[MOC] Skidder!
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[MOC] Skidder!
Witam.
Oto Skidder.
Czyli moja pierwsza działająca konstrukcja składająca się w 99% z liftarmów ;)
Jestem zadowolony z funkcjonalności, ale z wyglądu już nie bardzo... no cóż, następnym razem będzie lepiej... I chyba ŻÓŁTO :>
Początkowo Skidder miał być full IR, ale życie szybko zweryfikowało ten ambitny plan (głównie chodzi o skalę: mimo użycia jednych z największych kół, sam pojazd jakiś ogromny nie jest. Wszystko dlatego że w rzeczywistości skiddery poruszają sie na bardzo dużych kołach, a to pociągnęło wymiary modelu w dół. Dodatkowo musiałbym zakupić z jakieś dwa dodatkowe PF M i jedną wieżę IR... no nic, może będzie wydanie drugie, poprawione? ;) )
Skończyło się na podwoziu napędzanym PF XL, ze skrętem realizowanym za pośrednictwem PF M i czterema obwodami pneumatycznymi.
Śliczny makaron :>
Jak pewnie zauważyliście wyżej na skidderze nie ma zamontowanego boxa. Pomyślałem że skoro i tak będzie jeździł na smyczy to nie ma sensu próbować na siłę upchnąć go w nadwoziu.
Przy okazji zrobiłem chyba najbardziej niedorzeczne sterowanie IR :>
Przynajmniej nie występuje u mnie problem z zasięgiem ;)
Teraz czas powiedzieć o funkcjonalności, która była tu priorytetem. Tak pracuje rzeczywisty skidder:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cLFqRP3- ... re=related[/youtube]
A tak mój:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sAm3AHywuDY[/youtube]
I żeby nie było, czerwone istnieją ;)
Mój jest wzorowany na maszynie firmy Prentice:
Więc tak:
Skidder jest maszyną przystosowaną do zrywki drewna. 'Moja' wersja ma ramię łamane, występują też odmiany tego pojazdu z ramieniem sztywnym lub wyciągarką, która zastępuje ramię z chwytakiem.
Starałem się odwzorować zakres pracy ramienia najlepiej jak tylko można przy wykorzystaniu siłowników Lego, które w porównaniu do rzeczywistych są niestety krótsze... Chyba nawet nieźle wyszło? ;)
Chwytak jest niestety niezbyt podobny do oryginału, ale jak widać na filmiku wyżej radzi sobie całkiem nieźle z łapaniem 'kłód' :)
Przedni lemiesz w rzeczywistości może być opuszczony nieco poniżej poziomu gruntu, w moim modelu opuszcza się nieco wyżej (raz: zakres pracy małych siłowników jest niestety dość ograniczony, dwa: przy zabawie lemiesz tylko niepotrzebnie szorowałby po podłodze...)
Teraz podwozie i napęd:
Tak jak w oryginale, zawieszenie kolebkowe występuje tylko z przodu:
Najwięcej czasu zabrało mi zbudowanie podwozia które jest sztywne i pozwala na zachowanie wymiarów oryginału (stąd m.in. w przedniej kolebce z16, pozwoliły na cofnięcie osi do tyłu oraz zdublowane z24. Robią jednocześnie za redukcję i łącznik osi napędowej :) )
I koniec.
Czekam na opinie :)
Przyznaję, że bardzo mi się podoba. Ciekawy pomysł, bo jak by nie patrzeć, pojazdy przystosowane do prac leśnych nie są zbyt częstym tematem prac z LEGO (może następnym razem weźmiesz harvestera na warsztat? :) ).
Zdecydowanym plusem jest funkcjonalność - po pierwszym obejrzeniu filmiku z pracy prawdziwego, następnie obejrzałem z pracy Twojego - i jest wszystko ok (jak na mój gust). A i sama konstrukcja z liftarmów wydaje się być ciekawa.
Jedyne co może bardziej drażnić to cała pajęczynka wężyków pneumatycznych na wierzchu (ale jak to schować w czymś, co w gruncie rzeczy jest niewielkie?).
Zdecydowanym plusem jest funkcjonalność - po pierwszym obejrzeniu filmiku z pracy prawdziwego, następnie obejrzałem z pracy Twojego - i jest wszystko ok (jak na mój gust). A i sama konstrukcja z liftarmów wydaje się być ciekawa.
Jedyne co może bardziej drażnić to cała pajęczynka wężyków pneumatycznych na wierzchu (ale jak to schować w czymś, co w gruncie rzeczy jest niewielkie?).
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Bardzo fajny pojazd (uwielbiam takie), bardzo fajne wykonanie.
Szkoda że tyle tego makaronu, ale wiem że przy tej skali i takiej ilości pneumatyki to nieuniknione.
Już widzę oczyma wyobraźni twego następnego na aktywatorach linowych, full IR, koła od 8466, ech...
Generalnie super! - minus za brak widocznych minusów no i nie ma TUZa :)
Szkoda że tyle tego makaronu, ale wiem że przy tej skali i takiej ilości pneumatyki to nieuniknione.
Już widzę oczyma wyobraźni twego następnego na aktywatorach linowych, full IR, koła od 8466, ech...
Generalnie super! - minus za brak widocznych minusów no i nie ma TUZa :)
Ostatnio zmieniony 2008-08-25, 05:49 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Wielki szacunek M_longer, sam mam w planach tę maszynę, studiowałem dość dokładnie jej funkcjonalność i wiem jak trudno ją odwzorować, np. sams geometria ruchu ramienia może przyprawić o ból głowy. Dzięki Twojej konstrukcji już wiem, że będę musiał użyć większych kół żeby wszystko zmieścić, no i zweryfikowałeś moje pojęcie o tym, gdzie właściwie jest przód skiddera :)
Gratuluję superfunkcjonalnego MOCa, mam nadzieję że przygoda z liftarmami była zachęcająca.
Gratuluję superfunkcjonalnego MOCa, mam nadzieję że przygoda z liftarmami była zachęcająca.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Ta pajęczynka jest nawet odpowiedzialna za symboliczną budowę kabiny ;)rh pisze:Jedyne co może bardziej drażnić to cała pajęczynka wężyków pneumatycznych na wierzchu (ale jak to schować w czymś, co w gruncie rzeczy jest niewielkie?).
Widzę że myślimy podobnie :)Emilus pisze:Już widzę oczyma wyobraźni twego następnego na aktywatorach linowych, full IR, koła od 8466, ech...
Była. Jedzie do mnie 8421, więc chyba na jednym modelu liftarmowym się nie skończy ;)Sariel pisze:Gratuluję superfunkcjonalnego MOCa, mam nadzieję że przygoda z liftarmami była zachęcająca.
Dzięki :)
bardzo podoba mi się rozwiązanie z tym panelem sterowania :D obuduj jeszcze kompresor i palcem nie będziesz musiał kiwnąć ;]
SqqSE nie lubić Jarec! http://shutupwomangetonmyhorse.com/
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Jest w stanie przepchnąć dość dużego buta, mojego, rozmiar 47 ;)Ramzes pisze:Sprawdzałeś ile może przepchać albo podnieść?
pozdrawiam
Próby przepchnięcia taboretu skończyły się przeskakiwaniem zębatek... Ale to w końcu nie jest spychacz ;)
Trzeba by kiwnąć przy obsłudze zaworów :>SeezSQ pisze:obuduj jeszcze kompresor i palcem nie będziesz musiał kiwnąć ;]
A jedynym powodem dla którego nie ma tu kompresora jest to że... skończyły mi się trójniki :(
Ale już niedługo będę miał o kilka więcej, więc luz ;)
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Skidder, hmm myślałem o czymś innym :P
Co do modelu to bardzo ładnie funkcjonuje. Sprawdzałeś może jak jeżdzi bo trudniejszym terenia (tak jak w realu)? Kolor czerwony nawet pasuje, pozatym zielony raczej ciężko byłoby zrobić. Co do tych nieorginalnych przewodów, to chociaż w samej maszynie mogłeś zastosować oryginalne grafitowe. Chyba tyle masz?
Co do modelu to bardzo ładnie funkcjonuje. Sprawdzałeś może jak jeżdzi bo trudniejszym terenia (tak jak w realu)? Kolor czerwony nawet pasuje, pozatym zielony raczej ciężko byłoby zrobić. Co do tych nieorginalnych przewodów, to chociaż w samej maszynie mogłeś zastosować oryginalne grafitowe. Chyba tyle masz?
Pozdrawiam
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Nie. i raczej już nie sprawdzę, bo nie ma już połowy podwozia ;)Karol pisze:Sprawdzałeś może jak jeżdzi bo trudniejszym terenia (tak jak w realu)?
Ekhm...Karol pisze:Co do tych nieorginalnych przewodów, to chociaż w samej maszynie mogłeś zastosować oryginalne grafitowe. Chyba tyle masz?
Że tak powiem:
Dla mnie to czy przewody są oryginalne lub nieoryginalne nie ma znaczenia. A do tego projektu poszły wszystkie moje oryginalne przewody + większość przewodu paliwowego.
Ewentualnie dokupię jeszcze przewodu paliwowego i wszystko będzie przezroczyste :P
- Bartex0805
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
- Lokalizacja: Leszno
- brickshelf: Bartex0805
-
No proszę i pojawiła się maszyna prosto z lasu i to w jakim stylu nadjechała. Według mnie co do estetyki jest bardzo dobrze nie mam zastrzeżeń. Funkcjonalność może nie jest taka jak w oryginalne ale jest bardzo bliska oryginału. Małe siłowniki są rzadko wykorzystywane jednak ty się na nie pokusiłeś gratuluje odwagi przy budowie tej maszyny.
Zapraszam na mój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/rzymianin22?feature=mhee
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Zdaje się że nadjedzie więcej... ;)Bartex0805 pisze:No proszę i pojawiła się maszyna prosto z lasu i to w jakim stylu nadjechała.
Hmm, może dlatego że nie są precyzyjne?Bartex0805 pisze:Małe siłowniki są rzadko wykorzystywane jednak ty się na nie pokusiłeś gratuluje odwagi przy budowie tej maszyny.
Musiałem użyć małych siłowników, ponieważ na duże nie było miejsca :/