[MOC] Caterpillar 854G
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Caterpillar 854G
Pozwolą Państwo, że przedstawię swój trzydziesty czwarty MOC w tym roku:
Caterpillar 845G
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 57s / szer. 30s / wys. 22s
Waga: 1.73 kg
Zawieszenie: przód: brak / tył: kolebka z amortyzatorami
Napęd: PF Medium na wszystkie koła
Skręt: PF Medium
Inne: podnoszenie lemiesza PF Medium i siłownikami śrubowymi, przechylanie lemiesza PF Medium i siłownikami śrubowymi, światła, własne nalepki
Wśród wielu tematów jakie mnie kręcą, są maszyny z łamaną ramą. Zbudowałem do tej pory trzy różne ładowarki kołowe, na wozidła się nie porywam, skiddera zostawiam sobie na później - padło więc na buldka. Starałem się o ścisłe przestrzeganie wymiarów modelu, po tym jak przy ostatniej ładowarce Caterpillara wytykaliście jej gruby tyłek. Ceną za to było wypchnięcie battery boxa prawie całkiem poza nadwozie, ale dzięki temu da się go przynajmniej łatwo zdjąć. Model wykorzystuje siłowniki śrubowe zamiast pneumatyki, nowe dyfry i nowe kardany. Zmiany jakie to za sobą pociągnęło to więcej miejsca z tyłu (tylko 2 silniki) i mniej z przodu (aż 2 silniki), lepszy rozkład masy i mniej kabli przechodzących przez centralny przegub. Sam przegub dzięki nowym kardanom udało się skrócić do 3 studów długości, co zaoszczędziło masę miejsca w kadłubie, ale w praktyce okazało się rozwiązaniem słabszym i mniej precyzyjnym niż poprzednie. Szczególnie skręcanie dwoma zębatkami z12 okazało się złym pomysłem - nie polecam, w tym miejscu zdecydowanie powinna być redukcja.
Początkowo próbowałem użyć jeszcze jednej pary siłowników śrubowych do obsługi mechanizmu skrętu w realistyczny sposób, ale zajmowały ogromną ilość miejsca w samym środku ramy. Zależało mi też na dobrze oddanej pracy lemiesza, ale musiałem zrezygnować z mechanizmu przechylania go na boki, bo po prostu nie było gdzie go zmieścić. Lemiesz ma mimo to duży zakres ruchu, i konstrukcję dość mocną żeby dało się na nim wysoko podnieść przód buldka.
Nie uważam tego modelu za jakieś wielkie osiągnięcie, ale z paru rzeczy jestem zadowolony. Po pierwsze, przynajmniej tylna połowa jest zbudowana całkowicie 'na gładko' (zero dziurawych klocków na wierzchu), po drugie miałem wreszcie czym oddać gąszcz barierek na nadwoziu, a po trzecie jak patrzę na kolory zdjęć, to wreszcie widzę zwrot inwestycji w dobre lampy :) Model ma też dwa zasadnicze minusy co do wyglądu: pierwszym jest pokrycie go z wierzchu na czarno, łącznie z budą, co wynika oczywiście z niedoboru żółtych płytek. Drugim są drabinki boczne obecne po obu stronach, podczas gdy oryginał ma tylko jedną po prawej - to przez barierki, łatwiej było ustawić je symetrycznie niż zrobić w nich lukę tylko po jednej stronie. Jest jeszcze lemiesz, który może wydawać się zbyt duży, w rzeczywistości jest za szeroki o 4 study po to, żeby siłowniki śrubowe po bokach mieściły się w jego obrysie.
Będę wdzięczny za komentarze, bo nie wiem czy zdążę jeszcze z czymś w tym roku :)
Galeria
Przykładowe zdjęcia:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DBCeKLvfWNQ[/youtube]
Caterpillar 845G
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 57s / szer. 30s / wys. 22s
Waga: 1.73 kg
Zawieszenie: przód: brak / tył: kolebka z amortyzatorami
Napęd: PF Medium na wszystkie koła
Skręt: PF Medium
Inne: podnoszenie lemiesza PF Medium i siłownikami śrubowymi, przechylanie lemiesza PF Medium i siłownikami śrubowymi, światła, własne nalepki
Wśród wielu tematów jakie mnie kręcą, są maszyny z łamaną ramą. Zbudowałem do tej pory trzy różne ładowarki kołowe, na wozidła się nie porywam, skiddera zostawiam sobie na później - padło więc na buldka. Starałem się o ścisłe przestrzeganie wymiarów modelu, po tym jak przy ostatniej ładowarce Caterpillara wytykaliście jej gruby tyłek. Ceną za to było wypchnięcie battery boxa prawie całkiem poza nadwozie, ale dzięki temu da się go przynajmniej łatwo zdjąć. Model wykorzystuje siłowniki śrubowe zamiast pneumatyki, nowe dyfry i nowe kardany. Zmiany jakie to za sobą pociągnęło to więcej miejsca z tyłu (tylko 2 silniki) i mniej z przodu (aż 2 silniki), lepszy rozkład masy i mniej kabli przechodzących przez centralny przegub. Sam przegub dzięki nowym kardanom udało się skrócić do 3 studów długości, co zaoszczędziło masę miejsca w kadłubie, ale w praktyce okazało się rozwiązaniem słabszym i mniej precyzyjnym niż poprzednie. Szczególnie skręcanie dwoma zębatkami z12 okazało się złym pomysłem - nie polecam, w tym miejscu zdecydowanie powinna być redukcja.
Początkowo próbowałem użyć jeszcze jednej pary siłowników śrubowych do obsługi mechanizmu skrętu w realistyczny sposób, ale zajmowały ogromną ilość miejsca w samym środku ramy. Zależało mi też na dobrze oddanej pracy lemiesza, ale musiałem zrezygnować z mechanizmu przechylania go na boki, bo po prostu nie było gdzie go zmieścić. Lemiesz ma mimo to duży zakres ruchu, i konstrukcję dość mocną żeby dało się na nim wysoko podnieść przód buldka.
Nie uważam tego modelu za jakieś wielkie osiągnięcie, ale z paru rzeczy jestem zadowolony. Po pierwsze, przynajmniej tylna połowa jest zbudowana całkowicie 'na gładko' (zero dziurawych klocków na wierzchu), po drugie miałem wreszcie czym oddać gąszcz barierek na nadwoziu, a po trzecie jak patrzę na kolory zdjęć, to wreszcie widzę zwrot inwestycji w dobre lampy :) Model ma też dwa zasadnicze minusy co do wyglądu: pierwszym jest pokrycie go z wierzchu na czarno, łącznie z budą, co wynika oczywiście z niedoboru żółtych płytek. Drugim są drabinki boczne obecne po obu stronach, podczas gdy oryginał ma tylko jedną po prawej - to przez barierki, łatwiej było ustawić je symetrycznie niż zrobić w nich lukę tylko po jednej stronie. Jest jeszcze lemiesz, który może wydawać się zbyt duży, w rzeczywistości jest za szeroki o 4 study po to, żeby siłowniki śrubowe po bokach mieściły się w jego obrysie.
Będę wdzięczny za komentarze, bo nie wiem czy zdążę jeszcze z czymś w tym roku :)
Galeria
Przykładowe zdjęcia:
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DBCeKLvfWNQ[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2008-12-17, 19:41 przez Sariel, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 2007-05-24, 21:20
- Lokalizacja: Rydułtowy
- brickshelf: MacGyverek
-
Często jako pierwszy widuje Twoje MOCe. Czuje się zaszczycony. Bardzo mi się podoba wykonanie. Wszytko ładnie zabudowane, kolorystyka Catelpillarowska. Super! Tylko tak dalej. Bez zbędnych udziwnień mechanicznych. Jestem za i więcej takich modeli. Czekam na walec drogowy ;) Ciekawe jak byś podszedł do tematu ;)
Ostatnio zmieniony 2008-12-17, 20:00 przez MacGyverek, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Tak, jak zwykle wszystko ładnie (lemiesz + siłowniki, pięknie to działa), ale nie podoba mi się przegub.
Nie jest zbyt wątły? Na tym zdjęciu widać jak jego górne mocowanie od strony lemiesza zsuwa się z axlepina:
http://www.brickshelf.com/gallery/Sarie ... cn0381.jpg
Nie jest zbyt wątły? Na tym zdjęciu widać jak jego górne mocowanie od strony lemiesza zsuwa się z axlepina:
http://www.brickshelf.com/gallery/Sarie ... cn0381.jpg
Wizualnie jest świetny.. szczególnie tył !! kadłub rzeczywiście wygląda jak robiony na "szybko" ;] ale działa sprawnie wiec.. Cii! Miłe skojarzenia wzbudza łycha.. Wiadomo!
Nie podoba mi się także, przeniesienie napędu na boczne siłowniki jednak, tak teraz na szybko nie potrafię wymyślić nic co wyglądało i pracowało by lepiej..
Ogólnie ładna bestia, świetne proporcje!!
Nie podoba mi się także, przeniesienie napędu na boczne siłowniki jednak, tak teraz na szybko nie potrafię wymyślić nic co wyglądało i pracowało by lepiej..
Ogólnie ładna bestia, świetne proporcje!!
SqqSE nie lubić Jarec! http://shutupwomangetonmyhorse.com/
- makorol
- Posty: 666
- Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
- Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
- brickshelf: makorol
-
Ach... Och... Jak ja Ci zazdroszczę tego szybkiego budowania. Oczywiscie, że model nie jest idelany - do tego mu trochę brakuje, ale jest super, świetnie wygląda (szczególnie tył). Super, że użyłeś nowych siłowników. Podoba mi się doprowadzenie napędu do nich, jednak te boczne ramiona i ich mocowanie jest stanowczo za wiotkie. W sumie jak cały przód pojazdu.
Ogólnie jednak jak zwykle bardzo fajny MOC.
Gratuluję i pozdrawiam.
Ogólnie jednak jak zwykle bardzo fajny MOC.
Gratuluję i pozdrawiam.
Pozdrawiam, Makorol.
Tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku, że chyba mam słabość do każdej Twojej konstrukcji.
Wszystko, co firmowane jest podpisem "Sariel", po bliższych oględzinach wywołuje u mnie "tik" w postaci kręcenia głową - raz w lewo, raz w prawo, znowu w lewo i znowu w prawo...
Jak zwykle pierwszorzędna konstrukcja, która nie dość że tradycyjnie naszpikowana jest czym się tylko da by działać jak należy, to jeszcze świetnie wygląda.
Dosłownie musiałbym się zmusić, żeby spróbować wytknąć tu jakieś niedociągnięcia, ponieważ jednak nie cierpię się zmuszać, więc żadnych uwag nie będzie.
Jak dla mnie - rewelacyjny MOC.
Pozdrawiam (:
Wszystko, co firmowane jest podpisem "Sariel", po bliższych oględzinach wywołuje u mnie "tik" w postaci kręcenia głową - raz w lewo, raz w prawo, znowu w lewo i znowu w prawo...
Jak zwykle pierwszorzędna konstrukcja, która nie dość że tradycyjnie naszpikowana jest czym się tylko da by działać jak należy, to jeszcze świetnie wygląda.
Dosłownie musiałbym się zmusić, żeby spróbować wytknąć tu jakieś niedociągnięcia, ponieważ jednak nie cierpię się zmuszać, więc żadnych uwag nie będzie.
Jak dla mnie - rewelacyjny MOC.
Pozdrawiam (:
- Bartex0805
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
- Lokalizacja: Leszno
- brickshelf: Bartex0805
-
Tak bardzo ładny i funkcjonalny model tego buldożera kołowego. Dobre zastosowanie siłowników śrubowych chyba po raz pierwszy w takiej ilości. Też wydaje mi się pomysł budowy walca drogowego za ciekawy do skonstruowania.
Zapraszam na mój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/rzymianin22?feature=mhee
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Oho widze postęp w wyglądzie, tył jest naprawdę ładnie zrobiony, przód troszeczkę gorzej tak jakby na szybko? Fajnie, że udało Ci się zbudować mocny lemiesz, bo po jego wyglądzie można miec odmienne zdanie. Co do funkcjonalności, to jeździ i działa jak powinien więc jest git. Jedynie co lekko mi nie pasuje, to siłowniki śrubowe, zdecydowanie lepiej prezentowałby się z użyciem pneumatyki ;)
Ciekaw jest kiedy zobaczymy żółte felgi do tych kół.
A zdjęcia wymiatają :)
Ciekaw jest kiedy zobaczymy żółte felgi do tych kół.
A zdjęcia wymiatają :)
Ostatnio zmieniony 2008-12-18, 14:26 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam