[WIP] Tatra T815 6×6 Doublecab

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[WIP] Tatra T815 6×6 Doublecab

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

W tym roku chciałbym poważnie wziąć się do TrTr - poważnie, to znaczy zbudować coś co przejedzie cały rajd i może nawet nie na ostatnim miejscu. Na podium nie liczę, dlatego nie gnójcie mnie od razu :)
Założenia:
- koła 94 mm
- pełne zawieszenie niezależne
- żadnych dyferencjałów
- napęd 2 x PF XL, zasilanie z dwóch batboxów (gdzieś mam przelicznik, chcę dojechać do mety)
- skręt osi 1 i 2 najprawdopodobniej z nieco różnym promieniem
- kabina dla zredukowania masy z nowych paneli w kolorze czerwonym
- prawdopodobnie szczegóły typu klatka bezpieczeństwa i działające światła

Mam któryś już z rzędu prototyp skrętnej osi. Jest szeroki na 26 i pół studa, czyli troszkę szerszy niż powinien, ale co tam :) ma 6 studów prześwitu, zwolnice z 3-krotną redukcją, wahacze na dwóch amorach każdy , i - niestety - dwa wały napędowe. Eksperymentowałem dłuższy czas z jednym, i półosiami lekko przesuniętymi względem siebie jak w oryginale, ale strasznie to komplikowało mechanizm skrętu. Dlatego żeby mieć skręt możliwie prosty, mocny i skuteczny wyrównałem półosie i każdą osadziłem na osobnym wale. Wstyd, wiem, ale nie ma sensu dać się zeżreć własnej ambicji.

Obrazek
Obrazek

Specmistrz Emil podpowiada że ciemnoszare knoby są słabe, dlatego docelowo to będzie druga oś - pierwsza i trzecia będą używać żółtych knobów i twardszych amorów.
Tylko proszę, nie przekreślajcie mi całego projektu na wstępie :)
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 21:39 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#2 Post autor: Backbone »

Ekhem, kardany? ;O Mam nadzieje ze przezyją to, bo ja bym sie powaznie o nie bal :P

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#3 Post autor: Sariel »

Po to jest 3-krotna redukcja przed nimi żeby przeżyły. Plus masa rozkłada się na 6 kół. Kardanów używał np. Unimog TT żeby daleko nie szukać.
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 21:40 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#4 Post autor: Cieślu »

Ja również ich używam w moim 6x6. Przeszły już wiele, nawet nie pisnęły i działają wyśmienicie.
Zapowiada się ciekawie, nawet bardzo ciekawie. Czekam z niecierpliwością na dalsze odsłony projektu.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#5 Post autor: m4rc1n »

Backbone, to są kardany nowego typu, trzystudowe. Są głosy, że są mocniejsze od wersji 4l, i sam jestem tego zdania.

Sariel, ładnie wyszedł ten most, chociaż tutaj błąd z mojej strony, bo to nie jest sztywna oś, tylko niezależne zawieszenie. Sam kminiłem z zawieszeniem tatrowym, w sumie dokładnie takim samym jak twoja koncepcja, też dwa wały, ale zarzuciłem, bo nie chciało mi się rozbierać tego co już mam. Chociaż kto wie, zmotywowałeś mnie do roboty :P Cholera, muszę w końcu zdobyć te brakujące autografy w dzienniczku... ;/
MOCs: 4
WIP: who cares?

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#6 Post autor: Kubrick »

Sariel, nie rob wiochy. Co prawda,w Krk powstaja przynajmnije 2 Tatry, ale mysle ze Twoja i tak bedzie sporo ciekawsza. Tylko na milosc boska, zrob pojedynczy wal napedowy, bo niepotrzebnie tylko szerokosc tracisz i generujesz dodatkowe opory na ukladzie napedowym, a pojedynczy wal sie sprawdza. Tzn., mi dziala. A jak mi dziala, to znaczy, ze kazdemu bedzie dzialal ;]
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#7 Post autor: TruckeR »

Rób jak uważasz, ale jeśli to spieprzysz, to miej świadomość, że specjalnie pofatyguję się do Warszawy i spalę Ci PFy. Mnie do szczęścia wystarczył jeden wał, ale miałem tylko jedną oś skrętną. Jeździło fajnie, bo ośka była zaprana bushami oraz knobami i nie miało się jak rozjeżdżać..

Poza tym - faktycznie szerokie to.
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 22:26 przez TruckeR, łącznie zmieniany 1 raz.
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#8 Post autor: Atros »

Ładnie to wygląda, tak lekko. Układ przeniesienia napędu w pokazanym fragmencie wygląda tak jak w moim Volvo, tyle, że ja mam podwójne wahacze.

Generalnie w tatrowym zawieszeniu w wykonaniu z Lego nie podoba mi się zaczepienie wahacza na wale - niepotrzebne dodatkowe opory, no ale inaczej się chyba nie da.

Czy planujesz wystartować tą Tatrą już na pierwszym rajdzie?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#9 Post autor: Sariel »

W zasadzie to będzie jeden wał napędowy, tylko między samymi wahaczami będą dwa. Pardon, ale nie bardzo mam pomysł jak osadzić oba wahacze na wspólnym wale tak, żeby nie były przesunięte i żeby się to wszystko mocno trzymało.
Tak, Tatra ma być gotowa na pierwszy rajd.
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 22:31 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#10 Post autor: Backbone »

3L są owszem mocniejsze, ale ja bym sie bal do trialowki do napedu wlozyc to.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#11 Post autor: Sariel »

Na szczęście nie masz obowiązku.
Muszę jeszcze wzmocnić same wahacze na osi przód-tył żeby mi się nie rozlazły jak będzie większy moment na knobach.

Awatar użytkownika
TruckeR
Posty: 851
Rejestracja: 2006-05-03, 21:25
Lokalizacja: Układ Mendelejewa
brickshelf: Ciezarowkaz

 

#12 Post autor: TruckeR »

Sariel pisze:Pardon, ale nie bardzo mam pomysł jak osadzić oba wahacze na wspólnym wale tak, żeby nie były przesunięte i żeby się to wszystko mocno trzymało.
To może wypadałoby zrobić to tak jak pan Krtek i Rumcajs przykazał, tzn. na wspólnym wale z przesunięciem półosi, a nad skrętem trochę dłużej posiedzieć? Z całym szacunkiem - układ skrętu w mojej trialówce dopracowuję od ok. roku, i dopiero teraz mogę powiedzieć, że działa jako tako..
Nobody wants him, they just turn their heads
Nobody helps him, now he has his revenge!

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#13 Post autor: Sariel »

Sorry, nie mam tyle czasu :)

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#14 Post autor: Kubrick »

Sariel pisze:Pardon, ale nie bardzo mam pomysł jak osadzić oba wahacze na wspólnym wale tak, żeby nie były przesunięte i żeby się to wszystko mocno trzymało.
Obrazek
U mnie dziala :P

I w przednim zawieszeniu wywal sprezyny. Drazki skretne z axli 10 sprawdzaja sie genialnie.
Ostatnio zmieniony 2010-03-08, 22:50 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5419
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#15 Post autor: Sariel »

Z całym szacunkiem Kubrick, nie wierzę że te cienkie z20 nie będą przeskakiwać, po prostu nie wierzę.

ODPOWIEDZ