[WIP] Snowgroomer
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Żeby wyciągać z zasp różne mniej przystosowane pojazdy, ściągać powalone drzewa ze szlaku etc.
Acha, Longer, ta bateria kompresorków, może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest przypięta do dwóch z36 naprzemiennie, tak że jak jedna para kompresorków się rozciąga to druga właśnie 'wraca'. Nie lubię jak mi kompresor nierówno pracuje i trzęsie nadwoziem :)
Acha, Longer, ta bateria kompresorków, może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest przypięta do dwóch z36 naprzemiennie, tak że jak jedna para kompresorków się rozciąga to druga właśnie 'wraca'. Nie lubię jak mi kompresor nierówno pracuje i trzęsie nadwoziem :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-07, 23:51 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Ciekawe. I warte zapamiętania :)Sariel pisze:Acha, Longer, ta bateria kompresorków, może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest przypięta do dwóch z36 naprzemiennie, tak że jak jedna para kompresorków się rozciąga to druga właśnie 'wraca'.
[OT] A ja sobie właśnie skończyłem pakę i podwozie wywrotki. I mimo że miałem wszystko rozplanowane, jedno zdjęcie (i smęcenie Jeraca że jednolicie czerwona i gładka paka jest nuuudna...) sprawiło że chcę przebudować kilka rzeczy na nowo.[/OT]
A Ty masz wszystko rozplanowane, czy jakieś rzeczy wyjdą dopiero 'w praniu'? :)
Szykuje się coś bardzo ciekawego! Czekam na zakończenie. Jeszcze tylko napisz że będziesz tym jeździł po prawdziwym śniegu :)
Ale te grube belki jako nakładki na gąsienice są zbyt toporne. To w rzeczywistości jest przecież cienkie i wygląda wręcz delikatnie. Chyba lepiej by było zastosować np. coś takiego:
Powinno wyjść bardziej realistycznie, a i cenowo o wiele korzystniej.
A jeżeli koniecznie chcesz pozostać przy tych belkach, to chyba lepiej by było wysunąć je na zewnątrz względem ogniw, chociaż o jeden otwór.
Ale te grube belki jako nakładki na gąsienice są zbyt toporne. To w rzeczywistości jest przecież cienkie i wygląda wręcz delikatnie. Chyba lepiej by było zastosować np. coś takiego:
Powinno wyjść bardziej realistycznie, a i cenowo o wiele korzystniej.
A jeżeli koniecznie chcesz pozostać przy tych belkach, to chyba lepiej by było wysunąć je na zewnątrz względem ogniw, chociaż o jeden otwór.
\/1 ______________
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Na razie wolałbym popróbować z belkami, z dwóch powodów: po pierwsze to będzie naprawdę ciężki kloc, i gąsienice będą mocno obciążone, szczególnie przy skręcaniu. Po drugie, kwestia skręcania właśnie - im szersze gąsienice tym trudniej. Moment obrotowy silników napędowych czy wytrzymałość układu jezdnego to się da zwiększyć, ale na to w którym momencie gąsienice się rozepną wpływu już nie mamy. A kto nie wierzy że nowe gąsienice potrafią się rozpiąć pod dużym obciążeniem, to niech sobie zobaczy video mojego Abramsa.
Dźwig np. po to, żeby armatkę śnieżną na grzbiet wpakować.
Sariel to będzie moc, którym zyskasz moje dozgonne uznanie. W tej chwili jest już napakowany jak tictaki. Ja bym jedynie zrobił szersze gąsienice i belki wstawił w kolorze szarym (i ewentualnie zamiast bricków liftarmy).
Powodzenia!
ps. widzę, że gadka o butach narciarskich Cię natchnęła, czy może w drugą stronę to zadziałało - pooglądałeś w necie fotki ratraków i Ci się o nartach przypomniało ;)
Sariel to będzie moc, którym zyskasz moje dozgonne uznanie. W tej chwili jest już napakowany jak tictaki. Ja bym jedynie zrobił szersze gąsienice i belki wstawił w kolorze szarym (i ewentualnie zamiast bricków liftarmy).
Powodzenia!
ps. widzę, że gadka o butach narciarskich Cię natchnęła, czy może w drugą stronę to zadziałało - pooglądałeś w necie fotki ratraków i Ci się o nartach przypomniało ;)
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
pushpull pisze:A że się tak przewrotnie spytam. Góra będzie czerwona? Czy czarno-mroczny będzie cały? :>
No przecież wyraźnie napisano że będzie w jedynym słusznym kolorze w parze z drugim jedynym słusznym kolorem :PSariel pisze:Nadwozie będzie czerwono-czarne, z użyciem czerwonych paneli,
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 13:43 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
patrząc na konstrukcję i ilośc elementów z którego jest złożone podwozie , to chyba będzie można na nim jezdzic :)
Ja buduje coś podobnego ale moja konstrukcja jest znacznie "lżejsza" dlatego mam pytanie do autora : dlaczego to podwozie jest aż tak bardzo masywne i zabudowane ?
ps. pytam jako laik , bo wielkim znawcą to ja nie jestem.
Ja buduje coś podobnego ale moja konstrukcja jest znacznie "lżejsza" dlatego mam pytanie do autora : dlaczego to podwozie jest aż tak bardzo masywne i zabudowane ?
ps. pytam jako laik , bo wielkim znawcą to ja nie jestem.
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 14:06 przez craxa, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Mi się ono wydaje dość standardowe, ale może mam spaczone spojrzenie :) Powodów jest kilka:
- przewidywany duuuży ciężar końcowy całości (myślę że 3-4 kilo przynajmniej), który rozkłada się na tylko osiem kół jezdnych
- napęd dwoma PF XLami, czyli konieczność wytrzymania bardzo dużego momentu obrotowego
- szerokie gąsienice, które będą generować duże naprężenia podwozia przy skręcaniu
Natomiast gęste zabudowanie wynika oczywiście z konieczności upchnięcia w nim masy mechanizmów. Na zdjęciach podwozie sięga już do górnej krawędzi gąsienic, czyli do miejsca gdzie zacznie się już nadwozie, a muszą się tam zmieścić jeszcze trzy silniki, światła, battery boxy i kabina z jakimś wnętrzem.
- przewidywany duuuży ciężar końcowy całości (myślę że 3-4 kilo przynajmniej), który rozkłada się na tylko osiem kół jezdnych
- napęd dwoma PF XLami, czyli konieczność wytrzymania bardzo dużego momentu obrotowego
- szerokie gąsienice, które będą generować duże naprężenia podwozia przy skręcaniu
Natomiast gęste zabudowanie wynika oczywiście z konieczności upchnięcia w nim masy mechanizmów. Na zdjęciach podwozie sięga już do górnej krawędzi gąsienic, czyli do miejsca gdzie zacznie się już nadwozie, a muszą się tam zmieścić jeszcze trzy silniki, światła, battery boxy i kabina z jakimś wnętrzem.
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 14:09 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.
ale ty to budujesz , potem robisz foty/film i po jakimś czasie demontujesz ???
Jeśli tak to po co to ma byc aż tak wytrzymałe ? Przecież tego nikt nie podda badaniu na przetrwanie :) ani też nie będziesz ubijał śniegu koło domu , no chyba że się mylę :)))
Patrząc na twoje modele , to byłby problem z rozbiciem ich młotkiem :)
powodzenia
Jeśli tak to po co to ma byc aż tak wytrzymałe ? Przecież tego nikt nie podda badaniu na przetrwanie :) ani też nie będziesz ubijał śniegu koło domu , no chyba że się mylę :)))
Patrząc na twoje modele , to byłby problem z rozbiciem ich młotkiem :)
powodzenia
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Tak, ale to nie znaczy, że model ma się rozpadać po zakończeniu filmu, prawda? :)craxa pisze:ale ty to budujesz , potem robisz foty/film i po jakimś czasie demontujesz ???
Robson, nie wiem czy śnieg na mnie poczeka, być może skończy się jak z Abramsem, na podłodze i dywaniku podłożonym dla wytłumienia, żeby sąsiadów z dołu nie ogłuszyć :)