[MOC] Jeep Willys

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: ManiekManiak, omen, BJ, Blaha, Atros, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 799
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

[MOC] Jeep Willys

#1 Post autor: Atros »

Obrazek

Autko to zbudowałem w kilka dni przed zawodami GPM żeby moja dziewczyna nie nudziła się na zawodach. Warto zaznaczyć, że posiadałem wtedy tylko jednego mediuma, reszta elementów PF została pożyczona od kolegów na zawodach.
Kierowca Jeepa - Deredi, pilota IR pierwszy raz trzymała w rękach dopiero na zawodach, jednak mimo to radziła sobie nieźle i wylądowała w środku stawki.
Zastosowałem tam patent jaki ostatnio wymyśliłem, czyli zwiększanie twardości amorków oraz zmniejszanie skoku.

Obrazek

W kwietniu 2010 roku zmodernizowałem starego Willysa. Wersja v2 jest napędzana XLem zamiast mediuma więc autko ma lepszego kopa. Skręt również został poprawiony, działa szybciej i pewniej niż w pierwszej wersji. Oprócz zmian technicznych poprawiłem też wygląd. Jak się okazało na GPM1/2010, silnik PF XL w napędzie był strzałem w dziesiątkę i Jeep prowadzony przez mojego brata - Samiego zdobył bardzo dobre drugie miejsce wyprzedając nawet mnie.

Dane techniczne

wymiary pojazdu dł/szer/wys (mm): 330/190/185
rozstaw osi/kół (mm): 205/150
waga pojazdu (g): 1200
silniki napędowe: 1 PF XL
skręt: 1 PF medium
przełożenie: 1:3
zawieszenie: kolebki amortyzowane
atrapa silnika: brak - silnik napędowy w odpowiednim miejscu
data ukończenia: Wrzesień 2009 (mk I), Kwiecień 2010 (mk II)
co osiągnął:
miejsce 5/9 na GPM5/2009 (sterowany przez Deredi)
miejsce 2/13 na GPM1/2010 (sterowany przez Samiego)
miejsce 8/13 na GPM2/2010 (sterowany przez Deredi)
miejsce 5/10 na GPM4/2010 (sterowany przez Samiego)

Multimedia
Galeria Brickshelf
Galeria Bricksafe
Instrukcja PDF

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rb8pRqZcYsk[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pP_kvjbHXJE[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2016-02-13, 20:49 przez Atros, łącznie zmieniany 6 razy.

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
HELF: m4rc1n
: m4rc1n

 

#2 Post autor: m4rc1n »

bardzo ładna terenówka :) szczególnie mi się podoba myk z halfbushem na resorze. Po prostu genialny, aż się prosi żeby pożyczyć ten pomysł... :D

fajna, mała i zgrabna terenówka :)
MOCs: 4
WIP: who cares?

Valmico

#3 Post autor: Valmico »

Naprawdę świetny technicowy pojazd. Ładny i do tego wykonany praktycznie cały z elementów technic, brawo :)
I widzę że nawet panel z Haulera został użyty.

Nic, tylko pogratulować budowniczemu wspaniałego pojazdu, a kierowcy udanego startu :D

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
HELF: Barteq
: Barteq

 

#4 Post autor: Barteq »

Valmico pisze:Nic, tylko pogratulować budowniczemu wspaniałego pojazdu, a kierowcy udanego startu :D
Nie kierowcy, tylko kierowniczce :)
Co do samego pojazdu- jest świetny, fajna linia nadwozia i w terenie sobie dobrze radzi, a i zbudowany tylko z Technic- tak jak lubię.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2122
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
HELF: smyk

 

#5 Post autor: smyk »

Cieszę się, że nareszcie wykorzystano możliwości, jakie daje regulamin GPM. Cieszę się, że oprócz kolosów, zaczynają się pojawiać małe zwinne terenówki.

Co do samego Jeepa - autko jest sympatyczne, mocne i sprawne, daje sporo radochy z jazdy (miałem okazję, dzięki!)
Najbardziej kuleje skalowanie - 190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Technicowe nadwozie oddające charakterystyczne kształty Jeepa i, jak widać z wpisów wyżej, niektórym się podoba. Na pewno jest lżejsze, niż porządnie zrobione nadwozie w stylu MT. Do tego sporo gramów zaoszczędzono pozbywając się dachu. Efekt tego taki, że maszyny nie da się przewrócić.

3+/5 ;)

ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.
Ostatnio zmieniony 2009-10-31, 15:49 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 799
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

#6 Post autor: Atros »

Dzięki za pozytywne komentarze, cieszę się, że się wam podoba.
smyk pisze:190 mm szerokości, przy 205 mm rozstawu osi, to jednak nieporozumienie. Generalnie nawet najszersza terenówka winna mieć nie więcej niż 20 studów szerokości. Tutaj mamy ok. 24 - czyli tyle co w ciężarówkach.
Zauważ, że rozstaw kół jest znacznie mniejszy od szerokości - 150 mm. Koła są po prostu szerokie. A szerokość Jeepa bez kół to 17 studów.

Na tej fotce jest coś podobnego w realu:

Obrazek

A więc mój Jeep to po prostu "trochę" podrasowana wersja do rajdów trtr ;)

Ale dzięki za krytykę, dzięki niej w przyszłości będzie jeszcze lepiej.
smyk pisze:ps. mam nadzieję, że zaopatrzysz Panią Kierowniczkę w auto już od początku przyszłego sezonu, by mogła regularnie rywalizować z płcią brzydszą i szybszą.
Jasne, że tak. I liczę też na was i wasze Panie :)

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 799
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Atrx
Kontakt:

 

#7 Post autor: Atros »

Zachciało mi się zrobić instrukcję co konstrukcji Lego - i zrobiłem. Efekt można zobaczyć na filmiku w pierwszym poście.

Okazało się, że jest to bardzo pracochłonne i czasożerne zajęcie i mam nadzieje, że w związku z tym wybaczycie mi necro i double-posting ;)

ODPOWIEDZ