[MOC] Volvo FL12 8x8

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 44
Rejestracja: 2010-03-24, 23:13
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#16 Post autor: yosz »

Mr.Z pisze:Atr, nienawidzę Cię!
Za podniesienie poprzeczki na nieosiągalny dla mnie poziom.
MOCa, prezentacji (opisu, filmu itd).
dokładnie to samo pomyślałem :P W ogóle robię błąd wchodząc i oglądając Wasze projekty bo zamiast nakręcać się na budowanie to się dołuję :P

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#17 Post autor: Atros »

Kubrick pisze:I to na kardanach tak smiga O_o
no cóż, wzmianka o kardanach musi być w każdym temacie dotyczącym trialu :)
Junior pisze:chciałem zapytać na jakim kierunku jesteś?
Na informatyce na PW. Da się tu dogadać z ludźmi i wybrać interesujący studenta temat. Na AiR na Polibudzie prace/projekty o NXT to dość często spotykana rzecz.
Mr.Z pisze:Atr, nienawidzę Cię!
Za podniesienie poprzeczki na nieosiągalny dla mnie poziom.
Popatrz na moją pierwszą trialówkę i nie narzekaj ;) Każdy zaczyna od "ciekawych" maszyn żeby zdobyć doświadczenie i budować lepiej. Palenie gumy jakoś mnie nie zachęca.
smyk pisze:Atr! Możesz podać jakieś żródło z wymiarami pierwowzoru?

Bo widzę, że się 25 kropek nie trzymałeś, sporo to zmienia w rozumieniu mechaniki twojego zawieszenia. Także proporcje szerokość/wysokość są trochę zastanawiające, ale po prostu nie mogę tego konkretnego modelu znaleźć. Więc pomóż rozwiać wątpliwości.
Ten model Volvo ma faktycznie dość skąpą dokumentację w internecie, ale starcza zeskalowania modelu do Lego
Blueprint z wymiarami (co prawda wersji 3 osiowej, ale z pewnością całkowite wymiary się nie różnią od 8x8): http://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/volvo-trucks/32943/view/volvo_fl12380_6x4_mtt_33ton_truck_1996/
Skąpa informacja o modelu na stronie Volvo: http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/company/history/1990s/pages/FL12.aspx
Duża fota wersji 6x6 na której wzorowałem się budując kabinę: http://data.primeportal.net/ce/behrens/brit/Volvo%20FL-12%20SLDT.JPG
Była jeszcze strona ze wzmianką o wersji FL12 8x8 i jej zawieszeniem na http://www.global-defence.com/ ale ją zdjęli.

Skala to 1:12,6 i wymiary są takie:

Kod: Zaznacz cały

nazwa wymiaru | prawdziwe auto  | po zeskalowaniu | jaki mi wyszedł
              |                 |                 |
długość       |       7700      |       612       |       620
              |                 |                 |
szerokość     |       2685      |       214       |       218
              |                 |                 |
wysokość      |       3046      |       241       |       241
              |                 |                 |
odl. oś 3 i 4 |       1370      |       109       |       112
              |                 |                 |
odl. oś 1 i 4 |       5126      |       406       |       400
Wymiary mniej więcej do studa są zachowane, choć przyznaję, że bardziej interesowała mnie funkcjonalność niż odpowiednie wymiary.
Odległości osi 1 do 2 nie udało mi się odnaleźć i dałem taką żeby mechanizm skrętu dobrze działał i spoko wyglądało.

I na koniec, dzięki za wasze bardzo pozytywne komentarze :) Czy trialówka faktycznie tak dobrze sobie radzi w terenie (choć wierzę, że tak jest) okaże się już w sobotę.

Cieślu
VIP
Posty: 1262
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#18 Post autor: Cieślu »

Zapiera dech w piersiach. Nie mogę się doczekać soboty żeby ujrzeć tą maszynę w akcji.Moja prezentuje się przy tej bardzo skromnie :)
Nie wierzę że to tak sprawnie jeździ na 1 XLu...przekonam się w sobotę
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Bobofrutx
Posty: 1014
Rejestracja: 2007-08-21, 21:26
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Bobofrut

 

#19 Post autor: Bobofrutx »

Jest świetna! Sprytne zawieszenie. Podzielam zdziwienie Kubrick'a związane z tymi kardanami ;P
Dzień bez LEGO to stracony dzień ;P
DeszczyK
Sariel pisze:Na potęgę posępnego Longera, mocy przybywaj...

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#20 Post autor: ManiekManiak »

A tam z tymi Waszymi tasiemcami. Wyjdzie na to że i ja będę musiał takiego ogarnąć.

Maszyna ciekawa, że to na zwykłych skrzyniach biegów daje radę...
Dobry film:)

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#21 Post autor: smyk »

Atr pisze:
smyk pisze:Atr! Możesz podać jakieś żródło z wymiarami pierwowzoru?

Bo widzę, że się 25 kropek nie trzymałeś, sporo to zmienia w rozumieniu mechaniki twojego zawieszenia. Także proporcje szerokość/wysokość są trochę zastanawiające, ale po prostu nie mogę tego konkretnego modelu znaleźć. Więc pomóż rozwiać wątpliwości.
Ten model Volvo ma faktycznie dość skąpą dokumentację w internecie, ale starcza zeskalowania modelu do Lego
Blueprint z wymiarami (co prawda wersji 3 osiowej, ale z pewnością całkowite wymiary się nie różnią od 8x8): http://www.the-blueprints.com/blueprints/trucks/volvo-trucks/32943/view/volvo_fl12380_6x4_mtt_33ton_truck_1996/
Skąpa informacja o modelu na stronie Volvo: http://www.volvotrucks.com/trucks/global/en-gb/company/history/1990s/pages/FL12.aspx
Duża fota wersji 6x6 na której wzorowałem się budując kabinę: http://data.primeportal.net/ce/behrens/brit/Volvo%20FL-12%20SLDT.JPG
Była jeszcze strona ze wzmianką o wersji FL12 8x8 i jej zawieszeniem na http://www.global-defence.com/ ale ją zdjęli.

Skala to 1:12,6 i wymiary są takie:

Kod: Zaznacz cały

nazwa wymiaru | prawdziwe auto  | po zeskalowaniu | jaki mi wyszedł
              |                 |                 |
długość       |       7700      |       612       |       620
              |                 |                 |
szerokość     |       2685      |       214       |       218
              |                 |                 |
wysokość      |       3046      |       241       |       241
              |                 |                 |
odl. oś 3 i 4 |       1370      |       109       |       112
              |                 |                 |
odl. oś 1 i 4 |       5126      |       406       |       400
Wymiary mniej więcej do studa są zachowane, choć przyznaję, że bardziej interesowała mnie funkcjonalność niż odpowiednie wymiary.
Odległości osi 1 do 2 nie udało mi się odnaleźć i dałem taką żeby mechanizm skrętu dobrze działał i spoko wyglądało.
No wiem, czepialski jestem. To z zazdrości pewnie ;)

44 stopni kąta natarcia, zamiast 28 - ładnie go podrasowałeś.
Skąd masz te dane odnośnie szerokości? I czemu zakładasz, że wymiary 8x8 są takie same jak 6x6? Zastanawia mnie, że na podlinkowanej stronie Volvo piszą jedynie o modelach z napędem na 3 osie.

Czyli jak zwykle w przypadku budowniczych z dużymi możliwościami mam jakieś swoje "ale", żeby na laurach nie osiedli. Miło będzie w sobotę pojeździć i zobaczyć, jak to cacko poci się z tą swoją czterobiegową przekładnią i dwoma wałami napędowymi, ozdobionymi szesnastoma knobami :)

Z matematycznego punktu widzenia jesteś niekwestionowanym faworytem.

kris kelvin

#22 Post autor: kris kelvin »

Szkoda, że na kardanach, bardzo to obniża ocenę ogólną w moich oczach.
Na trójkę z plusem.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#23 Post autor: Sariel »

Kris, to Ty wiesz co to jest kardan? Zaczynasz mnie niepokoić.

Awatar użytkownika
Junior
Posty: 64
Rejestracja: 2010-04-04, 20:08
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: marcinwadas

 

#24 Post autor: Junior »

Bo Kris wieczorami schodzi do piwnicy... tam ma ukrytego 8880 i próbuje go złożyć od 3,5 miesiąca... :DDD Tylko czekać aż wyskoczy z trialówką albo innym tow truckiem xD

A odnośnie tematu... wspominałeś, że NXT jest dość popularne wśród AiR... w takim razie tradycyjna trialówka albo jakiś bawialny model z pneumatyką może zadowolić ludzi na MiBM... hmmm muszę się nad tym zastanowić :D Łączenie przyjemnego z pożytecznym - to lubię!
Always look on the bright side of life...

Awatar użytkownika
Filozof
Posty: 231
Rejestracja: 2009-05-15, 23:35
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: filozof33

 

#25 Post autor: Filozof »

Sariel pisze:Kris, to Ty wiesz co to jest kardan? Zaczynasz mnie niepokoić.
A co to tak naprawde jest?
Bo Atr widocznie dobrze to użył, bo trialówka jest ładna i jeździ ładnie!
Póki co, moja najulubieńsza trialówka!
[idzie wypłakać się nad brakiem odbiornika IR]
Ostatnio zmieniony 2010-04-08, 22:09 przez Filozof, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DonArkada2
Posty: 169
Rejestracja: 2008-08-01, 21:52
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: DonArkada2

 

#26 Post autor: DonArkada2 »

Boskie <zazdrość>
Po pracy w wakacje chciałem kupić sobie 8258 ale widzę że lepiej kupić Mindstorma :)

Nie rozumiem dlaczego to tak sprawnie jeździ na 1 XL skoro moje 4x4 nie daje rady :/
Ostatnio zmieniony 2010-04-08, 20:01 przez DonArkada2, łącznie zmieniany 1 raz.
Kiedy iść spać?
Gdy budując coś źle zrobisz pomyślisz:
Wcisnę Ctrl+z to się cofnie i naprawi.

Awatar użytkownika
Mrosik
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: Mros85
Kontakt:

 

#27 Post autor: Mrosik »

Kawał prawdziwej maszyny. Bardzo ciekawy pomysł ze skrętem kierownicy.
Jedyne co się przyczepie to kolor. Zamiast żółtego mógłby być czerwony.

Rzeczywiście w tym roku tematem nr 1 w Tr-Tr jest kardan.

PS - Zastanawia mnie aktywność Krisa w tematach Tr-Tr. Czyżby Kris był kryptotechnikowcem?

Backbone
Posty: 671
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#28 Post autor: Backbone »

Mrosik pisze:PS - Zastanawia mnie aktywność Krisa w tematach Tr-Tr. Czyżby Kris był kryptotechnikowcem?
To chyba po wizycie w TVN i spotkaniu z Sarielowym czołgiem bez pilota :P

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#29 Post autor: M_longer »

Filozof pisze:Puki co, moja najulubieńsza trialówka!
[idzie wypłakać się nad brakiem odbiornika IR]
A ja idę popłakać nad błędną wersją zapisu wyrazu "póki" używaną przez niektórych.
Mrosik pisze:Zamiast żółtego mógłby być czerwony.
Dobrze mówi!

Tailgunner

#30 Post autor: Tailgunner »

a ja spytam jaki był dokładnie temat tej pracy inżynierskiej i o co w niej chodziło? Bo samo napisanie aplikacji w javie która przez bt komunikuje sie z nxt to chyba troszkę za mało jak na prace;p

ODPOWIEDZ