[MOC] MAN Kat
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
[MOC] MAN Kat
Dobry wieczór :)
Pragnę przedstawić wam najnowszą ciężarówkę mojej roboty. Jest to, zapewne znany wam, Man Kat, tym razem w wersji 6x6. Ten typ ciężarówki brał już udział w zawodach, ale niestety brakło mi natchnienia i wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu, dlatego nań padł ostateczny wybór.
Wymiary:
dł: 78st
szerokość: 25st
koła: 94.8mm
wysokość: 26st
Pojazd jest napędzany dwoma silnikami pfxl (1 na przednią oś, drugi na tylną), do skrętu użyłem pfm. Całość zasilają dwa bboxy umieszczone po bokach ramy, pełniące również funkcję balastu.
Głównym założeniem byłą w miarę realistyczna kabina przy jak najmniejszej wadze. Myślę że udało mi się to osiągnąć, ponieważ Man waży jedyne 2,4 kg. Jest lekki, zwinny, nie posiada kompletnie żadnych dyferencjałów. Jedyną wadą jest wykrzywiająca się przy skręcaniu tylna kolebka, ale to szczegół nie wpływający na jazdę.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to użyłem tutaj aż 4 kolebek. Z przodu jedną, z tyłu aż 3: dwie poprzeczne, jedna wzdłużna. Połączyłem dwa mosty kolebkowe sztywnymi belkami, ten most zawiesiłem przy ramie. Zawieszenie spisuje się dobrze. Podczas testowania, środkowa oś była wypychana do góry, przez ostatnią, musiałem więc zamontować parę amortyzatorów, która temu zapobiegła.
[Galeria WIP]
[Galeria]
wyjazd pod trylinkę:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=u8OV_dQ5a-M[/youtube]
jazda po "kupach":
[youtube]http://youtube.com/watch?v=uWhSZOzjc8g[/youtube]
A tutaj wątpiący w istnienie takiego brzydactwa mogą się przekonać o jego rzeczywistej egzystencji.
"...jak lawa- z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa,
lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi..."
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania:
mienso123
Pragnę przedstawić wam najnowszą ciężarówkę mojej roboty. Jest to, zapewne znany wam, Man Kat, tym razem w wersji 6x6. Ten typ ciężarówki brał już udział w zawodach, ale niestety brakło mi natchnienia i wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu, dlatego nań padł ostateczny wybór.
Wymiary:
dł: 78st
szerokość: 25st
koła: 94.8mm
wysokość: 26st
Pojazd jest napędzany dwoma silnikami pfxl (1 na przednią oś, drugi na tylną), do skrętu użyłem pfm. Całość zasilają dwa bboxy umieszczone po bokach ramy, pełniące również funkcję balastu.
Głównym założeniem byłą w miarę realistyczna kabina przy jak najmniejszej wadze. Myślę że udało mi się to osiągnąć, ponieważ Man waży jedyne 2,4 kg. Jest lekki, zwinny, nie posiada kompletnie żadnych dyferencjałów. Jedyną wadą jest wykrzywiająca się przy skręcaniu tylna kolebka, ale to szczegół nie wpływający na jazdę.
Jeżeli chodzi o zawieszenie, to użyłem tutaj aż 4 kolebek. Z przodu jedną, z tyłu aż 3: dwie poprzeczne, jedna wzdłużna. Połączyłem dwa mosty kolebkowe sztywnymi belkami, ten most zawiesiłem przy ramie. Zawieszenie spisuje się dobrze. Podczas testowania, środkowa oś była wypychana do góry, przez ostatnią, musiałem więc zamontować parę amortyzatorów, która temu zapobiegła.
[Galeria WIP]
[Galeria]
wyjazd pod trylinkę:
[youtube]http://youtube.com/watch?v=u8OV_dQ5a-M[/youtube]
jazda po "kupach":
[youtube]http://youtube.com/watch?v=uWhSZOzjc8g[/youtube]
A tutaj wątpiący w istnienie takiego brzydactwa mogą się przekonać o jego rzeczywistej egzystencji.
"...jak lawa- z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa,
lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi..."
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania:
mienso123
- mienso123
- Posty: 319
- Rejestracja: 2007-02-15, 14:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- brickshelf: mienso123
-
Kiedyś pisałem że nie zależy mi na punktach, tylko na skuteczności samochodu, teraz mam przynajmniej pewność że wszędzie wyjedzie.Emilus pisze:2 PF XL 2,4 kg to będzie słaby przelicznik.
A knoby nasmaruje przed zawodami :)
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 21:06 przez mienso123, łącznie zmieniany 1 raz.
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
Bardzo fajna maszyna. Skacze po przeszkodach, jak młoda ........
Mam nadzieje, że w galerii będzie kilka szczegółowych foto tylnego zawieszenia i zwrotnic - do zwrotnic chyba, będę miał zastrzeżenia :P
Szkoda, że przelicznik tak nie korzystny, ale może nie jest stracony jeszcze - jak zamienisz jedno przełożenie 1:3 na bevele to może być ciekawie. Mocy na pewno mu nie zabraknie.
Przetestujemy, pooglądamy na zawodach. Na razie gratuluje maszyny.
Mam nadzieje, że w galerii będzie kilka szczegółowych foto tylnego zawieszenia i zwrotnic - do zwrotnic chyba, będę miał zastrzeżenia :P
Szkoda, że przelicznik tak nie korzystny, ale może nie jest stracony jeszcze - jak zamienisz jedno przełożenie 1:3 na bevele to może być ciekawie. Mocy na pewno mu nie zabraknie.
Przetestujemy, pooglądamy na zawodach. Na razie gratuluje maszyny.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- TruckeR
- Posty: 851
- Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
- Lokalizacja: Układ Mendelejewa
- brickshelf: Ciezarowkaz
-
Tak, to mój patent nad którym myślałem w nocy w święta rok temu (tyle, że każda moja wersja tego czegoś była do chrzanu) ;-Pmienso123 pisze:Sam to wymyśliłem, ale żeby nie było, to trucker również.
O MANie pisałem Ci już na IRCu - jak na KATa to nawet ładny ;-) Ale możliwości to on ma, że ho ho - pięknie śmiga po chodniczku. Jak wysoka była ta wystająca płytka?
Ostatnio zmieniony 2009-01-29, 21:47 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!
Nobody helps him, now he has his revenge!
Oryginał jest brzydkawy co tu kryć. Twój pojazd też do pięknych nie należy. Muszę Ci jednak przyznać, że dawno nie widziałem tu tak łatwo pokonującej przeszkody ciężarówki. Podczas przejazdu niesamowicie pracuje zawieszenie, szczególnie z tyłu. Tylny (tylne) mosty bardzo mi się podobają. Nie chodzi mi tu o ich budowę, bo tej analizować mi się nie chce, tylko o to jak wspaniale wykonują swoją pracę. Sam przymierzam się do nowej ciężarówki trójosiowej, tyle że chęci, natchnienia itp. mi brak, ale nie wiem czy zdecyduję się na Twoje rozwiązanie. Jest ono bądź co bądź z górnej półki.
Szkoda tylko, że pojazd ten jest straszliwie lekki. Mój star jest też lekki jak na dwa silniki, ale Twój przy nim to pióreczko. Nikt nie robi na zawodach takich przeszkód przez które przejeżdża Twój potwór. Piszesz o ośmiocentymetrowej ścianie, czyli w naturze byłoby to ponad 100 cm. Niestety punktów dużo nie będziesz zdobywał na poszczególnych etapach, ale zapewne przejedziesz wszystkie i kto wie, może uciułasz na tle dużo, by wygrywać zawody. Powiem nawet więcej - jeśli na Waszych zawodach będą góra trzy osoby, to miejsce na podium masz zapewnione.
Szkoda tylko, że pojazd ten jest straszliwie lekki. Mój star jest też lekki jak na dwa silniki, ale Twój przy nim to pióreczko. Nikt nie robi na zawodach takich przeszkód przez które przejeżdża Twój potwór. Piszesz o ośmiocentymetrowej ścianie, czyli w naturze byłoby to ponad 100 cm. Niestety punktów dużo nie będziesz zdobywał na poszczególnych etapach, ale zapewne przejedziesz wszystkie i kto wie, może uciułasz na tle dużo, by wygrywać zawody. Powiem nawet więcej - jeśli na Waszych zawodach będą góra trzy osoby, to miejsce na podium masz zapewnione.
ekhm... mam nadzieje, że na zawodach będzie więcej osób :)
Na Twoim miejscu Mieso bym się zastanowił i dał szanse tej trialówce. Masz pełną dowolność - możesz dociążyć ciężarówkę w dowolnym miejscu - nie musi to odrazu oznaczać pogorszenia jej sprawności. Możesz podnieść trochę przełożenie, dodać trochę gram i już przelicznik robi się bardzo dobry. Pomysł o tym.
Na Twoim miejscu Mieso bym się zastanowił i dał szanse tej trialówce. Masz pełną dowolność - możesz dociążyć ciężarówkę w dowolnym miejscu - nie musi to odrazu oznaczać pogorszenia jej sprawności. Możesz podnieść trochę przełożenie, dodać trochę gram i już przelicznik robi się bardzo dobry. Pomysł o tym.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
No to ja się wypowiem z punktu widzenia kompletnej trialowej ofiary :)
To Twoje coś jest tak paskudne, że aż nawet ładne. Jedno co, to dobrze, że wraz z urodą nie idą umiejętności pokonywania terenu, bo te to akurat są świetne w przypadku tej ciężarówki. No ciekawie będzie na GPG/GPS ... do Warszawy mam daleko i dość paskudny dojazd, a do do Krakowa już nie, więc zawsze można się wybrać ;)mienso123 pisze:wytrwałości w poszukiwaniu równie ładnego modelu