Punkty w zawodach a liczba osi
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Widzę, że chyba ankieta przybliży nas do wprowadzenia zmian w regulaminie w tej kwestii. Cieszę się, że Kubrick jest przeciw. Będziecie mogli dobrze i rozsądnie ustalić współczynnik korygujący dla 3 osi i 4. Najprościej będzie korygować o ten współczynnik całkowity współczynnik wyliczany dla każdej ciężarówki, ten zależny od wagi i mocy pojazdu. Nic wtedy nie trzeba robić z czasem przejazdu. Zmieśćcie się jednak w widełkach 1,15 - 1,2 dla 3 osi, 1,2 - 1,4 dla 4 osi. Wtedy jest rozsądnie.
Ograniczcie też grupę poprawiającą regulamin do jak najmniejszej liczby. Dogadajcie się we trzech. Byleby było sprawnie. Dobrze by było gdyby dwóch było związanych z GP Mazowsza a jeden z GP Galicji.
Ograniczcie też grupę poprawiającą regulamin do jak najmniejszej liczby. Dogadajcie się we trzech. Byleby było sprawnie. Dobrze by było gdyby dwóch było związanych z GP Mazowsza a jeden z GP Galicji.
Jeśli mogę coś zaproponować - zdecydowanie te niższe wartości.
1.4 to przy 60 sekundowym przejeździe 17 sekund zysku. Za dużo.
I jeszcze kwestia tego czy ewentualne kary też będą dzielone przez ten współczynnik?
Z regulaminu wynika, że czas przejazdu to czas po dodaniu kar. Więc, odpowiedź brzmi tak. Tylko czy to ma sens np. w przypadku serwisu?
1.4 to przy 60 sekundowym przejeździe 17 sekund zysku. Za dużo.
I jeszcze kwestia tego czy ewentualne kary też będą dzielone przez ten współczynnik?
Z regulaminu wynika, że czas przejazdu to czas po dodaniu kar. Więc, odpowiedź brzmi tak. Tylko czy to ma sens np. w przypadku serwisu?
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
Na prawdę bardzo ciekawa dyskusja, nawet dla takiego laika truck trialu jak ja :)
Dopiero stawiam pierwsze kroki w projektowaniu czegos co jezdzi i skręca, w najbliższej przyszłości postanowię dodać do tego pokonywanie ewentualnych przeszkód. Już na tym początkowym etapie, gdzie występuje napęd 4x4 mam wcholere problemów, więc nie ma co się zabierać za 3 lub więcej osi - zdecydowanie jets to zadanie dla maniaków i doświadczonych trialowców. Wiem, że im więcej osi tym więcej zębatek, części, i pewnie poświęconego czasu. Z drugiej jednak strony ci co chcą i potrafią dadzą radę, nie wiem czy to będzie wolniejsze ale stabilniejsze na pewno.
Proponuje przejrzeć wyniki ostatniego trucktrialu, gdzie np Tatra TT , która przynajmniej dla mnie była zlepkiem mechanizmów, dla mnie niezrozumianych i brałem ją za zwycięzce to nie wygrała. I teraz można by porównać czas przejechania z czasem po promocji ( tak jak to już to ktoś wspomniał) i zobaczyć czy ma to sens.
P.S Proponowany przelicznik jest troche za duży.
pozdrawiam
Dopiero stawiam pierwsze kroki w projektowaniu czegos co jezdzi i skręca, w najbliższej przyszłości postanowię dodać do tego pokonywanie ewentualnych przeszkód. Już na tym początkowym etapie, gdzie występuje napęd 4x4 mam wcholere problemów, więc nie ma co się zabierać za 3 lub więcej osi - zdecydowanie jets to zadanie dla maniaków i doświadczonych trialowców. Wiem, że im więcej osi tym więcej zębatek, części, i pewnie poświęconego czasu. Z drugiej jednak strony ci co chcą i potrafią dadzą radę, nie wiem czy to będzie wolniejsze ale stabilniejsze na pewno.
Proponuje przejrzeć wyniki ostatniego trucktrialu, gdzie np Tatra TT , która przynajmniej dla mnie była zlepkiem mechanizmów, dla mnie niezrozumianych i brałem ją za zwycięzce to nie wygrała. I teraz można by porównać czas przejechania z czasem po promocji ( tak jak to już to ktoś wspomniał) i zobaczyć czy ma to sens.
P.S Proponowany przelicznik jest troche za duży.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 23:26 przez Ramzes, łącznie zmieniany 2 razy.
Po zakończeniu ankiety, zrobimy sobie małą debatę w ograniczonym składzie i na pewno coś wymyślimy. Opierać będziemy się na wynikach z GP i Kielc.
Spokojnie się zmieścimy, zobaczymy jak to wyjdzie w symulatorze. ;) Ale wiem jedno, że przelicznika x2 i x3 nie będzie. :)aro_kal pisze:Zmieśćcie się jednak w widełkach 1,15 - 1,2 dla 3 osi, 1,2 - 1,4 dla 4 osi.
Ostatnio zmieniony 2008-11-30, 23:35 przez Pietruch, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Nie jest problemem liczba osi. (Plusy to mniej zawiśnięć i lepsza trakcja, minusy to gorsza sterowność i opory w ukł. nap.)
Problem są długość i masa. Masę już wzór uwzględnia.
Chcecie dodatkowy współczynnik - wyliczcie go z długości pojazdu, a zostawcie swobodę w wyborze liczby osi.
Przykład: ciężarówka ma 70 cm. Która będzie najlepsza? 4x4, 6x6, 8x8?
(A w ramach żartów, to proponuję współczynnik za estetykę, bo estetyczne i lepiej odwzorowanie ciężarówki mają gorsze właściwości, więc przydałby się jury przyznające punkty, itd.)
Problem są długość i masa. Masę już wzór uwzględnia.
Chcecie dodatkowy współczynnik - wyliczcie go z długości pojazdu, a zostawcie swobodę w wyborze liczby osi.
Przykład: ciężarówka ma 70 cm. Która będzie najlepsza? 4x4, 6x6, 8x8?
(A w ramach żartów, to proponuję współczynnik za estetykę, bo estetyczne i lepiej odwzorowanie ciężarówki mają gorsze właściwości, więc przydałby się jury przyznające punkty, itd.)
Nie jestem pewien jak rozwiązać kwestię mierzenia długości pojazdu, pragnę jedynie zauważyć, że długie zwisy (zwłaszcza przedni) dostarczają wiele problemów (tak przy najazdach, jak i manewrowaniu). W związku z tym byłbym raczej za pomiarem długości całkowitej. I tak wyznacznikiem tejże powinna być skala 1:13 w stosunku do oryginału.Duke pisze:problemem jest długość, co zresztą juz ieraz sygnalizowałem, mierzona raczej rozstawem osi, bo gdybyśmy mierzyli inaczej, byłoby duzo okazji do nadużyc
Zaznaczę tylko, że obecne przepisy nie wydają mi się jakieś specjalnie felerne.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2200
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Wprowadzmy kary za budowanie starow, unimogow i scammelli, bo juz bylo ich za duzo xD Proponuje nabijanie na pal i przypalanie goracym zelazem ;]Duke pisze:No i mam przesyt Starów i Unimogów :)
A na powaznie, to przesyt przesytem, alena ta plage nie ma sposobu (poza tym, sam popelniam chyba kolejnego stara ;) )
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Wprowadzimy premie dla pojazdów wieloosiowych, ale co z współczynnikiem za długość. Dwie ważne kwestie, ale wprowadzanie tylu współczynników mija się na dzień dzisiejszy z celem. Może najpierw zobaczymy jak wygląda w praktyce punktowanie pojazdów wieloosiowych, a później zajmiemy się długością. Możliwe że jedno wykluczy drugie - bo tym tropem idąc doprowadzimy do sytuacji, o której wspomniał Smyk:
smyk pisze:(A w ramach żartów, to proponuję współczynnik za estetykę, bo estetyczne i lepiej odwzorowanie ciężarówki mają gorsze właściwości, więc przydałby się jury przyznające punkty, itd.)
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Bardzo trafne spostrzeżenie Pietruch. Albo jedno albo drugie. Oba te współczynniki naraz nie miałyby sensu. Stestujmy więc może to nad czym debatowaliśmy i co przegłosowaliśmy. Jak się nie sprawdzi to się w następnym sezonie podmieni propozycją Smyka. Zresztą nie było moim zamiarem, by mocno wypaczać wyniki zawodów. Po prostu pomyślałem o maleńkim bonusie dla pojazdów wieloosiowych. I on jest mały.
Tak jak mówię - ilość osi ma znaczenie drugorzędne.
Na początku kształtowania się wzoru na przelicznik liczba osi była uwzględniona. Niestety nie spełniała swej roli i premiowała "sztuczne dodawanie osi".
Dlatego to wywaliliśmy ze wzoru i zostawiliśmy jedynie masę.
Dodanie współczynnika długości (długość/metr) miałoby jakiś tam sens, ale wcale do tego nie namawiam.
Natomiast dyskryminacja pojazdów 4x4... myślę, że przesyt może przyjść z każdej strony i odradzam współczynnik uzależniony od ilości osi. To już było i wypaczało wyniki. Zapytajcie Darka Mroza, On to pamięta.
Pozdrawiam!
Na początku kształtowania się wzoru na przelicznik liczba osi była uwzględniona. Niestety nie spełniała swej roli i premiowała "sztuczne dodawanie osi".
Dlatego to wywaliliśmy ze wzoru i zostawiliśmy jedynie masę.
Dodanie współczynnika długości (długość/metr) miałoby jakiś tam sens, ale wcale do tego nie namawiam.
Natomiast dyskryminacja pojazdów 4x4... myślę, że przesyt może przyjść z każdej strony i odradzam współczynnik uzależniony od ilości osi. To już było i wypaczało wyniki. Zapytajcie Darka Mroza, On to pamięta.
Pozdrawiam!
Bo Panie Smyku, współczynniki dawno temu były GIGANTYCZNE, a nie takie jak zostały przeze mnie zaproponowane. Te będą miały marginalny wpływ, zapewne nawet nie będą równoważyły strat takiego pojazdu względem pojazdów dwuosiowych. W każdym bądź razie, zgodnie z wynikami ankiety, zostaną wprowadzone i będziemy mieli okazję testować je w przyszłym roku.
Ostatnio zmieniony 2008-12-02, 16:09 przez aro_kal, łącznie zmieniany 1 raz.