[MOC] Cobra
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Cobra
Takie tam spontaniczne paskudztwo...
Dane techniczne:
Waga: 1.95 kg
Wymiary: dł. 63s / szer. 18s / wys. 15s
Zawieszenie: pełne kolebkowe z amortyzatorami
Napęd: PF XL na tylną oś przez 2-biegową skrzynię biegów
Inne: działająca kierownica z regulacją wysokości, podświetlany silnik, światła przednie, drzwi kierowcy otwierane elektrycznie
Do budowy natchnęła mnie sylwetka tego oto cuda. To jest AC Cobra, choć Amerykanie usilnie nazywają to po swojemu:
Sylwetka, jak widzicie, ukształtowana z trzech podłużnych wybrzuszeń. Niestety, kiedy próbowałem oddać je dokładnie w klockach, wyglądało to kiepsko, być może przez trudności jakie stwarzało odtworzenie tego wrzecionowatego podłużnego kształtu. Spróbowałem więc poprzestać na centralnym wybrzuszeniu i połówkach drugiego po bokach, przez co maska wygląda lepiej, ale całość wyszła za wąska i fatalnie rozciągnięta. Proporcje leżą i kwiczą, więc MOCa pokazuję tylko z uwagi na kilka ciekawych rozwiązań technicznych, w tym przednią kolebkę szeroką tylko na 11 studów - może przydać się w Truck Racingu.
Krótko o funkcjach: zawieszenie to dwie kolebki, każda stabilizowana parą żółtych amorów. Rozwiązanie działające ale średnio stabilne, ponieważ napęd jest tylko na tył, pracujący silnik przechyla lekko nadwozie.
Pod kabiną znajduje się prosta 2-biegowa skrzynia biegów pomysłu Zoli:
Za przednim zawieszeniem a przed kabiną znajdują się wszystkie 3 silniki. Centralnie umieszczony jest napędowy PF XL, który po drodze napędza moduł światłowodów:
PF Medium ze sprzęgłem kontroluje skręt. Z drugiej strony, bezpośrednio do mechanizmu skrętu podpięta jest kierownica, pozwalając łatwo kierować ręcznie, bo od silnika oddziela ją sprzęgło. Drugi PF Medium również ze sprzęgłem podnosi i opuszcza drzwi kierowcy. Chciałem żeby kontrolował i drugie drzwi, ale po drodze są pozostałe silniki i odbiornik podczerwieni, więc nie było sensu komplikować na siłę. Drzwi podnosi się przełącznikiem w kabinie, a drugi taki przełącznik włącza światła przednie. Za tylnym zawieszeniem znalazło się miejsce na battery box:
GALERIA
Przykładowe fotki:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JRPPeOh7XnY[/youtube]
Dane techniczne:
Waga: 1.95 kg
Wymiary: dł. 63s / szer. 18s / wys. 15s
Zawieszenie: pełne kolebkowe z amortyzatorami
Napęd: PF XL na tylną oś przez 2-biegową skrzynię biegów
Inne: działająca kierownica z regulacją wysokości, podświetlany silnik, światła przednie, drzwi kierowcy otwierane elektrycznie
Do budowy natchnęła mnie sylwetka tego oto cuda. To jest AC Cobra, choć Amerykanie usilnie nazywają to po swojemu:
Sylwetka, jak widzicie, ukształtowana z trzech podłużnych wybrzuszeń. Niestety, kiedy próbowałem oddać je dokładnie w klockach, wyglądało to kiepsko, być może przez trudności jakie stwarzało odtworzenie tego wrzecionowatego podłużnego kształtu. Spróbowałem więc poprzestać na centralnym wybrzuszeniu i połówkach drugiego po bokach, przez co maska wygląda lepiej, ale całość wyszła za wąska i fatalnie rozciągnięta. Proporcje leżą i kwiczą, więc MOCa pokazuję tylko z uwagi na kilka ciekawych rozwiązań technicznych, w tym przednią kolebkę szeroką tylko na 11 studów - może przydać się w Truck Racingu.
Krótko o funkcjach: zawieszenie to dwie kolebki, każda stabilizowana parą żółtych amorów. Rozwiązanie działające ale średnio stabilne, ponieważ napęd jest tylko na tył, pracujący silnik przechyla lekko nadwozie.
Pod kabiną znajduje się prosta 2-biegowa skrzynia biegów pomysłu Zoli:
Za przednim zawieszeniem a przed kabiną znajdują się wszystkie 3 silniki. Centralnie umieszczony jest napędowy PF XL, który po drodze napędza moduł światłowodów:
PF Medium ze sprzęgłem kontroluje skręt. Z drugiej strony, bezpośrednio do mechanizmu skrętu podpięta jest kierownica, pozwalając łatwo kierować ręcznie, bo od silnika oddziela ją sprzęgło. Drugi PF Medium również ze sprzęgłem podnosi i opuszcza drzwi kierowcy. Chciałem żeby kontrolował i drugie drzwi, ale po drodze są pozostałe silniki i odbiornik podczerwieni, więc nie było sensu komplikować na siłę. Drzwi podnosi się przełącznikiem w kabinie, a drugi taki przełącznik włącza światła przednie. Za tylnym zawieszeniem znalazło się miejsce na battery box:
GALERIA
Przykładowe fotki:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=JRPPeOh7XnY[/youtube]
super.. trochę za długi, za płaski z boku, brak poszerzonych błotników, ale ok... fajnie otwierane drzwi - spory + za to i regulowaną kierownice :D jednak jednego nie mogę przeżyć... wydechów z boku brak :( za to wielki minus...
ps. dziwnie wygląda na filmiku zawieszenie.... wygnie się na bok i nie odbija spowrotem? hmmm może to tylko złudzenie albo auto za ciężkie jak na taką ilość amorków
ps. dziwnie wygląda na filmiku zawieszenie.... wygnie się na bok i nie odbija spowrotem? hmmm może to tylko złudzenie albo auto za ciężkie jak na taką ilość amorków
Ostatnio zmieniony 2008-09-07, 11:42 przez OmenGda, łącznie zmieniany 2 razy.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
Bardziej by pasowało roys roys phantom bo cobra z niego żadna. Marna estetyka, ale funkcjonalność dobija. Moim zdaniem jak już lubisz pchać tyle elektryki do modelu, to mogłeś zrobić zdalnie sterowana skrzynie biegów... Model ogólnie fajny technicznie, lecz wizualnie bardzo kiepski. Czekam na kolejny ciekawy moc :)
Ostatnio zmieniony 2008-09-07, 12:52 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR
Widząc to coś zaczynam wątpić w Twoją manię realizmu :) o ile rozwiązania techniczne są ciekawe (pytanie, czy uda się jakoś przezwyciężyć to skrzywienie w czasie jazdy), to estetyka - hm, paskudztwo to bardzo delikatnie powiedziane :) nie wiem, jak Tobie, ale mi to Cobry za bardzo nie przypomina, np. czy widzisz w Cobrze taki masywny przedni zderzak jak zrobiłeś?
]Robson1903 pisze:Bardziej by pasowało roys roys phantom bo cobra z niego żadna. Marna estetyka, ale funkcjonalność dobija. Moim zdaniem jak już lubisz pchać tyle elektryki do modelu, to mogłeś zrobić zdalnie sterowana skrzynie biegów... Model ogólnie fajny technicznie, lecz wizualnie bardzo kiepski. Czekam na kolejny ciekawy moc :)
ooo mamo... Rolls Royce... :) ale muszę przyznać, że popieram Twoje zdanie :)
tez błąd - gorączka robi swoje :(
Ostatnio zmieniony 2008-09-07, 14:00 przez OmenGda, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
No i się Sariel wkopałeś - gdybyś tylko nie wspomniał nigdzie "cobra" były by tutaj same och i ach. Tak na szybko - wywal koło zapasowe i zmontuj niski, lekko opadający ku tyłowi dach... wyjdzie takie klasyczne limo :>
Czy mógłbyś pokazać samo podwozie z całą mechaniką ale bez karoserii? Ciekaw jestem ile jest miejsca i gdzie są punkty zaczepienia, że tak to określę.
Czy mógłbyś pokazać samo podwozie z całą mechaniką ale bez karoserii? Ciekaw jestem ile jest miejsca i gdzie są punkty zaczepienia, że tak to określę.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Jakie och i ach, paskudztwo to paskudztwo :PJerac pisze:gdybyś tylko nie wspomniał nigdzie "cobra" były by tutaj same och i ach
To raczej proste, nadwozie to technicowy szkielet obudowany gładkimi brickami. Więc miejsca jest tam o o 1 stud mniej z każdej strony niż wygląda z zewnątrz, a punkty zaczepienia są w ściankach tegoż szkieletu.Jerac pisze:Czy mógłbyś pokazać samo podwozie z całą mechaniką ale bez karoserii? Ciekaw jestem ile jest miejsca i gdzie są punkty zaczepienia, że tak to określę.
Swoją drogą wolałbym żebyście moje udane MOCe komentowali tak chętnie :P
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1391
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
A ja muszę powiedzieć że ten MOC podniósł mnie na duchu! Nawet VIPom nie zawsze wychodzi. To mnie mobilizuje do budowania i może czasami nawet pokazywania tego co zbudowałem:)
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach