Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Kenworth W900 Rotator
Autor Wiadomość
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 02:13   [MOC] Kenworth W900 Rotator



Chyba pierwszy raz w życiu mam problem z napisaniem opisu do MOCa :D

Przed Państwem w pełni funkcjonalny model Kenwortha W900 w wersji Rotator (czyli najbardziej zaawansowana wersja, z obrotowym dźwigiem i wysuwanymi podpormi). Jest to mój trzeci model zbudowany w skali 1:17, która mi się coraz bardziej podoba...
No więc tak:
Pod koniec grudnia zacząłem robić nieśmiałe przymiarki pod amerykański holownik. Od zawsze chciałem zrobić akurat taką wersję, koniecznie z mordką Kenwortha W900. I od początku tego roku sukcesywnie go budowałem. Zaczynam się przyzwyczajać do tego, że nie jestem w stanie zbudować niczego dużego bez zamówienia z BL...
No to po kolei:

Fotka porównawcza:


Widok ogólny:


Proszę mi tu nie marudzić że znów czerwony, jedyne sensowne wersje to czarny (czarnego już zrobi(ł) Sariel, poza tym czarny jest nudny, biały i żółty - ale to wymagałoby kosmicznych zakupów, oraz czerwony, którego dziś prezentuję)
Największy problem był z kabiną, ponieważ by uzyskać właściwe proporcje musiałem skomplikować jej budowę. Począwszy od grilla szerokiego na 8s, cała ciężarówka rozszerza się w kierunku zabudowy do 18s. Sama maska rozszerza się o 3s, przez co kabina ma 11s szerokości przy szybie, ale już przy sleeperze ma 13s. Po wielu bojach udało mi się jednak uzyskać płynne poszerzenie na całej długości kabiny :)



Tutaj samo poszerzenie widać lepiej. Starałem się by wnętrze wyglądało znośnie i by kierownica była czarna (Rh sie ucieszy :D)



Początkowo pod maską miała być zwyczajna atrapa technicowa, jednak nie mogłem jej zamontować ze względu na jej szerokość. Ale nie żałuję, bo pseudo silnik CATa wygląda dużo lepiej :)



A teraz dochodzimy do naprawdę strasznej rzeczy: Ten model ma PFy! I na dodatek pneumatykę! A wszystko to jest zasilane przez aku PF, włączane poprzez wyjęcie maskownicy jednego ze schowków. I jeździ dzięki dwóm PF XL i skręca dzięki PF M.


Samo włączenie aku pozwala tylko na jazdę (i załącza przednie światła), jednak by móc zacząć zabawę w holowanie, trzeba włączyć główny włącznik w zabudowie (co przy okazji załącza lightbara na dźwigu)

Pneumatyka:


Cały układ pneumatyczny składa się z:
- Kompresora złożonego z dwóch kompresorków i silnika RC, załączanego i wyłączanego poprzez wyłącznik ciśnieniowy
- 4 czerwonych siłowników starego typu podnoszących bom
- 4 dużych siłowników (dwa podnoszą widelec, jeden odpowiada za jego wychył, jeden siłownik odpowiada za unoszenie drugiej osi)
- 4 dużych siłowników odpowiedzialnych za stabilizację całości (dwa w podporach tylnych, dwa w podporach przednich, wysuwanych)
- Manometru, który pokazuje aktualny stan ciśnienia w układzie
- Airtanka

Funkcje:


Począwszy od strony lewej:
Obrót dźwigu / wyciągarka / podnoszenie bomu / podnoszenie widelca / wychył widelca

Podpory / podnoszenie osi / wysuwanie bomu

Rozkładanie dźwigu:


Przy komentarzach do mojego dźwigu dziewięcioosiowego pojawiły się głosy, że lepiej wyglądałby z czerwonymi siłownikami... no to przekopałem BL i Allegro i zostałem posiadaczem czerwonej pneumatyki ;)
Za rozsuwanie bomu odpowiada PF M, napędzający bez żadnego przełożenia ślimak ułożony bezpośrednio na rackach 1x4.

Podpory:


Spędziłem trochę czasu nad przednimi podporami, bo uparłem się że mają być zakończone siłownikami ORAZ wysuwane ORAZ nie mają straszyć makaronem pneumatycznym. Chyba się udało ;)
Do wysuwania podpór oddelegowałem PF M połączonego ze skrzynką na z24 i ślimaka.



Za obrót dźwigu odpowiada kolejny PF M, do napędu wyciągarek również użyłem PF M.
I teraz ciekawostka:
Przez obrotnicę (która jest połączeniem spodu liftarmowego i brickowej części górnej) przechodzą; oś napędowa do wyciągarki, przewód od PF M odpowiedzialnego za wysuwanie bomu, przewód pneumatyczny idący do czerwonych siłowników, oraz przewód 9V, zasilający dwie lampki 1x4 w ligtbarze.


Podnoszona oś:

Nic specjalnego, cały mechanizm to dwa lifty L, połączone przy węższym końcu z siłownikiem, a przy szerszym z kołami.
Widelec:



Główna część większości holowników. Przy nieumiejętnej obsłudze (kompresor dobija do 1,5 bara) może robić za katapultę :D
Ramię jest podnoszone przez dwa duże siłowniki, za wychył odpowiada jeden siłownik.

Makaron pneumatyczno - elektryczny znajdujący się nad tylnymi osiami pomińmy milczeniem...

Film:


(Premiera miała być już wczoraj, ale YT postanowiło mi uwalić dźwięk w filmie :/)
Mam serdecznie dość zarówno YT, jak i trzydniowego(!) przygotowywania prezentacji tego MOCa.

Nie, ten model NIE dotrwa do wystawy w Warszawie, ponieważ zeżarł całość mojej elektryki i większość pneumatyki (L 580 ciągle stoi w jednym kawałku), a jego części będą mi potrzebne do budowy kolejnych modeli. Więc wkrótce ulegnie biodegradacji ;)

Flickr
MOCPages
Brickshelf

Wielkie podziękowania dla Rh za pożyczenie mi dwóch jasnoszarych skosów 1x3, które dumnie prężą się na szczycie maski (oraz wielkie podziękowania dla Kubricka, który stwierdził że mi takich skosów NIE pożyczy. Jesteś wielki!)
Dziękuję również Dmacowi i Sarielowi, za to że wytrzymywali moje spamowanie na PW zdjęciami WIP :D


Odstrzał! :D
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-02-16, 20:32, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
biniu 


Wiek: 29
Dołączył: 29 Sty 2010
Wpisy: 45
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-16, 02:26   

COŚ pięknego:) ciekawe kiedy osiągnę chociaż 1/10 takiego poziomu.

Aaa i Pierwszy jestem:P
 
 
 
Backbone 

Wiek: 31
Dołączył: 06 Gru 2009
Wpisy: 662
Skąd: Doncaster
Wysłany: 2010-02-16, 02:30   

Bardzo ładny MOC - nie przepadam za super-długimi Amerykanskimi ciezarowkami, ale odwzorowanie bardzo dobre.

Fajnie wyszlo ci umieszczenie przelacznikow i manometru.
Czerwony bardzo fajny kolor, nie wiem czemu mialby ktos sie czepiac :P

PS. Oprocz Longera ja tez nie wiem ile tam serkow poszlo, ale z 200 na pierwszy rzut oka to lekko licząc.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 02:33   

Backbone napisał/a:
Fajnie wyszlo ci umieszczenie przelacznikow i manometru.

Koniecznie chciałem by rozmieszczenie tych wszystkich dźwigni było zbliżone do prawdziwych holowników ;)
Backbone napisał/a:
PS. Oprocz Longera ja tez nie wiem ile tam serkow poszlo, ale z 200 na pierwszy rzut oka to lekko licząc.

Przestałem liczyć jak minąłem 100. Serio.
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-02-16, 02:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
RacingFan 


Wiek: 30
Dołączył: 11 Sty 2010
Wpisy: 112
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-02-16, 03:05   

LONGER, padam na kolana i czyszcze Ci felgi holownika. Zmiażdżyłeś mnie tym kompletnie. Same najlepsze rozwiązania dla wszystkich funkcji a mrugający żółty sygnalizator - piękny. Perfekcyjna synchronizacja lamp. Podpory - jeżeli dobrze mi się wydaje, że są w stanie troche podnieśc cały holownik, to chyba usunę sie z tego forum, bo nie będę chciał po śmierci iśc do krainy wiecznych łowów tylko do twojego holownika :P. Powiedz ile to waży. I te sposoby ukrycia dźwigni i ciśnieniomierza - mistrzostwo. Myślę, że pojawił się wojownik, który jest w stanie stawic czoła TEREX'owi Żbika. Tyle funkcji i ten wygląd no ja nie moge. RISPEKT Co do przynależności do dzialu to powinni stworzyc dział - ideały, to dobre miejsce by było.
_________________

 
 
 
djtermoz 

Wiek: 41
Dołączył: 26 Paź 2007
Wpisy: 176
Skąd: Boston
Wysłany: 2010-02-16, 04:47   

Absolutnie najlepszy model ciężkiego holownika jaki powstał z LEGO! No może oprócz tego.

Gdyby ktoś myślał na wydzielenie osobnego działu na konstrukcje z pogranicza Technic/Model Team to dla tego modelu właściwie należałoby go stworzyć.
 
 
 
Flymbex 


Wiek: 41
Dołączył: 26 Wrz 2009
Wpisy: 176
Skąd: Śląsk / Ornontowice
Wysłany: 2010-02-16, 06:49   

Nie wygląda jak z Lego. Cudo! Czyżby MOC roku 2010 :)
Ostatnio zmieniony przez Flymbex 2010-02-16, 06:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zgrredek 
Pan Narrans


Wiek: 55
Dołączył: 10 Gru 2007
Wpisy: 2259
Skąd: Ankh-Morpork
Wysłany: 2010-02-16, 07:34   

Długie i czerwone - któż to mógł zbudować?

Z zasady nie wymądrzam się na temat aut bo się na tym nie znam. Zwłaszcza jak jeszcze coś w nich działa, a nie tylko wygląda. Jednak chciałem zostawić jakiś ślad, że nie przeszedłem obok tego auta obojętnie, a nawet się zachwyciłem.
_________________
Dobby's shop
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 07:49   

djtermoz napisał/a:
Absolutnie najlepszy model ciężkiego holownika jaki powstał z LEGO! No może oprócz tego.

Ach tak, kotek Graziego. Nie żeby coś, ale jego model wygląd w dużej mierze zawdzięcza właśnie Black Catowi. Choć doceniam fakt że ma zawieszenie. Ja z niego zrezygnowałem, bo nie widziałem sensu w pakowaniu zawieszenia do modelu ważącego ponad 4kg, tylko po to by podnieść model dłonią i pokazać że koła mogą się bujać :D

No i kotek nie jeździ :P
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-02-16, 07:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5068
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-16, 07:52   Re: Kenworth W900 Rotator

M_longer napisał/a:
[w pełni funkcjonalny model Kenwortha W900


Nieprawda! Nie ma zawieszenia! :P
A poza tym weź zrób coś z tym modelem żeby chociaż wyglądał jak zrobiony z klocków. Jakiegoś studa wystaw, czy coś :P
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2010-02-16, 07:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 07:53   

Sariel napisał/a:
Nieprawda! Nie ma zawieszenia! :P

M_longer napisał/a:
nie widziałem sensu w pakowaniu zawieszenia do modelu ważącego ponad 4kg, tylko po to by podnieść model dłonią i pokazać że koła mogą się bujać :D

Nie narzekaj, tylko rób swojego z tym zawieszeniem :P
_________________
m1longer.com
 
 
 
REX 
VIP

Wiek: 57
Dołączył: 25 Sie 2009
Wpisy: 491
Skąd: Chojnice
Wysłany: 2010-02-16, 09:57   

Po prostu piękny.
Az żal, że go rozbierzesz :(
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 10:02   

REX napisał/a:
Po prostu piękny.
Az żal, że go rozbierzesz :(

No niestety... Na pocieszenie dodam, że postaram się by kolejne modele powstałe z jego część były zbliżone do niego jeśli chodzi o wykonanie ;)

Dodałem linki do galerii na MOCPages i flickr do pierwszego postu.
_________________
m1longer.com
 
 
 
kris kelvin
[Usunięty]

Wysłany: 2010-02-16, 10:11   

W szkole na lekcji:
- Mam dla pani niespodziankę.
- Jaką Marku?
- Najpierw podpowiedź. Co to jest długie czerwone i często staje?
- Wyjdź Marku! ! !
- To jest mój holownik proszę pani...


Nie wiem czemu mi się przypomniał ten kawał z brodą.
Bardzo zgrabny holownik. Aczkolwiek ciemnoczerwony byłby boski, ale też pewnie kosztował prawie tyle ile oryginał.
Oczywiście użycie pf-ów obniża całościową ocenę o półtora punktu.
Kurde to musi być warte majątek - same te chromy to ładnych kilkadziesiąt dolców.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5088
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-02-16, 10:29   

kris kelvin napisał/a:
Kurde to musi być warte majątek

To jest SHIP. Ma sto studów długości, aczkolwiek przemawia do mnie bardziej druga wersja tego skrótu, czyli Seriously Huge Investment In Parts.

Ale fakt faktem, że była to inwestycja rozłożona na raty - to większość moich czerwonych klocków, które prawdę mówiąc zbieram od mojego pojawienia się na LP.

Nie jestem w stanie oszacować ile kosztowałoby zrobienie takiego od zera. Ale wydaje mi się że obierając kilka tysięcy na starter mogłoby się udać...

Aha, on nie staje. On unosi (bom) :P

kris kelvin napisał/a:
same te chromy to ładnych kilkadziesiąt dolców.

Dzięki Auriemu udało się zredukować trochę koszty ;)

Sariel napisał/a:
A poza tym weź zrób coś z tym modelem żeby chociaż wyglądał jak zrobiony z klocków. Jakiegoś studa wystaw, czy coś :P

Study są na lusterkach. I na sleeperze.
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2010-02-16, 10:49, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,099 sekundy. Zapytań do SQL: 10