Kilka słów o systemie paypal + procedura reklamacji

Składnica wiedzy

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

Kilka słów o systemie paypal + procedura reklamacji

#1 Post autor: gmkkk »

[ 3dom: opis procedury składania reklamacji do PayPala, przygotowany przez gmkkk, znajduje się w tym poście: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=357558#357558 ]

Wiem, że Ameryki tym postem nie odkryję ale może się przyda osobom zaczynającym z płaceniem przez Paypal.
Wspominałem ostatnio o sytuacji, w której się znalazłem, nawiasem mówiąc bardzo niekomfortowej. Na Bl dokonałem zakupu za dość sporą kwotę, czekałem na wysyłkę z Danii ponad 2 tygodnie i nic. Poszła wiadomość do sprzedawcy gdzie moja paczka? w systemie Bl widniała jako shipped, komentarz otrzymałem od sprzedawcy pozytywny, tylko paczki brak...
Odezwał się, ze był w szpitalu i sprawdzi co z paczką, tu kontakt się urwał. Po kolejnym tygodniu koleś dostał NRS i nic. Któregoś wieczora dostałem wiadomość od jakiegoś Niemca i drugą od Duńczyka czy też zostałem oszukany przez tego samego sprzedawcę (kontaktowali się z osobami, które dostały komentarze od oszusta|), okazało się, że walnął łącznie 5 osób!
Odpisałem, Duńczyk zgłosił sprawę na Policję ale okazało się, że sprawa jest bardziej rozwojowa bo koleś zadziałał nie tylko na Bl. W tym momencie juz nie czekałem tylko zgłosiłem na BL NSS + komentarz negatywny. Dostał w jeden wieczór 4... Dodatkowo poświęciłem trochę czasu i wszystkie! przedmioty, które miał w sklepiku, zgłosiłem do BL jako nieposiadane. Po tym jego sklepik został w ciągu kilku minut zamknięty. Zrobiłem to z pełną premedytacją aby nikogo więcej nie naciął. I tu meritum sprawy: zgłosiłem spór do paypala, otrzymałem z automatu info, że zaczynają badać sprawę oraz terminy i kolejne kroki, które mam wykonać. Po 2 dniach i kolejnym mailu spór został przekształcony w roszczenie. Bardzo obawiałem się, że może być po kasie. Paypal odpisał, że będą się kontaktować ze sprzedającym sami i mam tydzień czekać. Analizowałem całą sytuację i doszedłem do wniosku, że jednak wtopiłem, miałem tylko invoice i potwierdzenie przelewu z paypala, w systemie BL widniało, że paczka wysłana ale to paczka nieubezpieczona i nierejestrowana (najtańsza) więc sprzedający chyba nie musi mieć dowodu wysłania (u nas wszystkie paczki są rejestrowane, za granicą niekoniecznie...). Nie wiem jakie procedury ma paypal i co w tym czasie robili ale... Po tygodniu TADAM! jest wiadomość z paypala, że:
"Zakończyliśmy badanie sprawy i zadecydowaliśmy o jej rozstrzygnięciu na
Twoją korzyść. Udało nam się odzyskać XX,00 EUR i kwota ta została dodana do Twojego
konta. Zaksięgowanie tej korekty powinno nastąpić w ciągu pięciu dni roboczych.
Jeśli nadal jest Ci należna jakaś kwota, dołożymy wszelkich starań w celu
odzyskania tych środków od sprzedającego.
Jeśli na koncie sprzedającego nie będzie wystarczających środków do
przekazania użytkownikowi należnego zwrotu, zapewniamy, że podejmiemy
właściwe działania względem konta sprzedającego, które mogą
obejmować ograniczenie przywilejów konta.

Byłem w szoku, wróciła cała wpłacona kwota!
Paypal spisał się wg mnie na medal (kiedyś miałem spór na allegro i co do polskiego serwisu mam całkiem odmienne zdanie).
Sytuacja, w której się znalazłem na początku, była mocno niekomfortowa, jednak dzięki podejściu paypala cała sprawa zakończyła się pozytywnie. Może tu trochę na wyrost ale w moim odczuciu płacenie prowizji przy przelewach za zakupy przez paypal jest uzasadnione bo przynajmniej klient dostaje ochronę w razie wałków. Lepiej płacić prowizje ale w razie co odzyskać kasę (może cześć tego idzie na ubezpieczenie transakcji, nie wiem, nie wnikam w to). Tak więc moja ocena o paypalu znacząco wzrosła i polecam osobom, które ewentualnie się wahają, korzystanie z paypala. Obawiam się, że gdybym użył IBAN to kasy bym nie odzyskał a na pewno, nie tak szybko.
Ostatnio zmieniony 2015-08-06, 13:56 przez gmkkk, łącznie zmieniany 1 raz.

konai
Posty: 33
Rejestracja: 2006-12-31, 23:51
Lokalizacja: piła
brickshelf: konai
Kontakt:

 

#2 Post autor: konai »

Jeżeli można wiedzieć jakiej kwoty dotyczyła ta transakcja?

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#3 Post autor: gmkkk »

Dosyć istotna

Awatar użytkownika
judam
Posty: 508
Rejestracja: 2012-08-09, 12:46
Lokalizacja: Wolsztyn
brickshelf: judam
Kontakt:

 

#4 Post autor: judam »

gmkkk napisz jak to kwota, bo to dość istotne dla zainteresowanych. Czy pieniądze rzędu 100 zł czy 10.000.
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 14:40 przez judam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#5 Post autor: gmkkk »

370 € - chyba sporo?

Dzisiaj pisał do mnie jakiś Anglik, ten Duńczyk jego też przekręcił, kwoty nie podał ale pewnie w okolicach 1000 PLN bo tanich zestawów nie wystawiał...Więc sprawa zatacza szersze kręgi. Na moje szczęście ja mam to za sobą ale co mnie to nerwów kosztowało to moje.

"Sklepik" http://www.bricklink.com/store.asp?p=fam.jacobsen

Pojawił się nowy sklep z zerowym fidbekiem i też zalecałbym ostrożność (może niesłusznie ale...) http://www.bricklink.com/store.asp?p=ni ... D=70719693

Dla mnie nauczka taka, żeby omijać sklepy z fidbekiem w okolicach zera choćby nie wiem jak atrakcyjne ceny były, lepiej kupić drożej ale u sprzedawcy z dużą ilością pozytywów...
Tak jak ostatnio na ebayu- aukcja z Danii ale sprzedawca z idealnymi komentarzami w ilości ok. 760, wylicytowana kwota też niemała ale wszystko przyszło nad wyraz szybko, zgodne z opisem a sposób zapakowania do tej pory niespotykany (pudło wyłożone styropianem, każde pudełko owinięte w gąbkę i folię bąbelkową, dbałość o zadowolenie kupującego niebywała, zresztą od razu napisał ze zapakuje starannie. A wysyłka raczej sporo go kosztowała i była wliczona w wylicytowana kwotę (zresztą nieosiągalną na BL).
Ostatnio zmieniony 2015-03-12, 11:02 przez gmkkk, łącznie zmieniany 1 raz.

rafson777
Posty: 58
Rejestracja: 2012-05-07, 09:51
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#6 Post autor: rafson777 »

Sprawdź sobie jeszcze po jakim kursie wymieniałeś Euro na paypalu, żeby złotówki Ci się zgadzały, a nie waluta której zażądał sprzedający.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#7 Post autor: gmkkk »

Zgadza się co do grosza - sprawdzone z wyciągiem bankowym.
Ostatnio zmieniony 2015-03-12, 12:38 przez gmkkk, łącznie zmieniany 2 razy.

cody1976
Posty: 225
Rejestracja: 2013-08-20, 18:45
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: cody1976 »

Potwierdzam w przypadku zakupów na eBay przez PayPal. Jak gościu z UK nie wysłał MISB'a za ok 100 funciaków, za ok 3 tygodnie PayPal zwrócił cała kwotę z przesyłką. Przy normalnym przelewie jest już gorzej, straciłem ok 20 euro, za niewysłany towar z Niemiec, trzeba zgłaszać na policji przez jakieś formularze itd. Odechciało mi się jak dostałem wytyczne z eBay.

cody1976

Awatar użytkownika
MarcinMK
VIP
Posty: 422
Rejestracja: 2013-11-01, 16:24
Lokalizacja: Kołobrzeg
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: MarcinMK »

Również polecam paypal, ja w podobny sposób odzyskałem ponad 3 tysiące złotych /płatność była w $/. Procedura podobna jaką opisał gmkkk, trochę poczekałem i odzyskałem pieniądze. Jak widać nawet spore sumy zwracają bez problemów.
1971

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#10 Post autor: martinb »

A już miałem zamiar psioczyć na prowizje PayPala... Jednak teraz - czytając ten wątek - też zaczynam uważać, że warto jednak dopłacić te 3,4% do kwoty i mieć spokój.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#11 Post autor: 3dom »

gmkkk - napisałbyś w wolnej chwili w punktach kroki jakie trzeba zrobić żeby otrzymać zwrot z PP? Przesunie się temat do Wiki ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Stelario
VIP
Posty: 1795
Rejestracja: 2014-11-30, 19:49
Lokalizacja: z PRLu

#12 Post autor: Stelario »

Paypal = ebay :) jak mieszkałem w Anglii przez rok to kupiłem/wygrałem ponad 100 aukcji na ebayu. Za każdym razem jak pisałem że coś nie tak to od razu sprzedawca "zadość uczyniał" żeby mu ebay/paypal całej kasy nie zabrał.
Nie to co u nas w Polsce, trzeba 20 negatywów wystawić żeby ci 20 zł zwrocili bo jak byś wystawił 1 to by ci zwrotnego wystawili i tyle byś z tego miał.
Nakupiłem sobie rok temu 20 pierdół na allegro i z 5 był problem, a koleś mi pisze żę przy następnym zakupie a nie teraz mi coś za to da. To wystawiłem 1 negatyw, dostałem 1 zwrotny wystawiłem 4 kolejne dostałem 4 zwrotne. (szczególnie że kase dostał więc nie wiem jak sprzedawca może negatyw wystawić, takie rzeczy to tylko w u nas). Jak mu wystawiłem 15 kolejnych to odrazu się zreflektował zwrócić za nie działąjące przedmioty.
Powiedzmy STOP rasistowskim opiniom na temat kolorów zabawek dla dzieci.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#13 Post autor: gmkkk »

I tu jest wyższość BLa- po zaraportowaniu nieistniejących przedmiotów i trzecim z kolei NSS (2 wcześniej wystawili Duńczyk z Niemcem) sklepik został zamknięty... Na aledrogo chyba nie ma takiej opcji bo sklepy z kilkunastoma i więcej negatywami świetnie funkcjonują dalej, chyba, że liczy się tylko kasa z prowizji a klientów ma się w d...
Przy okazji aukcji na ebayu przyjrzałem się automatycznym wiadomościom o nieprawidłowościach (gotowcami które w zależności od problemu). Odniosłem wrażenie, ze jeszcze mniej się cackają z oszustami, krótkie zwięzłe notki: nie wysłał, niezgodne z opisem itd.
Pełna intuicyjność nawet jakby ktoś używał translatora google. System karcenia mają prosty i przejrzysty. Akurat na moje szczęście nie musiałem tego sprawdzać ale robi wrażenie nie uznającego wałków plus info o zgłoszeniu nieprawidłowości od razu do paypal, nawet poradnik na ten temat jest.

Awatar użytkownika
grzybiarz
Posty: 46
Rejestracja: 2013-07-17, 14:24
Lokalizacja: DGL
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#14 Post autor: grzybiarz »

A czy wystawianie na Bricklinku pobierane są jakieś opłaty?
Bo Allegro utrzymuje się głównie z prowizji za wystawienie/sprzedaż, więc nie tak łatwo kasuje konta, bo to dla nich kasa. W ogóle od jakiegoś czasu dla sklepów jest Allegro, a dla przeciętnych kowalskich olx.pl.
Allegro nawet teraz kasuje negatywy:(
Ostatnio zmieniony 2015-03-13, 15:46 przez grzybiarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
gmkkk
Posty: 1005
Rejestracja: 2014-06-24, 21:06
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
brickshelf: gmkkk

 

#15 Post autor: gmkkk »

Bricklink tym się rózni od aledrogo, że po:
1. pobiera prowizję od sprzedaży a nie od wystawienia,
2. prowizja wynosi 3 a nie 5% (od kwoty powyzej 100 ją mniejsze prowizje),
3. BL to niszowy portal zajmujący się tylko lego.

Inną sprawą są prowizje dla paypala w przypadku transakcji przez ten system.

ODPOWIEDZ