[MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

[MOC] TEDOM TRUCK FOX 14,32 PA/M MKII

#1 Post autor: Emilus »

Witam,

Dzięki inspiracji Aro, oto co następuje:
Przedstawiam kolejną, trzecią już wersję TEDOMA, który jest żywym przykładem na to, ile można wcisnąć w 4 kołową ciężarówkę do TrTr:
Obrazek

Teraz model posiada 7 silników, 3 battery boxy i 4 wieże IR
Zmiany w stosunku do wersji pierwszej znanej z ostatniego GPM to:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
-Wykonane w mostach otwory inspekcyjne do smarowania, zakrywane osłonami
-skręt realizowany silnikiem PF XL, bez kardanów (przełożenie 3:1, knoby)
-uklepszony układ pozycjonowania i aktywnego zawieszenia obsługiwany 2 x PF
-Wszelkie zębatki napędowe zdublowane i smarowane (napęd - 2 x PF XL)
-Wciągarka umieszczona w środku podwozia na wysokości mostów (niski środek ciężkości) napędzana silnikiem PF
-Atrapa silnika R6 napędzana od dodatkowego battery boxa nie zabiera energii silnikom napędowym i jest napędzana silnikiem PF
-Utwardzone amortyzatory w ukł. nożycowym

TEDOM ma gaśnicę :), skrzynkę narzędziową z narzędziami i jedno koło zapasowe.

Zamontowałem w celach poznawczych na ciężarówce układ stawiający ją na koła po upadku na bok. Działało to nieźle, ale wyglądało nieco futurystycznie... System ten miał też funkcję podpierania podczas jazdy :) - wtedy ciężarówka jechała na 5 kołach:)

Waga po odchudzeniu 3,5 kg.
Jeździ żwawo i jest całkiem stabilna (niski punkt ciężkości)

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=337525
Ostatnio zmieniony 2008-08-19, 15:05 przez Emilus, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

Jesteś szalony. Chociaż po zobaczeniu jak nieprawdopodobnie stabilna była Twoja ciężarówka na ostatnim GP, tylko się z tego cieszę :)

Awatar użytkownika
SeezSQ
Posty: 183
Rejestracja: 2008-08-15, 11:25
Lokalizacja: Jaworzno / Kraków
brickshelf: SeezSQ

 

#3 Post autor: SeezSQ »

imponująca konstrukcja!! jeżeli możesz zdradzić to do czego ci tam służy AŻ 7 silników ?
SqqSE nie lubić Jarec! :) http://shutupwomangetonmyhorse.com/

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#4 Post autor: aro_kal »

Jesteś mistrzem upychania badziewia w samochodach. Zapewne masz tam niezłą plątaninę kabli, osiek i zębatek. Szkoda, że jesteś chytrusek i nie chcesz pokazać wnętrza. No i olbrzymia prośba - pokazałbyś jak to jeździ. Jestem bardzo ciekawy.

Mistrzem fotografii nie jesteś :-).

Awatar użytkownika
Duke
Posty: 247
Rejestracja: 2005-11-17, 18:47
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: duku

 

#5 Post autor: Duke »

Emilus pisze:-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)
A tak na serio to nie mam się do czego przyczepić, wkrótce zobaczymy czy jeździ tak dobrze, jak się zapowiada.

A ja też mam 7 silników na pokładzie!

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#6 Post autor: Kubrick »

Duke pisze:A ja też mam 7 silników na pokładzie!
I w MTVR 3 z nich sluza do siania malowniczego spustoszenia w najblizszej okolicy ;)
Emilus, poloz to auto na boku i zrob porzadne zdjecia podwozia, bo na tych, co sa teraz nic nie widac ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#7 Post autor: Pietruch »

Szczęśliwa siódemka Panowie. :P Wygląda super, na najbliższym GP zobaczymy jak jeździ.
Ale mogłeś pokazać jakieś wnętrzności czy co, bo do GP jeszcze daleko. :)
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#8 Post autor: smyk »

Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)

Teraz tylko żebyś nie przedobrzył.
Strasznie żałuję, że okazję do zmierzenia się, będę miał dopiero w przyszłym sezonie.

Awatar użytkownika
lizak86
Posty: 62
Rejestracja: 2007-06-22, 22:28
Lokalizacja: Kwidzyn
brickshelf: lizak86

 

#9 Post autor: lizak86 »

Pietruch i tak dużo widać:)
Mi sie udało coś podpatrzeć (zerknij do galerii Emiliusa podwozie ciężarówki), mosty wyłożone jak na dłoni:)
Jeździ to rewelacyjnie bo mam podobna konstrukcje...
Ostatnio zmieniony 2008-08-19, 18:35 przez lizak86, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#10 Post autor: Emilus »

Duke pisze:Emilus napisał/a:
-Mosty o obniżonym wewnętrznym tarciu
brzmi bardzo mądrze, ale mogłeś napisać po prostu, że złożyłeś mosty od nowa i dobrze podociskałeś klocki:)
he he nie tylko:)
Smyk pisze:Widzę, że kółeczka gąsienicowe w roli halogenów się przyjęły :)
Yes:), przyznaję, zainspirowałeś mnie

Dzięki wszystkim za opinie, zdjęcia dodatkowe i film postaram się dodać jutro.

PS. Kombinowałem nawet z wypełnianiem opon liftarmami wewnątrz, czy okręcaniem nowymi gąsienicami, bo te opony to słabe ogniwo - kiepska przyczepność
Ostatnio zmieniony 2008-08-19, 19:08 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#11 Post autor: Emilus »

Nowe zdjęcia w galerii (specjalnie aby pokazać że są nowe)

galeria po aktualizacji : http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=337525

Edit:

film - Proszę nie zwracać uwagi na bajzel wokoło domu, ale właśnie skończyłem robić elewację. Kamerowała wife.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VWk1Qxz7R6g[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-08-28, 17:17 przez Emilus, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#12 Post autor: TT »

Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.
Ta regulacja poziomu ma jakieś ograniczenia czy jest na zasadzie ile zawieszenie da (albo i nie da) tyle go przekręci (ja tak mam w unimogu)?


ps. świetny poligon do testowania ciężarówki ja mam co najwyżej łóżko i kilka książek ;)
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#13 Post autor: Emilus »

TT pisze:Kurcze strasznie mało klatek ma ten film. W ogóle nie można poznać płynności tego pojazdu - kiedy silniki zwalniają itp.
Kurcze nie wiem właśnie czym to jest spowodowane, u mnie na kompie jest płynnie :(
Regulacja zawieszenia jest aż do końca ruchu kolebek.
Ostatnio zmieniony 2008-08-28, 18:09 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#14 Post autor: TT »

youtube kompresuje filmiki. Umiałbyś to umieścić gdzieś indziej? Albo podesłać na meila?
Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ