[MOC] MAN Kat

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

[MOC] MAN Kat

#1 Post autor: mienso123 »

Dobry wieczór :)

Obrazek

Pragnę przedstawić wam najnowszą ciężarówkę mojej roboty. Jest to, zapewne znany wam, Man Kat, tym razem w wersji 6x6. Ten typ ciężarówki brał już udział w zawodach, ale niestety brakło mi natchnienia i wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu, dlatego nań padł ostateczny wybór.

Wymiary:
dł: 78st
szerokość: 25st
koła: 94.8mm
wysokość: 26st

Pojazd jest napędzany dwoma silnikami pfxl (1 na przednią oś, drugi na tylną), do skrętu użyłem pfm. Całość zasilają dwa bboxy umieszczone po bokach ramy, pełniące również funkcję balastu.
Głównym założeniem byłą w miarę realistyczna kabina przy jak najmniejszej wadze. Myślę że udało mi się to osiągnąć, ponieważ Man waży jedyne 2,4 kg. Jest lekki, zwinny, nie posiada kompletnie żadnych dyferencjałów. Jedyną wadą jest wykrzywiająca się przy skręcaniu tylna kolebka, ale to szczegół nie wpływający na jazdę.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to użyłem tutaj aż 4 kolebek. Z przodu jedną, z tyłu aż 3: dwie poprzeczne, jedna wzdłużna. Połączyłem dwa mosty kolebkowe sztywnymi belkami, ten most zawiesiłem przy ramie. Zawieszenie spisuje się dobrze. Podczas testowania, środkowa oś była wypychana do góry, przez ostatnią, musiałem więc zamontować parę amortyzatorów, która temu zapobiegła.




Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

[Galeria WIP]
[Galeria]

wyjazd pod trylinkę:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=u8OV_dQ5a-M[/youtube]

jazda po "kupach":
[youtube]http://youtube.com/watch?v=uWhSZOzjc8g[/youtube]


A tutaj wątpiący w istnienie takiego brzydactwa mogą się przekonać o jego rzeczywistej egzystencji.


"...jak lawa- z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa,
lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi..."



Pozdrawiam i zapraszam do komentowania:
mienso123

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#2 Post autor: Pietruch »

Jak na kabinę z liftarmów wyszła bardzo ładnie. Podoba mi się patent na tylne kolebki, pomysłowe, proste i zaskakująco dobre. Jeździ bez zadyszki, jest zwinny, czekać tylko na pierwsze zawody. Gratulacje!
Pozdrawiam,
Maciej

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#3 Post autor: M_longer »

No to co? Ruszasz na podbój GPG? :D
Trucker i Kubrick powinni się ostro wziąć do roboty jeśli chcą pokonać tego MANa.
Bardzo podoba mi się tylna kolebka 3w1.

Dobra robota :)

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#4 Post autor: mienso123 »

Pietruch_15 pisze:Podoba mi się patent na tylne kolebki
M_longer pisze:podoba mi się tylna kolebka 3w1.
Sam to wymyśliłem, ale żeby nie było, to trucker również. Zastosował to w jakimś Zile czy czymś tam, różnica polega na tym że moja wersja jest ponoć niezniszczalna.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#5 Post autor: Emilus »

Wydaje mi się, że knoby wymagają przesmarowania...

Fajnie wygląda, ake do 2 PF XL 2,4 kg to będzie słaby przelicznik.

Pozdrawiam mięsny :-)

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#6 Post autor: mienso123 »

Emilus pisze:2 PF XL 2,4 kg to będzie słaby przelicznik.
Kiedyś pisałem że nie zależy mi na punktach, tylko na skuteczności samochodu, teraz mam przynajmniej pewność że wszędzie wyjedzie.
A knoby nasmaruje przed zawodami :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 21:06 przez mienso123, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#7 Post autor: ManiekManiak »

Zabawna sprawa, wchodzę w temat i co widzę? niemal identyczna kabina jak ta co właśnie ją tworzę do swojej trialówki:) na szczęście mój to nie MAN.

Trialówka fajna, zgrabna i "daje radę", podoba mi się.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#8 Post autor: TT »

Bardzo fajna maszyna. Skacze po przeszkodach, jak młoda ........
Mam nadzieje, że w galerii będzie kilka szczegółowych foto tylnego zawieszenia i zwrotnic - do zwrotnic chyba, będę miał zastrzeżenia :P
Szkoda, że przelicznik tak nie korzystny, ale może nie jest stracony jeszcze - jak zamienisz jedno przełożenie 1:3 na bevele to może być ciekawie. Mocy na pewno mu nie zabraknie.
Przetestujemy, pooglądamy na zawodach. Na razie gratuluje maszyny.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#9 Post autor: TruckeR »

mienso123 pisze:Sam to wymyśliłem, ale żeby nie było, to trucker również.
Tak, to mój patent nad którym myślałem w nocy w święta rok temu (tyle, że każda moja wersja tego czegoś była do chrzanu) ;-P

O MANie pisałem Ci już na IRCu - jak na KATa to nawet ładny ;-) Ale możliwości to on ma, że ho ho - pięknie śmiga po chodniczku. Jak wysoka była ta wystająca płytka?
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 21:47 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
mienso123
Posty: 319
Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
brickshelf: mienso123

 

#10 Post autor: mienso123 »

TruckeR pisze:Jak wysoka była ta wystająca płytka?
sięgała troche poniżej kabiny, czyli ok. 8cm

Hezar
Posty: 933
Rejestracja: 2016-08-29, 17:30
Lokalizacja: Oberschlesien

#11 Post autor: Hezar »

Trialówka nie ma za grosz urody, ale jest skuteczna, a to jest przecież najważniejsze.

Pozdrawiam (:

aro_kal
Posty: 436
Rejestracja: 2006-02-07, 14:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: aro-kal

 

#12 Post autor: aro_kal »

Oryginał jest brzydkawy co tu kryć. Twój pojazd też do pięknych nie należy. Muszę Ci jednak przyznać, że dawno nie widziałem tu tak łatwo pokonującej przeszkody ciężarówki. Podczas przejazdu niesamowicie pracuje zawieszenie, szczególnie z tyłu. Tylny (tylne) mosty bardzo mi się podobają. Nie chodzi mi tu o ich budowę, bo tej analizować mi się nie chce, tylko o to jak wspaniale wykonują swoją pracę. Sam przymierzam się do nowej ciężarówki trójosiowej, tyle że chęci, natchnienia itp. mi brak, ale nie wiem czy zdecyduję się na Twoje rozwiązanie. Jest ono bądź co bądź z górnej półki.

Szkoda tylko, że pojazd ten jest straszliwie lekki. Mój star jest też lekki jak na dwa silniki, ale Twój przy nim to pióreczko. Nikt nie robi na zawodach takich przeszkód przez które przejeżdża Twój potwór. Piszesz o ośmiocentymetrowej ścianie, czyli w naturze byłoby to ponad 100 cm. Niestety punktów dużo nie będziesz zdobywał na poszczególnych etapach, ale zapewne przejedziesz wszystkie i kto wie, może uciułasz na tle dużo, by wygrywać zawody. Powiem nawet więcej - jeśli na Waszych zawodach będą góra trzy osoby, to miejsce na podium masz zapewnione.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#13 Post autor: TT »

ekhm... mam nadzieje, że na zawodach będzie więcej osób :)
Na Twoim miejscu Mieso bym się zastanowił i dał szanse tej trialówce. Masz pełną dowolność - możesz dociążyć ciężarówkę w dowolnym miejscu - nie musi to odrazu oznaczać pogorszenia jej sprawności. Możesz podnieść trochę przełożenie, dodać trochę gram i już przelicznik robi się bardzo dobry. Pomysł o tym.
Pozdrawiam,
Tomek

rh

#14 Post autor: rh »

No to ja się wypowiem z punktu widzenia kompletnej trialowej ofiary :)
mienso123 pisze:wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu
To Twoje coś jest tak paskudne, że aż nawet ładne. Jedno co, to dobrze, że wraz z urodą nie idą umiejętności pokonywania terenu, bo te to akurat są świetne w przypadku tej ciężarówki. No ciekawie będzie na GPG/GPS ... do Warszawy mam daleko i dość paskudny dojazd, a do do Krakowa już nie, więc zawsze można się wybrać ;)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#15 Post autor: smyk »

Man Kat Cabrio? Wolałem Gazika.
A może po prostu mam stracha? Taki szybki, mocny i jeszcze bonus przelicznika za 3 oś...

ODPOWIEDZ