[MOC] GINAF F480
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
[MOC] GINAF F480
Witka w nowym roku,
odwiedzam was z doskoku...
Przedstawiam auto na sezon 2010, GINAFA F480 8x8x8 w wersji rolniczej z układem TRIDEM (wszystkie osie skrętne) na szerszych oponach 2 i 3 osi:
GINAFY w orginale (pomarańczowy z systemem TRIDEM:
kolejny
Omawiana Trialówka to auto przygotowane na morderczy sezon 2010 i choć obecnie wydaje się przestarzałe (tak tak, u mnie auta starzeją się zanim je ukończę :)) to postanowiłem go dokończyć, gdyż mimo braku startów sporo osiągnął. Mianowicie dzięki niemu, prawdopodobnie mój brat zacznie przygodę z TrTr w GPM, oczywiście tym właśnie ginem.
Tyle tytułem wstępu. Parametry GINAFA:
- 11 silników na pokładzie
- Masa 5 kg
- Długość - 75,5 cm
- Szerokość 26 studów
- Wysokość - 26 cm
- Napęd - 2 silniki PF XL
- Zasilanie - 3 battery boxy umieszczone jak najniżej (niski punkt ciężkości). 2 z nich zasilają silniki napędowe
- Skręt jest dla wszystkich 4 osi, stąd auto 8x8x8. GINAF posiada standardowe koła z oponami 94,8 na osi 1 i ostatniej oraz takie same opony ale naciągnięte na felgi z zestawu 8466 na osiach 2 i 3. Możliwy skręt krabowy, lub w dowolnej innej konfiguracji. Układ skrętny napędzają 4 silniki PF medium:
- Zawieszenie to 2 podwójne (2 osie na most) mosty pływające
- Na pokładzie znajdują się 2 liniowe dwubiegowe skrzynie biegów. O takiej skrzyni TT powiedział, że jest efektywna do bólu. Prawdopodobnie nie da się zrobić prostszej a jednocześnie bardziej niezawodnej skrzyni, wytrzymującej warunki TrTr. Mój patent (choć ktoś miał idee wcześniej) to ruchomy silnik napędowy, co maksymalnie upraszcza konstrukcję (brak wydłużanego wału). Prototyp mostu demonstruje ideę mojej skrzyni:
Na każdym biegu w przekazaniu napędu uczestniczą tylko 2 zębatki. W każdym moście za zmianę biegów odpowiadają 2 małe siłowniki.
- W Ginafie jest bardzo rozbudowany układ pneumatyczny, z kompresorem sterowanym z pilota (napędza silnik RC, 2 małe pompki dostarczają powietrze) i 2 dużymi pompkami ręcznymi (możliwość manualnego ładowania instalacji (symulują one kominy wydechowe). W instalacji znajduje się też manometr który pokazuje ile jeszcze razy mogę zmienić bieg.
Manometr znajduje się wraz z wieżami IR (5 wież na pokładzie) za rolowaną osłonką taką jak plandeka:
Za pojemność instalacji oprócz przewodów, odpowiadają 3 airtanki. Instalacja pracuje nominalnie na ciśnieniu 2,2 Bara i pozwala to na zmianę ok. 20 razy biegu bez uruchamiania ponownego kompresora. W układzie znajduje się dodatkowy zawór, który pozwala na dopompowywanie instalacji w innych ciężarówkach (manometr pracuje wtedy w trybie wskazań ciśnienia w obcej instalacji) za pomocą długiego przewodu, który jest na pokładzie:
Układ pneumatyczny pozwala także na automatyczne podnoszenie kabiny (za pomocą dwóch dużych siłowników), która unosi się cała, wraz z podłogą, fotelami i całą resztą:
Na drugim zdjęciu widać atrapę V8 napędzaną od silnika PF medium (klekocząca niczym stary radziecki diesel) oraz idący skośnie w dół wał od wciągarki (napędzanej jednym silnikiem medium PF z przełożeniem 1:24).
Zmianą biegów sterują dwa elektrozawory napędzane PF medium każdy i są one niewiele większe od samych silników PF medium. W wolnej chwili wybebeszę gina i cyknę foty tego. Na tym zdjęciu widać upakowanie mechanizmów:
W kabinie wygodne fotele z gumową tapicerką i zagłówkami:
Ginaf posiada 3 komplety świateł, uruchamiane PF switchem (foty ze światłami i bez):
Spody mostów posiadają osłony ślizgowe i przeciwpyłowe. Dodatkowo widać przednie amortyzatory wzmocnione poprzez dołożenie do każdego 2 sprężyny - amory są mniej sztywne niż 8880).
Jeszcze fotka z rysunkiem wyobrażeniowym rozmieszczenia układów i widok z boku:
Pilot sterujący do tego auta wygląda tak:
Galeria po cenzorce
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1nhEVNwdwQ[/youtube]
Zwrotnice niech będą na razie owiane tajemnicą...
To tyle, kto wytrwał, podziwiam.
Komentujcie na własną odpowiedzialność :)
odwiedzam was z doskoku...
Przedstawiam auto na sezon 2010, GINAFA F480 8x8x8 w wersji rolniczej z układem TRIDEM (wszystkie osie skrętne) na szerszych oponach 2 i 3 osi:
GINAFY w orginale (pomarańczowy z systemem TRIDEM:
kolejny
Omawiana Trialówka to auto przygotowane na morderczy sezon 2010 i choć obecnie wydaje się przestarzałe (tak tak, u mnie auta starzeją się zanim je ukończę :)) to postanowiłem go dokończyć, gdyż mimo braku startów sporo osiągnął. Mianowicie dzięki niemu, prawdopodobnie mój brat zacznie przygodę z TrTr w GPM, oczywiście tym właśnie ginem.
Tyle tytułem wstępu. Parametry GINAFA:
- 11 silników na pokładzie
- Masa 5 kg
- Długość - 75,5 cm
- Szerokość 26 studów
- Wysokość - 26 cm
- Napęd - 2 silniki PF XL
- Zasilanie - 3 battery boxy umieszczone jak najniżej (niski punkt ciężkości). 2 z nich zasilają silniki napędowe
- Skręt jest dla wszystkich 4 osi, stąd auto 8x8x8. GINAF posiada standardowe koła z oponami 94,8 na osi 1 i ostatniej oraz takie same opony ale naciągnięte na felgi z zestawu 8466 na osiach 2 i 3. Możliwy skręt krabowy, lub w dowolnej innej konfiguracji. Układ skrętny napędzają 4 silniki PF medium:
- Zawieszenie to 2 podwójne (2 osie na most) mosty pływające
- Na pokładzie znajdują się 2 liniowe dwubiegowe skrzynie biegów. O takiej skrzyni TT powiedział, że jest efektywna do bólu. Prawdopodobnie nie da się zrobić prostszej a jednocześnie bardziej niezawodnej skrzyni, wytrzymującej warunki TrTr. Mój patent (choć ktoś miał idee wcześniej) to ruchomy silnik napędowy, co maksymalnie upraszcza konstrukcję (brak wydłużanego wału). Prototyp mostu demonstruje ideę mojej skrzyni:
Na każdym biegu w przekazaniu napędu uczestniczą tylko 2 zębatki. W każdym moście za zmianę biegów odpowiadają 2 małe siłowniki.
- W Ginafie jest bardzo rozbudowany układ pneumatyczny, z kompresorem sterowanym z pilota (napędza silnik RC, 2 małe pompki dostarczają powietrze) i 2 dużymi pompkami ręcznymi (możliwość manualnego ładowania instalacji (symulują one kominy wydechowe). W instalacji znajduje się też manometr który pokazuje ile jeszcze razy mogę zmienić bieg.
Manometr znajduje się wraz z wieżami IR (5 wież na pokładzie) za rolowaną osłonką taką jak plandeka:
Za pojemność instalacji oprócz przewodów, odpowiadają 3 airtanki. Instalacja pracuje nominalnie na ciśnieniu 2,2 Bara i pozwala to na zmianę ok. 20 razy biegu bez uruchamiania ponownego kompresora. W układzie znajduje się dodatkowy zawór, który pozwala na dopompowywanie instalacji w innych ciężarówkach (manometr pracuje wtedy w trybie wskazań ciśnienia w obcej instalacji) za pomocą długiego przewodu, który jest na pokładzie:
Układ pneumatyczny pozwala także na automatyczne podnoszenie kabiny (za pomocą dwóch dużych siłowników), która unosi się cała, wraz z podłogą, fotelami i całą resztą:
Na drugim zdjęciu widać atrapę V8 napędzaną od silnika PF medium (klekocząca niczym stary radziecki diesel) oraz idący skośnie w dół wał od wciągarki (napędzanej jednym silnikiem medium PF z przełożeniem 1:24).
Zmianą biegów sterują dwa elektrozawory napędzane PF medium każdy i są one niewiele większe od samych silników PF medium. W wolnej chwili wybebeszę gina i cyknę foty tego. Na tym zdjęciu widać upakowanie mechanizmów:
W kabinie wygodne fotele z gumową tapicerką i zagłówkami:
Ginaf posiada 3 komplety świateł, uruchamiane PF switchem (foty ze światłami i bez):
Spody mostów posiadają osłony ślizgowe i przeciwpyłowe. Dodatkowo widać przednie amortyzatory wzmocnione poprzez dołożenie do każdego 2 sprężyny - amory są mniej sztywne niż 8880).
Jeszcze fotka z rysunkiem wyobrażeniowym rozmieszczenia układów i widok z boku:
Pilot sterujący do tego auta wygląda tak:
Galeria po cenzorce
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=H1nhEVNwdwQ[/youtube]
Zwrotnice niech będą na razie owiane tajemnicą...
To tyle, kto wytrwał, podziwiam.
Komentujcie na własną odpowiedzialność :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 00:42 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
To jest jedyny sposob na sztywna elementy do TrTr ! Liftarm pod liftarmem.
Skrzynia bardzo prosta widze ma ta wade ze nie powinna byc wlaczana w ruchu :) Aczkolwiek jak patrze na zawody to i tak mi sie wydaje ze one [trialowki] stoja w miejscu :) Skrzynia na pewno o wiekszej sprawnosci niz taka zmotana na czesciach z driving ringami.
Pomysl z manometrem ciekawy ! Nie trzeba liczyc. W sumie 20 zmian biegow to dosc sporo jak na TrTr - ale to dobrze - nie tracisz czasu na pompowanie.
Jaki skok ma zawieszenie? Po filmiku widzę, ze chyba nie za duzy.
Kiedy zrobisz trialowke ktora te wszystkie ksiazki bedzie przesuwac?:) Dobra robota - zobaczymy jak sie spisze na trasie - czekam na relacje. Powodzenia w startach!
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Tak naprawdę, to 4 liftarmy licząc od drugiego od dołu, pełnią rolę tylko maskownicy i nic nie usztywniają :)fistach pisze:To jest jedyny sposob na sztywna elementy do TrTr ! Liftarm pod liftarmem.
Ta skrzynia znacznie lepiej zmienia biegi w trakcie pracy :) Na postoju z24 z z24 mogą się nie zazębić, ale w momencie ruszenia i obrotów, następuje samoczynne zasprzęglenie.Fistach pisze:Skrzynia bardzo prosta widze ma ta wade ze nie powinna byc wlaczana w ruchu :)
Fistach pisze: Dobra robota - zobaczymy jak sie spisze na trasie - czekam na relacje. Powodzenia w startach!
DziękiDjtermoz pisze:trzymam kciuki żeby zwrotnice wytrzymały.
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 09:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Skrzynia nie ma zdublowanych kół z kilku powodów.Fistach pisze:Emilus a tak mnie jeszcze zastanowilo... dlaczego skrzynia nie ma zdublowanych kol ?:P
A co do zmiany biegow - nie niszcza sie przy tym zebatki?
Po pierwsze, występujące w skrzyni zębatki, czyli z24 (wersja mocna), z12 i z36 są ze swej natury bardzo mocne.
Po drugie, skrzynia jest od razu za silnikiem i dalsza redukcja (w zwolnicach) zabezpiecza zębatki w skrzyni.
Po trzecie, aby zdublować taką skrzynię, trzeba by obok robić równoległą (bo dubel liniowy zająłby w sumie ze 30studów i nie ma jak tego podeprzeć). Zwyczajnie brak na to miejsca i nie ma takiej konieczności.
Nie, zebatki double bevel zazębiają się praktycznie bez wycierania zębów a na z24 też niczego nie zauważyłem.
to akurat w zartach pisalem :)Emilus pisze:Skrzynia nie ma zdublowanych kół z kilku powodów.
Po pierwsze, występujące w skrzyni zębatki, czyli z24 (wersja mocna), z12 i z36 są ze swej natury bardzo mocne.
Po drugie, skrzynia jest od razu za silnikiem i dalsza redukcja (w zwolnicach) zabezpiecza zębatki w skrzyni.
Po trzecie, aby zdublować taką skrzynię, trzeba by obok robić równoległą (bo dubel liniowy zająłby w sumie ze 30studów i nie ma jak tego podeprzeć). Zwyczajnie brak na to miejsca i nie ma takiej konieczności.
Aha to dziwne - ale dobrze:) W kazdym razie nawet jak sie zepsuja to nie bedzie szkoda bo sa w jakis dziwnych kolorach:)Emilus pisze:Nie, zebatki double bevel zazębiają się praktycznie bez wycierania zębów a na z24 też niczego nie zauważyłem.
Jeszce raz powodzenia w startach.
widać duży wkład pracy, na fotach auto wygląda na dopracowane.
Rozumiem, że skrzynie jest w sumie dwubiegowa, bo każda obsługuje inny silnik? Czy 2 skrzynie ustawione liniowo co daje 4 biegi?
Znalazłeś fajną ciężarówkę do odwzorowania, szczególnie pomocne będą 4 osie skrętne. Tylko prawdziwy Ginaf wygląda znacznie masywniej, Twój model w porównaniu z oryginałem jest taki lekki.
Szczerze mówiąc zawieszenie pracuje słabo, przynajmniej na filmiku. A jak się spisuje na przeszkodzie sprawdzającej wykrzyż (np pianka Smyka)
Jakie masz przełożenia całkowite na różnych biegach?
Aha, kabina fajnie się podnosi. I ta obudowa silnika i podłoga też fajna :)
Rozumiem, że skrzynie jest w sumie dwubiegowa, bo każda obsługuje inny silnik? Czy 2 skrzynie ustawione liniowo co daje 4 biegi?
Znalazłeś fajną ciężarówkę do odwzorowania, szczególnie pomocne będą 4 osie skrętne. Tylko prawdziwy Ginaf wygląda znacznie masywniej, Twój model w porównaniu z oryginałem jest taki lekki.
Szczerze mówiąc zawieszenie pracuje słabo, przynajmniej na filmiku. A jak się spisuje na przeszkodzie sprawdzającej wykrzyż (np pianka Smyka)
Jakie masz przełożenia całkowite na różnych biegach?
Aha, kabina fajnie się podnosi. I ta obudowa silnika i podłoga też fajna :)
Ja bym jednak uważał z pełną wiarą w tą skrzynię. Miałem w Tatrze identyczną (no, trochę lepszą, bo z zabezpieczeniem przeciw przesuwaniu się zębatek na ośce) i po pewnym czasie z36 zaczęła strasznie przeskakiwać. Domyślam się, że po prostu się wyrobiła, ale niestety mam tylko jedną i nie mogłem tego potwierdzić (sprawdziłem tylko, że z24 działały cały czas super, zaś wymiana z12 nic nie pomogła).
Zaś cieżarówka zdecydowanie robi wrażenie. Będzie ciężkim rywalem.
Zaś cieżarówka zdecydowanie robi wrażenie. Będzie ciężkim rywalem.
Lomero
Świetna maszyna. Bardzo wyrafinowana. Przemyślana w każdym najmniejszym szczególe. Przetestowana na każdy możliwy sposób. Odporna na każdy scenariusz. I do tego bardzo ładna.
Miałem pod czas budowy tej maszyny zdawane szczegółowe relacje, więc to co napisałem ma swoje podparcie.
Jedyna sprawa która mnie męczy to skok zawieszenia. Moja filozofia wskazywała zawsze, aby dążyć do jak największego skoku, aby maszyna jak najlepiej dopasowywała się do podłoża.
Emil ma inną filozofię. Jestem ciekaw jak to wyjdzie w rzeczywistości. Po filmie widać, że nie ma z tym żadnych problemów, bo maszyna wjeżdża nawet na ostrą pochylnie pomimo kontaktu tylko 4 kół z podłożem. Po czym można też wnioskować, że mocy ma w nadmiarze.
Wystawiam najwyższa ocenę :)
Pozdrawiam.
Miałem pod czas budowy tej maszyny zdawane szczegółowe relacje, więc to co napisałem ma swoje podparcie.
Jedyna sprawa która mnie męczy to skok zawieszenia. Moja filozofia wskazywała zawsze, aby dążyć do jak największego skoku, aby maszyna jak najlepiej dopasowywała się do podłoża.
Emil ma inną filozofię. Jestem ciekaw jak to wyjdzie w rzeczywistości. Po filmie widać, że nie ma z tym żadnych problemów, bo maszyna wjeżdża nawet na ostrą pochylnie pomimo kontaktu tylko 4 kół z podłożem. Po czym można też wnioskować, że mocy ma w nadmiarze.
Wystawiam najwyższa ocenę :)
Pozdrawiam.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Zobaczymy. Niemniej dzięki.Mistakes pisze: Gratuluję Ci najlepszej stonogi jakiej ja widziałem w życiu. Myślę że zawalczysz coś w zawodach, powodzenia!
Tak, są dwie skrzynie, każda w innym moście więc w sumie tylko 2 biegi.Atr pisze:Jakie masz przełożenia całkowite na różnych biegach?
Aha, kabina fajnie się podnosi. I ta obudowa silnika i podłoga też fajna :)
Przełożenie całkowite tak jak napisałem, 1:3 i 1:9 z tym że oprócz skrzyń (gdzie na każdym biegu pracują tylko 2 zębatki) jest redukcja jeszcze tylko w zwolnicach.
Co do zawiechy, moim zdaniem jest ok. Wykrzyż jest możliwy bardzo duży (z racji sprężystych mostów i specjalnej skrętnej ramy), dodam foty...
Dzieki, mnie też się ta kabina podoba.
Nie zauważyłem opisywanych przez Ciebie problemów z wyrabianiem się z36, a testuje już gina 2 miesiąc. Prawdopodobnie u Ciebie spowodowane to było przez możliwość rozjeżdżania się skrzyni w pionie. W moich skrzyniach nie ma takiej możliwości.Lomero pisze:Ja bym jednak uważał z pełną wiarą w tą skrzynię. Miałem w Tatrze identyczną (no, trochę lepszą, bo z zabezpieczeniem przeciw przesuwaniu się zębatek na ośce) i po pewnym czasie z36 zaczęła strasznie przeskakiwać. Domyślam się, że po prostu się wyrobiła, ale niestety mam tylko jedną i nie mogłem tego potwierdzić (sprawdziłem tylko, że z24 działały cały czas super, zaś wymiana z12 nic nie pomogła).
Zaś cieżarówka zdecydowanie robi wrażenie. Będzie ciężkim rywalem.
Lomero, u mnie też jest zabezpieczenie przeciw przesuwaniu się zębatek na ośce. One nie mają możliwości przesunąć się (jedynie w stronę przeciwną do ruchu ale to wbrew oporom i prawie wbrew fizyce:)). Nie przesunęły mi się tak jak piszę przez jakieś kilka tysięcy zmian biegów więc myślę że pozostaną na swoich miejscach... ;)
Mam nadzieję, że będzie godnym rywalem i trwale zarazi mojego brata bakcylem Lego TrTr.
Dzieki. Pozdrawiam :)TT pisze:Wystawiam najwyższa ocenę :)
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2010-01-02, 12:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
Próby imponujące, pierwsza do przejścia tylko dla pojazdów 8x8. Pojazd imponuje przede wszystkim stabilnością i zwrotnością, ale praca zawieszenie też wypada lepiej niż się spodziewałem. Aż strach co będzie dalej :)
Dobrze, że jest jeszcze ktoś tak ambitny.
Ciekawe tylko ile trwa nauka obsługi takiego bydlaka?
Dobrze, że jest jeszcze ktoś tak ambitny.
Ciekawe tylko ile trwa nauka obsługi takiego bydlaka?
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9