dokładnie to samo pomyślałem :P W ogóle robię błąd wchodząc i oglądając Wasze projekty bo zamiast nakręcać się na budowanie to się dołuję :PMr.Z pisze:Atr, nienawidzę Cię!
Za podniesienie poprzeczki na nieosiągalny dla mnie poziom.
MOCa, prezentacji (opisu, filmu itd).
[MOC] Volvo FL12 8x8
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
no cóż, wzmianka o kardanach musi być w każdym temacie dotyczącym trialu :)Kubrick pisze:I to na kardanach tak smiga O_o
Na informatyce na PW. Da się tu dogadać z ludźmi i wybrać interesujący studenta temat. Na AiR na Polibudzie prace/projekty o NXT to dość często spotykana rzecz.Junior pisze:chciałem zapytać na jakim kierunku jesteś?
Popatrz na moją pierwszą trialówkę i nie narzekaj ;) Każdy zaczyna od "ciekawych" maszyn żeby zdobyć doświadczenie i budować lepiej. Palenie gumy jakoś mnie nie zachęca.Mr.Z pisze:Atr, nienawidzę Cię!
Za podniesienie poprzeczki na nieosiągalny dla mnie poziom.
Ten model Volvo ma faktycznie dość skąpą dokumentację w internecie, ale starcza zeskalowania modelu do Legosmyk pisze:Atr! Możesz podać jakieś żródło z wymiarami pierwowzoru?
Bo widzę, że się 25 kropek nie trzymałeś, sporo to zmienia w rozumieniu mechaniki twojego zawieszenia. Także proporcje szerokość/wysokość są trochę zastanawiające, ale po prostu nie mogę tego konkretnego modelu znaleźć. Więc pomóż rozwiać wątpliwości.
Blueprint z wymiarami (co prawda wersji 3 osiowej, ale z pewnością całkowite wymiary się nie różnią od 8x8): http://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/volvo-trucks/32943/view/volvo_fl12380_6x4_mtt_33ton_truck_1996/
Skąpa informacja o modelu na stronie Volvo: http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/company/history/1990s/pages/FL12.aspx
Duża fota wersji 6x6 na której wzorowałem się budując kabinę: http://data.primeportal.net/ce/behrens/brit/Volvo%20FL-12%20SLDT.JPG
Była jeszcze strona ze wzmianką o wersji FL12 8x8 i jej zawieszeniem na http://www.global-defence.com/ ale ją zdjęli.
Skala to 1:12,6 i wymiary są takie:
Kod: Zaznacz cały
nazwa wymiaru | prawdziwe auto | po zeskalowaniu | jaki mi wyszedł
| | |
długość | 7700 | 612 | 620
| | |
szerokość | 2685 | 214 | 218
| | |
wysokość | 3046 | 241 | 241
| | |
odl. oś 3 i 4 | 1370 | 109 | 112
| | |
odl. oś 1 i 4 | 5126 | 406 | 400
Odległości osi 1 do 2 nie udało mi się odnaleźć i dałem taką żeby mechanizm skrętu dobrze działał i spoko wyglądało.
I na koniec, dzięki za wasze bardzo pozytywne komentarze :) Czy trialówka faktycznie tak dobrze sobie radzi w terenie (choć wierzę, że tak jest) okaże się już w sobotę.
Jest świetna! Sprytne zawieszenie. Podzielam zdziwienie Kubrick'a związane z tymi kardanami ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...
- ManiekManiak
- Posty: 814
- Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
- Lokalizacja: Ostrołęka
- brickshelf: ManiekManiak
-
No wiem, czepialski jestem. To z zazdrości pewnie ;)Atr pisze:Ten model Volvo ma faktycznie dość skąpą dokumentację w internecie, ale starcza zeskalowania modelu do Legosmyk pisze:Atr! Możesz podać jakieś żródło z wymiarami pierwowzoru?
Bo widzę, że się 25 kropek nie trzymałeś, sporo to zmienia w rozumieniu mechaniki twojego zawieszenia. Także proporcje szerokość/wysokość są trochę zastanawiające, ale po prostu nie mogę tego konkretnego modelu znaleźć. Więc pomóż rozwiać wątpliwości.
Blueprint z wymiarami (co prawda wersji 3 osiowej, ale z pewnością całkowite wymiary się nie różnią od 8x8): http://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/volvo-trucks/32943/view/volvo_fl12380_6x4_mtt_33ton_truck_1996/
Skąpa informacja o modelu na stronie Volvo: http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/company/history/1990s/pages/FL12.aspx
Duża fota wersji 6x6 na której wzorowałem się budując kabinę: http://data.primeportal.net/ce/behrens/brit/Volvo%20FL-12%20SLDT.JPG
Była jeszcze strona ze wzmianką o wersji FL12 8x8 i jej zawieszeniem na http://www.global-defence.com/ ale ją zdjęli.
Skala to 1:12,6 i wymiary są takie:
Wymiary mniej więcej do studa są zachowane, choć przyznaję, że bardziej interesowała mnie funkcjonalność niż odpowiednie wymiary.Kod: Zaznacz cały
nazwa wymiaru | prawdziwe auto | po zeskalowaniu | jaki mi wyszedł | | | długość | 7700 | 612 | 620 | | | szerokość | 2685 | 214 | 218 | | | wysokość | 3046 | 241 | 241 | | | odl. oś 3 i 4 | 1370 | 109 | 112 | | | odl. oś 1 i 4 | 5126 | 406 | 400
Odległości osi 1 do 2 nie udało mi się odnaleźć i dałem taką żeby mechanizm skrętu dobrze działał i spoko wyglądało.
44 stopni kąta natarcia, zamiast 28 - ładnie go podrasowałeś.
Skąd masz te dane odnośnie szerokości? I czemu zakładasz, że wymiary 8x8 są takie same jak 6x6? Zastanawia mnie, że na podlinkowanej stronie Volvo piszą jedynie o modelach z napędem na 3 osie.
Czyli jak zwykle w przypadku budowniczych z dużymi możliwościami mam jakieś swoje "ale", żeby na laurach nie osiedli. Miło będzie w sobotę pojeździć i zobaczyć, jak to cacko poci się z tą swoją czterobiegową przekładnią i dwoma wałami napędowymi, ozdobionymi szesnastoma knobami :)
Z matematycznego punktu widzenia jesteś niekwestionowanym faworytem.
Bo Kris wieczorami schodzi do piwnicy... tam ma ukrytego 8880 i próbuje go złożyć od 3,5 miesiąca... :DDD Tylko czekać aż wyskoczy z trialówką albo innym tow truckiem xD
A odnośnie tematu... wspominałeś, że NXT jest dość popularne wśród AiR... w takim razie tradycyjna trialówka albo jakiś bawialny model z pneumatyką może zadowolić ludzi na MiBM... hmmm muszę się nad tym zastanowić :D Łączenie przyjemnego z pożytecznym - to lubię!
A odnośnie tematu... wspominałeś, że NXT jest dość popularne wśród AiR... w takim razie tradycyjna trialówka albo jakiś bawialny model z pneumatyką może zadowolić ludzi na MiBM... hmmm muszę się nad tym zastanowić :D Łączenie przyjemnego z pożytecznym - to lubię!
Always look on the bright side of life...
A co to tak naprawde jest?Sariel pisze:Kris, to Ty wiesz co to jest kardan? Zaczynasz mnie niepokoić.
Bo Atr widocznie dobrze to użył, bo trialówka jest ładna i jeździ ładnie!
Póki co, moja najulubieńsza trialówka!
[idzie wypłakać się nad brakiem odbiornika IR]
Ostatnio zmieniony 2010-04-08, 22:09 przez Filozof, łącznie zmieniany 1 raz.
- DonArkada2
- Posty: 169
- Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: DonArkada2
-
Boskie <zazdrość>
Po pracy w wakacje chciałem kupić sobie 8258 ale widzę że lepiej kupić Mindstorma :)
Nie rozumiem dlaczego to tak sprawnie jeździ na 1 XL skoro moje 4x4 nie daje rady :/
Po pracy w wakacje chciałem kupić sobie 8258 ale widzę że lepiej kupić Mindstorma :)
Nie rozumiem dlaczego to tak sprawnie jeździ na 1 XL skoro moje 4x4 nie daje rady :/
Ostatnio zmieniony 2010-04-08, 20:01 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.