Pt-47 lokomotywa parowa konstrukcji polskiej z roku 1947, przeznaczona do prowadzenia ciężkich składów pasażerskich.
Bazująca na przedwojennej Pt-31 była bardzo udana konstrukcja, przez co w służbie PKP była aż do 1988 roku.
Zbudowano 180 tych parowozów, z czego do dziś obok muzealnych egzemplarzy na chodzie są 2 parowozy w Wolsztynie (na zdjęciu poniżej).
Model redukcyjny w skali Minifig,
napęd elektryczny tendra silnik standard 9V zasilany z torów,
w lokomotywie silnik Small PF zasilany z tendra,
oświetlenie przednie lokomotywy typu PF zasilane z tendra.
Układ osi parowozu: 1-4-1 (1D1)
Liczba osi tendra: 4 (D)
Masa całkowita: 1090 g (182t)
Długość całkowita: 71 st (24,2m)
Szerokość max: 10 st (3,1m)
Czas budowy sumarycznie ok 3 miesiące 'po godzinach' z zakupem elementów licząc.
[MOC] Pt-47 czyli polskie lokomotywy parowe..
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
[MOC] Pt-47 czyli polskie lokomotywy parowe..
Ostatnio zmieniony 2010-04-19, 14:43 przez benny80, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdrawiam! B.
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Mój standardowy wstęp do komentarza: Nic a nic się nie znam na...
I reszta: ... lokomotywach parowych, ale wygląda ślicznie :) . Zajrzałem rano do galerii na Brickshelfie, zaciekawiony nazwą folderu (a właściwie dwóch) i z przyjemnością stwierdziłem, że to Benny. Więc się cieszę. Także z tego, że zobaczymy te cuda w Warszawie.
I reszta: ... lokomotywach parowych, ale wygląda ślicznie :) . Zajrzałem rano do galerii na Brickshelfie, zaciekawiony nazwą folderu (a właściwie dwóch) i z przyjemnością stwierdziłem, że to Benny. Więc się cieszę. Także z tego, że zobaczymy te cuda w Warszawie.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1479
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
- benny80
- Posty: 162
- Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
- Lokalizacja: Katowice
- brickshelf: benny80
- Kontakt:
-
Dziękuję - koledzy na integracji mieli okazję 'pomacać'rasch22 pisze:Powiem tylko tyle że na żywo to ta maszynka jest zapierająca dech, ciężko nawet powiedzieć jakiś och czy ach trzymając tego "parowozika" w rękach
Przy okazji sprostuję - to nie były modele TT ;D
[URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=11626](a właściwie dwóch) [/URL] Nie omieszkam ich pokazać w W-wie.dmac pisze:(..)zaciekawiony nazwą folderu (a właściwie dwóch) i z przyjemnością stwierdziłem, że to Benny. Więc się cieszę. Także z tego, że zobaczymy te cuda w Warszawie.
Nie mam nowych białych, same zjechane używki..Misterzumbi pisze:Bardzo przeszkadzaja mi te jasnoniebieskie lampy. Z drugiej strony kolka z bialymi obreczami wymiataja.
A czy toto nie jest ciut za dlugie aby?
Dziękuję - odezwała się we mnie młodzieńcza pasja modelarza czytaj farba i pędzelek w dłoń..
źródło: www.parowozy.com.pl
Nie wydaje mi się aby 'toto' było za długie.
Zresztą problem ten dotyczył od zawsze modelarstwa kolejowego, czy to w klockach czy normalnym plastiku. Tudzież większość modeli taboru modelarskiego jest 'skracana' dla potrzeb torowisk i wielkości naszych mieszkań.
Co do mnie nie sądzę aby proporcje nie zostały zachowane - oceńcie sami.
Mogły wyniknąć rozbieżności w niuansach, niemniej podyktowane to zostało potrzebą dopasowanie trakcji lokomotywy do torowiska Lego..
Pozdrawiam! B.
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD
______________
27.02.2009 AD
27.07.2011 AD