No to kiedy to sprawdzasz? :) no chyba że pozwolę sobie skorzystać z tego rozwiązania ...maciejer pisze:w przypadku modelu o szerokości 8 studów (tylko trzeba użyć a jeden pionowy blok mniej).
[MOC] Autobus MAN Lion`s City G
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Prototyp stoi w szafie i czeka na lepsze czasy (czytaj dokończenie na które nie mam na razie pomysłu), jego aktualny stan to - wg terminologi Trialowców - wozidło; ale mogę coś mylić.rh pisze:No to kiedy to sprawdzasz? :) no chyba że pozwolę sobie skorzystać z tego rozwiązania ...maciejer pisze: napisał/a:
w przypadku modelu o szerokości 8 studów (tylko trzeba użyć a jeden pionowy blok mniej).
Rh - korzystaj, póki gorące.
Chyba przeoczyłeś ([url=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=127814#127814]link[/url]).Mrutek pisze:W galerii masz coś brązowego. Co to? Coś przeoczyłem na forum?
Do przeróbki będzie więcej, właśnie przerabiam przednie nadkola.Mrutek pisze:Światła, w wolnym czasie, do przeróbki.
Ponegocjuję z synem...dmac pisze:Nie, nie, nic nie wybieraj. Wszystkie, które pokazałeś, są bardzo dobre :)
Przekażę żonie :))aro_kal pisze:Gdybym ja go miał gdy miałem 10 lat... Bądź moim tatą!
- Fiołkowa Furia
- Posty: 63
- Rejestracja: 2007-12-12, 22:03
- Lokalizacja: Wrocław/Wieluń
- brickshelf: Fiolkowa-Furia
-
Co do przegubu, nie myślałeś może, żeby podciągnąć do niego jakieś sterowanie od skrętnej osi? Najlepiej nie na sztywno, ale za pośrednictwem jakichś gumek. Tak, żeby przy skręcie kołami w miejscu przegub się nie zgiął, ale w czasie jazdy miałby lżej. Zdaje się, że w rzeczywistości autobusy z napędem na ostatnią oś mają siłowniki w przegubie, żeby mu się nie złamało w zakręcie.
A tak swoją drogą to bardzo fajny Ci wyszedł, do zabawy na podłodze idealny.
A tak swoją drogą to bardzo fajny Ci wyszedł, do zabawy na podłodze idealny.
<szarikm> trzy odcinki XXX - starczy na dzis
Oczywiście, że mają. Swoją drogą w końcu udało mi się znaleźć sensowne zdjęcie:Fiołkowa Furia pisze:Zdaje się, że w rzeczywistości autobusy z napędem na ostatnią oś mają siłowniki w przegubie, żeby mu się nie złamało w zakręcie.
I strona z dość sensownym filmikiem pokazującym tego działanie:
http://www.hubner-germany.com/en/articu ... buses.html
Ostatnio zmieniony 2009-12-22, 14:40 przez rh, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie myślałem, ale przy tej wadze modelu i tak by się chyba ślizgało.Fiołkowa Furia pisze:Co do przegubu, nie myślałeś może, żeby podciągnąć do niego jakieś sterowanie od skrętnej osi?
Dzisiaj miałem wreszcie chwilę na zrobienie zdjęć przeróbki nadkoli.
Koła Model Team nie dają się skręcać pod nadkolami szerokości 6 studów (choćby takich jakie użyłem w osi środkowej i tylnej). Dlatego do przedniej osi używam nadkoli 2339. Wiem, że są za szerokie, wygląda tak sobie, ale nawet jak pojawią się luzy na osi trzymającej skrętne koło - nic nie haczy.
Przedwczoraj zastosowałem trochę inne rozwiązanie: dwie wewnętrzne pary łuków 2339 a na zewnątrz Brick, Arch 1x8x2 (3308). Przy luzach o sam łuk haczyło dalej, chociaż minimalnie, więc trzeba go było podnieść o jeden plate. Natomiast pod łukiem nie można zastosować zwykłych bricków, do z kolei przy skręcie haczą boki opony. No to w miejscu największego wychylenia środka opony użyłem Technic Brick 1x1, płytkę 1x2 + kafel 1x2 snotem.
Na zdjęciu niżej dobrze widać różnicę nadkola prawego (po zmianach) i lewego (po staremu).
Jak sądzicie, czy tak jest lepiej?
I cały przód z nowym nadkolem. Dolna szerokość zewnętrznej szczeliny na koło przednie to 6 i 2/5 studa. IMO mniej się nie da. Gratis dostajemy możliwość użycia innego koloru w dolnej części autobusu (i tu akurat się sprawdziło - czerwony pas jest teraz ciągły). Wprawne oko zauważy oczywiście, że przednie nadkole jest deczko wyżej niz środkowe...
Większe zdjęcia będą tu: BrickShelf
Ostatnio zmieniony 2010-06-19, 11:33 przez maciejer, łącznie zmieniany 1 raz.