[MOC] Fort

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Iskra
Posty: 422
Rejestracja: 2007-06-01, 16:51
Lokalizacja: Łódź
HELF: Iskra

 

[MOC] Fort

#1 Post autor: Iskra »

Yyy... po długiej przerwie od budowania. Mam wrażenie, że nieco wyszłam z wprawy.
Fort z latarnią morską (tak wiem, latarnia jest do niczego) na BURPowo-LURPowym podłożu. Nie wiem, czy to wersja ostateczna.
Jakieś sugestie?

Obrazek

Górny poziom można dosć łatwo zdemontować, zeby dostac się do wykutych w skale podziemi z niewielkim lochem, pomostem itd.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 15:11 przez Iskra, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1373
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
HELF: glaz-pimpur
: glaz

 

#2 Post autor: glaz_pimpur »

Moje skojarzenie to fort Boyard (tak to się pisze?) Z jednej strony cała bryła sprawia wrażenie bardzo piracko-wiarygodnej. Z strony parę szczegółów sprawia wrażenie, jakby ktoś je w późniejszych czasach dobudował. I te ludziki raczej bawią się w piratów i żołnierzy, niżby nimi rzeczywiście byli.
Podoba mi się patent na łańcuchy na wieży wokół latarni. Nie wiem tylko, czy były takie już w czasach piratów. I nad bramą pod łukiem jest ładny cień. Brakuje mi jednak zdjęć, żeby stwierdzić, czy to gra światła i cienia, czy jednak coś tam jednak umieściłaś.
W sumie dosyć fajne, ale jak na Ciebie to czuć mały niedosyt;)
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 17:31 przez glaz_pimpur, łącznie zmieniany 1 raz.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
HELF: Ciezarowkaz
: ciezarowkaz
: truckeriev

   

#3 Post autor: TruckeR »

Iskra pisze:Mam wrażenie, że nieco wyszłam z wprawy.
E tam, całkiem sympatyczne. Bardzo fajnie zrobiona woda. Wnętrze budynku tez w porządku ;)
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Bartex0805
Posty: 197
Rejestracja: 2008-01-21, 16:24
Lokalizacja: Leszno
HELF: Bartex0805

 

#4 Post autor: Bartex0805 »

O właśnie zauważyłem, że na forum jest kolejna kobietka :-)

Komentarz do pracy natomiast będzie taki. Z zewnątrz widzę smutną buźkę na murze, latarnia nie jest taka zła. Morze jest fajnie zrobione w nim nic bym nie zmieniał. Do podłogi to myślę, że lepiej ją wykafelkować. W środku fortu dodał bym więcej wyposażenia, wydaje mi się trochę pusto. Poza tym praca jest ok.

rh

#5 Post autor: rh »

Ładne :)

Chociaż jedno mnie nurtuje ... czy to totalny przypadek, czy naumyślnie - ale jak dla mnie nad bramą jest smutna minka zrobiona z okienek i łuku poniżej ;)

Awatar użytkownika
Iskra
Posty: 422
Rejestracja: 2007-06-01, 16:51
Lokalizacja: Łódź
HELF: Iskra

 

#6 Post autor: Iskra »

Bartex0805 pisze:W środku fortu dodał bym więcej wyposażenia, wydaje mi się trochę pusto.
Mnie też się tak wydaje, ale niebardzo wiem, co z tym zrobić.
rh pisze:Chociaż jedno mnie nurtuje ... czy to totalny przypadek, czy naumyślnie - ale jak dla mnie nad bramą jest smutna minka zrobiona z okienek i łuku poniżej ;)
Przypadek. :) Nie widziałam tego, póki nie zwróciliście mi na to uwagi.
glaz_pimpur pisze: I nad bramą pod łukiem jest ładny cień. Brakuje mi jednak zdjęć, żeby stwierdzić, czy to gra światła i cienia, czy jednak coś tam jednak umieściłaś.

Jest kilka ciemnoszarych platów 1x1 wcisniętych w łuk.

Awatar użytkownika
Bobofrutx
VIP
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Bobofrut
: Bobofrutx
: Bobofrutx

   

#7 Post autor: Bobofrutx »

Iskra pisze:Póki co myślę nad wykaflowaniem 'podłogi' na brązowo.
Może lepiej na ciemnoszary (czyli ten który już jest)? Bo brązowy będzie się zlewał z tymi elementami które już są w tym kolorze.
Jak patrze na pierwszą fotkę to widzę że fort się bardzo smuci ;P
eh Bartex0805 i rh też to zauważyli :P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Hippotam

#8 Post autor: Hippotam »

Auć, chyba faktycznie potrzebujesz chwilki żeby się rozruszać po tej przerwie.

Najpierw co mi się podoba:
- pomysł na ukrytą za kratą przystań
- żuraw (tylko po co on, jak jest przystań?)
- łańcuch na latarni

A co trzeba poprawić:
- Burpy i lurpy. One tam mogą być, ale problem polega na tym że je widać z daleka i aż krzyczą "PRZYKRYJ MNIE SKOSAMI!".
- bryła fortu. Może to kwestia ujęcia, ale wygląda to jak nieforemna buła szarych klocków.
- latarnia (ale to wiesz)

No i woda z bricków to już od roku-dwóch poniżej standardu. Kafle albo SNOT, niestety...
Ostatnio zmieniony 2010-02-20, 21:52 przez Hippotam, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2635
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Piglet
: pigletciamek
Kontakt:

   

#9 Post autor: Ciamek »

Hippotam pisze:No i woda z bricków to już od roku-dwóch poniżej standardu. Kafle albo SNOT, niestety...
Podniosłeś mi ciśnienie...

Ja bym dodał trochę białej pianki przy skałach.
Zdrufko, Ciamek

Hippotam

#10 Post autor: Hippotam »

Ciamek pisze:Podniosłeś mi ciśnienie...
Co ja poradzę. Sprawdza się jeszcze na dużych dioramach, ale przy tej skali - no to już niestety nie wygląda. Taki to paskudny relatywizm - coś co było dobre trzy lata temu dziś już jest po prostu passe...

Ither
Posty: 673
Rejestracja: 2008-08-20, 16:04
Lokalizacja: Grudziądz
HELF: Ither
: Ither

 

#11 Post autor: Ither »

Ja z kolei nie znoszę SNOTowanej wody. No jak to wygląda - płasko i sztucznie. Jakby się nic na takiej wodzie nie działo, nie chlupało, nie kołysało. Jak zupa z reklamy granulek. Trzeba dobrze dobrać round platy trans clear, trochę serków, trochę niebieskiech i jasnoniebieskich platów i woda jest cudna, dużo lepsza niż SNOT.

Jednakże tutaj mi ta standardowa technika jakoś nie podpasowała. Skoncentrowanie serków w kilku miejscach dało taki efekt, że woda wygląda jakby falowała w pojedynczych miejscach, lepiej je trochę rozsiej.

Sam fort ma przedziwną bryłę i jest w środku pustawy. Oparcie na BURPach jest ok, ale mogłabyś je nieco bardziej zamaskować, może slopy 1x2x3?

Bardzo mi się natomiast podoba żuraw, latarnia i drewniany daszek na zewnątrz :)

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1373
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
HELF: glaz-pimpur
: glaz

 

#12 Post autor: glaz_pimpur »

Ither pisze:Ja z kolei nie znoszę SNOTowanej wody. No jak to wygląda - płasko i sztucznie
Mi też:)
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
HELF: Jerrec
: 28110487@N06
: Jerac

   

#13 Post autor: Jerac »

Ta mordka (małe okienka i wygięty w górę ciemnoszary pasek) taka smutna jest. Poza tym - wcale nie jest to złe. Faktycznie, troszkę skosików dorzuconych na BURPy by nie zaszkodziło, latarnia mogła by mieć bardziej daszkowaty daszek, ale już co do bryły to się nie przyczepię. Ewentualnie dodałbym tam na tym placyku taki spadzisty daszek z regularnej dachówki.

Co do wnętrza - podziel je na dwa piętra. Nawet niekoniecznie na całej powierzchni, na drugim zdjęciu powiedzmy, nad lewą połową wnętrza daj półeczkę, a na niej jakieś zapasy. Beczki, skrzynie, tego typu rzeczy.

Natomiast jeśli chodzi o wodę - domyślam się że chodzi o brak funduszy na taką ilość kafli lub bricków, tym bardziej że to wcale mało nie będzie. Hippo, takie pytanie... bo ogólnie to się zgadzam z Twoim stwierdzeniem, ale dochodzę do pewnego wniosku - mianowicie, Jeśli ktoś nie posiada kafli/bricków na niebiesko, czy to znaczy że ma nie "budować" w swoich modelach wody? Nie idzie tego jakkolwiek zastąpić?

W space liczy się kreatywność, w city umiejętność odwzorowywania prawdziwych pojazdów i budynków, w trialu/technicu umiejętności mechaniczne... a w castle portfel...?
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 00:39 przez Jerac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Piterko
Posty: 533
Rejestracja: 2008-08-23, 09:33
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki
HELF: piterkotm

 

#14 Post autor: Piterko »

A bierzecie pod uwagę, że ktoś nie ma
a) kasy
b) tyle niebiesko-białych płaskich powierzchni?

Fort jest całkiem udany, bardzo fajne smaczki i rozplanowanie. Idea zdejmowalnej góry i parę pięter to już standard.
Najbardziej podoba mi się ta wystająca cześć fortu - zaokrąglona, dodająca uroku. Ale po drugiej stronie by się przydała (dla równowagi). Ładne.

Hippotam

#15 Post autor: Hippotam »

Jerac pisze:Jeśli ktoś nie posiada kafli/bricków na niebiesko, czy to znaczy że ma nie "budować" w swoich modelach wody? Nie idzie tego jakkolwiek zastąpić?
A jak ktoś nie ma PF-ów to znaczy ze nie moze budowac trialowki? Nie idzie tego jakkolwiek zastąpić?
Piterko pisze:A bierzecie pod uwagę, że ktoś nie ma
a) kasy
b) tyle niebiesko-białych płaskich powierzchni?
Brick 1x6 blue kosztuje 0,039$ u tommyboya. Kupujesz 300 sztuk za 32 PLN i jesteś ustawiony.
Jerac pisze:W space liczy się kreatywność, w city umiejętność odwzorowywania prawdziwych pojazdów i budynków, w trialu/technicu umiejętności mechaniczne... a w castle portfel...?
Tak jakbyś narzekał że nie możesz wystartować w zawodach formuły 1 bo tam się dranie zmówili i bez kilku milionów nie ma co zaczynać zabawy.

Jak się porywasz na dioramę to sorry, ale bez klocków się nie da. Nie wiem czemu się uparłeś na castle. Typowa praca zamkowa pochłania o rząd wielkości więcej klocków niż praca space, stad próg wejscia jest wyższy. Kreatywności, estetyki i umiejętności pozostania w konwencji potrzeba tam dokładnie tyle samo co w innych gettach. Idz sobie pogadaj z ModelTeamowcami, powiedz im że u nich się liczy tylko kasa. Powodzenia.
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 01:23 przez Hippotam, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ