[MOC] Trooper
: 2009-10-11, 11:47
Czołem!
Jednak startuję, choć może nie co przez przypadek - pick-up powstał wczoraj w jakieś 4 godziny...
Na początku był willys.
A potem hamerykanie wpadli na pomysł stworzenia większego pojazdu, zdolnego do transportu większych i cięższych pakunków.
Oto prototyp powstały w 1941 roku. Nieco przestarzały wygląd, półokrągły grill, napęd na tyłek.
Dobrze sobie radził z holowaniem haubicy 75 mm, z dużymi było gorzej. Projekt został wysłany z powrotem do warsztatu. Tam zobaczył go inż. Hoover, który będąc pod wpływem środków odurzających przerobił go na...
Na pakę dodał 4 mniejsze silniki. Łącznie, pojazd do napędu miał 5 silników o łącznej mocy ok 160 koni mechanicznych. Pojazd był projektem niezwykle tajnym, miał być najszybszym pick-upem swoich czasów. Dumą hameryki.
Taki ciężar nad tylnią osią wymagał radykalnych środków, amortyzujących - z tyłu zastosowano bardzo, bardzo twarde amortyzatory. Oto wspomnienia sierżanta testującego Troopera na jednym z poligonów:
"To było tak: testowałem prędkość na płaskim asfalcie na poligonie w miejscowości Niepowiemwamnazwybomniezabija. Rozpędziłem się do 140 km/h i nie zauważyłem niedopałka papierosa na drodze. Gdy najechałem na niego zęby wyskoczyły mi z dziąseł!"
Pojazd uznano za zbyt niebezpieczny. Nigdy nie wszedł do produkcji.
Czyli:
Pojazd mam, 4 silniki mam, ładunek też mam. Mogę startować.
Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=405208
Zdjęcia są do kitu, wiem. W galerii znajduje się zdjęcie podwozia, na wypadek gdyby ktoś chciał sobie takiego zbudować.
No, to chyba tyle.
:)
Jednak startuję, choć może nie co przez przypadek - pick-up powstał wczoraj w jakieś 4 godziny...
Na początku był willys.
A potem hamerykanie wpadli na pomysł stworzenia większego pojazdu, zdolnego do transportu większych i cięższych pakunków.
Oto prototyp powstały w 1941 roku. Nieco przestarzały wygląd, półokrągły grill, napęd na tyłek.
Dobrze sobie radził z holowaniem haubicy 75 mm, z dużymi było gorzej. Projekt został wysłany z powrotem do warsztatu. Tam zobaczył go inż. Hoover, który będąc pod wpływem środków odurzających przerobił go na...
Na pakę dodał 4 mniejsze silniki. Łącznie, pojazd do napędu miał 5 silników o łącznej mocy ok 160 koni mechanicznych. Pojazd był projektem niezwykle tajnym, miał być najszybszym pick-upem swoich czasów. Dumą hameryki.
Taki ciężar nad tylnią osią wymagał radykalnych środków, amortyzujących - z tyłu zastosowano bardzo, bardzo twarde amortyzatory. Oto wspomnienia sierżanta testującego Troopera na jednym z poligonów:
"To było tak: testowałem prędkość na płaskim asfalcie na poligonie w miejscowości Niepowiemwamnazwybomniezabija. Rozpędziłem się do 140 km/h i nie zauważyłem niedopałka papierosa na drodze. Gdy najechałem na niego zęby wyskoczyły mi z dziąseł!"
Pojazd uznano za zbyt niebezpieczny. Nigdy nie wszedł do produkcji.
Czyli:
Pojazd mam, 4 silniki mam, ładunek też mam. Mogę startować.
Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=405208
Zdjęcia są do kitu, wiem. W galerii znajduje się zdjęcie podwozia, na wypadek gdyby ktoś chciał sobie takiego zbudować.
No, to chyba tyle.
:)