Kilka pytan odnosnie budowy pojazdu TrTr

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

Kilka pytan odnosnie budowy pojazdu TrTr

#1 Post autor: Backbone »

Jak w nazwie tematu, mam kilka pytan.

1. Jakie jest najlepsze przeniesienie napędu z mostu kolebkowego
(Podłączyłem po skosie do środka ramy wał na kardanach, pośrodku koła pasowe)
Niestety takie rozwiązanie u mnie się nie sprawdza, działa azckolwiek napęd pracuje nierówno.
2. Czy warto w pojezdzie 4 - kołowym montowac 2xXL ? (po 1 na oś)
3. Czy kardany w przednim moście to dobry pomysl? Dodam ze za nimi zaraz są zwolnice - double bevel z12 -> z20.
4. Narazie buduję podwozie, jaka buda będzie to nie wiem (narazie nie skalowalem niczego, bo to moja pierwsza "trialowka", i pytanko się tutaj pojawia - czy 27 stud szerokości to normalka ? Bo jakos trialowki na zdjeciach wydawaly mi się węższe.
5. Zwolnice - montowac double bevele czy z24 -> z8, jak jest z wytrzymaloscia obu typow zebatek w zwolnicach?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#2 Post autor: Sariel »

1. Koła pasowe w napędzie w TrTr?
2. To zależy od masy pojazdu, nie od ilości osi. Żeby daleko nie szukać, Atr właśnie mota całkiem sprawnie jeżdzącego 8x8 z jednym XLem.
3. Zamień zębatki w zwolnicach na z24 i z12, powinno dać radę. z12 i z20 to za mała redukcja żeby ochronić kardany w cięższej trialówce.
4. Słusznie, trialówki ze zdjęć z reguły nie przekraczają 25 studów, kiedyś był to wręcz regulaminowy limit.
5. Zależy głównie od tego jakiej z8 użyjesz. Są trzy warianty, jedne mocniejsze inne słabsze.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#3 Post autor: Backbone »

Sariel, odnosnie 1 -

http://sariel.kei.pl/sariel-pl/mocs/sca ... uck/10.jpg

O tym mowilem.
Widzialem tez wały robione w calosci z kol pasowych, ale takowych mam za mało aby takie rozwiazanie zastosowac.

ad 2. Masa raczej duza nie bedzie - 2kg nie przekroczy
ad 4. Chyba jednak bez knobow sie nie obejdzie w przednim moscie
ad 5. tak wiem, niedawno byl o tym temat.

//edit
jak mam wstawic z24 i z12 skoro ich rozstaw to ani 4 study, ani 3 ?
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 22:33 przez Backbone, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#4 Post autor: Barteq »

Backbone pisze:3. Czy kardany w przednim moście to dobry pomysl? Dodam ze za nimi zaraz są zwolnice - double bevel z12 -> z20.
Same kardany- tak, ale bevele to zło! Użyj lepiej z24 i z8, bo z tych pierwszych to ci popcorn wyjdzie (piszę z własnego doświadczenia).

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#5 Post autor: Sariel »

1. A. Myślałem że chcesz przenosić napęd paskami klinowymi :)
2. 8x8 poniżej 2 kilo musiałoby być naprawdę ażurowe. Choć z drugiej strony mój Alvis 6x6 mieścił się w tych granicach będąc jednocześnie dość mocno 'zabudowany'.
Chodziło mi oczywiście o z8 i z24, moje przejęzyczenie.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#6 Post autor: Backbone »

Dobra, most i tak do rozebrania bo z24 mi sie nie zmieszcza w nim.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#7 Post autor: M_longer »

Barteq pisze:Same kardany- tak, ale bevele to zło! Użyj lepiej z24 i z8, bo z tych pierwszych to ci popcorn wyjdzie (piszę z własnego doświadczenia).
Hm?

Obrazek + Obrazek = popcorn?
z12 jest bardziej wytrzymała niż z8.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#8 Post autor: Sariel »

Ok, to na początek jedna uniwersalna rada - zrzynaj. Podpatruj. Kopiuj. To lepszy start niż samodzielne wynajdywanie tego co inni mają już dobrze opracowane.

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#9 Post autor: Pietruch »

Barteq pisze:ale bevele to zło! Użyj lepiej z24 i z8, bo z tych pierwszych to ci popcorn wyjdzie (piszę z własnego doświadczenia).
Wystarczy dobrze obudować i nie strzelają. Jeżeli mosty się rozłaziły na lewo i prawo to się nie dziwię że strzelają.
Sariel pisze:zrzynaj. Podpatruj. Kopiuj.
No cóż, taka prawda i nie krępuj się tylko to rób. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#10 Post autor: Cieślu »

W połączeniu kątowym bevele może nie są dobrym rozwiązaniem w trialu, natomiast w zwolnicach spisują się dobrze, nawet bardzo dobrze. Też to wiem z własnego doświadczenia :)
Jeżeli chcesz użyć kardanów (koniecznie nowego typu), to daj za nimi zwolnice. Jeżeli nie piszesz się na kardany, to knoby będą dobrym rozwiązaniem. Trzeba je tylko odpowiednio solidnie zamocować i wzmocnić. Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Pietruch
Posty: 1379
Rejestracja: 2004-12-25, 17:06
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Pietruch-15

 

#11 Post autor: Pietruch »

Cieślu pisze:Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
I nasmarować. Bez smaru nie pojedziesz. ;)
Pozdrawiam,
Maciej

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#12 Post autor: Cieślu »

Pietruch pisze:
Cieślu pisze:Wtedy nie będą sprawiać większych problemów.
I nasmarować. Bez smaru nie pojedziesz. ;)
Pojedziesz pojedziesz :) Ja do tej pory jeździłem bez smaru i nie było tragedii.Było nawet bardzo dobrze. Knoby są całe i zdrowe, a mocy też było pod dostatkiem. Co do smaru to polecany jest Tawot
PS.
Ale na zawody na pewno posmaruję, bo każdy wspomagacz sie przyda :)
Ostatnio zmieniony 2010-01-16, 22:52 przez Cieślu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#13 Post autor: Backbone »

To wyglada tak:

oś w moscie -> kardany 3L z12 -> z20

Co do popatrywania, to modele trtr juz 2 miesiace ogladam - to ze udalo mi się skonstruowac przedni most juz uwazam za sukces.

Dwa dni temu zrobilem most przedni z niezaleznym, ale byl troszke za szeroki :D

Awatar użytkownika
Barteq
Posty: 157
Rejestracja: 2009-04-02, 10:06
Lokalizacja: Białystok
brickshelf: Barteq

 

#14 Post autor: Barteq »

[OT]
M_longer pisze:
Barteq pisze:Same kardany- tak, ale bevele to zło! Użyj lepiej z24 i z8, bo z tych pierwszych to ci popcorn wyjdzie (piszę z własnego doświadczenia).
Hm?

Obrazek + Obrazek = popcorn?
z12 jest bardziej wytrzymała niż z8.
Chodzi mi oto, że przeskakują, a nie pękają, ale jak czytam kolejne komentarze, to widzie, że chyba muszę się zaopatrzyć w te nowsze zębatki.[/OT]

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#15 Post autor: Backbone »

Barteq, wiesz ja mysle jednak ze jak zebatka jest z obu stron umieszczona w liftarmie, to raczej skakac nie bedzie.

ODPOWIEDZ