[MOC] TAKRAF S. EDK80/1 Żuraw Przemysłowy
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
[MOC] TAKRAF S. EDK80/1 Żuraw Przemysłowy
EDK 80/1
Witam
Dziś mam do zaprezentowania Żuraw Przemysłowy kolejowy z wagonem pomocniczym.
Od 1960 roku zakłady Takraf S. M. Kirow z Lipska w NRD produkują kolejne wersje lekkiego żurawia kolejowego przeznaczonego do prac budowlanych i załadunku towarów o masie do 20t. Żuraw może się poruszać samodzielnie z prędkością 60m/min, lub być transportowany w składzie pociągu z prędkością do 100km/h. Żurawie EDK80 są dość popularne w Polsce. Można je napotkać w Polskich Liniach Kolejowych, PKP Cargo, PKP Energetyka.Do dziś w Wolsztynie przy obsłudze bunkra węglowego pracuje EDK80/2
Do transportu żurawia w składzie pociągu niezbędna jest platforma jako wagon ochronny od strony wysięgnika. Oczywiście wysokość kratownicy regulowana jest tak samo jak linka od haka :) FILMIK EDK80
GALERIA
Specjalne podziękowania dla Jeraca za wspieranie (miłym lub nie) słowem podczas budowy i za kilka części :) Kratowinica i tak ssssssie. Tak wiem.
Pozdrawiam
Witam
Dziś mam do zaprezentowania Żuraw Przemysłowy kolejowy z wagonem pomocniczym.
Od 1960 roku zakłady Takraf S. M. Kirow z Lipska w NRD produkują kolejne wersje lekkiego żurawia kolejowego przeznaczonego do prac budowlanych i załadunku towarów o masie do 20t. Żuraw może się poruszać samodzielnie z prędkością 60m/min, lub być transportowany w składzie pociągu z prędkością do 100km/h. Żurawie EDK80 są dość popularne w Polsce. Można je napotkać w Polskich Liniach Kolejowych, PKP Cargo, PKP Energetyka.Do dziś w Wolsztynie przy obsłudze bunkra węglowego pracuje EDK80/2
Do transportu żurawia w składzie pociągu niezbędna jest platforma jako wagon ochronny od strony wysięgnika. Oczywiście wysokość kratownicy regulowana jest tak samo jak linka od haka :) FILMIK EDK80
GALERIA
Specjalne podziękowania dla Jeraca za wspieranie (miłym lub nie) słowem podczas budowy i za kilka części :) Kratowinica i tak ssssssie. Tak wiem.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2010-02-21, 01:41 przez Robson, łącznie zmieniany 1 raz.
Cb1100RR
wreszcie cos nietypowego w dziale trains. Wagon pomocniczy calkiem fajny. Jezeli chodzi o sam zuraw to wysiegnica ma dziwne proporcje - chociaz na oryginal nie patrzylem :) oraz nie podoba mi sie to, ze w tych wszystkich konstrukcjach nie ma drzwi dla minifigow (otwieranych).
Dobrze ze dodales do tego scenke aczkolwiek angazowanie takiego sprzetu w celurpzesuniecia pnia drzewa to chyba lekka przesada:)
Dobrze ze dodales do tego scenke aczkolwiek angazowanie takiego sprzetu w celurpzesuniecia pnia drzewa to chyba lekka przesada:)
wykonanie kratownicy ciekawe, ale patrząc na oryginał to za gruba się wydaje, zaś budka operatora ma chyba odwrotne proporcje - jest wyższa niż dłuższa.
Kamyki rozrzucone przy torowisku są zbyt chaotycznie i sporadycznie, ani to nasyp, ani śmieci - z dwojga złego to lepiej tak niż goło i zielono ;)
Platforma ze sprzętem ma ładny, jak na polskie realia, syf na sobie :)
Ten system linek i bloczków działa, czy tylko ładnie wygląda?
Kamyki rozrzucone przy torowisku są zbyt chaotycznie i sporadycznie, ani to nasyp, ani śmieci - z dwojga złego to lepiej tak niż goło i zielono ;)
Platforma ze sprzętem ma ładny, jak na polskie realia, syf na sobie :)
Ten system linek i bloczków działa, czy tylko ładnie wygląda?
- Robson
- Posty: 709
- Rejestracja: 2006-08-31, 21:57
- Lokalizacja: Łódź-Bałuty
- brickshelf: robson1903
- Kontakt:
-
Działa :)kle_on pisze:Ten system linek i bloczków działa, czy tylko ładnie wygląda?
Mi się wydawało że chyba o to chodzi ? MI np się nie podoba jak jest wszystko równo i fajnie.kle_on pisze:Kamyki rozrzucone przy torowisku są zbyt chaotycznie
A myślisz że czym by sprzątali przewalone drzewo na drogę ?Fistach pisze:Dobrze ze dodales do tego scenke aczkolwiek angazowanie takiego sprzetu w celurpzesuniecia pnia drzewa to chyba lekka przesada:)
Wszystko zależy od wersji żurawia. Ten który mi służył za wzór był krótki edk80/3 ma np 3 razy takie ramie. Tak jak mówie wszystko zależy od długości.LvR pisze:Ramię żurawia rzeczywiście mogło by być odrobinkę "chudsze" i wyższe
Cb1100RR
Jak już weszliście na taką tematykę, to takiego pniaczka sam pług i masa pociągu zsuwa z torów. Tego rodzajów dźwigów używa się do załadunku ciężkich materiałów lub do usuwania wraków po wypadku, a nie przesuwania gałęzi.
Często również straż usuwa zwalone pnie, żeby przyspieszyć pracę kolei - łatwiejszy dojazd i lepsze narzędzia oraz większa liczba rąk do pracy. Podsumowując, ten dźwig w takiej scence po prostu się marnuje.
Często również straż usuwa zwalone pnie, żeby przyspieszyć pracę kolei - łatwiejszy dojazd i lepsze narzędzia oraz większa liczba rąk do pracy. Podsumowując, ten dźwig w takiej scence po prostu się marnuje.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej