[MOC] Racing Truck 2

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Racing Truck 2

#1 Post autor: Sariel »

No to na drugą nóżkę, zanim zaczną krzyczeć żeby przestać z ciężarówkami :)

Racing Truck 2

Obrazek

Dane techniczne:
Waga: 1.58 kg
Wymiary: dł. 45s / szer. 19s / wys. 25s
Zawieszenie: przód - niezależne / tył - oś wleczona
Napęd: 4 x PF Medium
Skręt: PF Medium

Eksperyment - tak mogę najkrócej opisać tę ciężarówkę. Starałem się ograniczyć jej wagę w granicach rozsądku, i jest prawie 400 gramów lżejsza od poprzedniej, mimo niemal identycznych wymiarów. Chciałem sprawdzić jak poradzi sobie większa silników bez sumatora, i radzi sobie bez żadnego problemu. Oprócz nowego dyferencjału w napędzie znalazł się tym razem również nowy kardan - i tak jak on działa bez zarzutu. Problemy z przednim zawieszeniem, w którym poprzednio pod ciężarem wypinały się zwrotnice, rozwiązałem łącząc wachacze z 8297 ze zwrotnicami z 8448 (dało się użyć też tych z 8297, ale byłoby szerzej i ciężej). Z tyłu zrezygnowałem z kolebki, żeby przetestować prostą oś wleczoną - sprawdza się, choć mam wrażenie że takie zawieszenie daje ciężarówce nierealnie dużą stabilność. Tylna połowa ramy jest również eksperymentalnie zbudowana w nieparzystej szerokości, bo byłem ciekaw ile problemów to sprawi. Spojler zastąpiłem tym razem siodłem, a zderzak ograniczyłem do regulaminowego minimum, które wygląda chyba bardziej 'racingowo' niż poprzednia wersja.
Wygląd ciężarówki jest oparty na Volvo FH12, tym samym które tak pięknie zbudował kiedyś Jerac, mi oczywiście nie wyszło tak dobrze, i finalnie bardziej niż przód ciężarówki podoba mi się jej tył. Jako że ciężarówki wyścigowe przechodzą wizualny tuning, pozwoliłem sobie zaszaleć z reflektorami. Oprócz nich świecą się też światła na dachu i na tylnym zderzaku. Generalnie nie uważam ciężarówki za szczególnie udaną, ale dostarczyła mi wiele odpowiedzi. Wiem już np. że silniki PF Medium radzą sobie z rozpędzaniem takiego ciężaru, choć męczą się z nim (kilogramowe podwozie jeździło wyraźnie szybciej, z drugiej strony ciężarówka radziła sobie z ćwierćkilową cyfrówką na grzbiecie), i efekt jest raczej poniżej oczekiwań (w końcu są tu aż 4 silniki). Z wagą celowałem poniżej półtora kilo, i to się nie udało, ale jest sporo niższa niż zakładane przez Maćka 1.75 kg. Przerobione przednie zawieszenie daje jeszcze lepszą zwrotność, choć znów musiałem osadzić je na 4 żółtych amorach, przez co jest bardzo sztywne i nie kiwa się tak uroczo jak u Bobofrutxa. No i okazało się, że można nie wychodząc poza skalę zmieścić w podwoziu napęd i battery boxa, a silnik do skrętu umieścić pod kabiną. Ciężarówka jest dzięki temu lepiej wyważona, stabilniejsza, i ma nawet symboliczne wnętrze kabiny. Nie wystawiłbym jej do zawodów, ale jest cennym eksperymentem.

GALERIA

Przykładowe fotki:

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Film:
(trochę długi, ale dobrej muzyki ciąć nie wypada :) )

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=awPvmSm_X1k[/youtube]

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#2 Post autor: Jerac »

Sariel? Czy to Ty?

Nie dość że CZERWONE (choćby i miejscowo) to jeszcze sztywne jak tramwaj :D

A tak na poważnie, co by nie mówić o małych, bardzo mi się podoba. Zbuduj mi takie podwozie, ja zbuduję skórkę i idziemy na podbój świata... muahahaha!

Czy cztery silniki z jednego boxa to już nie jest za duże obciążenie? Może by już rozważyć dwa, albo chociaż prowizorycznie podłączyć i zobaczyć czy szybciej jeździ?

Czy skręt nie jest za szybki? Odnoszę wrażenie że masz problemy z jazdą na wprost?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Specjalnie dla Ciebie zrobiłem jedną czy dwie proste :P Skręt jest na granicy rozsądnej szybkości, rzeczywiście możnaby go ciut spowolnić. Co do silników, mogę tylko gdybać bez aparatury do pomiaru napięcia, ale testowe podwozie o połowę lżejsze od końcowej ciężarówki było naprawdę szybkie i wściekłe :)
A deal na skórkę mi się podoba, bo nie ukrywajmy że wielka piękność to mi nie wyszła ;)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2198
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#4 Post autor: Kubrick »

Tylko kolo Ci bije ;)
Sariel pisze:trochę długi, ale dobrej muzyki ciąć nie wypada :)
Mialem ten sam problem z filmem, ktory posluzy do ewentualnej prezentacji nastepnego MOCa :P
Czy naped z 4 PFm nie sprawuje sie gorzej, niz chociazby z 2 PF xl?
I do czego sluzy ten pole reverser w kabinie?
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

Switch w kabinie włącza światła. Napęd chyba sprawuje się trochę gorzej, zastanawiam się czy nie robię błędu zakładając, że w takim układzie silniki są równo obciążone - może któryś jest obciążony bardziej i hamuje wszystkie. Ale z zasilaniem ich chyba nie ma problemu, bo nie zauważyłem żeby światła przygasały przy ruszaniu.
Philo machnął kiedyś taki ładny wykres mocy względem obciążenia dla PF Mediumów (ja mam aku, więc napięcie 7.2V), z tego co obserwują to u mnie są już na krzywej opadającej.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 20:01 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
brickshelf: Ramzes
Kontakt:

 

#6 Post autor: Ramzes »

Szybkie to Twoję żelastwo. Co do skręcania to stosujesz układ skrętu akermana?, bo moja pseudo ciężarówka ma problemy ze skręcaniem a Tobie mimo prędkości nie ślizga:>
Mógłbyś jeszcze zastąpić te 4 mediumy 2 Xl]ami taj jak pisali moi poprzednicy i zobaczyć jak się to wszystko ma.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

Nie, nie mam Ackermanna. Mam dobrze dociążony przód i dyfer z tyłu, to wszystko. W następnej ciężarówce spróbuję chyba z dwoma XLami bez sumatora. Ale najpierw muszę skończyć wreszcie Tumblera :)
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 20:03 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#8 Post autor: Jerac »

Trudno to nazwać żelastwem - podobnie jak w ferrari połowa masy to plastik ;p

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#9 Post autor: Robson »

Przykro mi nie powstrzymasz mnie od tego ! Ściągne od Ciebie napęd i zawieche ... Bo u mnie już tyle K***** poleciało, że to mała bania :P Straszne jest to ... Jak to Jarec napisał - on by chciał dół od Ciebie ... ja powiem że sam sobie takie zrobie ale skórka bedzie moja :D Ty się znasz na techniku, a niektórzy na skórkach ale nie bliżej niż za miesiąc me dzieło powstanie :P
Pozdrawiam
PS TO miało być volvo ? Bo ja chce zrobić volvo ej :(
Ostatnio zmieniony 2008-08-27, 21:11 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#10 Post autor: Sariel »

Ściągaj, po to jest. Tak, to miało być luźno oparte na Volvo, ale to nie model, podobieństwo jest dyskusyjne ;)

Awatar użytkownika
Bartex0805
Posty: 197
Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
Lokalizacja: Leszno
brickshelf: Bartex0805

 

#11 Post autor: Bartex0805 »

Fajnie wygląda no i troszkę przypomina to Volvo. Zawieszenie jest trochę za twarde ale jest lepiej niż poprzednio bo nie nawala. Do reszty nie ma co się przyczepić bo wyszło dobrze, no i śmiga (jeździ) jak F1.

ODPOWIEDZ