[MOC] Mafia

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

[MOC] Mafia

#1 Post autor: Ciamek »

Obrazek

Dobry wieczór.

Oto mój najnowszy (rozproszony) MOC - Mafia. Zainspirowany grą 'Mafia' ; o)
Stworzyłem kilka samochodzików i przy okazji zmontowałem jakąś scenerię dla nich.

Samochody to trzy osobowe pojazdy dla każdej z "frakcji" - Włosi, Irlandczycy, Policja - oraz jeden sportowy i jedna ciężarówka. Ta ostatnia to przerobiona ciężarówka Przygodowców / Bolszewików.

Skomplikowana historia jaka jest tłem do dioramy to:
Ulica w Chicago, czasy prohibicji. W magazynie dochodzi do transakcji - nielegalnego zakupu alkoholu.

Zapraszam na moją stronę w celu zapoznania się z opisem zdjęć:
Diorama
Samochody


Zdjęcia na zachętę:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2554
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#2 Post autor: V1 »

Cześć Ciamek.

Kiedyś (rok, 2 lata temu?) ktoś przedstawiał podobną historyjkę, czy nie Ty?
Pozwolisz że skomentuję, bo bardzo mi się podoba pomysł, i wykonanie większości elementów. Chociaż skrytykuję tutaj wiele rzeczy, proszę nie odbierz tego jak mądrzenie się, albo narzekanie - wszystko co pokazałeś wydało mi się na tyle interesujące i warte uwagi, że postanowiłem zagłębić się we wszystkie poszczególne składniki, (szczególnie że mam akurat mnóstwo wolnego czasu, ponieważ jestem w pracy) i napisać, co wg mnie wymaga poprawki.

Podobają mi się samochody. Prawie bardzo :)
Prawie, bo przydałoby się dopracować w nich kilka rzeczy, przede wszystkim wszędzie zamienić opony na gładkie i obniżyć dach o jedną-dwie płytki. (Jeżeli wtedy nie mieściłyby się ludziki, to albo byś je powsadzał bez nóżek, albo wykombinowałbyś obniżenie podłogi)
[O, jeszcze dopiszę o czymś ważnym, o czym zapomniałem. Ludzikom głowy się kończą na wysokości masek aut. To dosyć dziwnie wygląda. Gdyby tak wszystkie samochody obniżyć o płytkę, a ludzikom dać po płytce 1x1 pod każdą nóżkę, byłoby znacznie lepiej. (Z wyjątkiem ciężarówki.)]

Auto ciemnozielone:
- REWELACYJNE BOKI MASKI !!! i drzwi!
- chłodnica zbyt wystaje ponad maskę. Myślę że zamiast kafelków dobrze by było zrobić za nią 'garb' - 2x4 ciemnozielone małe skosy.
- ma fatalny próg.
- dobrze by mógł mu zrobić cały czarny dach i wstawienie odwróconych dachówek ('slope 1x2 inverted) w miejsce tylnych słupków.
- przydałoby się obniżyć koło zapasowe.

Auto policyjne:
- świetny tył: klapa bagażnika, zapas na niej, tylne błotniki, ale przede wszystkim doskonale wpasowałeś odwrócone skosy.
- niestety to auto wygląda jakby się rozlatywało. Największy wpływ na to wrażenie mają drzwi (i jasnoszare listwy między nimi a progami), przednie błotniki, i okolice ściany ogniowej (?) - między maską a przednią szybą.
- ciemnoszare błotniki byłyby ekstra, gdybyś pociągnął je w tym kolorze do samego przodu (przy czym aktualna konstrukcja przednich jest straszna).
- przydałoby się gdzieś czerwone światło ostrzegawcze, na przełomie lat 20/30 już takowe były. Np. jedno, pośrodku, na szczycie chłodnicy. Nie żeby koniecznie, ale to nadałoby mu jednoznaczny, policyjny wygląd.

Auto sportowe:
- ładny przód z pochyloną chłodnicą, ładna schodząca maska, ładne błotniki, przednia szyba, świetnie wpasowany ten duży element z niskimi 'drzwiami', kufer ładnie opada, bardzo ładne zderzaki. To wszystko nadaje mu charakterystyczny, sportowy wygląd z tamtych lat. Szkoda że reflektory nie są niżej i te jasnoszare pionowe elementy pod reflektorami wydają mi się zbędne.
- w tym aucie wysoki dach psuje najwięcej. Przy tym tylna szyba ma nieharmonijną linię, co również boli. Koniecznie trzeba się pozbyć studów na dachu
- ładna kolorystyka, w tym felgi. Do tego beżu jeszcze brązowe błotniki zamiast czarnych :)
- do klaksonu mógłbyś doczepić gruszkę w postaci czarnej kropeczki.
- tylne światła: wywaliłbym je i zamiast nich przyczepił czarne malutkie skosy, żeby pociągnąć linię błotników do dołu.

Ciężarówka: (kierowca trzyma przedmiot, którego nie potrafię zidentyfikować - jakiś rodzaj rakietnicy??? luneta?)
- nie pasuje mi przód. Tutaj pasowałby przód taki jak w ciemnozielonym aucie, albo w policyjnym. Żeby tak mocno nie opadał, bo to odejmuje ciężarówce kanciastości i toporności i zbliża ją do ciężarówek z późniejszych lat - wojna i po wojnie.
- szkoda że deski paki nie są np. brązowe.
- absolutnie nie do zaakceptowania jest dla mnie umieszczenie tylnej osi przed połową długości paki (o całe 10%! :). Być może tak sporadycznie bywa w ciężarówkach, ale tutaj to bardzo psuje wygląd.
- zawieszenie obu osi przydałoby się podnieść choć o jedną płytkę.

Najlepsza wydaje mi się limuzyna włoskiej mafii:
- jedynie przód wydaje mi się zbyt wysoki, tylny zderzak odwróciłbym na 'prawą' stronę, a drzwi widziałbym w kolorze reszty nadwozia.
- ma piękną maskę, piekny tył z kufrem, ładnym akcentem jest znaczek firmowy (kojarzy mi się z gołą babą, mam nadzieję że trafnie), najbardziej mi się podoba ze wszystkich aut.

Teraz architektura. Od prawej do lewej, bo wydaje mi się że w tym właśnie kierunku budowałeś, na co mi wskazuje opadająca ku lewej stronie jakość wykończenia architektury, albo za sprawą malejących zasobów klockowych, albo postępującego znużenia :)

- Bardzo ładny beżowy budynek narożny. Bardzo ładne wejście do niego, wraz z lampami nad wejściem, lwami, i tym środkowym elementem, oraz oknami nad wejściem. Jedynie dałbym podmurówkę w kontrastowym kolorze.
- czerwona kamienica wydaje mi się znacznie słabsza od beżowej, ale podoba mi się w niej zróżnicowanie okien - żaluzje w niektórych, jedno zamurowane, za jedną z szyb biała zasłona - choć to zapewne po prostu widać białe tło, to jednak dało ładny efekt. Cała ściana tego domu lepsza by była ciemnoczerwona, ale i tak robi przyjemne wrażenie.
- hala przemysłowa ma ubogą ścianę i byle jaki dach. Na ścianie można by było dać choćby pionowe wystające słupki po obu stronach (sam na pewno znalazłbyś sporo patentów, żeby ta ściana wyglądała jednocześnie ciekawie i pozostała ścianą prostej, taniej hali przemysłowej), na dachu jakiś murek, czy kominy.
Podobają mi się latarnie i suwnica na podwórzu. Bardzo dobrze wygląda niebieskie wejście i okienka i śmietnik obok. Jednak na podwórzu przydałby się większy bałagan.
Brama wjazdowa - świetnie wygląda napis zawieszony na łańcuchu, lecz sama brama jest zbyt prosta.

I reszta:
- idący oficerowie. Przedmioty stanowiące wyposażenie policjantów są interesujące - młotek, siekiera, :) Te czarne wąsy bym wyrzucił, wiem że mają to być kajdanki, jednak dobrze wyglądają tylko założone na ręce ludka.
Wcale się nie spieszą, widać że idą na pewniaka, zdobycz im nie ucieknie, a dokładnie wiedzą co (kogo) i gdzie mają zdemolować :)
Podobają mi się ich mundury. Jedynie zamiast brązowej czapki (to pewnie jakiś wyższy rangą) dałbym białą, jako bardziej policyjny kolor.
- co na jednym zdjęciu ma auto z brązowym kufrem na tylnym zderzaku (chodzi mi o to kółko) ?
- Latarnie uliczne są zupełnie do kitu.

Uff, chyba najdłuższe co dotychczas napisałem.
Dziękuję,
Ostatnio zmieniony 2008-11-25, 01:58 przez V1, łącznie zmieniany 3 razy.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
zgrredek
Posty: 2259
Rejestracja: 2007-12-10, 08:01
Lokalizacja: Ankh-Morpork
brickshelf: zgrredek
Kontakt:

 

#3 Post autor: zgrredek »

Czy po tak dogłębnej recenzji jest jeszcze sens pisać cokolwiek?

No to napiszę choć cokolwiek. Wszystko mi się podoba. Poza latarniami. Jakieś masywniejsze podstawy by im się przydały.
W autach pełno fajnych rozwiązań, które pozwolę sobie zerżnąć kiedyś w przyszłości.


Myślałem, że szykujesz coś na CCC, a Ty się bawisz w mafiozo.

kris kelvin

#4 Post autor: kris kelvin »

zgrredek pisze:Czy po tak dogłębnej recenzji jest jeszcze sens pisać cokolwiek?
No właśnie.
Kurde, 5 razy dłużej będę czytał co napisałeś V1 niż oglądał tego MOC-a :D
Dla mnie samochody są rewelacyjne, a że nie bardzo potrafię je budować to podobają mi się bez zastrzeżeń :)

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 398
Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
brickshelf: Ramzes
Kontakt:

 

#5 Post autor: Ramzes »

Podobają mi się te klimaty. Mafie swego czasu przechodziłem kilak razy, i mimo, że była cholernie liniowa to jakoś mi to nie przeszkadzało. Dlatego też ucieszyłem się, gdy zobaczyłem Moca w tych klimatach:)
Jak dla mnei samochody są ładne i przypominają swoje odpowiedniki w grze. Co do szczegółów, to sie nie wypowiem, ale myśle, iż to co najważniejsze zostało już powiedziane.
Mogłeś jeszcze zrobic w miarę wiernych bohaterów, ale wszystkiego miećnei można ;]
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-11-25, 09:18 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#6 Post autor: PatrykZ »

Mnie też wszystko bardzo podoba się. Italiańcy i irlandczycy są bez problemu do rozróżnienia.
Kawał pięknej pracy... Może podniósłbym tylko partery budynków i zrobił szary - brudniejszy magazyn. To co piszę to w sumie czepialstwo, pewnie i tak nie potrafiłbym tak ciekawie i precyzyjnie zbudować wszystkich elementów makiety.

rasch22

#7 Post autor: rasch22 »

Zajefajne,
az zachcialo mi sie zagrac w mafie chociaż nigdy mnie nie krecila ta gra. Twoje samochody sa wrecz genialne, widze ze nie tylko mnie zastanawia co trzyma w rekach kierowca ciezarowki :)

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#8 Post autor: Ciamek »

Ale mi V1 wygarnął... : o)

Zapomniałem o 2 rzeczach:
1. Ta historia to twórcze rozwinięcie tego: http://www.ciamek.yoyo.pl/?m=00022&c=8
2. Kremowy budynek, to moja lekko przerobiona narożna kamienica z KZ

Właściwie to z wszystkimi zarzutami się zgadzam : o)
Na większość mam też standardową odpowiedź - brak odp. elementów.
Np. gładkich oponek niestety nie mam tyle, a są to moje ulubione.
Tak samo nie mam więcej ciekawych ciemnozielonych elementów.

"iestety to auto wygląda jakby się rozlatywało. Największy wpływ na to wrażenie mają drzwi (i jasnoszare listwy między nimi a progami),"
Są na różnej wysokości zamocowane, no i listwa faktycznie jest fatalna - nie znalazłem nigdzie takich elementów wolnych czarnych.

"tylne światła: wywaliłbym je i zamiast nich przyczepił czarne malutkie skosy,"
Ale ja tak nie umiem! ; o)

A co do dachu kremowego autka, to to miał być "materiał" - więc tu akurat mi się podoba, że jego tył jest "karbowany".



Architektura - to miał być tylko prościutki MOC budowany na szybko : o)
Kremowy domek jest najlepszy, bo budowany na KZ. Czerwony to już tylko atrapa do tego MOCa - ograniczyłem się do najprostszych "dekoracji" czyli poziomych linii kafelków. Miało być biednie.
A nad samą halą... nie zastanawiałem się : o( - jedynie nad fasadą od podwórka i wyglądem samego podwórka.



" co na jednym zdjęciu ma auto z brązowym kufrem na tylnym zderzaku (chodzi mi o to kółko)"
A tu nie wiem osso chozzzi? : o)
Jeśli o zdjęcie 05.jpg to to jest lampa od aparatu fotografa

A przedmiot kierowcy to miał być... bejsbol ; o)

zgrredek pisze:Myślałem, że szykujesz coś na CCC, a Ty się bawisz w mafiozo.
No, niestety : o/


Dziękuję za komentarze : o)
Zdrufko, Ciamek

rh

#9 Post autor: rh »

Widząc MOCa inspirowanego grą "Mafia" niewątpliwie się ucieszyłem :) szczególnie, że uwielbiam tą grę (ale misja w porcie przez długi czas była dla mnie nie do przeskoczenia) ...
Praca bardzo udana, w sumie V1 napisał wszystko, co można napisać, ale ja mam swoje uwagi jeśli chodzi o scenerię. Mimo, że to tylko inspirowane to jednak czegoś mi tu brakuje - czy nie lepsza byłaby próba oddania baru Salieriego z samej gry? Ten czerwony mi jakoś nie do końca pasuje. A szczytem marzeń by było wykonać galerię sztuki z gry - to dopiero jest piękny budynek, że o jego wnętrzach nawet nie wspomnę .... Za to budynek pierwszy od lewej to mam podwójne skojarzenie - pierwsze z misją z koktajlami Mołotowa, a drugie z misją, kiedy trzeba było się zająć szajką zbirów, którzy między innymi napadli na Sarah - jakieś skojarzenie moje ma sens w porównaniu do pierwotnego zamysłu autora? :) Chociaż takie skojarzenie z zewnątrz - wewnątrz magazyn:)
Co sobie pomarudziłem, to moje. Praca bardzo udana, samochody mi się bardzo podobają - jedynie te budynki, jakoś nie do końca (ale to chyba raczej wina samej gry i tego, jak w niej wszystko było przedstawione, aniżeli Twojej pracy).

PS: Nawiasem mówiąc w grze były takie piękności, które się nazywały Lassiter. Albo może tak dodać tą piękną białą limuzynę, którą jeździł Morello?
Ostatnio zmieniony 2008-11-25, 15:53 przez rh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mikolaj
Posty: 1044
Rejestracja: 2008-02-02, 18:55
Lokalizacja: Międzychód
brickshelf: Mikolaj93
Kontakt:

 

#10 Post autor: Mikolaj »

Moja ulubiona gra:D Świetna, rewelacyjna fabuła...
A co do MOCa:
Super! Ten szary to Bolt Truck?;>
Sceneria? Oprócz tego co już powiedziano, przypomina mi się jedna z ostatnich misji, ta z cygarami "Scorsese":)
rh pisze: PS: Nawiasem mówiąc w grze były takie piękności, które się nazywały Lassiter. Albo może tak dodać tą piękną białą limuzynę, którą jeździł Morello?
Silver Fletcher.... Czy jakoś tak.
Ostatnio zmieniony 2008-11-25, 17:23 przez Mikolaj, łącznie zmieniany 2 razy.
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.

Awatar użytkownika
lugomina
Posty: 733
Rejestracja: 2007-08-05, 22:23
Lokalizacja: fawela wielkomiejska
brickshelf: legominha

 

Re: Mafia

#11 Post autor: lugomina »

Nie znam sie na tej grze,, ale podobaja mi sie dwa auta: to ciemnozielone i to piaskowe. Najbardziej piaskowe, bo ma piekne, oble blotniki :)

Czemu ciemnozielony ma szary dach? To z materialu?
Cierpię na Dark Age Light - nie mam siły, nie buduję, ledwo tylko coś kupuję i na razie chowam do szafy. Lego daj pani.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2771
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Piglet
Kontakt:

 

#12 Post autor: Ciamek »

rh pisze:czy nie lepsza byłaby próba oddania baru Salieriego z samej gry?
Pewnie tak, ale ta diorama nie miała odwzorowywać gry, a jedynie te klimaty : o)
rh pisze:A szczytem marzeń by było wykonać galerię sztuki z gry - to dopiero jest piękny budynek, że o jego wnętrzach nawet nie wspomnę ....
To Muzeum Historii Sztuki z Wiednia : o)
http://en.wikipedia.org/wiki/Kunsthistorisches_Museum

rh pisze:Nawiasem mówiąc w grze były takie piękności, które się nazywały Lassiter.
Policyjny jest na nim częściowo wzorowany.
Mikolaj pisze:Super! Ten szary to Bolt Truck?;>
Tak jakby ; o)
lugomina pisze:Czemu ciemnozielony ma szary dach?
Właściwie to nie wiem... bo chyba czarnych bi mi starczyło : o)
Zdrufko, Ciamek

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#13 Post autor: Hezar »

Przepiękny MOC wykonany z niezwykłą dbałością o szczegóły.
Scenka sytuacyjna bardzo pomysłowa, świetne zdjęcia, dzięki którym przeobraża się ona w fascynującą historyjkę o zabarwieniu mocno gangsterskim.
Bardzo spodobały mi się wszystkie pojazdy, mój faworyt w tym gronie to ten kremowo - czarny, sportowy wóz.
Szerszy komentarz jest tu zbyteczny, bo praca mówi sama za siebie i zapewne wybroni się z każdej krytyki.
Jak dla mnie bomba!

Pozdrawiam (:

ODPOWIEDZ