[WIP] Snowgroomer

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#31 Post autor: makorol »

craxa pisze:Jeśli tak to po co to ma byc aż tak wytrzymałe ?
Jak już coś robić - to robić jak najlepiej. Bezsesu byłoby zrobić model, który na zdjęciach i filmie będzie świetny, ale po dotknięciu się rozsypie (mówię tu oczywiście tylko o Technic)

A co do Ratraka... - Duzy jest :) Ile tam jest ogniw gąsienicowych ? Czy jeden Medium do skrętu nie jest za słaby przy takim ciężarze? Robiłes testy pod większym obciążeniem ? Pokaż ten nowy typ subtraktora. Pneumatyke będzie trzeba przełączac ręcznie "na modelu " ?
Z góry dzięki za odpowiedzi.
Kurczę, ale mnie natchnąłeś do budowania. Jak skończę Forklifta (to trochę ejszcze potrwa, bo duży będzie) to kupię więcej gąsienic i zbuduję coś na nich :)
Pozdrawiam, i życzę powodzenia w dalszej budowie. Aha, i nadwozie ma byc ŁADNE !!
Pozdrawiam, Makorol.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#32 Post autor: Sariel »

makorol pisze:Bezsesu byłoby zrobić model, który na zdjęciach i filmie będzie świetny, ale po dotknięciu się rozsypie
Właśnie, poza tym czasem wpada do mnie znienacka Smyk i robi mi kontrolę MOCy ;)
makorol pisze:Ile tam jest ogniw gąsienicowych?
Trochę ponad 120.
makorol pisze:Czy jeden Medium do skrętu nie jest za słaby przy takim ciężarze?
Jeszcze daje radę, poza tym ten subtraktor daje możliwość skręcania powiedzmy awaryjnego. Jest raczej prosty, schemat tutaj.
makorol pisze:Pneumatyke będzie trzeba przełączac ręcznie "na modelu " ?
Jak pisałem, wszystkie zawory są przełączane zdalnie silnikami, a całość zasilana z automatycznie włączanego kompresora.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#33 Post autor: makorol »

Sariel pisze:wszystkie zawory są przełączane zdalnie silnikami, a całość zasilana z automatycznie włączanego kompresora.
Nie latwiej bylo zrobic autozawory ?
Pozdrawiam, Makorol.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#34 Post autor: Sariel »

Znowu? :) Spodobało mi się jak pracuje ten kompresor, i to dość proste rozwiązanie, szczególnie przy większej liczbie obwodów. Poza tym zakładam, że będę tu potrzebował sporych ciśnień, w każdym obwodzie będą minimum 3 duże siłowniki, a ja nie mam ochoty czekać aż napełni je jeden z kilku mniejszych kompresorków.

Awatar użytkownika
makorol
Posty: 666
Rejestracja: 2004-11-20, 09:55
Lokalizacja: Bystrzyca / Wrocław
brickshelf: makorol

 

#35 Post autor: makorol »

No to fakt. W IVECO trzeba było trochę poczekać, aż podpory sie opuszczą.
Pozdrawiam, Makorol.

pushpull
Posty: 27
Rejestracja: 2008-04-02, 17:19
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: pushpull

 

#36 Post autor: pushpull »

M_longer pisze:No przecież wyraźnie napisano że będzie w jedynym słusznym kolorze w parze z drugim jedynym słusznym kolorem :P
Nie wiem jak to zrobiłem, ale przeoczył mi się ten fragment. To w takim razie drugie pytanie zadam. Czy przy takiej ilości silników (oczywiście wiem że wszystkie nie działają w tym samym momencie, a może działają?) jeden battery box wystarcza?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#37 Post autor: Sariel »

Zasilanie z dwóch battery boxów na nadwoziu
Ponownie, cytat z pierwszego postu w temacie.

pushpull
Posty: 27
Rejestracja: 2008-04-02, 17:19
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: pushpull

 

#38 Post autor: pushpull »

Musiałem zasypiać jak to czytałem :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#39 Post autor: Sariel »

Nowe zdjęcia. Gąsienice są kompletne, ich wygląd może się podobać albo nie, ale całość przeszła dziś ładnie jazdy testowe. Oprócz tego cała pneumatyka jest już podłączona i działa, nie licząc tego że część siłowników wisi luzem :) Podwozie jest trochę bardziej zabudowane, i mieści 9 silników - dziewiąty będzie napędzał obrotnicę pod HDSa, która znajdzie się nad kompresorem. Upchąłem trochę bardziej elektrykę, w dwóch miejscach jest rozgałęziona: między dwiema wieżyczkami IR przy jednej burcie, oraz przy wyłączniku ciśnieniowym. Dwie wtyczki które widać z przodu, oznaczone czerwonym i niebieskim kaflem, to są wtyczki 'końcowe', które będą podpięte do battery boxów (jeden na układ napędowy, drugi na całą resztę). Brakuje jeszcze świateł. Waga bez battery boxów przekracza w tej chwili 2,2 kg.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#40 Post autor: M_longer »

Gąsienice wyglądają masywnie, i w sumie nawet nieźle.
Testowałeś jak jeździ po śniegu? ;)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#41 Post autor: Sariel »

Taaa, z połową bebechów ciągnącą się za nim? :P
Ostatnio zmieniony 2009-01-10, 22:56 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#42 Post autor: M_longer »

Taaa, z połową bebechów ciągnącą się za nim? :P
Tak tylko pytałem. Mógłbyś sprawdzić czy w warunkach naturalnych sprawuje się tak jak oryginał ;)
Uprzednio mocując wszystko co lata luzem do podwozia :P
Ostatnio zmieniony 2009-01-10, 23:00 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#43 Post autor: Sariel »

Za dużo elektryki tam wsadziłem żeby ją teraz przypadkiem zmoczyć śniegiem. Warunki naturalne muszą poczekać aż skończę :P

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#44 Post autor: Jerac »

To ja znowu troszkę OTnę: co właściwie się stanie jeśli się pracującego PFa zamoczy? Sprawdzał to ktoś gdzieś?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#45 Post autor: Sariel »

Nic. Kiedyś pisałem, miałem okazję z okazji kolaboracji z Firmą ;) widzieć eksperyment, w którym pracujące PF XLe zanurzono w wodzie utlenionej na 5 dni. Problem w tym, że po zamoczeniu zaczyna się w środku korozja, która jak ktoś obliczył w dość szybkim tempie przeżera kable.

Zablokowany