[WIP] Tatra T813 8x8
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[WIP] Tatra T813 8x8
Witam
Przedstawiam mocno zmodyfikowane od poprzedniej wersji podwozie tatry 813 8x8
Masa: 2600 gram z dwoma bat boxami do obciążenia razem siedzą 4 sztuki
Napęd stanowią 2 osobne układy dla 1,2 osi i 3,4 osi składające się z silnika Xl -> pary knobów pod katem 90 stopni -> z8-> z40 ->knoby w mostach.
w sumie Ilość knobów: 32
Skręt dwa silniki dla każdej osi z redukcja 9:1 dwie pary zębatek z8->z24
Cały układ napędowy do mostów zbudowałem od nowa ponieważ z tamtego nie byłem zadowolony. Miałem tam dwie pary zębatek nie licząc knobów. pierwsza to z12-> z36 potem z12 -> z20. Nie działało to zbyt dobrze u mnie ponieważ przeskakiwał mi ten drugi komplet zębatek mimo że, było wszystko dobrze pospinane. Potem budowałem to samo używając liftarmów pionowo. Było ciut lepiej ale i tak czasem przeskoczyło. W takim układzie miałem przełożenie 5:1. Jeździło to średnio Podwozie było słabe, koło stawało w miejscu napotkawszy na przeszkodę, a silniki kręciły się wraz z zębatkami jeszcze 2 sekundy i potem przeskakiwały.Zmieniłem ten drugi komplet zębatek na z 8 -> z24 w efekcie czego zmieliłem w tylnym moście dwie z8.
Układ który teraz zbudowałem spisuje się bardzo dobrze. Przełożenie jest identyczne ale zrealizowane tylko na jednej parze zębatek, nic nie przeskakuje. Jedyny mankament to felgi które kręcą się w oponach. Opon jeszcze nie modyfikowałem chodzi mi tu o włożenie do środka małych oponek, ale w najbliższym czasie się tym zajmę.
co zauważyłem podczas testów to to, że do poprawy jest jeszcze przekazywanie napędu na listwę zębatą bo tam coś mi jeszcze przeskoczy czasami w efekcie czego, rozjeżdża się zbieżność.
Kilka fotek:
Filmy:
http://www.youtube.com/user/lollipoop1234?feature=mhw5
Przedstawiam mocno zmodyfikowane od poprzedniej wersji podwozie tatry 813 8x8
Masa: 2600 gram z dwoma bat boxami do obciążenia razem siedzą 4 sztuki
Napęd stanowią 2 osobne układy dla 1,2 osi i 3,4 osi składające się z silnika Xl -> pary knobów pod katem 90 stopni -> z8-> z40 ->knoby w mostach.
w sumie Ilość knobów: 32
Skręt dwa silniki dla każdej osi z redukcja 9:1 dwie pary zębatek z8->z24
Cały układ napędowy do mostów zbudowałem od nowa ponieważ z tamtego nie byłem zadowolony. Miałem tam dwie pary zębatek nie licząc knobów. pierwsza to z12-> z36 potem z12 -> z20. Nie działało to zbyt dobrze u mnie ponieważ przeskakiwał mi ten drugi komplet zębatek mimo że, było wszystko dobrze pospinane. Potem budowałem to samo używając liftarmów pionowo. Było ciut lepiej ale i tak czasem przeskoczyło. W takim układzie miałem przełożenie 5:1. Jeździło to średnio Podwozie było słabe, koło stawało w miejscu napotkawszy na przeszkodę, a silniki kręciły się wraz z zębatkami jeszcze 2 sekundy i potem przeskakiwały.Zmieniłem ten drugi komplet zębatek na z 8 -> z24 w efekcie czego zmieliłem w tylnym moście dwie z8.
Układ który teraz zbudowałem spisuje się bardzo dobrze. Przełożenie jest identyczne ale zrealizowane tylko na jednej parze zębatek, nic nie przeskakuje. Jedyny mankament to felgi które kręcą się w oponach. Opon jeszcze nie modyfikowałem chodzi mi tu o włożenie do środka małych oponek, ale w najbliższym czasie się tym zajmę.
co zauważyłem podczas testów to to, że do poprawy jest jeszcze przekazywanie napędu na listwę zębatą bo tam coś mi jeszcze przeskoczy czasami w efekcie czego, rozjeżdża się zbieżność.
Kilka fotek:
Filmy:
http://www.youtube.com/user/lollipoop1234?feature=mhw5
Ostatnio zmieniony 2010-03-24, 21:05 przez lizak86, łącznie zmieniany 13 razy.
- Kubrick
- VIP
- Posty: 2198
- Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
- Lokalizacja: KrakóVW
- brickshelf: Kubrick
- Kontakt:
-
Fajnie juz to wyglada i widze, ze nawet jezdzi, ale ugiecie polosi pod pusta tatra, to ok 15 stopni, a nie 25-30, ktore sa u Ciebie ;]
Zaryzykowalbym tez uzycie sprezyn srendniej twardosci z tylu, bo sie rama za bardzo ugina na przeszkodach.
Poza tym, nie widze powaznych niedociagniec na ten moment.
Zaryzykowalbym tez uzycie sprezyn srendniej twardosci z tylu, bo sie rama za bardzo ugina na przeszkodach.
Poza tym, nie widze powaznych niedociagniec na ten moment.
Ostatnio zmieniony 2010-03-24, 21:15 przez Kubrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Dzisiaj posiedziałem trochę nad budą i wyszło mi takie coś:
Wiem szału nie ma ale na razie na tyle mnie stać :)
Dopracowałem jeszcze układ skrętu bo mi z8 przy obciażeniu potrafiła przeskoczyć. zrobiłem taki myk ze na Technic Pin 1/2 założyłem ucięty kawałek Technic Pneumatic Tubing. Sami zobaczcie :
Po tej kombinacji wyeliminowałem przeskakiwanie z8 na listwie zębatej
Wiem szału nie ma ale na razie na tyle mnie stać :)
Dopracowałem jeszcze układ skrętu bo mi z8 przy obciażeniu potrafiła przeskoczyć. zrobiłem taki myk ze na Technic Pin 1/2 założyłem ucięty kawałek Technic Pneumatic Tubing. Sami zobaczcie :
Po tej kombinacji wyeliminowałem przeskakiwanie z8 na listwie zębatej
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Patent fajny ale to legowa rurka?
Ogólnie buda wygląda spoko tylko czemu taka sarielowa (przym. czytaj - czarna ;)
Jak dla mnie jakiś kolorowy dodatek by się przydał.
Podwozie super, ech...
chciałbym mieć tyle klocków. Kasa będzie dopiero po robocie w wakacje :(
Ogólnie buda wygląda spoko tylko czemu taka sarielowa (przym. czytaj - czarna ;)
Jak dla mnie jakiś kolorowy dodatek by się przydał.
Podwozie super, ech...
chciałbym mieć tyle klocków. Kasa będzie dopiero po robocie w wakacje :(
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
lizak86 zapowiada się nieźle ta buda.
Podwozie jak to podwozie. Ludzie tu piszący ochają i achają, ale jak zaliczysz kilka GPMów to zobaczysz że być może wiele rzeczy teoretycznie i domowo dobrych, jest do gruntownej poprawy. Mam nadzieję, że jak najmniej.
Po obejrzeniu filmiku, stwierdzam że jeździ ok, ale to płaski dywan i jakieś książki. Załóż że każda trasa na rajdzie (ze względu na pofalowanie, trawę, liście, patyki, wykroty) jest bez porównania cięższa niż taki tor przeszkód w domowym zaciszu.
Będziesz na pierwszym rajdzie GPM?
Podwozie jak to podwozie. Ludzie tu piszący ochają i achają, ale jak zaliczysz kilka GPMów to zobaczysz że być może wiele rzeczy teoretycznie i domowo dobrych, jest do gruntownej poprawy. Mam nadzieję, że jak najmniej.
Po obejrzeniu filmiku, stwierdzam że jeździ ok, ale to płaski dywan i jakieś książki. Załóż że każda trasa na rajdzie (ze względu na pofalowanie, trawę, liście, patyki, wykroty) jest bez porównania cięższa niż taki tor przeszkód w domowym zaciszu.
Będziesz na pierwszym rajdzie GPM?
Ostatnio zmieniony 2010-03-26, 07:24 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
Zapowiada się dobra ciężarówka, ale przyjeżdżaj na GPM po doświadczenie w testowaniu :)
Kąt pod jakim są koła do podłoża jest moim zdaniem za duży i śmiesznie to wygląda, i zawieszenie nie pracuje tak dobrze jak by mogło. Lepiej zmniejszyć skok na rzecz płynniejszej pracy.
Kabina dobrze się zapowiada, tylko nadkola o wiele za małe, przynajmniej do kół jakie zastosowałeś.
Kąt pod jakim są koła do podłoża jest moim zdaniem za duży i śmiesznie to wygląda, i zawieszenie nie pracuje tak dobrze jak by mogło. Lepiej zmniejszyć skok na rzecz płynniejszej pracy.
Kabina dobrze się zapowiada, tylko nadkola o wiele za małe, przynajmniej do kół jakie zastosowałeś.
Tak rurka legowa w poprzednim poście to napisałem - Technic Pneumatic Tubing.DonArkada2 pisze:Patent fajny ale to legowa rurka?
Zgadzam się Emil z Tobą. W domowym zaciszu nie wyjdą ukryte niedociągnięcia jak w terenie. Kilka razy wychodziłem na zewnątrz ze Starem którego jeszcze nie skończyłem i wychodziło to co w domu działało dobrze miedzy innymi zawieszenie czy też skręt a najbardziej te obracające się felgi w oponach...Emilus pisze:lizak86 zapowiada się nieźle ta buda.
Podwozie jak to podwozie. Ludzie tu piszący ochają i achają, ale jak zaliczysz kilka GPMów to zobaczysz że być może wiele rzeczy teoretycznie i domowo dobrych, jest do gruntownej poprawy. Mam nadzieję, że jak najmniej.
Po obejrzeniu filmiku, stwierdzam że jeździ ok, ale to płaski dywan i jakieś książki. Załóż że każda trasa na rajdzie (ze względu na pofalowanie, trawę, liście, patyki, wykroty) jest bez porównania cięższa niż taki tor przeszkód w domowym zaciszu.
Będziesz na pierwszym rajdzie GPM?
Na GPM mam trochę daleko i nie wiem jak z wolnym w pracy. . . ale kto wie czas pokaże, jeszcze trochę go jest
Ostatnio zmieniony 2010-03-27, 17:59 przez lizak86, łącznie zmieniany 1 raz.