

Duke napisał/a:
A ja też mam 7 silników na pokładzie!
I w MTVR 3 z nich sluza do siania malowniczego spustoszenia w najblizszej okolicy ;)
Emilus, poloz to auto na boku i zrob porzadne zdjecia podwozia, bo na tych, co sa teraz nic nie widac ;]
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Pietruch 


Wiek: 30
Dołączył: 25 Gru 2004
Wpisy: 1379
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-08-19, 18:46   

Szczęśliwa siódemka Panowie. :P Wygląda super, na najbliższym GP zobaczymy jak jeździ.
Ale mogłeś pokazać jakieś wnętrzności czy co, bo do GP jeszcze daleko. :)
_________________
Pozdrawiam,
Maciej
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2008-08-19, 19:31   

Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)

Teraz tylko żebyś nie przedobrzył.
Strasznie żałuję, że okazję do zmierzenia się, będę miał dopiero w przyszłym sezonie.
 
 
 
lizak86 
Kombinator


Wiek: 34
Dołączył: 22 Cze 2007
Wpisy: 62
Skąd: Kwidzyn
Wysłany: 2008-08-19, 19:34   

Pietruch i tak dużo widać:)
Mi sie udało coś podpatrzeć (zerknij do galerii Emiliusa podwozie ciężarówki), mosty wyłożone jak na dłoni:)
Jeździ to rewelacyjnie bo mam podobna konstrukcje...
Ostatnio zmieniony przez lizak86 2008-08-19, 19:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-19, 20:05   

Duke napisał/a:
Emilus napisał/a:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)


he he nie tylko:)

Smyk napisał/a:
Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)

Yes:), przyznaję, zainspirowałeś mnie

Dzięki wszystkim za opinie, zdjęcia dodatkowe i film postaram się dodać jutro.

PS. Kombinowałem nawet z wypełnianiem opon liftarmami wewnątrz, czy okręcaniem nowymi gąsienicami, bo te opony to słabe ogniwo - kiepska przyczepność
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-19, 20:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-20, 18:14   

Nowe zdjęcia w galerii (specjalnie aby pokazać że są nowe)

galeria po aktualizacji : http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=337525

Edit:

film - Proszę nie zwracać uwagi na bajzel wokoło domu, ale właśnie skończyłem robić elewację. Kamerowała wife.
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-28, 18:17, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-08-28, 18:54   

Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.
Ta regulacja poziomu ma jakieś ograniczenia czy jest na zasadzie ile zawieszenie da (albo i nie da) tyle go przekręci (ja tak mam w unimogu)?


ps. świetny poligon do testowania ciężarówki ja mam co najwyżej łóżko i kilka książek ;)
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2008-08-28, 18:57   

TT napisał/a:
Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.


Kurcze nie wiem właśnie czym to jest spowodowane, u mnie na kompie jest płynnie :(
Regulacja zawieszenia jest aż do końca ruchu kolebek.
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2008-08-28, 19:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2008-08-28, 19:39   

youtube kompresuje filmiki. Umiałbyś to umieścić gdzieś indziej? Albo podesłać na meila?
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 9