9580 Education WeDo Construction Set

Recenzje oficjalnych zestawów LEGO napisane przez Forumowiczów

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#16 Post autor: M_longer »

Fistach pisze:10 różnych prędkości to za mało
Teraz masz w PFach jedną z góry narzuconą prędkość i jakoś nikomu to nie przeszkadza ;)
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 20:33 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

rh pisze:Inna sprawa, ciekawy jestem, kiedy będą na tyle małe urządzenia z windowsem, że będzie można taki komputer po prostu wbudować w pracę.
Wystarczy że smartfonach pojawią się porty USB.
Fistach, ja też nie widzę sensu 100 poziomów prędkości. W tej chwili mamy 1 poziom prędkości, i ludzi to jakoś specjalnie nie ogranicza :)

Fistach

#18 Post autor: Fistach »

Teraz masz w PFach jedną w z góry narzuconą i jakoś nikomu to nie przeszkadza ;)
tak ale pilotem sterujesz manualnie (chociaż przed uruchomieniem buldka miałem nadzieję, ze napięcie zależy od wychylenia na pilocie a tu lipa:))
a w WeDo masz możliwość sterowania za pomocą komputera a to przecież daje większe i dokładniejsze możliwości sterowania (zobacz na mindstorms ale rozumiem, że MS to jest znacznie bardziej zaawansowana branża)

nie chodzi mi o ograniczenie ludzi, tylko mnie denerwuje że coś mnie ogranicza.

Weźmy np sklep internetowy (szablon z allegro) i facet pisze, że kategorie przedmiotów mogą mieć trzy poziomy - jak masz mały sklep to i tak więcej nie będziesz potrzebował ale i tak by mnie denerwowało to ograniczenie. Po prostu komputery powinny dawać PRAWIE nieograniczone możliwości (ograniczone tylko przez rozwój komputerów i skill'a użytkownika). Tak jak np. programy do grafiki 3D - nie ma ograniczeń, wciśnąć możesz wszystko co chcesz musisz tylko liczyć się z czasem renderowania. [zakładam że przy dzisiejszej pojemności dysków miejsca Ci nie braknie - a jak nie to za kilka miesięcy wejdą płytki wielkości DVD ale o pojemność 1,6 Terabajta]
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 20:38 przez Fistach, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Z tą dokładnością to bym nie przesadzał. Zbudowałem coś w rodzaju prostej drukarki na dwóch silnikach podpiętych do koncentratora, i przekonałem się że z dokładnością jest problem. Jak chcesz coś np. przesunąć na konkretną odległość, to mniej obchodzi Cię prędkość silnika, a bardziej czas przez jaki będzie pracował. Niestety, ponieważ tylko silniki NXT mają wbudowane liczniki obrotów, WeDo robi to po prostu na czas (i to w jakichś dziwnych jednostkach poniżej sekundy, które na pewno nie są też obrotami). Co skutkuje tym, że element który zaprogramujesz żeby pojechał do przodu np. 30 jednostek a potem cofnął się o tyle samo, nie wróci w to samo miejsce, bo będą jakieś minimalne różnice w drodze jaką pokona w tym czasie tam i z powrotem z uwagi na tarcie, wyważenie i chociażby kable.
Co do wspomnianych programów do grafiki 3D, kilka przerobiłem i każdy miał jakieś ograniczenia. Sam interfejs jest ograniczeniem samym w sobie. Takie życie.
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 20:39 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Fistach

#20 Post autor: Fistach »

Nie bardzo rozumiem te powody które wymieniłeś: na tarcie, wyważenie i chociażby kable.
Przecież to są wartości stałe. Możesz to jakoś rozwinąć? (rozumiem, że podczas jazdy z górki a potem pod górkę gdy silnik jest obciążony tak, że nie ma max obrotów to jakiś tam model nie wróci w to samo miejsce)

a może wyznaczysz ile ta jednostka czasu (jak pisałeś w recenzji to właśnie się zastanawiałem dlaczego nie piszesz w sekundach). wynosi konkretnie?

I może spróbujesz wyznaczyć jaka jest różnica w przesuwaniu się jakiegoś prostego pojazdu w kierunku przód - tył na maksymalnym zakresie jaki kabel oferuje?

sry że tak wypisuję ale mnie to ciekawi bo myślę, że to jakoś rozwiną.
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 20:45 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

rh

#21 Post autor: rh »

Fistach pisze:Nie. Po prostu nie lubie jak mnie coś ogranicza - 10 różnych prędkości to za mało. 100 to też ograniczenie ale już znacznie mniejsze.
To Ci proponuję rozgryź sobie schemat pilota PF, rozgryź schemat zasilania PF (inna sprawa, że są nawet opisy ramek jakie są wysyłane pomiędzy pilotem a odbiornikiem, a także schematy elektryczne) i stwórz własny system z płynną regulacją prędkości, co trudne, teoretycznie, nie jest, bo starczy, że dasz potencjometr w układ i masz regulację liniową albo logarytmiczną.
W sumie to specyfikacja PF przewiduje 10-stopniową regulację prędkości, dlatego procenty raczej odpadają. Taką samą regulację umożliwiają wieżyczki IR, tylko pilot z buldka z niej nie korzysta :)
M_longer pisze:Ale to się niedługo zmieni. PODOBNO :P
No niestety. Wszyscy czekają na to nowe Trains :)
szarikm pisze:Zapewne trafi na wydziały elektryczne/elektroniczne szkół.... wyższych - tak jak Mindstormy.
Szkoda, że na moim wydziale nie było Mindstorms :(
Sariel pisze:Wystarczy że smartfonach pojawią się porty USB.
No i to by było rewelacyjne moim zdaniem.
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 20:46 przez rh, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#22 Post autor: Sariel »

Wydaje mi się, choć doktoratu z fizyki nie mam więc mogę się mylić, że żeby pojazd pokonywał identyczne tarcie jadąc tam i z powrotem, to musiałby mieć koła napędowe idealnie pod środkiem ciężkości. To teoretycznie jest osiągalne. Natomiast nieosiągalne jest odpięcie koncentratora od kompa, w związku z czym za pojazdem ciągnie się kabel, i pojęcia nie mam jak sprawić żeby ciągnął się identycznie w jedną stronę i w drugą. A wierz mi, że próbowałem.
Ta jednostka czasu jest bardzo drobna, z tego co byłem w stanie pomierzyć wypada w okolicach 0.1 sekundy.

rh

#23 Post autor: rh »

Sariel pisze:Wydaje mi się, choć doktoratu z fizyki nie mam więc mogę się mylić, że żeby pojazd pokonywał identyczne tarcie jadąc tam i z powrotem, to musiałby mieć koła napędowe idealnie pod środkiem ciężkości.
A jak się jeszcze do tego wszystkiego ma bezwładność silnika?

Fistach

#24 Post autor: Fistach »

rh pisze:Sariel napisał/a:
Wydaje mi się, choć doktoratu z fizyki nie mam więc mogę się mylić, że żeby pojazd pokonywał identyczne tarcie jadąc tam i z powrotem, to musiałby mieć koła napędowe idealnie pod środkiem ciężkości.

A jak się jeszcze do tego wszystkiego ma bezwładność silnika?
moment silnika przekłada się na nacisk kół na podłoże i na tarcie ale wracając silnik kręci się w drugą stronę i drugie dwa koła są obciążone więc to nie ma znaczenia (jak jadą po tej samej powierzchni więc też tarcie się nie zmienia (tylko raz jest jedna oś bardziej obciążona a raz druga )/(raz lewe koła raz prawe w zależności od ułożenia silnika względem kierunku jazdy). Całkowite tarcie się nie zmienia bo nie zmienia się podłoże ani masa pojazdu.
Ewentualnie możesz dać mu slicki albo na przedniej osi żeby bieżnik był ustawiony odwrotnie niż na tylnej jak już chcecie się bawić w takie duperela:)

Sariel jak możesz to zmierz ile to np. 30 jednostek czasu i wtedy wylicz pojedynczą żeby było dokładniej.
Ostatnio zmieniony 2009-02-07, 21:41 przez Fistach, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#25 Post autor: Sariel »

Zmierzyłem 100 i wyliczyłem pojedyńczą.

Fistach

#26 Post autor: Fistach »

Sariel pisze:Zmierzyłem 100 i wyliczyłem pojedyńczą.
Zakładam, że mówisz o tym 0,1 s tak? no to w takim razie nie jest jakaś dzika 10 j = 1 s to nawet sympatycznie :) Bałem się że będzie 1 j = 0,17 albo coś w tym stylu :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#27 Post autor: Sariel »

A propos regulowania szybkości - przyszło mi dziś do głowy, że można regulować prędkość silnika odczytem z czujnika ruchu. Fajnie to działa - im bliżej przysunie się palec do czujnika, tym szybciej pracuje silnik. Myślę, że dałoby się to też odwrócić i w ten sposób łagodnie zatrzymywać np. pojazd przed przeszkodą.

djtermoz
Posty: 176
Rejestracja: 2007-10-26, 02:33
Lokalizacja: Boston

#28 Post autor: djtermoz »

Ale sie chlopie napisales!

Dla szkol moze to jest dobre, dla nas raczej nie. Widac, ze to taka mocno okrojona wersja NXT. Za wyzsza cene dostajemy gorsze silniki, gorsze sensory, gorsze oprogramowanie...

Ot, taka ciekawostka.

szczudel

#29 Post autor: szczudel »

http://www.legoeducation.com/store/deta ... =0&t=0&l=0
i tylko 129$
Wiec taka cena to juz nawet na polskie warunki sie oplaca.
Nauczyciel chcacy zalozyc wlasne kolo naukowe moze spokojnie zaopatrzyc sie z dofinansowaniem szkoly[ewentualnie radnego] w 3 takie zestawy
Za ta cene to nawet niezly [bo tanszy] wstep do mindstorms.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#30 Post autor: Sariel »

Dzięki, uzupełniłem reckę.

ODPOWIEDZ