[MOC] Morgan
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
[MOC] Morgan
Technic napada! :D
Morgan
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 48s / szer. 17s / wys. 14s
Waga: 1.39 kg
Zawieszenie: przód - kolebkowe / tył - niezależne na wahaczach podłużnych
Napęd: na tylną oś PF XLem z redukcją 1.4:1
Inne: skręt PF Mediumem z działającą kierownicą, przednie i tylne światła, otwierane drzwi, regulowane fotele
Już się tyle razy odgrażałem że wrzucę coś do działu MT, że w ramach noworocznych szaleństw spełnię groźbę ;) To, co zbudowałem jest dość dokładnym modelem klasycznego Morgana 4-4, z pewnymi zmianami wymuszonymi mechaniką - np. progi są wyższe, bo przez ich wnętrze idą kable.
Przednie zawieszenie wykorzystuje pomysł, jaki [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8147]przedstawiłem ostatnio w dziale Technic[/URL]. Na pewno minusem jest to, że błotników nie udało się w pełni zabudować, jak w oryginale - niestety, przy tych kołach nie sposób zrobić to tak, żeby nie wyjść z wymiarami poza skalę i jeszcze zostawić kołom jakiś zakres ruchu. Z reszty wyglądu jestem raczej zadowolony, w tym szczególnie z lusterek bocznych, nad których umocowaniem długi czas myślałem, i w których pierwszy raz użyłem chromowanych części.
W tylnym zawieszeniu, żeby model był stabilny, użyłem dwóch wleczonych podłużnych wahaczy. W ten sposób zyskałem zawieszenie niezależne i miejsce na battery box, ale kosztem tego, że tylne koła lekko się rozchodzą. Nie jest to konstrukcja która zniosłaby trasę TrTr, ale wytrzymuje napęd PF XLem.
Model ma mały prześwit, nie pod zawieszeniem, ale pod podwoziem - mała skala i dążenie do schowania całej mechaniki zmusiły mnie do opuszczenia nisko silnika napędowego i bboxa. Nie jest to na pewno piękność na miarę oryginalnego Morgana 4-4, ale mam nadzieję, że odstaje trochę od typowego, dziurawego Technica :)
Mimo, że układ napędowy ma dużo mocy, testy obciążeniowe z panem Puszystym skończyły się niedobrze:
Tutaj będzie galeria
Przykładowe fotki:
I film (przepraszam że nie krótszy, nie chciałem ucinać podkładu):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cuflXX2uF74[/youtube]
Morgan
Dane techniczne:
Wymiary: dł. 48s / szer. 17s / wys. 14s
Waga: 1.39 kg
Zawieszenie: przód - kolebkowe / tył - niezależne na wahaczach podłużnych
Napęd: na tylną oś PF XLem z redukcją 1.4:1
Inne: skręt PF Mediumem z działającą kierownicą, przednie i tylne światła, otwierane drzwi, regulowane fotele
Już się tyle razy odgrażałem że wrzucę coś do działu MT, że w ramach noworocznych szaleństw spełnię groźbę ;) To, co zbudowałem jest dość dokładnym modelem klasycznego Morgana 4-4, z pewnymi zmianami wymuszonymi mechaniką - np. progi są wyższe, bo przez ich wnętrze idą kable.
Przednie zawieszenie wykorzystuje pomysł, jaki [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=8147]przedstawiłem ostatnio w dziale Technic[/URL]. Na pewno minusem jest to, że błotników nie udało się w pełni zabudować, jak w oryginale - niestety, przy tych kołach nie sposób zrobić to tak, żeby nie wyjść z wymiarami poza skalę i jeszcze zostawić kołom jakiś zakres ruchu. Z reszty wyglądu jestem raczej zadowolony, w tym szczególnie z lusterek bocznych, nad których umocowaniem długi czas myślałem, i w których pierwszy raz użyłem chromowanych części.
W tylnym zawieszeniu, żeby model był stabilny, użyłem dwóch wleczonych podłużnych wahaczy. W ten sposób zyskałem zawieszenie niezależne i miejsce na battery box, ale kosztem tego, że tylne koła lekko się rozchodzą. Nie jest to konstrukcja która zniosłaby trasę TrTr, ale wytrzymuje napęd PF XLem.
Model ma mały prześwit, nie pod zawieszeniem, ale pod podwoziem - mała skala i dążenie do schowania całej mechaniki zmusiły mnie do opuszczenia nisko silnika napędowego i bboxa. Nie jest to na pewno piękność na miarę oryginalnego Morgana 4-4, ale mam nadzieję, że odstaje trochę od typowego, dziurawego Technica :)
Mimo, że układ napędowy ma dużo mocy, testy obciążeniowe z panem Puszystym skończyły się niedobrze:
Tutaj będzie galeria
Przykładowe fotki:
I film (przepraszam że nie krótszy, nie chciałem ucinać podkładu):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cuflXX2uF74[/youtube]
Pisałem Ci już na PW, że model wygląda świetnie i od razu widać, że to Morgan. Udało Ci się zachować charakterystyczny dla tego modelu wygląd, ładnie wyprofilować nadwozie, a zwłaszcza maskę i błotniki. Pięknie prezentują się światła (przednie to istna poezja;), fotele i lusterka. Nie jestem przekonany do wyglądu wnętrza ponieważ zegary powinny być na środku a nie po stronie pasażera, ponadto trochę razi dziura za siedzeniami i szare wtyczki kabli(wiem, że to konieczne aby włączać zasilanie itp itd, ale sądzę, że można było to zamaskować). Progi faktycznie są za wysokie, ale to usprawiedliwiam względami czysto technicznymi. Tyle co do wyglądu:)
Technicznie raczej bez zarzutu, jak zawsze w Twoim przypadku:P
Czekam z niecierpliwością na kolejne auta, spod Twojej ręki, jeśli będą równie piękne i dopracowane jak ten Morgan:)
P.S Wybaczam Ci AC Cobre:P
Technicznie raczej bez zarzutu, jak zawsze w Twoim przypadku:P
Czekam z niecierpliwością na kolejne auta, spod Twojej ręki, jeśli będą równie piękne i dopracowane jak ten Morgan:)
P.S Wybaczam Ci AC Cobre:P
Ride Your Way!
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
Powiem tak, najładniejszy i najbardziej bajerancki z Twoich modeli. Przód jest po prostu piękny, zresztą do całości też nie można mieć zastrzeżeń. Troszke szkoda, że nie dało się zabudować tych nadkoli, ale rozumiem, że wszystkiego się upchnąć nie da.
Jak dla mnie kawał dobrej roboty!
pozdrawiam
Jak dla mnie kawał dobrej roboty!
pozdrawiam
Long is the way AND Hard, that out of hell leadsup to Light.
Po pierwsze nie lubię MT :)
A po drugie fajnie zrobiony:
lewarek skrzyni biegów
maska
lusterka
Działająca kierownica też fajny bajer - zwłaszcza że rzadko to można zaobserwować w dzisiejszych konstrukcjach.
Nie pokazałeś w końcu jak ustawia się fotele, tylko zdjęcia ze skrajnymi pozycjami
Szkoda, że promień skrętu taki mały ale rozumiem, że jest on ograniczony przez MT i skalę.
Długo kazałeś nam czekać na kolejny test pana Puszystego - więcej Panów Puszystych!:D
Swoją drogą masa pojazdu mogłaby być podawana w jakiś ludzkich jednostkach (np. 35 panów puszystych) a nie w kg ;/ ;p
Przeniesienie napędu na nowy dyfer to śmiech na sali:D
w filmiku/na zdjęciu masz błąd - z tego co mi się wydaje to powinno byc:
Gratuluję moca:D Nie spodziewałem się tak szybko kolejnego aczkolwiek bardziej podobał mi się personnel carrier.
czekam na kolejny.
A po drugie fajnie zrobiony:
lewarek skrzyni biegów
maska
lusterka
Działająca kierownica też fajny bajer - zwłaszcza że rzadko to można zaobserwować w dzisiejszych konstrukcjach.
Nie pokazałeś w końcu jak ustawia się fotele, tylko zdjęcia ze skrajnymi pozycjami
Szkoda, że promień skrętu taki mały ale rozumiem, że jest on ograniczony przez MT i skalę.
Długo kazałeś nam czekać na kolejny test pana Puszystego - więcej Panów Puszystych!:D
Swoją drogą masa pojazdu mogłaby być podawana w jakiś ludzkich jednostkach (np. 35 panów puszystych) a nie w kg ;/ ;p
Przeniesienie napędu na nowy dyfer to śmiech na sali:D
w filmiku/na zdjęciu masz błąd - z tego co mi się wydaje to powinno byc:
Chciałbym zdjęcie bebechów po zdjęciu karoserii zobaczyć - bo pewnie dałoby się czegoś nauczyć xDWhat do you mean by "your card is not valid"?
Gratuluję moca:D Nie spodziewałem się tak szybko kolejnego aczkolwiek bardziej podobał mi się personnel carrier.
czekam na kolejny.
Ostatnio zmieniony 2009-01-04, 09:08 przez Fistach, łącznie zmieniany 5 razy.
Jak zwykle wszystko zrobione na najwyższym poziomie.
Przez pewien czas interesowałem się samochodami z tamtego okresu także powróciły wspomnienia :)
Twój kierowca jest genialny :D Tresujesz go w testowaniu MOCy ? Tylko broń Boże niech nie probuje crash testów ! :D Lusterka,lewarek, genialny przód- to są rzeczy, które przypadły mi najbardziej do gustu :)
Jednak jest i coś co mi się nie podoba. Mianowicie chodzi mi o kolor. Rozumiem, że masz nadmiar czarnych klocków ;) Gdyby był np biały to auto by stało się bardziej eleganckie i lepiej widoczne.
Rozumiem oczywiście, że wtedy mógłby być kłopot ze zdjęciami,ale na pewno byś sobie z tym poradził :)
Przez pewien czas interesowałem się samochodami z tamtego okresu także powróciły wspomnienia :)
Twój kierowca jest genialny :D Tresujesz go w testowaniu MOCy ? Tylko broń Boże niech nie probuje crash testów ! :D Lusterka,lewarek, genialny przód- to są rzeczy, które przypadły mi najbardziej do gustu :)
Jednak jest i coś co mi się nie podoba. Mianowicie chodzi mi o kolor. Rozumiem, że masz nadmiar czarnych klocków ;) Gdyby był np biały to auto by stało się bardziej eleganckie i lepiej widoczne.
Rozumiem oczywiście, że wtedy mógłby być kłopot ze zdjęciami,ale na pewno byś sobie z tym poradził :)
Powoli Astra GSI
Taki totalnie niesarielowy wyszedł ten samochodzik. Co jest w połowie na plus, w połowie na minus. Na plus wygląd - jest naprawdę dobry. Pewnie, można by tu i ówdzie jakieś poprawki wprowadzić, ale pf, to już są naprawdę drobiazgi.
Natomiast na minus funkcjonalność. Skręt? Gdzie? Bo ja nie widzę... zdaję sobie sprawę z tego że lepiej się nie da, ale robienie skrętu tylko po to aby skręcić koła o marne kilka stopni moim zdaniem się zwyczajnie mija z celem.
Natomiast na minus funkcjonalność. Skręt? Gdzie? Bo ja nie widzę... zdaję sobie sprawę z tego że lepiej się nie da, ale robienie skrętu tylko po to aby skręcić koła o marne kilka stopni moim zdaniem się zwyczajnie mija z celem.
- Bartex0805
- Posty: 197
- Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
- Lokalizacja: Leszno
- brickshelf: Bartex0805
-
Ja taki chce !!! Może lego kiedyś wypuści taki zestaw. Jest genialny już podobał mi się ja dałeś zdjęcie bo miałeś problemy z aparatem. Bardzo dobrze, genialnie prezentuje się w model team, wygląd powala.
Na chomika to się uśmiałem jest genialny na tych zdjęciach. Ty i ten chomik to na jedno wychodzicie. Chomik super pozuje, a ty super budujesz podziwiam Cię szczerze. Brawo !
Na chomika to się uśmiałem jest genialny na tych zdjęciach. Ty i ten chomik to na jedno wychodzicie. Chomik super pozuje, a ty super budujesz podziwiam Cię szczerze. Brawo !
Zapraszam na mój kanał YouTube: http://www.youtube.com/user/rzymianin22?feature=mhee
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Palcem, to co tu pokazywać?Fistach pisze:Nie pokazałeś w końcu jak ustawia się fotele, tylko zdjęcia ze skrajnymi pozycjami
Nie, tylko przez błotniki.Fistach pisze:Szkoda, że promień skrętu taki mały ale rozumiem, że jest on ograniczony przez MT i skalę.
To się nie sprawdzi, bo masa pana Puszystego nie jest stała. Np. przy modelowaniu do podnośnika nożycowego ważył 80 gramów, a teraz już 89.Fistach pisze:Swoją drogą masa pojazdu mogłaby być podawana w jakiś ludzkich jednostkach (np. 35 panów puszystych) a nie w kg ;/ ;p
jak nie sprawdzi. Wystarczyłaby automatyczna aktualizacja:)Sariel pisze:To się nie sprawdzi, bo masa pana Puszystego nie jest stała. Np. przy modelowaniu do podnośnika nożycowego ważył 80 gramów, a teraz już 89.
NO tak myślałem ale miałem nadzieję, że może jednak bardziej technicowo :)Sariel pisze:Palcem, to co tu pokazywać?