Kilka pytan odnosnie budowy pojazdu TrTr
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
Kilka pytan odnosnie budowy pojazdu TrTr
Jak w nazwie tematu, mam kilka pytan.
1. Jakie jest najlepsze przeniesienie napędu z mostu kolebkowego
(Podłączyłem po skosie do środka ramy wał na kardanach, pośrodku koła pasowe)
Niestety takie rozwiązanie u mnie się nie sprawdza, działa azckolwiek napęd pracuje nierówno.
2. Czy warto w pojezdzie 4 - kołowym montowac 2xXL ? (po 1 na oś)
3. Czy kardany w przednim moście to dobry pomysl? Dodam ze za nimi zaraz są zwolnice - double bevel z12 -> z20.
4. Narazie buduję podwozie, jaka buda będzie to nie wiem (narazie nie skalowalem niczego, bo to moja pierwsza "trialowka", i pytanko się tutaj pojawia - czy 27 stud szerokości to normalka ? Bo jakos trialowki na zdjeciach wydawaly mi się węższe.
5. Zwolnice - montowac double bevele czy z24 -> z8, jak jest z wytrzymaloscia obu typow zebatek w zwolnicach?
1. Jakie jest najlepsze przeniesienie napędu z mostu kolebkowego
(Podłączyłem po skosie do środka ramy wał na kardanach, pośrodku koła pasowe)
Niestety takie rozwiązanie u mnie się nie sprawdza, działa azckolwiek napęd pracuje nierówno.
2. Czy warto w pojezdzie 4 - kołowym montowac 2xXL ? (po 1 na oś)
3. Czy kardany w przednim moście to dobry pomysl? Dodam ze za nimi zaraz są zwolnice - double bevel z12 -> z20.
4. Narazie buduję podwozie, jaka buda będzie to nie wiem (narazie nie skalowalem niczego, bo to moja pierwsza "trialowka", i pytanko się tutaj pojawia - czy 27 stud szerokości to normalka ? Bo jakos trialowki na zdjeciach wydawaly mi się węższe.
5. Zwolnice - montowac double bevele czy z24 -> z8, jak jest z wytrzymaloscia obu typow zebatek w zwolnicach?
- Sariel
- VIP
- Posty: 5418
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
1. Koła pasowe w napędzie w TrTr?
2. To zależy od masy pojazdu, nie od ilości osi. Żeby daleko nie szukać, Atr właśnie mota całkiem sprawnie jeżdzącego 8x8 z jednym XLem.
3. Zamień zębatki w zwolnicach na z24 i z12, powinno dać radę. z12 i z20 to za mała redukcja żeby ochronić kardany w cięższej trialówce.
4. Słusznie, trialówki ze zdjęć z reguły nie przekraczają 25 studów, kiedyś był to wręcz regulaminowy limit.
5. Zależy głównie od tego jakiej z8 użyjesz. Są trzy warianty, jedne mocniejsze inne słabsze.
2. To zależy od masy pojazdu, nie od ilości osi. Żeby daleko nie szukać, Atr właśnie mota całkiem sprawnie jeżdzącego 8x8 z jednym XLem.
3. Zamień zębatki w zwolnicach na z24 i z12, powinno dać radę. z12 i z20 to za mała redukcja żeby ochronić kardany w cięższej trialówce.
4. Słusznie, trialówki ze zdjęć z reguły nie przekraczają 25 studów, kiedyś był to wręcz regulaminowy limit.
5. Zależy głównie od tego jakiej z8 użyjesz. Są trzy warianty, jedne mocniejsze inne słabsze.
Sariel, odnosnie 1 -
http://sariel.kei.pl/sariel-pl/mocs/sca ... uck/10.jpg
O tym mowilem.
Widzialem tez wały robione w calosci z kol pasowych, ale takowych mam za mało aby takie rozwiazanie zastosowac.
ad 2. Masa raczej duza nie bedzie - 2kg nie przekroczy
ad 4. Chyba jednak bez knobow sie nie obejdzie w przednim moscie
ad 5. tak wiem, niedawno byl o tym temat.
//edit
jak mam wstawic z24 i z12 skoro ich rozstaw to ani 4 study, ani 3 ?
http://sariel.kei.pl/sariel-pl/mocs/sca ... uck/10.jpg
O tym mowilem.
Widzialem tez wały robione w calosci z kol pasowych, ale takowych mam za mało aby takie rozwiazanie zastosowac.
ad 2. Masa raczej duza nie bedzie - 2kg nie przekroczy
ad 4. Chyba jednak bez knobow sie nie obejdzie w przednim moscie
ad 5. tak wiem, niedawno byl o tym temat.
//edit
jak mam wstawic z24 i z12 skoro ich rozstaw to ani 4 study, ani 3 ?
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 22:33 przez Backbone, łącznie zmieniany 2 razy.
Wystarczy dobrze obudować i nie strzelają. Jeżeli mosty się rozłaziły na lewo i prawo to się nie dziwię że strzelają.Barteq pisze:ale bevele to zło! Użyj lepiej z24 i z8, bo z tych pierwszych to ci popcorn wyjdzie (piszę z własnego doświadczenia).
No cóż, taka prawda i nie krępuj się tylko to rób. ;)Sariel pisze:zrzynaj. Podpatruj. Kopiuj.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
W połączeniu kątowym bevele może nie są dobrym rozwiązaniem w trialu, natomiast w zwolnicach spisują się dobrze, nawet bardzo dobrze. Też to wiem z własnego doświadczenia :)
Jeżeli chcesz użyć kardanów (koniecznie nowego typu), to daj za nimi zwolnice. Jeżeli nie piszesz się na kardany, to knoby będą dobrym rozwiązaniem. Trzeba je tylko odpowiednio solidnie zamocować i wzmocnić. Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
Jeżeli chcesz użyć kardanów (koniecznie nowego typu), to daj za nimi zwolnice. Jeżeli nie piszesz się na kardany, to knoby będą dobrym rozwiązaniem. Trzeba je tylko odpowiednio solidnie zamocować i wzmocnić. Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Pojedziesz pojedziesz :) Ja do tej pory jeździłem bez smaru i nie było tragedii.Było nawet bardzo dobrze. Knoby są całe i zdrowe, a mocy też było pod dostatkiem. Co do smaru to polecany jest TawotPietruch pisze:I nasmarować. Bez smaru nie pojedziesz. ;)Cieślu pisze:Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
PS.
Ale na zawody na pewno posmaruję, bo każdy wspomagacz sie przyda :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 22:52 przez Cieślu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar