Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Szkarłatna
Autor Wiadomość
V1 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2529
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-12-29, 11:09   [MOC] Szkarłatna

Dzień dobry!

Przeglądając starą książkę ze starymi zdjęciami jeszcze starszych aut w połowie nieświadomie zmontowałem coś, co w zamierzeniu ma przypominać stare wyścigówki - lata 1910-1920, wyścigi Grand Prix (pierwsze odbyły się w 1906 r.), lub inne.


(Oczywiście skala nie dla ludzików, o wiele za duży.)

Rozwiązania techniczne podpatrywałem na zdjęciach różnych samochodów i stąd wystający z prawej strony popychacz drążka skrętnego, resory piórowe z przodu, krótkie rury wydechowe, wiatrochron, dźwignia (zmiany biegów???) na zewnątrz kabiny, odkryty łańcuch napędowy, cięgna (hamulców?) biegnące wzdłuż podwozia, wlew paliwa za kabiną, podłużny zbiornik (na co?) po lewej stronie na dole. Przydałaby się większa kierownica, lecz nie znalazłem żadnej, która by pasowała.

Po kilku dniach doprowadziłem samochodzik do kształtu, w którym uznałem, że mogę pokazać go publicznie, być może bez większej poruty :)




Rzeczą, która różni 'Szkarłatną' od (większości) ówczesnych aut wyścigowych jest brak miejsca dla mechanika. Lecz wierzę, że bywały już wówczas również jednomiejscowe auta wyścigowe. Podobno w latach 20-tych jeżdżono już z pustym fotelem mechanika, zaś w latach 30-tych zupełnie zrezygnowano z miejsca dla niego.

Dwie ciekawostki, jakie zapamiętałem (z okresu 1906-1920), to auta bez dyferencjału - niektóre firmy wystawiały takie auta do wyścigów (m.in. Peugeot) - i miały one zmniejszony rozstaw tylnych kół (wyraźnie mniejszy od rozstawu kół przednich), oraz zastosowanie zdejmowanych obręczy (na niektórych zdjęciach widać klamry ze śrubami rozmieszczone na obwodzie), który to nowatorski wówczas patent pozwolił kilku firmom zupełnie zdeklasować rywali, którzy musieli wymieniać gumy bezpośrednio na samochodzie. Nie spałem w nocy, a i zapomniałem zapisać przed wyjściem dokładne informacje - jutro postaram się to uzupełnić.

Z funkcji ma... . obracane koła :) Wszystkie! i to bardzo płynnie!

[ Galeria ]

Jeśli ktoś sobie życzy, mogę zrobić skany kilku fotografii, na których się wzorowałem.
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2008-12-29, 11:26, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
caro 
Wyznawca Model Team


Wiek: 30
Dołączył: 26 Sie 2008
Wpisy: 496
Skąd: Kraków
Wysłany: 2008-12-29, 11:29   

V1 napisał/a:
Jeśli ktoś sobie życzy, mogę zrobić skany kilku fotografii, na których się wzorowałem.
Ja poprosze ;) Zanim wszyscy zaczną komentować.
_________________
Powoli Astra GSI
 
 
 
 
Jerac 
Zdemodywowany


Wiek: 35
Dołączył: 14 Sty 2006
Wpisy: 2311
Skąd: Sol III, Łódź
Wysłany: 2008-12-29, 12:30   

Przydałoby się, bo ciągle wydaje mi się że kuper jest 3x za mały :D

Co to są za oponki? Te technicowe co to mają w zamierzeniu wchodzić na wedge belt wheel?
_________________
Galeria moich MOCy
 
 
 
 
Mikolaj 


Wiek: 27
Dołączył: 02 Lut 2008
Wpisy: 1044
Skąd: Międzychód
Wysłany: 2008-12-29, 12:52   

O.
Gdy tylko zobaczyłem ten samochód i ten łańcuch z boku przypomniał mi się pewien kierowca - http://en.wikipedia.org/wiki/J.G._Parry-Thomas

Faktycznie, coś dziwny ten tył, nie mógłby być bardzie zaokrąglony?:)
_________________
Ze smutku wory pod oczami jak Panasewicz.
 
 
 
 
djtermoz 

Wiek: 43
Dołączył: 26 Paź 2007
Wpisy: 176
Skąd: Boston
Wysłany: 2008-12-29, 13:25   

Wyglada niezle. Przod masywny jak w jakims Bentley 4.5L ale tyl chyba troszke za maly.
 
 
 
Hezar 

Wiek: 39
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 933
Skąd: Oberschlesien
Wysłany: 2008-12-29, 15:10   

Wygląda ciekawie, ale jak dla mnie beż żadnych rewelacji (pewnie dlatego, że nie należę do entuzjastów automobili z tamtych lat).
Konstrukcja typowa dla wyścigowych oldtimer-ów, choć muszę się zgodzić z resztą towarzystwa co do tyłu samochodu (coś tu nie pasuje).
Czekamy zatem na zdjęcia oryginału.

Pozdrawiam (:
 
 
 
Nexus 7
[Usunięty]

Wysłany: 2008-12-29, 17:59   

Najciekawsze w tej pracy jest to ze znowu zajales sie ciekawostka motoryzacyjna z poczatku epoki. Fascynujace sa te "miejsa dla mechanika", "braki dyferencjalu" itd.
Sam model wysokiej klasy jak zawsze.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,034 sekundy. Zapytań do SQL: 9