Wiek: 29 Dołączył: 31 Sie 2006 Wpisy: 709 Skąd: Łódź-Bałuty
Wysłany: 2010-02-21, 00:40 [MOC] TAKRAF S. EDK80/1 Żuraw Przemysłowy
EDK 80/1
Witam
Dziś mam do zaprezentowania Żuraw Przemysłowy kolejowy z wagonem pomocniczym.
Od 1960 roku zakłady Takraf S. M. Kirow z Lipska w NRD produkują kolejne wersje lekkiego żurawia kolejowego przeznaczonego do prac budowlanych i załadunku towarów o masie do 20t. Żuraw może się poruszać samodzielnie z prędkością 60m/min, lub być transportowany w składzie pociągu z prędkością do 100km/h. Żurawie EDK80 są dość popularne w Polsce. Można je napotkać w Polskich Liniach Kolejowych, PKP Cargo, PKP Energetyka.Do dziś w Wolsztynie przy obsłudze bunkra węglowego pracuje EDK80/2
Do transportu żurawia w składzie pociągu niezbędna jest platforma jako wagon ochronny od strony wysięgnika. Oczywiście wysokość kratownicy regulowana jest tak samo jak linka od haka :)FILMIK EDK80
Specjalne podziękowania dla Jeraca za wspieranie (miłym lub nie) słowem podczas budowy i za kilka części :) Kratowinica i tak ssssssie. Tak wiem.
Pozdrawiam
_________________ Cb1100RR
Ostatnio zmieniony przez Robson 2010-02-21, 01:41, w całości zmieniany 1 raz
Na pociągach i kolejowym sprzęcie za bardzo się nie znam, ale to co zrobiłeś jest fajne.
_________________ ,,Ale ta degrengolada jest super.......
Przynieś te werypatory do bulgotnicy....."
Fistach [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-21, 08:23
wreszcie cos nietypowego w dziale trains. Wagon pomocniczy calkiem fajny. Jezeli chodzi o sam zuraw to wysiegnica ma dziwne proporcje - chociaz na oryginal nie patrzylem :) oraz nie podoba mi sie to, ze w tych wszystkich konstrukcjach nie ma drzwi dla minifigow (otwieranych).
Dobrze ze dodales do tego scenke aczkolwiek angazowanie takiego sprzetu w celurpzesuniecia pnia drzewa to chyba lekka przesada:)
wykonanie kratownicy ciekawe, ale patrząc na oryginał to za gruba się wydaje, zaś budka operatora ma chyba odwrotne proporcje - jest wyższa niż dłuższa.
Kamyki rozrzucone przy torowisku są zbyt chaotycznie i sporadycznie, ani to nasyp, ani śmieci - z dwojga złego to lepiej tak niż goło i zielono ;)
Platforma ze sprzętem ma ładny, jak na polskie realia, syf na sobie :)
Ten system linek i bloczków działa, czy tylko ładnie wygląda?
Wiek: 30 Dołączył: 25 Gru 2004 Wpisy: 1379 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-02-21, 16:28
Jak już weszliście na taką tematykę, to takiego pniaczka sam pług i masa pociągu zsuwa z torów. Tego rodzajów dźwigów używa się do załadunku ciężkich materiałów lub do usuwania wraków po wypadku, a nie przesuwania gałęzi.
Często również straż usuwa zwalone pnie, żeby przyspieszyć pracę kolei - łatwiejszy dojazd i lepsze narzędzia oraz większa liczba rąk do pracy. Podsumowując, ten dźwig w takiej scence po prostu się marnuje.
_________________ Pozdrawiam,
Maciej
malinblue [Usunięty]
Wysłany: 2010-02-22, 16:30
Bardzo ładne, ale... może to wina ujęcia - a folder ze zdjęciami masz prywatny - ale wydaje mi się, że żuraw jest obły i pozakrzywiany. Używałeś do tego wężyków od technica?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum