[MOC] Wagony do niej podoczepiali ...
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wagony do niej podoczepiali ...
Lokomotywa bez wagonow to tak jak buldozer bez elektryki albo zamek bez rycerzy. Problem byl tylko taki ze trzeba bylo ten wagon wybudowac. Dwie podstawowe kwestie to wielkosc wagonu i rodzaj okien.
W sprawie wielkosci pozostawalo tylko pytanie o dlugosc skoro zdecydowalem sie na szerokosc 7 w lokomotywie. Wysokosc rowniez zostala wyznaczona przez wielkosc lokomotywy. Chcac zachowac propocje zblizone do rzeczywistosci wagon powinien miec dlugosc min 60 studow. Taka konstrukcja byla jednak zdecydowanie za duza na moje potrzeby. Po kilku probach wagon ma w koncu 40 studow dlugosci, wydaje mi sie ze prezentuje sie w ten sposob calkiem niezle.
Trudniejsza okazala sie sprawa okien. Wyprobowalem wszystkie posiadane typy okien i okazalo sie ze maksymalna wysokosc okna to 2 bricki. Duzego wyboru w tej wielkosci nie ma i zdecydowalem sie na przezroczyste panele 2 x 2. Nie maja moze zaokraglonych ram ale zdaja sie byc wlasciwej wielkosci
Podstawowy wagon klasy 1 / 2
Wersja ekstrawagancka w kolorze Dark Green (ten kolor jest dosc unikalny i czesto nie ma w nim nawet podstawowych klockow czy plytek)
Wagon pocztowy z "garbem"
Wersja studyjna (nie weszla do produkcji) wagonu restauracyjnego
Porownanie kolorow
Przy budowie wagonow jest kilka problemow technicznych, oto jak sobie z nimi poradzilem.
Wozki sa ruchome, wagony pokonuja normalne zakrety
Przegubowe polaczenie wagonow wyglada tak (na prostej)
I na zakrecie
Sprzegi rozwiazalem tak
Dzialaja zankomicie, sa odpowiednio mocne i ruchome.
Stopnie wagonow musza byc na odpowiedniej wysokosci
Tak wygladaja z perspektywy peronu
Kawalek pociagu
Dla wytrwalych galeria
W sprawie wielkosci pozostawalo tylko pytanie o dlugosc skoro zdecydowalem sie na szerokosc 7 w lokomotywie. Wysokosc rowniez zostala wyznaczona przez wielkosc lokomotywy. Chcac zachowac propocje zblizone do rzeczywistosci wagon powinien miec dlugosc min 60 studow. Taka konstrukcja byla jednak zdecydowanie za duza na moje potrzeby. Po kilku probach wagon ma w koncu 40 studow dlugosci, wydaje mi sie ze prezentuje sie w ten sposob calkiem niezle.
Trudniejsza okazala sie sprawa okien. Wyprobowalem wszystkie posiadane typy okien i okazalo sie ze maksymalna wysokosc okna to 2 bricki. Duzego wyboru w tej wielkosci nie ma i zdecydowalem sie na przezroczyste panele 2 x 2. Nie maja moze zaokraglonych ram ale zdaja sie byc wlasciwej wielkosci
Podstawowy wagon klasy 1 / 2
Wersja ekstrawagancka w kolorze Dark Green (ten kolor jest dosc unikalny i czesto nie ma w nim nawet podstawowych klockow czy plytek)
Wagon pocztowy z "garbem"
Wersja studyjna (nie weszla do produkcji) wagonu restauracyjnego
Porownanie kolorow
Przy budowie wagonow jest kilka problemow technicznych, oto jak sobie z nimi poradzilem.
Wozki sa ruchome, wagony pokonuja normalne zakrety
Przegubowe polaczenie wagonow wyglada tak (na prostej)
I na zakrecie
Sprzegi rozwiazalem tak
Dzialaja zankomicie, sa odpowiednio mocne i ruchome.
Stopnie wagonow musza byc na odpowiedniej wysokosci
Tak wygladaja z perspektywy peronu
Kawalek pociagu
Dla wytrwalych galeria
prosty - ale to nie jest zarzut. lubie takie konstrukcje.
wyglada jak wagon osobowy i wagonem osobowym jest. swietnie sie prezentuje z peronem - az mi sie przypomniala meczarnia przy wspinaniu sie do wagonu nad wielka dziura.
podoba mi sie inna faktura drzwi i to, ze sa cofniete. duzy plus za tabliczki.
dk green ladniejszy - jasny bardzo zarowiasty (albo moze tak fotka wyszla)
no a bez warsa to sie nie da. musi byc! tylko moze dk red?
wyglada jak wagon osobowy i wagonem osobowym jest. swietnie sie prezentuje z peronem - az mi sie przypomniala meczarnia przy wspinaniu sie do wagonu nad wielka dziura.
podoba mi sie inna faktura drzwi i to, ze sa cofniete. duzy plus za tabliczki.
dk green ladniejszy - jasny bardzo zarowiasty (albo moze tak fotka wyszla)
no a bez warsa to sie nie da. musi byc! tylko moze dk red?
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Baaaardzo przyzwoicie, żeby nie powiedzieć ślicznie i klimatycznie. Choć w sumie powiem: ślicznie i klimatycznie. Rzeczywiście odniesienie rzeczywistych proporcji do kolejek Lego jest absurdem i zwykle trzeba poświęcić długość wagonu. Druga sprawa, to odstępy między wagonami proporcjonalne do ich szerokości - tak aby na ciasnym zakręcie miały szansę się złamać. Przy 7 kropkach da się zrobić, przy 8 szerokości to już wyzwanie.
Okna bym zostawił. Na BS widziałem, że ludzie robią białą ramkę z zaokrąglonymi rogami (naklejka na szybę). Poprawia nieco wygląd o ile nie chcesz trzymać klimatu starych wagonów o drewnianej konstrukcji, gdzie rama okienna miała proste narożniki.
Jedna malutka uwaga dotycząca łączenia - realistyczne, ale tylko na postoju - wibracje podczas jazdy oraz nachylenie torów skutecznie eliminują możliwość łączenia z przegubem tylko w jednej płaszczyźnie tak jak to pokazałeś...
Gratuluję składu !
Okna bym zostawił. Na BS widziałem, że ludzie robią białą ramkę z zaokrąglonymi rogami (naklejka na szybę). Poprawia nieco wygląd o ile nie chcesz trzymać klimatu starych wagonów o drewnianej konstrukcji, gdzie rama okienna miała proste narożniki.
Jedna malutka uwaga dotycząca łączenia - realistyczne, ale tylko na postoju - wibracje podczas jazdy oraz nachylenie torów skutecznie eliminują możliwość łączenia z przegubem tylko w jednej płaszczyźnie tak jak to pokazałeś...
Gratuluję składu !
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Ramzes
- Posty: 398
- Rejestracja: 2008-04-10, 17:34
- Lokalizacja: Bielsko-Biała / Kraków
- brickshelf: Ramzes
- Kontakt:
-
Ładnie to wszystko wygląda, nawet dla takiego laika tematyki kolejowej jak ja.
No nic, kilka świetnych wagonów do kolekcji na pewno nigdy za malo:)
pozdrawiam
No nic, kilka świetnych wagonów do kolekcji na pewno nigdy za malo:)
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2009-01-26, 00:25 przez Ramzes, łącznie zmieniany 1 raz.
No masz, rzeczywiscie o tym nie pomyslalem, testowane bylo na krotkim poziomym odcinku. Moze trzeba bedzie sie z magnesami przeprosic.Maciej Drwięga pisze:Jedna malutka uwaga dotycząca łączenia - realistyczne, ale tylko na postoju - wibracje podczas jazdy oraz nachylenie torów skutecznie eliminują możliwość łączenia z przegubem tylko w jednej płaszczyźnie tak jak to pokazałeś...
Dokladnie tak, trzyma sie zadziwiajaco mocno, nie wypada nawet przy energicznym potrzasanu wagonem.Ciamek pisze:Jak jest wsadzony uchwyt drzwi w pocztowym? W kawałek rurki pneumatycznej? To się trzyma?
Kombinuje wlasnie jak to zrobic.Ciamek pisze:I czy będzie zdjęcie całego pociągu?
Wagony naprawdę udane. Nie jestem może wielkim fanem kolei ale rzeczywiście odwzorowanie kolejki w LEGO raczej kiepsko trzyma proporcje. Bardziej to wąskotorówka mogłaby być niż prawdziwa kolej. Lokomotywy i wagony są raczej mocno za małe do tych ludzików, podczas gdy te okrągłe zderzaki mocno za duże. Ktoś widział takie zderzaki o szerokości drzwi?
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
raczej kiepsko by wyglądały są dość grube (scianki) i wyjdą takie małe.kris kelvin pisze:A okienka to ja bym wstawił te nowe 2x2 czarne - LINK
No wagoniki fajne :D aż sobie chyba skopiuje albo zbuduje podobne do mojej Brki :)
Że tak wtrące Jerac lubi space i train mu też się podoba to idealne rozwiązanie for on :
Ostatnio zmieniony 2009-01-26, 13:50 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR