aro_kal pisze:"Morze" dlatego, że mamy zarówno może jak i morze? Tak samo mamy póki jak i puki, a oba znaczą zupełnie co innego. Puki to liczba mnoga od słowa "puk" (czyli pukanie) albo biernik liczby mnogiej słowa "puka" (muszelka).
Rozumiem, póki co zapamiętałem ten błąd, spróbuje go nie popełniać.
A za taką wiedzę szacunek!
BTW, kilka osob mi ostatnio linkowalo tego Veyrona z 7-stopniowa skrzynia. Ja w zamian linkowalem im Volvo i ich juz calkiem zatykalo - to o czyms swiadczy :D
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
U mnie, przyznam się, słabo ze znajomością muszelek. Taki głupi jestem, że w zasadzie poznałem tylko jedną (jak na razie). A tak wyglądają owe muszelki:
Atr - przepraszam, że spowodowałem zboczenie z tematu dotyczącego Twojego świetnego auta (teraz ci wszyscy z włochatymi myślami się przyczepią do zboczenia/zbaczania - tu się jednak lepiej nie odzywać :-)).
Ostatnio zmieniony 2010-04-09, 22:01 przez aro_kal, łącznie zmieniany 2 razy.
Wreszcie mialem chwile czasu zeby przeczytac caly temat :)
Co prawda na TrTr sie nie znam i jestem newbie :) ale dostrzegam ogromny potencjal drzemiacy w NXT. Jak zwykle moj zapal ostudza rozmiar kostki. Zastanawiam sie jednak nad kupnem NXT + nadajnik IR wspolgrajacy z NXTale w jakiejs nowszej wersji - bo niestety 300 ms to kupa czasu.
Co do ciezarowki to wyglad jak na TrTr jest naprawde swietny. Tradycyjnie nie podoba mi sie plandeka. Czy co to jest.
Za to wyglada na to ze ciezarowka jezdzi swietnie. Na pewno zasluga tego sa te 4 biegi - ktore co mnie zdziwilo - zrobiles na driving ringach. Nowe kardany sa swietne - fajnie ze ominales dyfry za pomoca knobow - bo przy predkosciach w TrTr nie trzeba eliminowac roznicy w predkosciach kol - zwlaszcza ze na trasie sporo z nich jest w powietrzu - na filmie bylo widac jak ciezarowka nawet (chyba) na 3 kolach jedzie :)
Mam takie pytanie - czy na zawodach jezdziles w dol na luzie aby uzyskac lepszy czas (widzialem filmik gdzie ciezarowka jedzie w dol ale to nie byl IS) czy nie ma takich tras albo balbys sie ze nie wyhamujesz.
Mozesz podac szybkosci pojazdu na kazdym z biegow?
Fistach pisze: nadajnik IR wspolgrajacy z NXTale w jakiejs nowszej wersji - bo niestety 300 ms to kupa czasu.
Znalazłem w sterownikach do RobotC funkcję odpowiedzialną za wysyłanie informacji do wieży IR PF. Po wysłaniu sygnału mam tam zaprogramowaną przerwe 300ms. Nie wiem czy to czas w jakim sygnał musi być nadawany czy po prostu zabezpieczenie, żeby nie wysyłać sygnału za często, które może wynikać z możliwości samej wieży IR lub naszego hitechnicowego czujnika. Nie wiem jakie mogą być konsekwencje zmiany tego czasu. Potestuje to, ale po zawodach GPM - nie chcę na ostatni moment zepsuć czujnika :-)
Atr, a Ty miałeś jakieś sterowniki czy sam to oprogramowałeś? - na stronie Hitechnic nie znalazłem oprogramowania dla lejosa.
Moglbys wrzucic jakies zdjecie zwrotnicy? Kombinuje teraz z podobnym zawieszeniem i ciagle mi sie kardan blokuje o elementy zwrotnicy, albo cala wyjezdza do gory pod ciezarem auta.
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Po kolejnym linku z Veyronem, tym razem pokazalem ludziom z Polo Klub Polska, ze ludzie robia duzo ciekawsze rzeczy z klockow ;]
Oto trzy pierwsze odpowiedzi:
MiSiEk-GDA pisze:ja pierdziele genialne to cacko jest !!! nigdy bym nie pomyślał że takie skomplikowane mechanizmy można tworzyć z klocków lego :shock: , a już największa miazga że można sterować tym przy użyciu telefonu :bow:
Kuba pisze:Aż sie chęci nabiera do zabawy :)
Kamillos pisze:Dokladnie! :D moze akurat nie ciezarowkami, ale jakis dobry wozik i jazda na trase :cool2:
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Michal pisze:Czyli strzela sama skrzynia, dobrze rozumiem?
Tak, a dokładnie dwa Gear 16 Tooth with Clutch, tylko na 3 biegu przy dużym momencie
Michal pisze:Mam takie pytanie - czy na zawodach jezdziles w dol na luzie aby uzyskac lepszy czas (widzialem filmik gdzie ciezarowka jedzie w dol ale to nie byl IS) czy nie ma takich tras albo balbys sie ze nie wyhamujesz.
Mozesz podac szybkosci pojazdu na kazdym z biegow?
Ja się bałem jeździć na luzie, ale Deredi Mazem szalała na luzie :)
Prędkość maksymalna na 4 biegu wynosi 0,2 m/s (0,72 km/h). Inne prędkości można mniej więcej wyliczyć z przełożeń.
TT pisze:Atr, a Ty miałeś jakieś sterowniki czy sam to oprogramowałeś? - na stronie Hitechnic nie znalazłem oprogramowania dla lejosa.
Pobrałem odpowiednią klasę ze strony lejosa
Kubrick pisze:Moglbys wrzucic jakies zdjecie zwrotnicy? Kombinuje teraz z podobnym zawieszeniem i ciagle mi sie kardan blokuje o elementy zwrotnicy, albo cala wyjezdza do gory pod ciezarem auta.
Wrzuciłem foty wszystkich wahaczy i całego podwozia. Czekają na upublicznienie
Atr pisze:Wrzuciłem foty wszystkich wahaczy i całego podwozia. Czekają na upublicznienie
Jestes moim bogiem :D
Pozwolilem sobie skopiowac kilka rozwiazan, do czego sie juz teraz przyznaje. Na razie wyglada, ze beda sie dobrze sprawowaly, pozostaje tylko dokonczyc podwozie i przetestowac na ostro (chociaz przy moim szczesciu i tak bedzie trzaskac xD ).
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>
Atr pisze:Wrzuciłem foty wszystkich wahaczy i całego podwozia. Czekają na upublicznienie
No i są publiczne. Ile Ci zajęło zrobienie modelu wirtualnego? :)
Już miałem praktykę z Mazem więc nie było tak tragicznie, w sumie jakoś kilkanaście godzin.
Po wyścigu najbardziej jestem zaskoczony i przegraną z Jeepem. Spodziewałem się, że norma może sporo namieszać, ale nie, że mój brat który dzień przed zobaczył pierwszy raz pilota mnie okosi :)
No i zawiedziony jestem zwrotnością ciężarówki (ale tylko w porównaniu do Ginafów Emila). Jak będę startował Volvo w drugim rajdzie to zrezygnuję z różnych kątów skrętu osi, choć aktualnie wygląda na to, że tylko 8x8x8 lub szybkie 4x4 może walczyć o najwyższe miejsce przy tych naszych ciasnych trasach.
Atr nic nie zmianiaj. Moja maszyna też ma asymetryczny skręt 2 przednich osi. Rozegramy to miedzy nami :-) A jeepa w ogóle nie wystawiaj do rajdu to już będziemy o jedną pozycje wyżej ;-)
Atr pisze:Wrzuciłem foty wszystkich wahaczy i całego podwozia. Czekają na upublicznienie
No i są publiczne. Ile Ci zajęło zrobienie modelu wirtualnego? :)
Już miałem praktykę z Mazem więc nie było tak tragicznie, w sumie jakoś kilkanaście godzin.
Po wyścigu najbardziej jestem zaskoczony i przegraną z Jeepem. Spodziewałem się, że norma może sporo namieszać, ale nie, że mój brat który dzień przed zobaczył pierwszy raz pilota mnie okosi :)
No i zawiedziony jestem zwrotnością ciężarówki (ale tylko w porównaniu do Ginafów Emila). Jak będę startował Volvo w drugim rajdzie to zrezygnuję z różnych kątów skrętu osi, choć aktualnie wygląda na to, że tylko 8x8x8 lub szybkie 4x4 może walczyć o najwyższe miejsce przy tych naszych ciasnych trasach.
E tam.
Tak na marginesie, co myślicie o układaniu tras już przed zawodami? Byłoby sprawniej, ale musielibyście zaufać organizatorom, że trasy są rozsądne.