[WIP] Tatra T813 8x8
: 2010-03-24, 17:54
Witam
Przedstawiam mocno zmodyfikowane od poprzedniej wersji podwozie tatry 813 8x8
Masa: 2600 gram z dwoma bat boxami do obciążenia razem siedzą 4 sztuki
Napęd stanowią 2 osobne układy dla 1,2 osi i 3,4 osi składające się z silnika Xl -> pary knobów pod katem 90 stopni -> z8-> z40 ->knoby w mostach.
w sumie Ilość knobów: 32
Skręt dwa silniki dla każdej osi z redukcja 9:1 dwie pary zębatek z8->z24
Cały układ napędowy do mostów zbudowałem od nowa ponieważ z tamtego nie byłem zadowolony. Miałem tam dwie pary zębatek nie licząc knobów. pierwsza to z12-> z36 potem z12 -> z20. Nie działało to zbyt dobrze u mnie ponieważ przeskakiwał mi ten drugi komplet zębatek mimo że, było wszystko dobrze pospinane. Potem budowałem to samo używając liftarmów pionowo. Było ciut lepiej ale i tak czasem przeskoczyło. W takim układzie miałem przełożenie 5:1. Jeździło to średnio Podwozie było słabe, koło stawało w miejscu napotkawszy na przeszkodę, a silniki kręciły się wraz z zębatkami jeszcze 2 sekundy i potem przeskakiwały.Zmieniłem ten drugi komplet zębatek na z 8 -> z24 w efekcie czego zmieliłem w tylnym moście dwie z8.
Układ który teraz zbudowałem spisuje się bardzo dobrze. Przełożenie jest identyczne ale zrealizowane tylko na jednej parze zębatek, nic nie przeskakuje. Jedyny mankament to felgi które kręcą się w oponach. Opon jeszcze nie modyfikowałem chodzi mi tu o włożenie do środka małych oponek, ale w najbliższym czasie się tym zajmę.
co zauważyłem podczas testów to to, że do poprawy jest jeszcze przekazywanie napędu na listwę zębatą bo tam coś mi jeszcze przeskoczy czasami w efekcie czego, rozjeżdża się zbieżność.
Kilka fotek:
Filmy:
http://www.youtube.com/user/lollipoop1234?feature=mhw5
Przedstawiam mocno zmodyfikowane od poprzedniej wersji podwozie tatry 813 8x8
Masa: 2600 gram z dwoma bat boxami do obciążenia razem siedzą 4 sztuki
Napęd stanowią 2 osobne układy dla 1,2 osi i 3,4 osi składające się z silnika Xl -> pary knobów pod katem 90 stopni -> z8-> z40 ->knoby w mostach.
w sumie Ilość knobów: 32
Skręt dwa silniki dla każdej osi z redukcja 9:1 dwie pary zębatek z8->z24
Cały układ napędowy do mostów zbudowałem od nowa ponieważ z tamtego nie byłem zadowolony. Miałem tam dwie pary zębatek nie licząc knobów. pierwsza to z12-> z36 potem z12 -> z20. Nie działało to zbyt dobrze u mnie ponieważ przeskakiwał mi ten drugi komplet zębatek mimo że, było wszystko dobrze pospinane. Potem budowałem to samo używając liftarmów pionowo. Było ciut lepiej ale i tak czasem przeskoczyło. W takim układzie miałem przełożenie 5:1. Jeździło to średnio Podwozie było słabe, koło stawało w miejscu napotkawszy na przeszkodę, a silniki kręciły się wraz z zębatkami jeszcze 2 sekundy i potem przeskakiwały.Zmieniłem ten drugi komplet zębatek na z 8 -> z24 w efekcie czego zmieliłem w tylnym moście dwie z8.
Układ który teraz zbudowałem spisuje się bardzo dobrze. Przełożenie jest identyczne ale zrealizowane tylko na jednej parze zębatek, nic nie przeskakuje. Jedyny mankament to felgi które kręcą się w oponach. Opon jeszcze nie modyfikowałem chodzi mi tu o włożenie do środka małych oponek, ale w najbliższym czasie się tym zajmę.
co zauważyłem podczas testów to to, że do poprawy jest jeszcze przekazywanie napędu na listwę zębatą bo tam coś mi jeszcze przeskoczy czasami w efekcie czego, rozjeżdża się zbieżność.
Kilka fotek:
Filmy:
http://www.youtube.com/user/lollipoop1234?feature=mhw5