[MOC] Betonowy pojazd podwodny
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Betonowy pojazd podwodny
Niedaleka przyszłość. Spełniły się czarne scenariusze ekologów. Czapy lodowe stopniały. Spora część nabrzeżnych miast znalazła się pod wodą. Na domiar złego zaczęły kończyć się złoża żelaza. Wydobywaniem cennego złomu z zatopionych metropolii zajęły się wyspecjalizowane jednostki:
Z powodu wysokich cen stali opracowano wiele ciekawych materiałów. Między innymi specjalny beton zbrojony prętami z włókna węglowego (w czasie II wojny światowej Niemcy eksperymentowali z betonowcami ale to były duże statki) Nikła ilość metali w konstrukcji pozwoliła też na zamontowanie superczułego wykrywacza metali. Silne magnetyczne chwytaki pozwalają na podniesienie i przetransportowanie masy nawet 10 ton. Zasięg wynosi 1000 mil morskich. Teoretycznie na taką odległość można zaciągnąć kawały złomu, ale przeważnie znaleziska są transportowane na powierzchnię gdzie odbiera je statek-matka.
Bonus. Scenka po wynurzeniu. Górny właz można otworzyć. Załogę stanowią kapitan i nurek.
Galeria
Nie ukrywam że inspiracją były pojazdy z serii Aquaraiders a przede wszystkim wspaniałe statki z filmu "Otchłań" Camerona. Jak widać nie ma tu żadnych snotów i innych cudów a study biją po oczach :P
Z powodu wysokich cen stali opracowano wiele ciekawych materiałów. Między innymi specjalny beton zbrojony prętami z włókna węglowego (w czasie II wojny światowej Niemcy eksperymentowali z betonowcami ale to były duże statki) Nikła ilość metali w konstrukcji pozwoliła też na zamontowanie superczułego wykrywacza metali. Silne magnetyczne chwytaki pozwalają na podniesienie i przetransportowanie masy nawet 10 ton. Zasięg wynosi 1000 mil morskich. Teoretycznie na taką odległość można zaciągnąć kawały złomu, ale przeważnie znaleziska są transportowane na powierzchnię gdzie odbiera je statek-matka.
Bonus. Scenka po wynurzeniu. Górny właz można otworzyć. Załogę stanowią kapitan i nurek.
Galeria
Nie ukrywam że inspiracją były pojazdy z serii Aquaraiders a przede wszystkim wspaniałe statki z filmu "Otchłań" Camerona. Jak widać nie ma tu żadnych snotów i innych cudów a study biją po oczach :P
Ty no dobre:D
Pewnie nie jedna osoba pochwali sam model, więc ja zwrócę uwagę tylko na to, że podoba mi się Twoje przywiązanie do szczegółów i to, że nie idziesz na łatwizne - vide transportowane technic bricki, które ze sobą połączyłeś, a przecież z monitora nie wypadną :)
No i render o niebo lepszy niż ostatnio. Textury powinny tylko odbijać trochę mniej światła, ale chyba nie możesz tego nawet zmienić więc o;)
Pewnie nie jedna osoba pochwali sam model, więc ja zwrócę uwagę tylko na to, że podoba mi się Twoje przywiązanie do szczegółów i to, że nie idziesz na łatwizne - vide transportowane technic bricki, które ze sobą połączyłeś, a przecież z monitora nie wypadną :)
No i render o niebo lepszy niż ostatnio. Textury powinny tylko odbijać trochę mniej światła, ale chyba nie możesz tego nawet zmienić więc o;)
Złomiarze przyszłości :)
Ciekawy pomysł. Fajny kształt. Wydaje się jakby górna poduszka utrzymywała go na wodzie.
Jasnoszary wyszedł bardzo matowy, zupełnie jak żywy beton. Jednak twierdzenie, że to beton wydaje mi się strasznie naciągane. Dołączam się do spostrzeżenia mego przedmówcy, że przywiązujesz wagę do szczegółów.
Fantastyczne obrazki, dopiero po chwili zastanawiania się, jak zawiesiłeś nurka i statek w powietrzu zorientowałem się, że patrzę na rendery; szczególnie dobrze wygląda pierwszy.
Wynurzenie nurka do pasa tłumaczę sobie, że jedną nogą stoi na okręcie.
Czarne 'axle pin' to rzadkie elementy.
A ponieważ jest 6 rano, więc pozwolę sobie czegoś się czepnąć.
Widać, że study klocków '1' i '2' wchodzą w wycięcia w okrągłych klockach przyczepionych z obu stron. O ile mi wiadomo nie mogą to być normalne 'brick 1x1/1x2 w. studs on sides', bo wtedy odległość między studami byłaby za duża, żeby połączyć je jednym klockiem. Nie?
(rozumiem że przesunięcie o ok.1/4 studa to przypadkowe naciśnięcie klawisza :)
Ciekawy pomysł. Fajny kształt. Wydaje się jakby górna poduszka utrzymywała go na wodzie.
Jasnoszary wyszedł bardzo matowy, zupełnie jak żywy beton. Jednak twierdzenie, że to beton wydaje mi się strasznie naciągane. Dołączam się do spostrzeżenia mego przedmówcy, że przywiązujesz wagę do szczegółów.
Fantastyczne obrazki, dopiero po chwili zastanawiania się, jak zawiesiłeś nurka i statek w powietrzu zorientowałem się, że patrzę na rendery; szczególnie dobrze wygląda pierwszy.
Wynurzenie nurka do pasa tłumaczę sobie, że jedną nogą stoi na okręcie.
Czarne 'axle pin' to rzadkie elementy.
A ponieważ jest 6 rano, więc pozwolę sobie czegoś się czepnąć.
Widać, że study klocków '1' i '2' wchodzą w wycięcia w okrągłych klockach przyczepionych z obu stron. O ile mi wiadomo nie mogą to być normalne 'brick 1x1/1x2 w. studs on sides', bo wtedy odległość między studami byłaby za duża, żeby połączyć je jednym klockiem. Nie?
(rozumiem że przesunięcie o ok.1/4 studa to przypadkowe naciśnięcie klawisza :)
Ostatnio zmieniony 2008-09-21, 05:20 przez V1, łącznie zmieniany 2 razy.
\/1 ______________
-
- Posty: 951
- Rejestracja: 2007-06-21, 16:23
- Lokalizacja: Kraków
- brickshelf: spacelord
- Kontakt:
-
Może i bez rewelacji ale jest dobry... Mi się podoba :)
A biorąc pod uwagę że to render (solidnie wykonany) to jeszcze lepiej na jego korzyść, bo bardzo mało takich MOCy się pojawia na forum.
I fajny pomysł ze szkieletem obok roweru ;)
A biorąc pod uwagę że to render (solidnie wykonany) to jeszcze lepiej na jego korzyść, bo bardzo mało takich MOCy się pojawia na forum.
I fajny pomysł ze szkieletem obok roweru ;)
Ostatnio zmieniony 2008-09-21, 09:41 przez spacelord, łącznie zmieniany 1 raz.
Coraz lepsze rendery robisz :-) Pojazd wygląda jak kolejny zestaw seryjny i to zaliczam na plus. Kolory i kształt bardzo fajne. Niestety beton jest strasznie naciągany - dobrze, że chociaż ma to odzwierciedlenie w kolorach. Ten etap konkursu trochę wymusza takie "oszukiwanie".
Koleś wybrał sie na rowerze pozwiedzać dno zbiornika w poszukiwaniu skarbów. Przecież to normalne ;-)
Koleś wybrał sie na rowerze pozwiedzać dno zbiornika w poszukiwaniu skarbów. Przecież to normalne ;-)
Nie trafia do mnie wersja z betonem, ale sylwetka pojazdu BARDZO mi się podoba. :) Świetnie wkomponowałeś tą kapsułę z przodu.
Myślisz,że ktokolwiek normalny zwróciłby na to uwagę? Myslę, że kwalifikujesz się do leczenia. ;)V1 pisze:Widać, że study klocków '1' i '2' wchodzą w wycięcia w okrągłych klockach przyczepionych z obu stron. O ile mi wiadomo nie mogą to być normalne 'brick 1x1/1x2 w. studs on sides', bo wtedy odległość między studami byłaby za duża, żeby połączyć je jednym klockiem. Nie?
A widziałeś na zdjęciach Klocków-Zdroju kominiarza z rowerem? :>crises pisze:Koleś wybrał sie na rowerze pozwiedzać dno zbiornika w poszukiwaniu skarbów. Przecież to normalne ;-)
Dzięki wszystkim za miłe słowa, szczególnie od D. który ostatnio mnie zjechał niemiłożebnie ;)
Co do "wiszącego" modelu to miałem zrobić podstawki ale przecież samo Lego bez żenady umieszcza takei rendery na pudełkach (patrz np. ww. Aquraiders)...
V1 pisze:Jednak twierdzenie, że to beton wydaje mi się strasznie naciągane.
Oczywiście że naciagany :D najpierw chciałem zrobić betonowca - kontenerowca (Maersk :D), potem jakieś stworzenie ale ubiegł mnie krab transportowy, myślałem też o lodzie i skale a stanęło na BARDZO naciąganym betonowym statku podwodnym ;)crises pisze:Niestety beton jest strasznie naciągany
V1 pisze:Czarne 'axle pin' to rzadkie elementy.
Ha! Wciąż jak widać mam problem z "urealnieniem" elementów...pkowalcz pisze:Technic Brick 1 x 14 nie występuje w kolorze Teal!
Eeee... No tak ;) A błąd w ułożeniu klcków już poprawiłem.V1 pisze:Wynurzenie nurka do pasa tłumaczę sobie, że jedną nogą stoi na okręcie.
To ofiara globalnego ocieplenia ;)V1 pisze:Koleś wybrał sie na rowerze pozwiedzać dno zbiornika w poszukiwaniu skarbów. Przecież to normalne ;-)
Model w MLCad a render w POV-Ray. Szczegóły są w dziale Wirtualne Lego na forum.MasterBlaster pisze:W jakim programie to robisz?
Co do "wiszącego" modelu to miałem zrobić podstawki ale przecież samo Lego bez żenady umieszcza takei rendery na pudełkach (patrz np. ww. Aquraiders)...
Jesteś absolutnym mistrzem renderowania klockowego na 00453005_0000002u. Uświadomiłeś mi, że moje obrazki z kolejką ldx2 to gniot, chociaż wtedy gdy je tworzyłem byłem z nich niemal w pełni zadowolony. Nie mam pojęcia jak dałeś radę zrobić tak gładkie buźki ludzików, śliczną krzywiznę kopuły pojazdu, doskonałe doświetlenie. Jak chcesz, nie obrażę się jak mi wyłożysz te nauki w tym wątku.
Beton wcale nie jest naciąganym pomysłem w czasach PRL powstawały jachty żaglowe z betonu. Nie był to do końca tak sam beton jak używany w budownictwie ale jednak to beton. Skoro można zbudować jacht to czemu nie łódź podwodną. Podaje linki do stron na których można poczytać o takich konstrukcjach.
http://www.sail-ho.pl/archiwum/kulinski ... beton.html
http://www.port21.pl/technika/article_1225.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_ship
oraz o łodzi podwodnej z betonu
http://imulead.com/tolimared/concretesubmarine/
http://www.sail-ho.pl/archiwum/kulinski ... beton.html
http://www.port21.pl/technika/article_1225.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_ship
oraz o łodzi podwodnej z betonu
http://imulead.com/tolimared/concretesubmarine/
hubertsumo - ciekawe znalezisko! :)
aro_kal
Wszystkich tajników na razie nie zdradzę (diaboliczny śmiech) ;) Co do gładkich krzywizn to jest malutki program Mesh-Enhancer. Niestety potraktowany nim ludzik traci twarz (znika mu nadruk) W ostatniej scence nie wygładzałem brył. Gdybym zrobił zbliżenie widać by było kanciaste główki minifigów.
Zresztą co po udanym renderze jeśli same modele są do kitu ;)
aro_kal
Wszystkich tajników na razie nie zdradzę (diaboliczny śmiech) ;) Co do gładkich krzywizn to jest malutki program Mesh-Enhancer. Niestety potraktowany nim ludzik traci twarz (znika mu nadruk) W ostatniej scence nie wygładzałem brył. Gdybym zrobił zbliżenie widać by było kanciaste główki minifigów.
Zresztą co po udanym renderze jeśli same modele są do kitu ;)