[WIP] Snowgroomer

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Żeby wyciągać z zasp różne mniej przystosowane pojazdy, ściągać powalone drzewa ze szlaku etc.
Acha, Longer, ta bateria kompresorków, może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest przypięta do dwóch z36 naprzemiennie, tak że jak jedna para kompresorków się rozciąga to druga właśnie 'wraca'. Nie lubię jak mi kompresor nierówno pracuje i trzęsie nadwoziem :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-07, 23:51 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#17 Post autor: M_longer »

Sariel pisze:Acha, Longer, ta bateria kompresorków, może nie widać dobrze na zdjęciu, ale jest przypięta do dwóch z36 naprzemiennie, tak że jak jedna para kompresorków się rozciąga to druga właśnie 'wraca'.
Ciekawe. I warte zapamiętania :)

[OT] A ja sobie właśnie skończyłem pakę i podwozie wywrotki. I mimo że miałem wszystko rozplanowane, jedno zdjęcie (i smęcenie Jeraca że jednolicie czerwona i gładka paka jest nuuudna...) sprawiło że chcę przebudować kilka rzeczy na nowo.[/OT]

A Ty masz wszystko rozplanowane, czy jakieś rzeczy wyjdą dopiero 'w praniu'? :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#18 Post autor: Sariel »

Zawsze część rzeczy wychodzi w praniu, wiesz jak jest... no chyba że masz na imię Jennifer Clark i miesiącami rzeźbisz model w MLCadzie zanim weźmiesz pierwszy klocek do ręki ;)

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2557
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Noddy

 

#19 Post autor: V1 »

Szykuje się coś bardzo ciekawego! Czekam na zakończenie. Jeszcze tylko napisz że będziesz tym jeździł po prawdziwym śniegu :)

Ale te grube belki jako nakładki na gąsienice są zbyt toporne. To w rzeczywistości jest przecież cienkie i wygląda wręcz delikatnie. Chyba lepiej by było zastosować np. coś takiego:
Obrazek
Powinno wyjść bardziej realistycznie, a i cenowo o wiele korzystniej.
A jeżeli koniecznie chcesz pozostać przy tych belkach, to chyba lepiej by było wysunąć je na zewnątrz względem ogniw, chociaż o jeden otwór.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#20 Post autor: M_longer »

V1 pisze:Powinno wyjść bardziej realistycznie, a i cenowo o wiele korzystniej.
Ale chyba mniej wytrzymale. Ja ostatnio kombinowałem ze starymi ogniwami + plates:

Obrazek

Główna wada to ilość ogniwek jaką pochłaniają takie gąsienice :/

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#21 Post autor: Sariel »

Na razie wolałbym popróbować z belkami, z dwóch powodów: po pierwsze to będzie naprawdę ciężki kloc, i gąsienice będą mocno obciążone, szczególnie przy skręcaniu. Po drugie, kwestia skręcania właśnie - im szersze gąsienice tym trudniej. Moment obrotowy silników napędowych czy wytrzymałość układu jezdnego to się da zwiększyć, ale na to w którym momencie gąsienice się rozepną wpływu już nie mamy. A kto nie wierzy że nowe gąsienice potrafią się rozpiąć pod dużym obciążeniem, to niech sobie zobaczy video mojego Abramsa.

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#22 Post autor: Hezar »

No, no...
Zapowiada się bardzo interesująco. Z niecierpliwością czekam na efekt finalny.

Pozdrawiam (:

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#23 Post autor: TT »

Dźwig np. po to, żeby armatkę śnieżną na grzbiet wpakować.
Sariel to będzie moc, którym zyskasz moje dozgonne uznanie. W tej chwili jest już napakowany jak tictaki. Ja bym jedynie zrobił szersze gąsienice i belki wstawił w kolorze szarym (i ewentualnie zamiast bricków liftarmy).
Powodzenia!


ps. widzę, że gadka o butach narciarskich Cię natchnęła, czy może w drugą stronę to zadziałało - pooglądałeś w necie fotki ratraków i Ci się o nartach przypomniało ;)
Pozdrawiam,
Tomek

pushpull
Posty: 27
Rejestracja: 2008-04-02, 17:19
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: pushpull

 

#24 Post autor: pushpull »

A że się tak przewrotnie spytam. Góra będzie czerwona? Czy czarno-mroczny będzie cały? :>

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#25 Post autor: M_longer »

pushpull pisze:A że się tak przewrotnie spytam. Góra będzie czerwona? Czy czarno-mroczny będzie cały? :>
Sariel pisze:Nadwozie będzie czerwono-czarne, z użyciem czerwonych paneli,
No przecież wyraźnie napisano że będzie w jedynym słusznym kolorze w parze z drugim jedynym słusznym kolorem :P
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 13:43 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

craxa

#26 Post autor: craxa »

patrząc na konstrukcję i ilośc elementów z którego jest złożone podwozie , to chyba będzie można na nim jezdzic :)
Ja buduje coś podobnego ale moja konstrukcja jest znacznie "lżejsza" dlatego mam pytanie do autora : dlaczego to podwozie jest aż tak bardzo masywne i zabudowane ?

ps. pytam jako laik , bo wielkim znawcą to ja nie jestem.
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 14:06 przez craxa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#27 Post autor: Sariel »

Mi się ono wydaje dość standardowe, ale może mam spaczone spojrzenie :) Powodów jest kilka:
- przewidywany duuuży ciężar końcowy całości (myślę że 3-4 kilo przynajmniej), który rozkłada się na tylko osiem kół jezdnych
- napęd dwoma PF XLami, czyli konieczność wytrzymania bardzo dużego momentu obrotowego
- szerokie gąsienice, które będą generować duże naprężenia podwozia przy skręcaniu
Natomiast gęste zabudowanie wynika oczywiście z konieczności upchnięcia w nim masy mechanizmów. Na zdjęciach podwozie sięga już do górnej krawędzi gąsienic, czyli do miejsca gdzie zacznie się już nadwozie, a muszą się tam zmieścić jeszcze trzy silniki, światła, battery boxy i kabina z jakimś wnętrzem.
Ostatnio zmieniony 2009-01-08, 14:09 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

craxa

#28 Post autor: craxa »

ale ty to budujesz , potem robisz foty/film i po jakimś czasie demontujesz ???

Jeśli tak to po co to ma byc aż tak wytrzymałe ? Przecież tego nikt nie podda badaniu na przetrwanie :) ani też nie będziesz ubijał śniegu koło domu , no chyba że się mylę :)))

Patrząc na twoje modele , to byłby problem z rozbiciem ich młotkiem :)

powodzenia

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 709
Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
Lokalizacja: Łódź-Bałuty
brickshelf: robson1903
Kontakt:

 

#29 Post autor: Robson »

Sariel pisze:- szerokie gąsienice, które będą generować duże naprężenia podwozia przy skręcaniu
Zależy po czym bedziesz jezdził bo jak po śniegu to raczej będzie dobrze:)
Cb1100RR

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

craxa pisze:ale ty to budujesz , potem robisz foty/film i po jakimś czasie demontujesz ???
Tak, ale to nie znaczy, że model ma się rozpadać po zakończeniu filmu, prawda? :)
Robson, nie wiem czy śnieg na mnie poczeka, być może skończy się jak z Abramsem, na podłodze i dywaniku podłożonym dla wytłumienia, żeby sąsiadów z dołu nie ogłuszyć :)

Zablokowany